C124 coupe projektiin.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Wave17
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 27.10.2021 19:03

C124 coupe projektiin.

Viesti Kirjoittaja Wave17 »

Moro, elikkäs projektina tollanen c124 coupe ekaksi autoksi. Josta olisi tavoitteena ottaa noin 250-400hp välillä ja manuaali askilla. Käyttöön ihan kadulle mutta sellanen millä voi käydä myös radalla räppäämässä vähän. Niin haluisin tietää mitä muut ovat tehneet/suosittelee tekniikan, alustan, jarrujen ja vaihdelaatikon jne osalta.

Mitkä osat kestää parhaiten ja mikä muilla on toiminut ja mitä tehty jne.

Tietoa mielläni otan vastaan ihan kaikkeen liittyen mitä on tullut muilla vastaan c124 coupe projektoinissa.

Tai muiltakin joilla on suositella tai tietoa jostakin mersun tekniikkasta, askiasta ja perästä yms.

Kiitokset niille joilla on antaa neuvoa, kokemuksia tai tietoa.
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: C124 coupe projektiin.

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Jos MB-moottori niin M104.
Jos manuaali niin joku muu kuin MB 124-korisesta. No kai se ton 250 kestää.
Perä kestää MB:stä jos ei tarjoile kytkimellä liikaa.
Jarrut 24-venttiilisestä.
Varmasti löytyy paljon vaihtoehtoja riippuen budjetista.
Toivottavasti väsäät projektikertomusta myös tänne.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: C124 coupe projektiin.

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

Vähä riippuu mitä meinaa raralla touhata mut täältä toisaalta lämmin suositus m111 moottorille koska ovat melkoosen halpoja ja yllättävän kestäviä ainaki re85sella mut omakohtaasella kokemuksella koupes menöö painojakauma vituiksi ku jeesuksen pääsiääne ja pieniki sivuluisu pyöräyttää aika helposti. Jos käyttää etusumppu öljypohjaa, takasumppu ei taas näyttäny menevän mitenkääpäin ja m111 124 version öljypohjasta ei mitää käryä. Mut jos on laitteet öljypohjan muokkaamiseen sopivat nii saa moottorin riittävän taakse jolloon autosta tuloo melko vakaa. Toisaalta jos on pioneerihenkiä niin maailmas on ripakopallinen mielenkiintoosia ja hyviä moottoreita joista osa jopa samas paketis. Ja peräksi on hyvä jos 3.92asd tai 3.92 ja takajarruuksi w140 v8 hilut nii rupiaa romu pysähtymään. Kallistuksen vakaajiksi kustomit tai kokeella r129 vakaajia
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Wave17
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 27.10.2021 19:03

Re: C124 coupe projektiin.

Viesti Kirjoittaja Wave17 »

Moikka, kiitos vinkeistä. Nyt tapeltu ruostevaurioiden kanssa. Ja sitähän riittää. Helmat, etulokarit ulko sekä sisa. Takapuskurin alta joutui repii koko pellin pois. Takalokarin sisakaaret joutuu korjaa. Kohta pelkääjä kylki tehty, sitten pitää tehdä puskurin alta se takahiekkapelti valmiiksi. Joutuu sikkikoneella vähän muokkaamaan peltiä. Alustasta kysymys, miten ootte päivittänyt jouset ja iskarit, ja ne säädettäät tangot perän ripustuksiin, että saa renkaat pidettyä pystyssä"?
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: C124 coupe projektiin.

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Niin, meinaatko bensalla vai dieselillä ajella?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Wave17
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 27.10.2021 19:03

Re: C124 coupe projektiin.

Viesti Kirjoittaja Wave17 »

Todennäköisesti viinalla laitetaan kulkemaan.
Vastaa Viestiin