joop79 kirjoitti: ↑La 18.12.2021 09:58
Mulla tuossa omasta farkusta vuosi tankinluukun lukitus, se aiheutti monenlaista vajaa toimintaa kaikissa ovissa. Sehän on helpoin vaihdettava/tutkittava.
Ok, täytyy tutkia tuo tankin luukun mekanismi, ja alipaineletkut.
wezze72 kirjoitti: ↑La 27.11.2021 21:06
Minulle eräs tuttu sähkömies teki puhdehommina uuden.
varmastikkin sen saa tilattua jostakin järkevästi, mitä nyt itse silloin kyselin niin paikallinen marmori taisi pyytää 1700€. mb-osalla 1200€
ebayssä taisi olla 700-800 luokkaa.
sitä siunailtiin että mikä tuossa maksaa kun kasikoneisiin oli jopa halvempia.
koko johtosarja on tuota biohajoavaa paskaa, joten suosittelen että sen uusii kokonaan suosiolla. yksittäisten johtojen uusimisella ei mene kuin hermot.
periaatteessa pystyyhän sen tekemään vaikka itsekkin, kiinnittää sen vaan isoon tauluun ja alkaa johto kerrallaan käymään läpi. sitä ei vaan minun hermoilla tehdä
pikaisesti googlattuna jotakin tuollaistahan se olisi. varaosanumero pitää toki tarkastaa että tulee oikea. linkki vain esimerkkinä.
Ok, Jo on aikamoinen hintahaitari. No täytyy alkaa selvitelemään onko hinnat täälläpäin samat kuin siellä pohjoisessa. itse en tuota ala tekemään koska olen erittäin huono sähkötöissä, joten jätän sen ammattilaisten hoidettavaksi.
Johtosarjaa kyselty Kl-varaosien kautta ja hinta on todellakin se 1700€
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Eikös tuo liene niin että johdot ovat hapertuneet sieltä missä ovat saanu lämpöjä? Siis rintapellin etupuolelta mottoritilasta ja muualta ovat kunnossa? Silikonipäällysteinen johto on erittäin taipuisaa ja käsittääkseni myös todella kestävää kemikaaleja sekä lämpöjä vastaan? Meinaan vaan sitä ettei kait tuo johtojen uusiminen nyt niin kamala homma ole? Kahta kokoa kutistesukkaa 4 --> 1 jossa on liima, kuumailmapuhallin mallia pieni ja sit hyvä kolvi, laadukasta tinaa, sivarit ja aikaa.
Jari Ke kirjoitti: ↑Su 26.12.2021 20:23
Eikös tuo liene niin että johdot ovat hapertuneet sieltä missä ovat saanu lämpöjä? Siis rintapellin etupuolelta mottoritilasta ja muualta ovat kunnossa? Silikonipäällysteinen johto on erittäin taipuisaa ja käsittääkseni myös todella kestävää kemikaaleja sekä lämpöjä vastaan? Meinaan vaan sitä ettei kait tuo johtojen uusiminen nyt niin kamala homma ole? Kahta kokoa kutistesukkaa 4 --> 1 jossa on liima, kuumailmapuhallin mallia pieni ja sit hyvä kolvi, laadukasta tinaa, sivarit ja aikaa.
Niin kai sen tuollakin tavalla saisi korjattua, mutta kun olen niin huono tekemään itse noita autosähkö hommia..
joop79 kirjoitti: ↑La 18.12.2021 09:58
Mulla tuossa omasta farkusta vuosi tankinluukun lukitus, se aiheutti monenlaista vajaa toimintaa kaikissa ovissa. Sehän on helpoin vaihdettava/tutkittava.
Ok, täytyy tutkia tuo tankin luukun mekanismi, ja alipaineletkut.
wezze72 kirjoitti: ↑La 27.11.2021 21:06
Minulle eräs tuttu sähkömies teki puhdehommina uuden.
varmastikkin sen saa tilattua jostakin järkevästi, mitä nyt itse silloin kyselin niin paikallinen marmori taisi pyytää 1700€. mb-osalla 1200€
ebayssä taisi olla 700-800 luokkaa.
sitä siunailtiin että mikä tuossa maksaa kun kasikoneisiin oli jopa halvempia.
koko johtosarja on tuota biohajoavaa paskaa, joten suosittelen että sen uusii kokonaan suosiolla. yksittäisten johtojen uusimisella ei mene kuin hermot.
periaatteessa pystyyhän sen tekemään vaikka itsekkin, kiinnittää sen vaan isoon tauluun ja alkaa johto kerrallaan käymään läpi. sitä ei vaan minun hermoilla tehdä
pikaisesti googlattuna jotakin tuollaistahan se olisi. varaosanumero pitää toki tarkastaa että tulee oikea. linkki vain esimerkkinä.
Ok, Jo on aikamoinen hintahaitari. No täytyy alkaa selvitelemään onko hinnat täälläpäin samat kuin siellä pohjoisessa. itse en tuota ala tekemään koska olen erittäin huono sähkötöissä, joten jätän sen ammattilaisten hoidettavaksi.
Johtosarjaa kyselty Kl-varaosien kautta ja hinta on todellakin se 1700€
Tosiaan johtosarjan hinta on KL-varaosissa tuo 1700€. Veholla 1500€ ja Saksasta online.teile.com kautta 1287€.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Kannattaa mitata ensin joka piuha siitä piuhasarjasta, jotta varmistaa onko siinä vikaa tai mikä vika.
Sitten selviää mitä pitäisi tehdä...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
EVO X kirjoitti: ↑Su 24.10.2021 17:20
Jos sen vaivan näkee, että puhaltaa ja maalaa, niin eikö kantsisi ettiä ne 8-reikäset? Eipä nuo 15” taida paljon 50€ enempää projektikuntoisena maksaa niin mielummin seppii sellaset siistiksi kun olis oikean aikakauden alut.. kai sä nuo etuvilkut oot jo vaihtanut oikeisiin?
EVO X puki täydellisesti sanoiksi kaiken sen, mistä itse päätin vaieta. Ja on siinä vielä sekin pointti, että orkkiskuosiset kolmossarjalaiset ovat aina olleet aika harvinaisia Suomessa, koska lama taisi olla päällä pahimmillaan silloin kun niitä myytiin uutena.
EVO X kirjoitti: ↑Su 24.10.2021 17:20
Jos sen vaivan näkee, että puhaltaa ja maalaa, niin eikö kantsisi ettiä ne 8-reikäset? Eipä nuo 15” taida paljon 50€ enempää projektikuntoisena maksaa niin mielummin seppii sellaset siistiksi kun olis oikean aikakauden alut.. kai sä nuo etuvilkut oot jo vaihtanut oikeisiin?
Ihan käypä sarja autoosi, mutta ei alkuperäinen. Alunperin taitaa olla 6.5x15 ET 44.
Nuo vähän leveämmät ja tulevat hieman ulommaksi. Ulkonäköä ajatellen omasta mielestä parempi.
Rengaskoko on tosiaan liian iso (en tiedä aiheuttaako ongelmia). Pultit kannattaa pyytää mukaan, tarvikevanteissa saattaa olla eri pituutta ja jopa eri kartiolla pultit.
karra kirjoitti: ↑Su 02.01.2022 10:17
Niin korostan, vaikka edellä jo kerrottiin, että nuo Torin vanteet on tarvikevanteet, KBA hyväksynnällä.
JanneW124 kirjoitti: ↑Su 02.01.2022 09:49
Ihan käypä sarja autoosi, mutta ei alkuperäinen. Alunperin taitaa olla 6.5x15 ET 44.
Nuo vähän leveämmät ja tulevat hieman ulommaksi. Ulkonäköä ajatellen omasta mielestä parempi.
Rengaskoko on tosiaan liian iso (en tiedä aiheuttaako ongelmia). Pultit kannattaa pyytää mukaan, tarvikevanteissa saattaa olla eri pituutta ja jopa eri kartiolla pultit.
No hyvä tietää tämäkin asia. Ja myyjä väittää ilmoituksessa että ovat alkuperäiset W124 vanteet..
Etsintä jatkuu..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Eipä myyjistä monikaan hoksaa etsiä varaosanumeroita vanteista tai tiedä mikä on se alkuperäinen.
Borbetit on ulkonäköä ajatellen paremmat kuten Janne jo edellä kommentoi, ja mahdollinen museointi myöhemmin onnistuu ihan yhtä hyvin noilla kuin orkkisvanteillakin.
Toisaalta joo, ellei renkaille laske mitään arvoa kun koko ei ole oikea ja ikää on yli 10 vuotta, niin miksipä ei jatkaa etsintää kunnes löytyy alkuperäisvanteet...
Ei millään pahalla, mutta sanoisin, että tässä(kin) yksilössä on isompiakin "ongelmia" kuin se että onko vanteet tarvikkeet vai alkuperäiset, kunhan on siistikuntoiset ja malliltaan sopivat? Tavallaan harmillista, että tässä ajettiin pitkähkön etsinnän päätteeksi suoraan johtosarjamiinaan ja ettei asiaa sen enempää jo alkuvaiheessa tiedostettu. Tietysti sinänsä ymmärrän tähän yksilöön päätymisen, jos se "ajautui" kohdalle. No on sitä itsekin tullut harrastettua eri luontoisia W124-yksilöitä jo onhan niissä aina oma juttunsa vaikkei ihan MR-yksilöstä puhuttaisikaan. Itse on vaan jo oppinut suoraan karsimaan loppupään bensa-autot pois ehdokkaista.
Loppupään Dieseleissä on ihan samat ongelmat johtojen kanssa. Lämmin talli ja ja vapaa viikonloppu ni tuo olis tehtynä eikä edes yökausia tarttis kyykkiä näin sanoisin. Meinaan tuossa kait ei loppupeleissä uusittavia johtoja kauheasti ole?
E300D:ssä ni ne oli huonona mitkä oli siinä suojakourussa mikä on liki moottoria. Kohta mistä johtonippu meni "lämppäriosastolle" oli johdot kunnosssa ja vähä samaa veikkaan tässäkin?
M103:ssa yhtä toista kokeilua varten avasin johtokourun niin en kyl laskenu mutta eipä tainnu 10 paria johtoja olla. Toki on ihan eri mosa ja suuttimenohjaukset tässä varmaan lisäksi ehkä jotain muutakin? Silti fiilis on et pidetään suurempana hommana kuin mitä itseasiassa onkaan? Sit jos on ECU:lle asti riki ni muuttuu tilanne.
V-K kirjoitti: ↑Ti 04.01.2022 02:17
Ei millään pahalla, mutta sanoisin, että tässä(kin) yksilössä on isompiakin "ongelmia" kuin se että onko vanteet tarvikkeet vai alkuperäiset, kunhan on siistikuntoiset ja malliltaan sopivat? Tavallaan harmillista, että tässä ajettiin pitkähkön etsinnän päätteeksi suoraan johtosarjamiinaan ja ettei asiaa sen enempää jo alkuvaiheessa tiedostettu. Tietysti sinänsä ymmärrän tähän yksilöön päätymisen, jos se "ajautui" kohdalle. No on sitä itsekin tullut harrastettua eri luontoisia W124-yksilöitä jo onhan niissä aina oma juttunsa vaikkei ihan MR-yksilöstä puhuttaisikaan. Itse on vaan jo oppinut suoraan karsimaan loppupään bensa-autot pois ehdokkaista.
Kyllä tuo johtosarja vika oli tiedossa kun näitä katselin. Paras ratkaisuhan olisi ollut se jos olisi löytynyt sopi 2.sarjan 230E malli. Mutta tämä löytyi sen sijaan ja on osoittautunut muuten hyväksi autoksi hankinta hintaansa nähden.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
^ Aivan, kiva että joka tapauksessa olet laittanut autosta tarinaa, näitä lueskelee mielellään kun itsestä ei ole sisällöntuottajaksi. Kakkossarjalainen se on omakin suosikki.
Laitetaan tänne yksi kuva näytlle. Hyvin on toiminut muuten lukuunottamatta tuota käyntihäiriötä. Hiukan on erilainen käytökseltään liukkaalla kelillä verratuna W123. W123 230E oli helppoa saada luisuun liukkaalla kelillä. Tämä W124 ei lähde niin helposti luisuun kuin W123.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Vaikka vilkut ovatkin väärän väriset tuohon kolmossarjaan, niin ihan objektiivisesti ajatellen; eivät näytä lainkaan huonoilta. Tulee hiukan alkupään W140-look mieleen. Porkkanat antavat tässä hiukan väriä muuten kalpeaan yleisilmeeseen.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Karel kirjoitti: ↑La 08.01.2022 12:53
Vaikka vilkut ovatkin väärän väriset tuohon kolmossarjaan, niin ihan objektiivisesti ajatellen; eivät näytä lainkaan huonoilta. Tulee hiukan alkupään W140-look mieleen. Porkkanat antavat tässä hiukan väriä muuten kalpeaan yleisilmeeseen.
Joo ne sopii tosi hyvin tuohon. Saa nähdä vaihdanko kirkkaisiin vai en. Nämä oli jo asennettu Saksassa ilmeisesti ensimmäinen omistaja oli tykänny porkkana vilkuista enemmän.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Löysin tuolta sivustolta W124 hinnastot vuodelta 1994. On tuokin E200 ollut kohtuu kallis auto Saksassakin. Lisävarusteineen ollut noin 60 tuhannen DM arvoinen uutena.
Tänään kävin kokeilemassa W124 ominaisuuksia liukkaankelin radalla. Eli kävin Vantaalla Suomen Mercedes-Benz Klubin järjestämässä liukkaankelin ratapäivässä.
Kyllähän se lähti "käsistä" kun oikein yritti!" Mukavaa oli ja pääsi hiomaan taitojaan ääritilanteissa. Toivottavasti joskus pääsisi myös W123 kokeilemaan samoja olosuhteita liukkaalla radalla!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Sentään on kunnon talvi keli eikä öljytty pinta tuolla kesä kelillä...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Tänään vaihdoin kesärenkaat alle. Huomasin että edessä oikealla olevan kesärengas on hiukan enemmän kulunut kuin muut. Myös se oli talvisäilytyksen aikana vuotanut ilmat pois renkaasta. Täytyy tarkkailla tilannetta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Pontus kirjoitti: ↑To 21.04.2022 18:15
Tänään vaihdoin kesärenkaat alle. Huomasin että edessä oikealla olevan kesärengas on hiukan enemmän kulunut kuin muut. Myös se oli talvisäilytyksen aikana vuotanut ilmat pois renkaasta. Täytyy tarkkailla tilannetta.
Niin se kevät vaan tulee ryminällä paljonkos kilometrejä on nyt takana autolla?
Ja mitä tuohon kuluneisuuteen tulee niin onko alustassa mitään väljyyttä / koska pyöränsuuntaukset tehty viimeksi?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
Pontus kirjoitti: ↑To 21.04.2022 18:15
Tänään vaihdoin kesärenkaat alle. Huomasin että edessä oikealla olevan kesärengas on hiukan enemmän kulunut kuin muut. Myös se oli talvisäilytyksen aikana vuotanut ilmat pois renkaasta. Täytyy tarkkailla tilannetta.
Niin se kevät vaan tulee ryminällä paljonkos kilometrejä on nyt takana autolla?
Ja mitä tuohon kuluneisuuteen tulee niin onko alustassa mitään väljyyttä / koska pyöränsuuntaukset tehty viimeksi?
Autossa on nyt kilometrejä takana 327750. Kun ostin tuon niin lukema oli 321tkm. Tässä oli silloin ostaessa vikalista päällä joka kattoi mm: etujouset, Koko raidetangon ja etukallistuksenvakaajan puslat. Kulmat säädettiin syksyllä alustaremontin yhteydessä. No täytyy tarkastella tilannetta miten nuo renkaat alkaa kulumaan. Ainakin nyt kun ajoin tänään tallilta pois kotiin niin auto meni maan tiellä kuin juna.
Seuraavina toimenpiteinä on se kirotun moottorin johtosarjan vaihto ja myös automaattilaatikon öljyn ja suodattimen vaihto. Myös ilmastointi pitäisi herätellä henkiin.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Karel kirjoitti: ↑Ke 25.08.2021 22:10
Mielenkiintoisen näköinen löytö. Eikä vähiten siksi, että keltaiset etuvilkut ja savunväriset takana on aika erikoinen combo. Eikö tässä ole ollut jo värittömät edessä alun perin?
Varustelukin on sikäli hyvä, että kalleimmat/hankalimmat jälkiasentaa, eli automaatti ja kylmäkone löytyy. Muuta voi sitten aika helposti hifistellä jälkikäteen, jos haluaa. Oliko muuten -94 E:ssä vielä veivi-ikkunat vai sähköiset vakiona?
Nämä vilkut on olleet jo kiinni kun auto on tullut tänne suomeen vuonna 2012, tosiaan ensimmäinen omistaja perhe myi autoa.
Getriebe kirjoitti: ↑Ke 25.08.2021 22:11
Onneksi olkoon! Hieno väriyhdistelmä ja mukavat speksit
Näin auton viime toukokuussa Tammisaaressa ihan liikenteen seassa ja katsoin koodit jo silloin kun väriyhdistelmä ja kunto näyttivät hyvältä.
Motor Klassikin W124:siin kallella oleva toimittaja Alf Cremers puhui aina "Libanon look:ista" kun löysi nuhjuisen W124:n jonkun häkkijobbarin pihalta, eli kun oli ilman keulatähteä, kapselitta peltivanteilla ja muutenkin sopivan kulahtanut, eli meikäläisittin lintta-look
Tuo sinun on siihen vertaukseen aivan liian hieno
Kiitos, mutta on tässä vielä pitkä matka siihen hienoon tilaan.
Hage kirjoitti: ↑Ke 25.08.2021 22:42
Hyvä että löytyi sopiva nopeasti verrattaen omaan ikuisuusetsintään Sisäkuvat kiinnostais kovasti kans
Joo eihän tässä kestänyt kuin vaan vuosi, ja vielä kun vannoin etsinnän alussa että en ota M111 moottorilla olevaa, enkä 3. sarjan W124:sta. Näin ne mielipiteet muuttuu. Otan sisäkuvia perjantaina kun päästään huoltohalliin.
Hiukan kyllä jo tässä on jo alkanut miettiä että pitäsikö löydä alle 15-reikäiset alumiinivanteet..
On suuri mahdollisuus että nämä tulisivat ensi kesänä alle, pitäisi vaan ensin hiekkapuhaltaa ja maalata nämä vanteet.
Nämä 15-reikäiset vanteet myin tuossa muutama päivä sitten pois. Onneksi menivät tutulle foorumilaiselle.
Toista YJ-relettä kokeiltu mutta ei ollut vaikutusta käyntihäiriöön. Sen sijaan mittaristo alkoi toimia normaalisti.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)