Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi" antenni kysymystä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Pitihän sitä hiukan harrastaa "tarra tuuninkia". Kuvat puhukoon puolestaan. :mrgreen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Tähän W124 pitäisi kohta vaihtaa automaattilaatikon öljyt ja suodatin. Kuulin että myös joku jousisarja (ilmeisesti 2-3) olisi hyvä vaihtaa samalla?

Miten vaikea operaatio tämä on? Tarvitseeko vaihtotyöhön jotain erikoistyökaluja?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Injectionstw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.09.2007 10:33

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Kun ja jos vaihdat tuon setin ja ö-pohjan tiiviste samalla tulee tarkastelunalle ni jos vanhan tiivisteen kanssa ei ole vuotanu ni harkitse tarkkaan vaihdatko uutta ö-pohjan tiivistettä :roll:

viewtopic.php?f=2&t=211058&p=1329330&hi ... A#p1329330
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Jari Ke kirjoitti: Pe 22.10.2021 23:43 Kun ja jos vaihdat tuon setin ja ö-pohjan tiiviste samalla tulee tarkastelunalle ni jos vanhan tiivisteen kanssa ei ole vuotanu ni harkitse tarkkaan vaihdatko uutta ö-pohjan tiivistettä :roll:

viewtopic.php?f=2&t=211058&p=1329330&hi ... A#p1329330
Kiitos vinkistä pitää olla tarkkana tuon tiivisteen kanssa!
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Pontus kirjoitti: Ke 25.08.2021 23:09
Karel kirjoitti: Ke 25.08.2021 22:10 Mielenkiintoisen näköinen löytö. Eikä vähiten siksi, että keltaiset etuvilkut ja savunväriset takana on aika erikoinen combo. Eikö tässä ole ollut jo värittömät edessä alun perin?

Varustelukin on sikäli hyvä, että kalleimmat/hankalimmat jälkiasentaa, eli automaatti ja kylmäkone löytyy. Muuta voi sitten aika helposti hifistellä jälkikäteen, jos haluaa. Oliko muuten -94 E:ssä vielä veivi-ikkunat vai sähköiset vakiona?
Nämä vilkut on olleet jo kiinni kun auto on tullut tänne suomeen vuonna 2012, tosiaan ensimmäinen omistaja perhe myi autoa.
Getriebe kirjoitti: Ke 25.08.2021 22:11 Onneksi olkoon! Hieno väriyhdistelmä ja mukavat speksit :thumbup:
Näin auton viime toukokuussa Tammisaaressa ihan liikenteen seassa ja katsoin koodit jo silloin kun väriyhdistelmä ja kunto näyttivät hyvältä.

Motor Klassikin W124:siin kallella oleva toimittaja Alf Cremers puhui aina "Libanon look:ista" kun löysi nuhjuisen W124:n jonkun häkkijobbarin pihalta, eli kun oli ilman keulatähteä, kapselitta peltivanteilla ja muutenkin sopivan kulahtanut, eli meikäläisittin lintta-look :D
Tuo sinun on siihen vertaukseen aivan liian hieno :)
Kiitos, mutta on tässä vielä pitkä matka siihen hienoon tilaan.
Hage kirjoitti: Ke 25.08.2021 22:42 Hyvä että löytyi sopiva nopeasti verrattaen omaan ikuisuusetsintään :thumbup: Sisäkuvat kiinnostais kovasti kans :)
Joo eihän tässä kestänyt kuin vaan vuosi, ja vielä kun vannoin etsinnän alussa että en ota M111 moottorilla olevaa, enkä 3. sarjan W124:sta. Näin ne mielipiteet muuttuu. Otan sisäkuvia perjantaina kun päästään huoltohalliin.

Hiukan kyllä jo tässä on jo alkanut miettiä että pitäsikö löydä alle 15-reikäiset alumiinivanteet.. :mrgreen:
On suuri mahdollisuus että nämä tulisivat ensi kesänä alle, pitäisi vaan ensin hiekkapuhaltaa ja maalata nämä vanteet. :crazy:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jos sen vaivan näkee, että puhaltaa ja maalaa, niin eikö kantsisi ettiä ne 8-reikäset? Eipä nuo 15” taida paljon 50€ enempää projektikuntoisena maksaa niin mielummin seppii sellaset siistiksi kun olis oikean aikakauden alut.. kai sä nuo etuvilkut oot jo vaihtanut oikeisiin?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Karel »

EVO X kirjoitti: Su 24.10.2021 17:20 Jos sen vaivan näkee, että puhaltaa ja maalaa, niin eikö kantsisi ettiä ne 8-reikäset? Eipä nuo 15” taida paljon 50€ enempää projektikuntoisena maksaa niin mielummin seppii sellaset siistiksi kun olis oikean aikakauden alut.. kai sä nuo etuvilkut oot jo vaihtanut oikeisiin?
EVO X puki täydellisesti sanoiksi kaiken sen, mistä itse päätin vaieta. Ja on siinä vielä sekin pointti, että orkkiskuosiset kolmossarjalaiset ovat aina olleet aika harvinaisia Suomessa, koska lama taisi olla päällä pahimmillaan silloin kun niitä myytiin uutena.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Karel kirjoitti: Su 24.10.2021 17:27
EVO X kirjoitti: Su 24.10.2021 17:20 Jos sen vaivan näkee, että puhaltaa ja maalaa, niin eikö kantsisi ettiä ne 8-reikäset? Eipä nuo 15” taida paljon 50€ enempää projektikuntoisena maksaa niin mielummin seppii sellaset siistiksi kun olis oikean aikakauden alut.. kai sä nuo etuvilkut oot jo vaihtanut oikeisiin?
EVO X puki täydellisesti sanoiksi kaiken sen, mistä itse päätin vaieta. Ja on siinä vielä sekin pointti, että orkkiskuosiset kolmossarjalaiset ovat aina olleet aika harvinaisia Suomessa, koska lama taisi olla päällä pahimmillaan silloin kun niitä myytiin uutena.
8-reikäiset on rumat, eikä mulla ole tarvetta alkaa taas etsimään toista vannesarjaa. Omasta mielestä nuo 15-reikäiset sopii paljon paremmin tähän kuin nuo 8-reikäiset.
ja eikös tuossa aikaisemmin tässä viestiketjussa Timo.L todennut että näitä 15-reikäisiä sai myöskin 3.sarjaan ostettua merkkiliikkeen kautta.
Eikä tästä olla mitään näyttely autoa rakentamassa.

Vilkut on vielä hommaamatta, täällä foorumilla on yksi henkilö joka ilmoitti että olisi vilkut myynnissä mutta ei ole vastannut viesteihin. :wave:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Karel »

Pontus kirjoitti: Su 24.10.2021 18:06
8-reikäiset on rumat...
Paska juttu :lol: eihän sille sitten mitään voi, jos näin on :wave:
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Mikäs saattaisi olla tämän asian ongelma kun tuo jarrupalojen varoitusvalo on nyt syttynyt useamman kerran päälle vaikka siellä on vaihdettu uudet jarrupalat ja jarrulevyt sekä uudet varoitinjohdot eteen! Usein tämä tapahtuu märällä kelillä. :crazy:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Karel »

Pelkkä arvaus: Onko tässä 124:ssa myös saman varoitusvalon takana jarrunesteen määrän tunnistin? Eli onko säiliössä vajausta, tai anturi siellä huono?
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jarrunesteen määrän tunnistin on samassa valossa käsijarrun merkkivalon kanssa. Tuo jarrupalojen kuluneisuuden vikavalo syttyy, kun tunnistin maadoittuu. Todennäköisesti siis johto rispaantunut ja ottaa jossain kohti runkoon, kerta jarruhilppeet on uusittu?
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

JanneW124 kirjoitti: To 04.11.2021 08:18 Jarrunesteen määrän tunnistin on samassa valossa käsijarrun merkkivalon kanssa. Tuo jarrupalojen kuluneisuuden vikavalo syttyy, kun tunnistin maadoittuu. Todennäköisesti siis johto rispaantunut ja ottaa jossain kohti runkoon, kerta jarruhilppeet on uusittu?
Eli meinaat sitä että KL:stä ostetut uudet johdot on hajonneet heti samantien?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Onhan siellä jarrupalojen tunnistinjohdon ja valoa sytyttävän systeemin välissäkin johtoa, jonka eristeessä voi olla vikaa. Mulla joskus aikanaan kylläkin pykälää vanhemmassa Mersussa tunnistinjohto oli sen verran pitkä, että se kiersi satulan kohdalla pienen kaaren, joka ottikin kevyesti kiinni vanteen sisäkehään ja sehän lopulta hieroi eristeen puhki. Sen jälkeen valo rupesi välkkymään ajonopeuden tahdissa, mutta tässä tapauksessa tuskin tuollaisesta on kyse.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Nozki kirjoitti: To 04.11.2021 12:09 Onhan siellä jarrupalojen tunnistinjohdon ja valoa sytyttävän systeemin välissäkin johtoa, jonka eristeessä voi olla vikaa. Mulla joskus aikanaan kylläkin pykälää vanhemmassa Mersussa tunnistinjohto oli sen verran pitkä, että se kiersi satulan kohdalla pienen kaaren, joka ottikin kevyesti kiinni vanteen sisäkehään ja sehän lopulta hieroi eristeen puhki. Sen jälkeen valo rupesi välkkymään ajonopeuden tahdissa, mutta tässä tapauksessa tuskin tuollaisesta on kyse.
Ok, täytyy tutkia että missä kunnossa on johdot. Tämä tosiaan tapahtuu aina märällä kelillä. Jos on kuivaa valo ei pala..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 712
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Pontus kirjoitti: To 04.11.2021 12:27
Nozki kirjoitti: To 04.11.2021 12:09 Onhan siellä jarrupalojen tunnistinjohdon ja valoa sytyttävän systeemin välissäkin johtoa, jonka eristeessä voi olla vikaa. Mulla joskus aikanaan kylläkin pykälää vanhemmassa Mersussa tunnistinjohto oli sen verran pitkä, että se kiersi satulan kohdalla pienen kaaren, joka ottikin kevyesti kiinni vanteen sisäkehään ja sehän lopulta hieroi eristeen puhki. Sen jälkeen valo rupesi välkkymään ajonopeuden tahdissa, mutta tässä tapauksessa tuskin tuollaisesta on kyse.
Ok, täytyy tutkia että missä kunnossa on johdot. Tämä tosiaan tapahtuu aina märällä kelillä. Jos on kuivaa valo ei pala..
Tuo märällä vain tapahtuu kyllä viittaa että vesi tai kosteus tuottaa kontaktin. Käy piuhat läpi ja etsi kohta jossa eriste vika.
Sitten eristä se jotta toimii, voi sitten myöhemmin vaihtaa piuhan jos tarttee.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

No niin tänään tehtiin hiukan lisähuoltoa. Eli vaihdettiin sytytyspuolat, termostaatti, uudet raitisilmasuodattimet, ja uusi pyyhkiänsulka.

Tyhjäkäynti parani hiukan mutta ei kokonaan. Puolille tulevat johdot olivat hiukan kärsineet joten nyt tehtiin "ensiapu korjaus" eli sähköteippiä suojaksi. Raikkarit vaihdettiin ja nyt ei ole enää ikkunat huurussa. :lol:

Vaihdoin tosiaan myös uuden termostaatin ja nyt tulee enemmän lämmintä ilmaa sisälle, ja myöskin lämmöt pysyy yli 85 asteen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

No niin tänään tehtiin hiukan lisähuoltoa. Eli vaihdettiin sytytyspuolat, termostaatti, uudet raitisilmasuodattimet, ja uusi pyyhkiänsulka.

Tyhjäkäynti parani hiukan mutta ei kokonaan. Puolille tulevat johdot olivat hiukan kärsineet joten nyt tehtiin "ensiapu korjaus" eli sähköteippiä suojaksi. Raikkarit vaihdettiin ja nyt ei ole enää ikkunat huurussa. :lol:

Vaihdoin tosiaan myös uuden termostaatin ja nyt tulee enemmän lämmintä ilmaa sisälle, ja myöskin lämmöt pysyy yli 85 asteen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

Ihan omaan kokemukseen perustuen epäilen kovin että moottorin johtosarjan hajoaminen käyntihäiriöitä teettää.
tässä nyt esimerkin vuoksi kuva entisen cabrion johtosarjasta. siitähän hävisi käynti totaalisesti loppuvaiheessa.

Kuva
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Ihan omaan kokemukseen perustuen epäilen kovin että moottorin johtosarjan hajoaminen käyntihäiriöitä teettää.
tässä nyt esimerkin vuoksi kuva entisen cabrion johtosarjasta. siitähän hävisi käynti totaalisesti loppuvaiheessa.

Kuva
[/quote]

Miten korjasit tämän vian? Koko johtosarja vaihtoon, jos niin mitä maksoi ja mistä sellaisen saa? En halua edes arvata mitä maksaisi merkkiliikkeessä.. :lol:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 712
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Toinen vaihtoehto on korjata tai korjauttaa johtosarja jos on poikki tai muuten vaan hajalla.

Ja kannattaa mittarilla mitata onko katkoksia tai heikkoutta. Saman piuhan päädyistä alle 1 ohm ja korkeintaan hiukan päälle jos liittimet on jo hapettunut jonkun verran.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

Minulle eräs tuttu sähkömies teki puhdehommina uuden.
varmastikkin sen saa tilattua jostakin järkevästi, mitä nyt itse silloin kyselin niin paikallinen marmori taisi pyytää 1700€. mb-osalla 1200€
ebayssä taisi olla 700-800 luokkaa.
sitä siunailtiin että mikä tuossa maksaa kun kasikoneisiin oli jopa halvempia.
koko johtosarja on tuota biohajoavaa paskaa, joten suosittelen että sen uusii kokonaan suosiolla. yksittäisten johtojen uusimisella ei mene kuin hermot.

periaatteessa pystyyhän sen tekemään vaikka itsekkin, kiinnittää sen vaan isoon tauluun ja alkaa johto kerrallaan käymään läpi. sitä ei vaan minun hermoilla tehdä :)

pikaisesti googlattuna jotakin tuollaistahan se olisi. varaosanumero pitää toki tarkastaa että tulee oikea. linkki vain esimerkkinä.

https://www.kurth-classics-autoparts.de ... 33333.html
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

wezze72 kirjoitti: La 27.11.2021 21:06 Minulle eräs tuttu sähkömies teki puhdehommina uuden.
varmastikkin sen saa tilattua jostakin järkevästi, mitä nyt itse silloin kyselin niin paikallinen marmori taisi pyytää 1700€. mb-osalla 1200€
ebayssä taisi olla 700-800 luokkaa.
sitä siunailtiin että mikä tuossa maksaa kun kasikoneisiin oli jopa halvempia.
koko johtosarja on tuota biohajoavaa paskaa, joten suosittelen että sen uusii kokonaan suosiolla. yksittäisten johtojen uusimisella ei mene kuin hermot.

periaatteessa pystyyhän sen tekemään vaikka itsekkin, kiinnittää sen vaan isoon tauluun ja alkaa johto kerrallaan käymään läpi. sitä ei vaan minun hermoilla tehdä :)

pikaisesti googlattuna jotakin tuollaistahan se olisi. varaosanumero pitää toki tarkastaa että tulee oikea. linkki vain esimerkkinä.

https://www.kurth-classics-autoparts.de ... 33333.html
Ok, Jo on aikamoinen hintahaitari. No täytyy alkaa selvitelemään onko hinnat täälläpäin samat kuin siellä pohjoisessa. itse en tuota ala tekemään koska olen erittäin huono sähkötöissä, joten jätän sen ammattilaisten hoidettavaksi.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja epk »

en tiedä mikä osanro autollesi, 3 eri vaihtoehtoa näemmä, halvin oli 490e ja kallein 1200e. Edukkaimmalla, jos tuuri käy että on oikea, tuskin kannattaa ruveta teettämään. Saksan hintoja nämä.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Keskuslukituksessa on alkanut olla jotain pientä häiriötä. Välillä Tankin luukku on kiinni vaikka muut ovet on aukaistu normaalisti auki. Ongelma poistuu vasta kun käy painamassa sisältä keskuslukituksen avaus nappia. Myös oikean puolen molemmat ovet temppuilee välillä. Oikea takaovi ei meinnannut näiden kovien pakkasten aikana aueta sisäkahvasta. vasta kun rykäis ovea ulkopuolelta niin sitten ovi aukesi. Myös oikeanpuolen etu ovi teki saman yhden kerran.

Onko keskuslukonmoottori menossa rikki vai auttako lukkopesien voitelu asiaan? :think:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 712
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Eikö lukitus toimi vielä alipaineella?
Jos niin voihan siellä olla liitoskumi hapero ja ottaa kosteutta mikä jäätyy.
Toki yleishuolto voitelu jne auttaa aina...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Berglund kirjoitti: Ke 15.12.2021 15:44 Eikö lukitus toimi vielä alipaineella?
Jos niin voihan siellä olla liitoskumi hapero ja ottaa kosteutta mikä jäätyy.
Toki yleishuolto voitelu jne auttaa aina...
Juu alipaineella ja ylipaineella toimii. Sähköpumppu pumppaa, eli näissä se ei ole enää moottorin alipaine, jolla lukkoja liikutetaan.

Kun rasvat yms. jähmettyvät kylmässä, niin tarvitaan enemmän voimaa liikuttamaan lukkoja auki ja kiinni, joten sen puolesta koko lukkomekanismin (ei niinkään lukkopesän) puhdistus ja uudelleenvoitelu voi auttaa. Mutta itsekin veikkaisin, että kyllä siellä joku ilmavuotovikakin voisi olla jossain joko liitoksessa tai lukon ilmaelementissä. Jos on pahempi vuoto, niin ei kai paljon mikään lukko liiku mihinkään, mutta pienemmästä vuodosta huolimatta systeemi vielä toimii, vaikkakin heikommalla teholla ja hitaammin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 712
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Kommenttien perusteella, huolto lukoille ja jos ei auta niin sitten vuotoja etsimään sekä laite vikoja...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mulla tuossa omasta farkusta vuosi tankinluukun lukitus, se aiheutti monenlaista vajaa toimintaa kaikissa ovissa. Sehän on helpoin vaihdettava/tutkittava.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Vastaa Viestiin