Samulin 320cdi S-sarjalainen. Myyty uudelle omistajalle! 😢

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

marsumersu2013 kirjoitti: Ke 19.01.2022 10:26

Mulla olis aiemmista mersuista jääny ylimääräiseksi noita avaimia 3kpl niin saako ne jotenkin uudelleen ohjelmoitua että sopis tähän ? On siis tätä samanmallin avainta kun tämän w220 ? Mitähän mahtaa maksaa jos ne kaikki laittais samaan autoon sopivaksi 😁😅 jos se siis on mahdollista
Eipä niitä oikein järkevästi taida saada... muutoinhan niitä vahoja naitetuja avaimia myytäisiin ebayssä koppakaupalla.

en edes tarkasti tiedä miten 'tyhjän' aivaimen koodaus tehdään, muutakuin että joku valmistajan Green key tarvitaan mukana... sillekin lienee olemassa joku kiertokeino mutta hankalaa se varmasti on. Starilla ne virtalukolle naitetut avaimet kyllä sitten näkyy. Kloonaus taas on vain nimensä mukaisesti kopio, eli virtalukolla ei näy kuin yksi ja sama avain koodattuna.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Joo täytyy vähän kysellä jostain lukkosepältä että onnistuisko lisäavaimen teko... pitäs löytää hyvät vanteet myös tähän alle mutta ei oo vielä oikeen tullu omaan silmään sopivia vastaan. Tavallaan haluis vetää orkkis vanteilla mut tavallaan heittäs jotku kunnon pullat alle. 😁
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

44124414-B7B6-42B6-BBF1-FAF694EBC395.jpeg
Kesää odotellessa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Kävin selvittelee äsken tota vasemman peilin vilkun toimintaa, kun peili kääntyy aukipäin yli puolenvälin niin ei enää vilkku toimi peilissä. Mutta heti kun peili on ikkunaa vasten niin pelaa normaalisti ? Mikä tän aiheuttaa ? Kattelin mikrokytkimen ja ei vaikuttanut toimintaan millään tavalla. Olis mukava saada toimintaan tuo vilkku jopa ajossa 😅. Ja samalla käyn katsomassa korjaantuisiko tuo coolant visit workshop valo kun kolvaa uuden johdon liittimet tohon flektille. Oli vanha pinni hapettunut poikki...

Edit: heiluttelin myös oven johtosarjaa samalla kun rämppäsin katkasijaa ja ei vaikuttanut mitenkään, onko näissä joku jippo mitä pitää tietää
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
alvar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: To 02.08.2012 08:49

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja alvar »

Voisiko olla esim. seuraava kohdassa 6:30

https://www.youtube.com/watch?v=F5lnCmL7zw0
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja jusi »

marsumersu2013 kirjoitti: Pe 28.01.2022 14:22 Kävin selvittelee äsken tota vasemman peilin vilkun toimintaa, kun peili kääntyy aukipäin yli puolenvälin niin ei enää vilkku toimi peilissä. Mutta heti kun peili on ikkunaa vasten niin pelaa normaalisti ? Mikä tän aiheuttaa ? Kattelin mikrokytkimen ja ei vaikuttanut toimintaan millään tavalla. Olis mukava saada toimintaan tuo vilkku jopa ajossa 😅. Ja samalla käyn katsomassa korjaantuisiko tuo coolant visit workshop valo kun kolvaa uuden johdon liittimet tohon flektille. Oli vanha pinni hapettunut poikki...

Edit: heiluttelin myös oven johtosarjaa samalla kun rämppäsin katkasijaa ja ei vaikuttanut mitenkään, onko näissä joku jippo mitä pitää tietää
On ihan tyypillistä että niitä johtoja menee poikki. Omastani piti korjata molemmin puolin. En sitten korjauksen jälkeen käyttänytkään peilien taittoa kuin pesukoneessa. Mutta myös niitä vilkkuja hajoilee, uusin itse molemmille puolille nekin.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

jusi kirjoitti: Pe 28.01.2022 16:53
marsumersu2013 kirjoitti: Pe 28.01.2022 14:22 Kävin selvittelee äsken tota vasemman peilin vilkun toimintaa, kun peili kääntyy aukipäin yli puolenvälin niin ei enää vilkku toimi peilissä. Mutta heti kun peili on ikkunaa vasten niin pelaa normaalisti ? Mikä tän aiheuttaa ? Kattelin mikrokytkimen ja ei vaikuttanut toimintaan millään tavalla. Olis mukava saada toimintaan tuo vilkku jopa ajossa 😅. Ja samalla käyn katsomassa korjaantuisiko tuo coolant visit workshop valo kun kolvaa uuden johdon liittimet tohon flektille. Oli vanha pinni hapettunut poikki...

Edit: heiluttelin myös oven johtosarjaa samalla kun rämppäsin katkasijaa ja ei vaikuttanut mitenkään, onko näissä joku jippo mitä pitää tietää
On ihan tyypillistä että niitä johtoja menee poikki. Omastani piti korjata molemmin puolin. En sitten korjauksen jälkeen käyttänytkään peilien taittoa kuin pesukoneessa. Mutta myös niitä vilkkuja hajoilee, uusin itse molemmille puolille nekin.

Joo vasemman peilin johtoja heiluttelin niin ensin toimi vilkku ja sitten hävis. 😁 täytyy siis ottaa pahvi irti ja johdot käteen ja korjailla kunnolla 👍🏻
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

FEB535AE-0A65-4665-AC5D-E1369AE346E7.jpeg
E73D31D2-E08C-4CCF-9CFD-DF9CF0F5185D.jpeg

Tuli kokeiltua cooleriakin keulille. Muuten menee nätisti mutta pohjamuovien kiinniikkeitä saa vähän muokata ja ihan 2-3cm siivu törmäyspalkin reunoista pois 👍🏻. Ja kennon koko 600x300x76mm
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Kiitos sakulle! Välijäähdyttimestä hitsattu map anturin paikka umpeen edellisen projektin jäljiltä. :thumbup:
612DBD70-3C1C-4E2D-BEF3-A9C4DA392CCA.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

4B706223-D63D-4B67-8809-32952590D997.jpeg
1B334098-3CFE-4A4D-8F36-3C5FCE01B67A.jpeg
C0CA446A-412A-40BE-9551-A02EAFAE11C9.jpeg
53C94F09-65AE-4AF1-AB1E-58175E891D6F.jpeg
Sinne istu cooleri keulille niin nätisti!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Vaihteistollekkin olisi hyvä laittaa jäähy. Ja poistaa se onneton vesikiertonen käytöstä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

MouTine kirjoitti: Ke 09.02.2022 07:54 Vaihteistollekkin olisi hyvä laittaa jäähy. Ja poistaa se onneton vesikiertonen käytöstä.

Tätä itseasiassa eilen aloin miettimään että jos vaihtais syylarin jostain 320cdi manuaalista tai sitten tulppaa tämän lähdöt.

Minkäkokoinen tommosessa jäähdytin,lauhdutin,cooleri on todettu 722.6 hyväksi ? Todennäköisesti tästä tulee vaan kesäauto niin ei tarvi pakkasia silleen miettiä.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MouTine »

marsumersu2013 kirjoitti: Ke 09.02.2022 12:39
MouTine kirjoitti: Ke 09.02.2022 07:54 Vaihteistollekkin olisi hyvä laittaa jäähy. Ja poistaa se onneton vesikiertonen käytöstä.

Tätä itseasiassa eilen aloin miettimään että jos vaihtais syylarin jostain 320cdi manuaalista tai sitten tulppaa tämän lähdöt.

Minkäkokoinen tommosessa jäähdytin,lauhdutin,cooleri on todettu 722.6 hyväksi ? Todennäköisesti tästä tulee vaan kesäauto niin ei tarvi pakkasia silleen miettiä.
Asennuspaikka ja tila ratkaisee varmaan eniten. Itse oon tykännyt laittaa Haydenin UltraCool seriesin malleja. Isointa tai toisiksi isointa. Mersulla toki on ihan omakin vaihteistoöljyn jäähdytintä, jossa on ohikierto-termostaatti, mutta en näe siinä maksettua etua kun kerta on vain kesäkäytössä. Ebaystä löytää myös vaikka millasia purkuautoista.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

MouTine kirjoitti: Ke 09.02.2022 14:07
marsumersu2013 kirjoitti: Ke 09.02.2022 12:39
MouTine kirjoitti: Ke 09.02.2022 07:54 Vaihteistollekkin olisi hyvä laittaa jäähy. Ja poistaa se onneton vesikiertonen käytöstä.

Tätä itseasiassa eilen aloin miettimään että jos vaihtais syylarin jostain 320cdi manuaalista tai sitten tulppaa tämän lähdöt.

Minkäkokoinen tommosessa jäähdytin,lauhdutin,cooleri on todettu 722.6 hyväksi ? Todennäköisesti tästä tulee vaan kesäauto niin ei tarvi pakkasia silleen miettiä.
Asennuspaikka ja tila ratkaisee varmaan eniten. Itse oon tykännyt laittaa Haydenin UltraCool seriesin malleja. Isointa tai toisiksi isointa. Mersulla toki on ihan omakin vaihteistoöljyn jäähdytintä, jossa on ohikierto-termostaatti, mutta en näe siinä maksettua etua kun kerta on vain kesäkäytössä. Ebaystä löytää myös vaikka millasia purkuautoista.
Joo täytyy ostaa tuommonen! Onko porukka ottanut noita turbon silencereitä pois noista ahtoputkista ? Ja egr ja läpät pitäs myös poistaa mutta ei taida ilman ohjelmaa toimia niin ajelen varmaan siihen asti kunnes kaikki palikat vaihdeltu moottoriin niin saa samalla nekin ruksia pois. Onko ilmamäärämittari enään tarpeellinen kun tästä alkaa voimaa ottamaan ? Näistä pystyy senkin poistamaan käytöstä vissiinkin ?
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Mistä muuten johtuu kun laittaa puhaltimen low asennolle niin tulee kylmää,mutta laittaa 12 asteen lämmölle niin siitä ylöspäin puhaltaa niin pirun kuumaa joka paikasta... 🤔 onko näissä joku kikka mitä pitää tehdä että sais toimimaan oikeesti ton puhaltimen silleen että ei tarvi kokoajan räplätä ajossa 🙋🏼. Alkaa hermo menemään ku kylmää,kuumaa,kylmää,kuumaa kokoajan joutuu säätelee ajossa...
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja jusi »

ACC:ssa on diagnostiikka, voi ilman Stariakin katsella missä mennään: https://www.benzworld.org/attachments/w ... f.1014618/

Ilmastoinnin pitäisi automatiikallakin toimia paremmin kuin useimmissa autoissa. Jumittaako nyt jokin läppä vai pässin kiveksetkö jumissa, onko anturien data oikein? Sieltä valikkojen takaa löytyy tietoa mikä auttaa eteenpäin.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

jusi kirjoitti: La 12.02.2022 00:54 ACC:ssa on diagnostiikka, voi ilman Stariakin katsella missä mennään: https://www.benzworld.org/attachments/w ... f.1014618/

Ilmastoinnin pitäisi automatiikallakin toimia paremmin kuin useimmissa autoissa. Jumittaako nyt jokin läppä vai pässin kiveksetkö jumissa, onko anturien data oikein? Sieltä valikkojen takaa löytyy tietoa mikä auttaa eteenpäin.

Kiitos Jusi! Kävin kattelee että mitä näkyy. Luin koodit ha näytti vaan yhtä koodia. Ei muuttunut mihinkään koodien nollauksella niin täytyy varmaan alkaa kattelee tota puhaltimen läppien asentoja tai jotain että selviäis, tää on muutenkin ollu tosi lämmin auto sisältä ja lämpee -28c pakkasessakin melkein yhtä nopeesti kun bensa 😄. En tiedä mitä on tehty mutta näin on 😅.


Kävin myös äsken kattelee tota imusarjaa jos siitä poistais sen egr ja imusarjan läpät. No eipä ollu läpille edes paikkaa että onko näissä läpättömiä imusarjojakin jo valmiiksi 😲... täytyy kehitellä ton egr deleten jälkeen joku jippo miten saa vesiletkut sitten tulpattua vai vedetäänkö ne vaan yhteen.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Läpättömiä OM648 imusarjoja oli ainakin jossain pakuissa, ja ehkä sitten näissäkin, veikee hommahan oli kun jenkkilässä tilailevat 'Euro- manifoldeja' kun luulevat että täällä läppiä ei ollut missään, mutta tarkistin yhdenkin jantterin varaosanumeron, sama löytyi mun auton EPC:stä mulla mulla oli läpät.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

MiHe kirjoitti: La 12.02.2022 20:17 Läpättömiä OM648 imusarjoja oli ainakin jossain pakuissa, ja ehkä sitten näissäkin, veikee hommahan oli kun jenkkilässä tilailevat 'Euro- manifoldeja' kun luulevat että täällä läppiä ei ollut missään, mutta tarkistin yhdenkin jantterin varaosanumeron, sama löytyi mun auton EPC:stä mulla mulla oli läpät.
Joo näin luin kanssa 😅. Missä tossa imusarjassa luki numerosarja ? En kerinny sen kummemmin perehtyy kun kattelin että mitä helvettiä ei oo läppiä ollenkaan ?? 😂
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

En mä siis sitä fyysisestä osasta numeroo katsonut, vaan EPC:ssä oli mun autolla sama numero minkä mukaan jenkki oli tilannut euroopasta läpättömän version. Mutta mulla oli läpät.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei sitä eg venttiiliä ole pakko mihkään poistaa, tulppaa putken ja sillä hyvä. Imuputkesta sorvaa sekoittajan mäkeen niin virtaa vähän paremmin, näin ainakin om647 tein.
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

MJPfin kirjoitti: Su 13.02.2022 10:38 Ei sitä eg venttiiliä ole pakko mihkään poistaa, tulppaa putken ja sillä hyvä. Imuputkesta sorvaa sekoittajan mäkeen niin virtaa vähän paremmin, näin ainakin om647 tein.

Nii juu eli laittaa pellin siihen egr laipan päähän ja jättää ne romut paikalleen. Tuleeko siitä koodia tauluun jos siinä on romut paikallaan ja liitin kiinni ? Jos tulee niin sit otan samalla kaikki pois niin saa siistimmäksi muutenkin.

Samalla otan ne silencerit pois ahtoputkista. Sit pitäs alkaa polttoaine ja turbohommia kattelee.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tulee koodi ennen kun ohjelmoi pois.
Itse yleensä jätän kaikki vakion näköiseksi jos sattuu yli innokas katsuri kohdalle ja vilkaisee pellin alle. Ei löydä mitään näkyvää muutosta niin äkkiä kun kaikki romut paikoillaan.
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Kävin äsken tos ajelee vehkeet kiinni obd portissa ja anto tämmöstä tietoa

Jäähdytysneste lämpötilä 90c

IAT +4c

MAF reading 226 g/s

226/0.8 = 282.5hv

226x1.25 =282.5hv


Liikkuu ihan kivasti. Ei mitään käryä onko tässä joku ohjelma tms
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja jusi »

marsumersu2013 kirjoitti: Ke 16.02.2022 12:52 Liikkuu ihan kivasti. Ei mitään käryä onko tässä joku ohjelma tms
Kokeile mitata kiihdytyslukemia, niin saat osviittaa.

MInulla kulki W220 320 CDI ohjelmoituna seuraavasti:
60 - 120 km/h 7,4 sek
100 - 150 km/h 8,8 sek

Ja ProTurbon tekemän turbon modauksen, coolerin vaihdon ja Tuikun ohjelman jälkeen:
60 - 120 km/h 5,5 sek
100 - 150 km/h 6,3 sek

Vrt. ohjelmoitu S212 E220 CDI 100 -150 km/h 11,7 sek.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Kävin tos äsken ottaa koko putkiston alas,tarkotus tehdä 3,5" downpipe ja siit kahdella 3" putkella perälle 👍🏻

Edit: on muuten 320cdi rhd mallin downpipe aika tyhmästi tehty. Painettu puoliksi kasaan rattiakselin vierestä vaikka mahtuis 102mm putki heittämällä sen ohi 😄... saattaa siinä tulla jo isoin ero 😅
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Tänään oli katalysaattori puukotuksen alla!

Kylläpäs alko ahdin pitämään kunnon puhallusta ja mörinää!

Vielä loppuputki rakentaa ja sitten vois ohjelmoida ja ajella lopputalven vielä matalemmalla teholla.

Mitä tämmössestä saa vakiona tehoa ? Nyt katti pois,iso cooleri,pakoputki,imusarjan läppiä tässä ei edes ollut.

Meneekö 300hv/700nm puolelle ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Pari lisäkuvaa vielä!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Vakio suuttimista lähtee sen 50-55hv sylinteri kun oikein tehty ohjelma. Näkyy olevan 2003 autoissa om648 aika yleisesti läpättömät imusarjat, useampi tullut vastaan.

Ahdin on ihan ensimmäinen mikä kannattaa vaihtaa, saattaa alkaa siivet taipumaan kompurasta tuon 300hv päälle mennessä jos sinne pääsee.

Ja putkisto kun virtaa hyvin niin ei kannata ihmetellä jos käryttää, varsinkin vanhalla ahtimella, herkästi itkee öljyä pakopesään kun pakopaine putoaa turbiinin jälkeen.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Aikun ruman ahtaan näkönen monttu putkessa tossa katin jälkeen... Saisko sille mitään tehtyä?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Vastaa Viestiin