Tässä muutama "huonossa valossa" otettu sisäkuva.
Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi" antenni kysymystä
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Tässä muutama "huonossa valossa" otettu sisäkuva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Haa, tuonikäisissä suomiautoissa oli neljät niskatuet vakiona pl. E 200 D. Kuka muistaa, oliko pikkubensassa sama juttu? Hinnasto 2.6.1994 on autotallin varastossa...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Taakse on helppo laittaa ite jälkikäsinkin sellaiset niskatuet jotka ei kaadu. Korkeuden säätö niihin sit tulee jota taas orginaaleissa ei ole. Jos joskus aikoo museoida ni sit ei varmaankaan tuota hommaa kannata tehdä. Jos ajoauto ja kyydissä on muitakin niin sitte mielestäni ehdottomasti. Jossain tän foorumin syövereissä saattaisi olla ihan kuviakin tuollaisesta operaatiosta?
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Helpoin on ottaa purkuautosta niskatuellinen hylly/tuet ja mekanismit. Kamat paikalleen ja tuet yläasentoon kliks. Nehän ei sieltä kippaa kuin mekaanisesti vapauttamalla kun ei ole alipainesysteemi käytössä. Sopivan värinen hylly kun löytyy (ja oikeaa mallia 90->) niin tukien päälliset voi napata vaikka toisen purkuauton etupenkeistä, tai verhoilla uudelleen. Silloin asennus on ulkoisesti originaali ja se on helpoin toteuttaa kuin lähteä puukottamaan selkänojaa. Osat ei juurikaan maksa mitään, hankalinta on vaan löytää noita harvinaisia värejä kuten tässä beige. Tällee olen laitellut näitä useampaan lankkuun, coupeen ja sedaniin. Osaan olen jopa jälkiasentanut myös alipaine systeemin ja napin konsoliin.Jari Ke kirjoitti: ↑La 04.09.2021 08:16 Taakse on helppo laittaa ite jälkikäsinkin sellaiset niskatuet jotka ei kaadu. Korkeuden säätö niihin sit tulee jota taas orginaaleissa ei ole. Jos joskus aikoo museoida ni sit ei varmaankaan tuota hommaa kannata tehdä. Jos ajoauto ja kyydissä on muitakin niin sitte mielestäni ehdottomasti. Jossain tän foorumin syövereissä saattaisi olla ihan kuviakin tuollaisesta operaatiosta?
Jos noita varusteita jälkiasentaa, esim sähkölasit ja vaikka nuo niskatuet, niin konsolin puut ehdottomasti kannattaa vaihtaa oikealla reijityksellä oleviin, alkuperäisten reijitys on todella iso riski. Itse en enää edes yritä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
[quote="Timo L." post_id=1336780 time=1630680929 user_id=9]
Haa, tuonikäisissä suomiautoissa oli neljät niskatuet vakiona pl. E 200 D. Kuka muistaa, oliko pikkubensassa sama juttu? Hinnasto 2.6.1994 on autotallin varastossa...
[/quote]
Kyllä tosiaan oli vakiona 4x
Haa, tuonikäisissä suomiautoissa oli neljät niskatuet vakiona pl. E 200 D. Kuka muistaa, oliko pikkubensassa sama juttu? Hinnasto 2.6.1994 on autotallin varastossa...
[/quote]
Kyllä tosiaan oli vakiona 4x
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Eli kerrankin jotain mikä on ollut Saksassa lisävaruste ja Suomessa vakiovaruste.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Tarkoitat satalankussa? Jos katsoo melkein mitä tahansa nykymallia niin Suomen hinnastossa on pitkä lista vakiovarusteita jotka ei ole vakiona Saksassa.
Sehän ei tietenkään tarkoita sitä että autot Saksassa olisi niukemmin varusteltuja.
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Tuo lankkuhan on hieno!
onnittelut!
onnittelut!
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
No jaa ei se kyllä mikään hieno ole kuvat vääristää paljon...
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
No niin nyt on suurinosa "vikalistasta" korjattu. Vielä tarvitsee hoitaa ruostevauriot pois ja vaihtaa kallistuksenvakaajan kumit eteen. Käyntihäiriö on vielä päällä. Ei auttanut polttoainesuodattimen vaihto, eikä myöskään uudet sytytystulpat ja johtosarja. Venttiilikopan tiivistesarja joduttiin myös vaihtamaan.
Alustasta tuli hyvä. Nyt on jämäkkää kyytiä eikä enää vetele maantiellä.
Alustasta tuli hyvä. Nyt on jämäkkää kyytiä eikä enää vetele maantiellä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Missä kunnossa on muuten ratti? Onko tässä sama kuin alkupään Väyrysessä? Mulla on yksi uusi semmonen väykän ratti
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Ihan hyvässä kunnossa.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Berglund kävi tuossa lauantaina katsomassa tätä W124 käynti ongelmaa. Putsattiin kaasuläppäkotelo ja ilmansuodatin kotelo mutta ei hirveästi auttanut tyhjäkäyntiin. Mutta sitten huomattiin että imusarjan kohdalla tulee bensan tuoksua, myöskin kaasuvaijeri on aika finaalissa. Pienellä säätämisellä saatiin tyhjäkäynti paremmaksi. Mutta vielä se silti humppaa tuo tyhjäkäynti.Berglund kirjoitti: ↑Ke 01.09.2021 16:34 Ainakin seuraavat asiat M111 koneessa huomannut vaikuttavan tuohon.
Kaasupullo kotelo, yleensä likainen ja säätö siksi pielessä.
Tulpan johdot, polttoaine suodatin, putsattu & maf likainen sekä yj rele temppuilee
CRC carburator puhdistus aine on hyvä tuolle kaasuläppä kotelolla ja MAF elektroniikka puhdistus ainetta.
Tulpan johdossa muistaakseni hatut on ruuvikierteellä joten löystyy, voi kevyesti kiristää.
Tuossa oli aikalailla lista millä meidän clk saatu käymään nätisti...
Ja nyt auto on sitten ruoste korjauksessa. Sen jälkeen yritetään katsastusta!
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Ruostehommat alkaa olla loppusuoralla. Vielä käyntihäirön selvitystä ja sitten katsastukseen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Uusi kaasuvaijeri ja huohotinletku haettu tänään Vehosta! Toivottavasti käyntivika saadaan näillä kuriin. Autoon tehtiin savutesti ja ainoa paikka mikä alkoi vuotamaan oli huohotin letku joka on kiinni venttiilikopan ja ilmanottoletkun välissä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
No niin tänään sai "Beirutin taxi" Leiman paperiin!Pontus kirjoitti: ↑Ti 14.09.2021 17:35Berglund kävi tuossa lauantaina katsomassa tätä W124 käynti ongelmaa. Putsattiin kaasuläppäkotelo ja ilmansuodatin kotelo mutta ei hirveästi auttanut tyhjäkäyntiin. Mutta sitten huomattiin että imusarjan kohdalla tulee bensan tuoksua, myöskin kaasuvaijeri on aika finaalissa. Pienellä säätämisellä saatiin tyhjäkäynti paremmaksi. Mutta vielä se silti humppaa tuo tyhjäkäynti.Berglund kirjoitti: ↑Ke 01.09.2021 16:34 Ainakin seuraavat asiat M111 koneessa huomannut vaikuttavan tuohon.
Kaasupullo kotelo, yleensä likainen ja säätö siksi pielessä.
Tulpan johdot, polttoaine suodatin, putsattu & maf likainen sekä yj rele temppuilee
CRC carburator puhdistus aine on hyvä tuolle kaasuläppä kotelolla ja MAF elektroniikka puhdistus ainetta.
Tulpan johdossa muistaakseni hatut on ruuvikierteellä joten löystyy, voi kevyesti kiristää.
Tuossa oli aikalailla lista millä meidän clk saatu käymään nätisti...
Ja nyt auto on sitten ruoste korjauksessa. Sen jälkeen yritetään katsastusta!
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Ja tuohon tyhjäkäynti vikaan auttoi tuon pienen Huohotinletkun vaihtaminen uuteen.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
No hyvä!
Sitten kun ajelee jonkun aikaa, voi vielä tarvittaessa hieno säätää kaasuvaijeria...
Sitten kun ajelee jonkun aikaa, voi vielä tarvittaessa hieno säätää kaasuvaijeria...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
No niin tänään kävin hakemassa auton takaisin kaverini korjaamolta. Vaan siinä kävi sellainen juttu että ehdin ajaa 2 km ja uusi kaasuvaijeri petti komeasti kehä 3:lla. Eli auto meni takaisin pajalle. Ensimmäistä kertaa uusi orkkis osa hajoaa näin nopeasti.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Miten se voi hajota? Nuo yleensä kestää sen +30v, niin melko erikoiselta kuulostaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Usein hajoamiselle on jokin syy. Eli jos jokin mekaaninen vika on rikkonut edellisen, rikkoi sama vika saman tien tämänkin. Aika tuttu juttu, että korjataan ensin oire ja seuraus, ennen kuin se varsinainen rikkoutumisen aiheuttaja huomataan.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Vanhassa kaasuvaijerissa ei enää riittänyt säätövaraa, kun tutkittiin käyntivikaa. Uudessa vaijerissa oli ilmeisesti valmistusvirhe ainakin vaijerin kumiosassa.
Onneksi meni koko homma korjaamon piikkiin.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
No niin nyt sain W124 takaisin käyttööni. Ja uusi kaasuvaijeri toimii. Mutta tyhjäkäynti lämpimänä toimi peräti 10 minuuttia ja sitten alkoi taas tämä kirottu M111 moottorin humppaaminen..
Laitetaan vielä kuva perään. Sain autopaikan taloyhtiön pihalta.
Laitetaan vielä kuva perään. Sain autopaikan taloyhtiön pihalta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Eikö se toiminut ok ennen ku vaijeri hajosi?
Onko säädetty sopivaksi vaijeri samalla kylmänä & kuumana?
Välillä vaatii muutaman säädön eri moottori lämpötilassa jotta on just sopiva.
Jos ei auta niin sitten pitää ruveta tutkimaan onko jotain muuta vielä.
Onko säädetty sopivaksi vaijeri samalla kylmänä & kuumana?
Välillä vaatii muutaman säädön eri moottori lämpötilassa jotta on just sopiva.
Jos ei auta niin sitten pitää ruveta tutkimaan onko jotain muuta vielä.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Miten tuo vaihteenvalitsimen ympärillä oleva kotelo irroitetaan? Meneekö samalla tyylillä kuin W123 että tuhkakuppi irti ja sitten löytyy 2 kpl ruuveja ja ne irti ja luukku lähtee vetämällä pois?Jari Ke kirjoitti: ↑Ke 01.09.2021 07:46 Polttimoitten vaihdolla varmaankin lähtee pelaamaan jos ihan kaikki ei pimeänä ole. Ne pienet polttimot sieltä rullien alueelta ovat joskus tiukassa ja kun niihin ei oikein otettakaan sormin saa ni konstina itte olen käyttäny kangasteippiä ja jesarikin varmaan toimii. Eli pyöräyttää sopivankokoiseksi leikattua teippisoiroa sen polttimolasin ympärille ja nykäisee teipillä sen polttimon pois. Ei se polttimon lasi rikkoudu.
Humppaamiseen en osaa ottaa kantaa bensavehkeissä mutta YJ -rele ilmeisesti voi tuollaistakin kiusaa tehdä?
Edit:
Oikeita polttimoita voi olla hankala löytää kun sinne ei niitä yleisesti myynnissä olevia 1.2W pidä laittaa. Motonetissa muuten taisi olla nyt saatavilla nuita alle wattisia?
Vaihteenvalitsimessahan on sit jo isompi lasikantapolttimo. Tässäkin on latta -lasikanta samaan tyyliin kuin mittariston taustavalossakin on.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Tarkoitatko vaihdekepin ympäryspanelia? Kepin valitsimen kaulus irti, nostamalla. Säilytyslokero pois jos on (kyynärnojan alla) jos ei ole niin konsolin matto pois, sen alla puun takareunassa 1kpl ristipää ruuvi. Se irti ja nosta takareunasta puuta, irrota kytkinten liittimet ja valmista tuli. Tuhkista ei tarvi irrottaa. konsolin puun irrottamista varten. Jos haluat vaihtaa lampun sinne tuhkikseen niin tuhkiksen sisältä se karistusastia pois, sitten sen alla kaksi ristipäätä ja nosta koko palikka irti. Ylempi puu irtoaa kun vetää säätönupit irti, niiden alla 24mm mutterit, E mallissa ei enää ole ruuveja radion yläpuolella pystysuunnassa, mutta vanhemmissa on. Puu irtoaa kun alhaalta nostaa ja vetää pois kun yläreunan kynnet on vapautuneet.
Vaihdevalitsimen valo on siellä muovirungon juuressa muistaakseni etupuolella. Itse valitsimen kansi on kiinni kolmella klipsillä, ne vapauttaa niin nousee ylös ja saa vaikka kepin vaihdettua.
Vaihdevalitsimen valo on siellä muovirungon juuressa muistaakseni etupuolella. Itse valitsimen kansi on kiinni kolmella klipsillä, ne vapauttaa niin nousee ylös ja saa vaikka kepin vaihdettua.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Juurikin sitä tarkoitin! Kiitos ohjeista.EVO X kirjoitti: ↑Ke 13.10.2021 11:14 Tarkoitatko vaihdekepin ympäryspanelia? Kepin valitsimen kaulus irti, nostamalla. Säilytyslokero pois jos on (kyynärnojan alla) jos ei ole niin konsolin matto pois, sen alla puun takareunassa 1kpl ristipää ruuvi. Se irti ja nosta takareunasta puuta, irrota kytkinten liittimet ja valmista tuli. Tuhkista ei tarvi irrottaa. konsolin puun irrottamista varten. Jos haluat vaihtaa lampun sinne tuhkikseen niin tuhkiksen sisältä se karistusastia pois, sitten sen alla kaksi ristipäätä ja nosta koko palikka irti. Ylempi puu irtoaa kun vetää säätönupit irti, niiden alla 24mm mutterit, E mallissa ei enää ole ruuveja radion yläpuolella pystysuunnassa, mutta vanhemmissa on. Puu irtoaa kun alhaalta nostaa ja vetää pois kun yläreunan kynnet on vapautuneet.
Vaihdevalitsimen valo on siellä muovirungon juuressa muistaakseni etupuolella. Itse valitsimen kansi on kiinni kolmella klipsillä, ne vapauttaa niin nousee ylös ja saa vaikka kepin vaihdettua.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Jari ke lähetti minulle paketin. Paketissa oli käyttämättömät raitisilmasuodattimet. Kiitos paketista!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976