Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi" antenni kysymystä
Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi" antenni kysymystä
No niin nyt se sitten tosiaan löytyi! Eli tuli ostettu vuosimallin 1994
W124 E 200.
Ostin tämän auton vikalistan kanssa joten tekemistä riittää hetkeksi aikaa. Mitä pitää korjata: Etujouset, Etukallistuksen vakaajan puslat, takajarrut ( levyt ja palat), pakoputkisto ( väli ja takapönttö uusiksi), raidetangot vaihtoon ja tietenkin ruostetta löytyy hiukan.
Tässä hiukan vielä kuvia!
PS: Mikä ihmeen "Beirutin taxi" yksi kaverini vaan keksi lempinimen tälle autolle johtuen auton vikalistasta ja hankita hinnasta johtuen.
W124 E 200.
Ostin tämän auton vikalistan kanssa joten tekemistä riittää hetkeksi aikaa. Mitä pitää korjata: Etujouset, Etukallistuksen vakaajan puslat, takajarrut ( levyt ja palat), pakoputkisto ( väli ja takapönttö uusiksi), raidetangot vaihtoon ja tietenkin ruostetta löytyy hiukan.
Tässä hiukan vielä kuvia!
PS: Mikä ihmeen "Beirutin taxi" yksi kaverini vaan keksi lempinimen tälle autolle johtuen auton vikalistasta ja hankita hinnasta johtuen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Pontus, Ti 08.11.2022 21:28. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Onnea ! Hyvä moottori, ja tuo vikalistahan nyt ei ole yhtään mikään paitsi tietysti ruoste, jos sitä kovin paljon on.
wiimax.fi
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Noniin, viimein löytyi. Onnea.
Ihan kivan näköinen, hyvä väri. E malliksi myös aika siisitikorinen ainakin kuvien perusteella.
Ihan kivan näköinen, hyvä väri. E malliksi myös aika siisitikorinen ainakin kuvien perusteella.
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Hyvä hommeli että löytyi sopiva
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Juu on tuota jo melkein vuoden päivät etsittykkin
Ruostetta löytyy eniten takalokasuojista mutta on edessäkin hiukan kaarissa sanomista, pohja oli pikaisella tarkistuksella hyvässä kunnossa. Tuossa on tällä hetkellä pientä käyntihäiriötä mutta katsotaan kun perjantaina aloitetaan kunnostus huolto että lähtee tuo ongelma pois ihan suodattimien ja tulppien vaihdolla.
Tässä vielä varuselistaus: https://www.lastvin.com/vin/1735zAJ7DWPdmyMQv
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Mielenkiintoisen näköinen löytö. Eikä vähiten siksi, että keltaiset etuvilkut ja savunväriset takana on aika erikoinen combo. Eikö tässä ole ollut jo värittömät edessä alun perin?
Varustelukin on sikäli hyvä, että kalleimmat/hankalimmat jälkiasentaa, eli automaatti ja kylmäkone löytyy. Muuta voi sitten aika helposti hifistellä jälkikäteen, jos haluaa. Oliko muuten -94 E:ssä vielä veivi-ikkunat vai sähköiset vakiona?
Varustelukin on sikäli hyvä, että kalleimmat/hankalimmat jälkiasentaa, eli automaatti ja kylmäkone löytyy. Muuta voi sitten aika helposti hifistellä jälkikäteen, jos haluaa. Oliko muuten -94 E:ssä vielä veivi-ikkunat vai sähköiset vakiona?
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Onneksi olkoon! Hieno väriyhdistelmä ja mukavat speksit
Näin auton viime toukokuussa Tammisaaressa ihan liikenteen seassa ja katsoin koodit jo silloin kun väriyhdistelmä ja kunto näyttivät hyvältä.
Motor Klassikin W124:siin kallella oleva toimittaja Alf Cremers puhui aina "Libanon look:ista" kun löysi nuhjuisen W124:n jonkun häkkijobbarin pihalta, eli kun oli ilman keulatähteä, kapselitta peltivanteilla ja muutenkin sopivan kulahtanut, eli meikäläisittin lintta-look
Tuo sinun on siihen vertaukseen aivan liian hieno
Näin auton viime toukokuussa Tammisaaressa ihan liikenteen seassa ja katsoin koodit jo silloin kun väriyhdistelmä ja kunto näyttivät hyvältä.
Motor Klassikin W124:siin kallella oleva toimittaja Alf Cremers puhui aina "Libanon look:ista" kun löysi nuhjuisen W124:n jonkun häkkijobbarin pihalta, eli kun oli ilman keulatähteä, kapselitta peltivanteilla ja muutenkin sopivan kulahtanut, eli meikäläisittin lintta-look
Tuo sinun on siihen vertaukseen aivan liian hieno
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Hyvä että löytyi sopiva nopeasti verrattaen omaan ikuisuusetsintään Sisäkuvat kiinnostais kovasti kans
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Nämä vilkut on olleet jo kiinni kun auto on tullut tänne suomeen vuonna 2012, tosiaan ensimmäinen omistaja perhe myi autoa.Karel kirjoitti: ↑Ke 25.08.2021 22:10 Mielenkiintoisen näköinen löytö. Eikä vähiten siksi, että keltaiset etuvilkut ja savunväriset takana on aika erikoinen combo. Eikö tässä ole ollut jo värittömät edessä alun perin?
Varustelukin on sikäli hyvä, että kalleimmat/hankalimmat jälkiasentaa, eli automaatti ja kylmäkone löytyy. Muuta voi sitten aika helposti hifistellä jälkikäteen, jos haluaa. Oliko muuten -94 E:ssä vielä veivi-ikkunat vai sähköiset vakiona?
Kiitos, mutta on tässä vielä pitkä matka siihen hienoon tilaan.Getriebe kirjoitti: ↑Ke 25.08.2021 22:11 Onneksi olkoon! Hieno väriyhdistelmä ja mukavat speksit
Näin auton viime toukokuussa Tammisaaressa ihan liikenteen seassa ja katsoin koodit jo silloin kun väriyhdistelmä ja kunto näyttivät hyvältä.
Motor Klassikin W124:siin kallella oleva toimittaja Alf Cremers puhui aina "Libanon look:ista" kun löysi nuhjuisen W124:n jonkun häkkijobbarin pihalta, eli kun oli ilman keulatähteä, kapselitta peltivanteilla ja muutenkin sopivan kulahtanut, eli meikäläisittin lintta-look
Tuo sinun on siihen vertaukseen aivan liian hieno
Joo eihän tässä kestänyt kuin vaan vuosi, ja vielä kun vannoin etsinnän alussa että en ota M111 moottorilla olevaa, enkä 3. sarjan W124:sta. Näin ne mielipiteet muuttuu. Otan sisäkuvia perjantaina kun päästään huoltohalliin.
Hiukan kyllä jo tässä on jo alkanut miettiä että pitäsikö löydä alle 15-reikäiset alumiinivanteet..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Hyvä on. Melkein pitäisin nuo W124E-kapselit, kun nekin alkavat olla katoavaa lookia tien päällä. Vielä kirkkaat vilkut eteen niin 3. srj. orkkislook on valmis, ruosteineen kaikkineen (vitsi). Onko autossa keskuslukkokatkaisija kesskikonsolissa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
15-reikäset on sinänsä väärä vanne kun tää on 3.srj. 8-reijät ja mielummin 16, niin on jeppis.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Juu löytyy katkaisija keskikonsolista!
Tiedän että se on väärä vanne 3.sarjaan mutta kun se näyttää niin paljon paremmalta kuin 8-reikäinen vanne..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Miekin pidin sitä vääränä vanteena, mutta näyttää ihan kivalta nykyisin. Mutta sitä kuitenkin sai tilattua tehtaalta SA:na hamaan loppuun saakka.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Amen! Kokeilin keväällä huvin vuoksi 15-reikäisiä jopa 168:n alle, ja oli niin oudolla tavalla hyvän näköinen, että piti ruveta etsimään sopivilla spexeillä olevia kaivonkansia siihenkin. Ei oikein sopivasti löytynyt, joten jäi sekin hullutus tekemättä. Sivusilmällä silti yhä sellaisia vilkuilen.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
No niin ensimmäinen osa varaosa ostoksista tehty, huomenna vielä toinen ostokeikka ja sitten alkaa huolto toimenpiteet. Tutkin vanhoja huoltokuitteja ja näköjään tästä löytyy jo raitisilma suodatin. Minkäs merkkinen suodatin kannattaa ostaa?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Mullon ihkauusi pari suotimia meinaan kaksi niitä siellä ymmärtääkseni on?
Eli ovat suorakaiteen muotoiset noin 37.5 x 8.5 x 2cm ja näitä tosiaan on kaksi. En sit tiedä et onko näitä edes muuta kuin yhdenlaisia? Aikoinaan tilasin nämä ns vara -parina 94 124 Diesel -sedaniin jossa oli ilmastointi. Siihen ainakin kävi nuo.
Jos ovat passelit ja kiinnostaa ni laita yv:llä osoite mihin laitetaan ni lähtee postin pakettiautomaatilla ihan ilmatteeksi
Se tossa vaihtohommelissa on et kun täytyy pyyhkijä nostaa pois ni sen "vaihteisto" ja moottori kannattaa myös samalla huoltaa / puslat voidella ni toimii jatkossakin takeltelematta.
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Ei ole välttämättä pakko ottaa pyyhkijää pois. Suodattimet saa ujutettua kuskin puolelta sivusta. Muovinen vesiränni tuulilasin alta kuskin puolelta pitää ottaa pois, niin pääsee suodattimiin käsiks.
Toki pyyhkijän huoltaminen on ihan asiallinen toimenpide
Toki pyyhkijän huoltaminen on ihan asiallinen toimenpide
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
tuon verran purin itse kun raikkareita vaihdoin. tosin siivosin samalla muutenkin paikkoja.
ihan toteamuksena vain että minusta m111 oli oikein mukava moottori ainakin entisessä avoautossa. jokseeenkin tehokas ja kulutus oli kohtuullinen.
tosin moottorin johtosarjaanhan saattaa joutua perehtymään...
ihan toteamuksena vain että minusta m111 oli oikein mukava moottori ainakin entisessä avoautossa. jokseeenkin tehokas ja kulutus oli kohtuullinen.
tosin moottorin johtosarjaanhan saattaa joutua perehtymään...
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Eilen laitettiin nosturilla autoon uudet Jarrupalat ja jarrulevyt taakse, eteen meni myös jarrupalat, mutta täytyy myöhemmin myös vaihtaa jarrulevyt eteen, ne ovat myös vaihtokunnossa. Myöskin uudet jarruletkut vaihdettiin joka kulmaan. Tuli myös vaihdettua moottoriöljyt ja öljynsuodatin. Olikin suuri yllätys että Mersun Alkuperäinen suodatin oli Hengstin valmistama suodatin. Täytyy vähän tarkkailla että kuinka hyvin se suodattaa, yleensä nuo Hengstin suodattimet ovat olleet ala-arvoista laatua!
Myös Ilmansuodatin vaihdettiin. Ensi kerralla sitten menee tulpat ja polttoaine suodatin vaihtoon. Ja pitää se pakoputkistokin tilailla valmiiksi. Jouset hain eilen KL-varaosista, tulee Bilsteinin jouset alle sekä eteen että taakse.
Kuviakin löytyisi, mutta kun tiedosto raja on täynnä, eikä aijaa.com näköjään enää toimi, niin missä olisi joku muu hyvä ilmainen kuvapalvelu?
Myös Ilmansuodatin vaihdettiin. Ensi kerralla sitten menee tulpat ja polttoaine suodatin vaihtoon. Ja pitää se pakoputkistokin tilailla valmiiksi. Jouset hain eilen KL-varaosista, tulee Bilsteinin jouset alle sekä eteen että taakse.
Kuviakin löytyisi, mutta kun tiedosto raja on täynnä, eikä aijaa.com näköjään enää toimi, niin missä olisi joku muu hyvä ilmainen kuvapalvelu?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Hieno on,
Kuvia laittanut nyt fi.imgBB.com kautta kun aijaa kyllästy toimimasta mobiililaitteissa.
Tuolta joutuu välillä linkeistä karsimaan mainoksia mutta ei aina.
Kuvia laittanut nyt fi.imgBB.com kautta kun aijaa kyllästy toimimasta mobiililaitteissa.
Tuolta joutuu välillä linkeistä karsimaan mainoksia mutta ei aina.
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Minkälainen homma on muuten asentaa tälläiseen eteen sähköikkunat?Karel kirjoitti: ↑Ke 25.08.2021 22:10 Mielenkiintoisen näköinen löytö. Eikä vähiten siksi, että keltaiset etuvilkut ja savunväriset takana on aika erikoinen combo. Eikö tässä ole ollut jo värittömät edessä alun perin?
Varustelukin on sikäli hyvä, että kalleimmat/hankalimmat jälkiasentaa, eli automaatti ja kylmäkone löytyy. Muuta voi sitten aika helposti hifistellä jälkikäteen, jos haluaa. Oliko muuten -94 E:ssä vielä veivi-ikkunat vai sähköiset vakiona?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Kiitos vinkistä täytyy kokeilla tuota sivustoa, aijaa.com ei toimi edes normi läppärillä tai pc:llä
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Ikkunat ei ole ongelma. Päivän homma kun oikein tekee ja on kaikki tarvittava valmiina. Kannattaa löytää luovuttaja-auto, josta saa kaiken tarvittavan. Kytkimien reikien jyrsiminen puupaneeliin vaatii hiukan tarkkuutta ja varovaisuutta, jos ei löydä valmista levyä sopivasti.
Ainut "paha" tuossa on se, että oviverhoilut pitäisi vaihtaa, koska ainakin omaan silmään jotkin muovitulpat ovat hirvitys. Varsinkin kun tuossa 3. sarjassa on se kangaskuosi yksi mersun tyylikkäimmistä, mielestäni. Jos ei oikean värisiä ja mallisia verhoiluja löydy, sen alkuperäisen verhoilun kangasinsertin voi ehkä vaihtaa, ellei se ole kiinnitetty prässäämällä. Ainakin 126:ssa se kangas on kiinni erillisessä kuitulevyssä, ja on vaihdettavissa. Kankaitahan tuohon vielä pitäisi löytyä hyvin.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
W124:ssa ainoastaan nahkaverhoilluissa ovipahveissa on irrallinen keskipala. Kangasverhoilut on aina prässättyjä, eikä niitä saa vaihdettua oikein mitenkään.Karel kirjoitti: ↑Su 29.08.2021 09:12Ikkunat ei ole ongelma. Päivän homma kun oikein tekee ja on kaikki tarvittava valmiina. Kannattaa löytää luovuttaja-auto, josta saa kaiken tarvittavan. Kytkimien reikien jyrsiminen puupaneeliin vaatii hiukan tarkkuutta ja varovaisuutta, jos ei löydä valmista levyä sopivasti.
Ainut "paha" tuossa on se, että oviverhoilut pitäisi vaihtaa, koska ainakin omaan silmään jotkin muovitulpat ovat hirvitys. Varsinkin kun tuossa 3. sarjassa on se kangaskuosi yksi mersun tyylikkäimmistä, mielestäni. Jos ei oikean värisiä ja mallisia verhoiluja löydy, sen alkuperäisen verhoilun kangasinsertin voi ehkä vaihtaa, ellei se ole kiinnitetty prässäämällä. Ainakin 126:ssa se kangas on kiinni erillisessä kuitulevyssä, ja on vaihdettavissa. Kankaitahan tuohon vielä pitäisi löytyä hyvin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Nyt on kohta viikon ajellut tällä ja muutamia huomioita: Huomasin että tietyt sisävalot eivät pala. Eli ne lämmönsäätimien rullat ja sitten tuuletussäädön "pyöreät" vivut ja myöskin Vaihteen valitsin on pimeänä. Onko mahdollista että sulakkeet ova kärventyneet vai joutuuko vaan vaihtamaan polttimot?
Ja sitten se ihana humppaava tyhjäkäynti, eli ongelma on siinä että lämpimänä pätkii ja humppaa, kylmänä kaikki toimii normaalisti. Eli onko kyseessä nyt se johtosarja vai kaasuläppäkotelo vai se surullisen kuuluisa YJ-rele?
Ja sitten se ihana humppaava tyhjäkäynti, eli ongelma on siinä että lämpimänä pätkii ja humppaa, kylmänä kaikki toimii normaalisti. Eli onko kyseessä nyt se johtosarja vai kaasuläppäkotelo vai se surullisen kuuluisa YJ-rele?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Polttimoitten vaihdolla varmaankin lähtee pelaamaan jos ihan kaikki ei pimeänä ole. Ne pienet polttimot sieltä rullien alueelta ovat joskus tiukassa ja kun niihin ei oikein otettakaan sormin saa ni konstina itte olen käyttäny kangasteippiä ja jesarikin varmaan toimii. Eli pyöräyttää sopivankokoiseksi leikattua teippisoiroa sen polttimolasin ympärille ja nykäisee teipillä sen polttimon pois. Ei se polttimon lasi rikkoudu.
Humppaamiseen en osaa ottaa kantaa bensavehkeissä mutta YJ -rele ilmeisesti voi tuollaistakin kiusaa tehdä?
Edit:
Oikeita polttimoita voi olla hankala löytää kun sinne ei niitä yleisesti myynnissä olevia 1.2W pidä laittaa. Motonetissa muuten taisi olla nyt saatavilla nuita alle wattisia?
Vaihteenvalitsimessahan on sit jo isompi lasikantapolttimo. Tässäkin on latta -lasikanta samaan tyyliin kuin mittariston taustavalossakin on.
Humppaamiseen en osaa ottaa kantaa bensavehkeissä mutta YJ -rele ilmeisesti voi tuollaistakin kiusaa tehdä?
Edit:
Oikeita polttimoita voi olla hankala löytää kun sinne ei niitä yleisesti myynnissä olevia 1.2W pidä laittaa. Motonetissa muuten taisi olla nyt saatavilla nuita alle wattisia?
Vaihteenvalitsimessahan on sit jo isompi lasikantapolttimo. Tässäkin on latta -lasikanta samaan tyyliin kuin mittariston taustavalossakin on.
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Kl-varaosista ainakin on saanut lasikantaisia 0,36W matta polttimoita keskikonsolin ja tuuletusrullien valoihin. Eikös vaihteenvalitsimessa ole ihan sama T5 lasikanta? Moni ilmeisesti on laittanut siihen paikkaan 1,2W polttimon. Muualle niitä ei parane laittaa, kun sulattavat ympäristönsä.
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Sellaisen huomion tein nyt tuohon huonoon tyhjäkäyntiin että kävin eilen tankkaamassa ja tankki on melkein täynnä Shellin V-poweria. Samalla laitoin polttoaine järjestelmän puhdistusaineen tankkiin, ja nyt auto käy huonosti tyhjäkäyntiä enää P ja N-vaihteella.Jari Ke kirjoitti: ↑Ke 01.09.2021 07:46 Polttimoitten vaihdolla varmaankin lähtee pelaamaan jos ihan kaikki ei pimeänä ole. Ne pienet polttimot sieltä rullien alueelta ovat joskus tiukassa ja kun niihin ei oikein otettakaan sormin saa ni konstina itte olen käyttäny kangasteippiä ja jesarikin varmaan toimii. Eli pyöräyttää sopivankokoiseksi leikattua teippisoiroa sen polttimolasin ympärille ja nykäisee teipillä sen polttimon pois. Ei se polttimon lasi rikkoudu.
Humppaamiseen en osaa ottaa kantaa bensavehkeissä mutta YJ -rele ilmeisesti voi tuollaistakin kiusaa tehdä?
Edit:
Oikeita polttimoita voi olla hankala löytää kun sinne ei niitä yleisesti myynnissä olevia 1.2W pidä laittaa. Motonetissa muuten taisi olla nyt saatavilla nuita alle wattisia?
Vaihteenvalitsimessahan on sit jo isompi lasikantapolttimo. Tässäkin on latta -lasikanta samaan tyyliin kuin mittariston taustavalossakin on.
Toinen huomio kiinnittyi siihen että öljynpaineet pysyy kokoajan 3 ei siis laske edes lämpimänä. Moottorin lämpötilamittari taas elää omaa elämäänsä milloin on normaalissa asennossa ja minuuttia myöhemmin 120 asteessa.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
Ainakin seuraavat asiat M111 koneessa huomannut vaikuttavan tuohon.
Kaasupullo kotelo, yleensä likainen ja säätö siksi pielessä.
Tulpan johdot, polttoaine suodatin, putsattu & maf likainen sekä yj rele temppuilee
CRC carburator puhdistus aine on hyvä tuolle kaasuläppä kotelolla ja MAF elektroniikka puhdistus ainetta.
Tulpan johdossa muistaakseni hatut on ruuvikierteellä joten löystyy, voi kevyesti kiristää.
Tuossa oli aikalailla lista millä meidän clk saatu käymään nätisti...
Kaasupullo kotelo, yleensä likainen ja säätö siksi pielessä.
Tulpan johdot, polttoaine suodatin, putsattu & maf likainen sekä yj rele temppuilee
CRC carburator puhdistus aine on hyvä tuolle kaasuläppä kotelolla ja MAF elektroniikka puhdistus ainetta.
Tulpan johdossa muistaakseni hatut on ruuvikierteellä joten löystyy, voi kevyesti kiristää.
Tuossa oli aikalailla lista millä meidän clk saatu käymään nätisti...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: Pontuksen W124 E 200 "Beirutin Taxi"
No niin nyt on sitten käyty tilaamassa hiukan osia Veholta tähän autoon, pitäsi tulla ensi viikolla osat niin pääsee sitten niitä vaihtamaaan. Mutta tulevana tiistaina auto menee pajalle jossa laitetaan uudet etu ja takajouset, etujarrulevyt, pakoputkisto, koko raidetango ja säädetään ohjauskulmat.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976