Samulin 320cdi S-sarjalainen. Myyty uudelle omistajalle! 😢

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

MJPfin kirjoitti: Pe 18.02.2022 06:38 Vakio suuttimista lähtee sen 50-55hv sylinteri kun oikein tehty ohjelma. Näkyy olevan 2003 autoissa om648 aika yleisesti läpättömät imusarjat, useampi tullut vastaan.

Ahdin on ihan ensimmäinen mikä kannattaa vaihtaa, saattaa alkaa siivet taipumaan kompurasta tuon 300hv päälle mennessä jos sinne pääsee.

Ja putkisto kun virtaa hyvin niin ei kannata ihmetellä jos käryttää, varsinkin vanhalla ahtimella, herkästi itkee öljyä pakopesään kun pakopaine putoaa turbiinin jälkeen.

Joo vähän ihmetytti kun ei ollutkaan läppiä mutta se on vaan hyvä asia! 👍🏻

Joo täytyy alkaa sitä pakosarjaa ja ahdinta kattelemaan että mitä sinne kannattaa laittaa noihin 400hv tehoille,tekis mieli koittaa hx35 tässäkin mutta pitää olla vaan niin mörkösuuttimet että saa syttymään. Helpompi taitaa olla billet/hybridi ahdin vaan.

Joo tänään kävin tos kaupassa aamulla niin hyvän diesel käryn heitti 🤣
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

MouTine kirjoitti: Pe 18.02.2022 07:21 Aikun ruman ahtaan näkönen monttu putkessa tossa katin jälkeen... Saisko sille mitään tehtyä?
Joo on tehtaalla aivan sairas toi monttu... en ymmärrä miksi on näin tehty kun tuolta mahtuu 4 tuuman putki menemään molemmin puolin rattiakselia 🙄🙄...

Vedän tosta katin pöntön juuresta sen poikki ja avarran joko 3,5 tuumaan lähdön tai 3" ja v bandilla niin helppo jatkaa putkea.
CE62DC27-425B-4D50-8B1C-E2223D99B4F4.jpeg
7F5D8644-AC7B-4AB3-B30E-C6283DF99665.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MouTine »

marsumersu2013 kirjoitti: Pe 18.02.2022 09:08
MouTine kirjoitti: Pe 18.02.2022 07:21 Aikun ruman ahtaan näkönen monttu putkessa tossa katin jälkeen... Saisko sille mitään tehtyä?
Joo on tehtaalla aivan sairas toi monttu... en ymmärrä miksi on näin tehty kun tuolta mahtuu 4 tuuman putki menemään molemmin puolin rattiakselia 🙄🙄...

Vedän tosta katin pöntön juuresta sen poikki ja avarran joko 3,5 tuumaan lähdön tai 3" ja v bandilla niin helppo jatkaa putkea.
Jos sulla jää ylimääräiseksi tuo kartio-pallo-liitos, niin voisin olla kiinnostunut siittä. Tai jos joku tietää mistä saisi tilattua noita Mersun 3" pallo-liitoksia, niin ääntä eetteriin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja epk »

hmm, eikös jossain testattu ihan dynossa asti , lyötiin pakosarjat poikineen ihan lyttyyn ja todettiin että ei mitään vaikutusta tehoihin ?
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 949
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Joustoliittimiä saa ihan motonetistä
https://www.motonet.fi/fi/tuote/148811/ ... itin-o76mm
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

MouTine kirjoitti: Pe 18.02.2022 13:33
marsumersu2013 kirjoitti: Pe 18.02.2022 09:08
MouTine kirjoitti: Pe 18.02.2022 07:21 Aikun ruman ahtaan näkönen monttu putkessa tossa katin jälkeen... Saisko sille mitään tehtyä?
Joo on tehtaalla aivan sairas toi monttu... en ymmärrä miksi on näin tehty kun tuolta mahtuu 4 tuuman putki menemään molemmin puolin rattiakselia 🙄🙄...

Vedän tosta katin pöntön juuresta sen poikki ja avarran joko 3,5 tuumaan lähdön tai 3" ja v bandilla niin helppo jatkaa putkea.
Jos sulla jää ylimääräiseksi tuo kartio-pallo-liitos, niin voisin olla kiinnostunut siittä. Tai jos joku tietää mistä saisi tilattua noita Mersun 3" pallo-liitoksia, niin ääntä eetteriin.
Multa jää tosta katin päästä toi liitos ylimääräiseksi! Vastakappaleen kerkisin hitto vie jo 2 päivää sitten myymään ton vakioputken mukana 😔... kouvolassa sijaitsee jos tarviit! 😊
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

epk kirjoitti: Pe 18.02.2022 16:10 hmm, eikös jossain testattu ihan dynossa asti , lyötiin pakosarjat poikineen ihan lyttyyn ja todettiin että ei mitään vaikutusta tehoihin ?
Joo ei pakosarjassa varmaan niin "iso" ero. Mutta downpipe mihin tulee kaikki kaasut kerralla niin alkaa kyllä vastustaa jo aika reilusti 😔.

Ja kuvassa toi näyttää vielä että olis oikeesti putkessa ilmatilaa mutta se putki on varmaan 2-3cm halkaisija tosta pahimmasta kohtaa 😁
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Orlov kirjoitti: Pe 18.02.2022 17:19 Joustoliittimiä saa ihan motonetistä
https://www.motonet.fi/fi/tuote/148811/ ... itin-o76mm
En tollasta... Mersun oma kartio-pallo-liitos hakusessa. Oon ennenkin törmännyt tähän ongelmaan kun värkkäillyt noita dekat-putkia, kun tarvis saada sopimaan alkuperäseen takaputkistoon. Siinä on sellanen ihan omanlaisensa kupera panta joka sitoo palaset toistensa päälle.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 949
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Orlov kirjoitti: Pe 18.02.2022 19:02 Tämmönenkö? https://mbworld.org/forums/e-class-w211 ... pipes.html
Ei'ei...

Se panta millä ne puoliskot sidotaan on tällanen:
https://www.ebay.com/itm/224424452365
Molemmat putken päät ovat kuin palloja reunastaan ja menevät päällekkäin. Ei tiivistettä tai mitään sormusta välissä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Enju
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 02.11.2019 22:23

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja Enju »

marsumersu2013 kirjoitti: La 12.02.2022 00:07 Mistä muuten johtuu kun laittaa puhaltimen low asennolle niin tulee kylmää,mutta laittaa 12 asteen lämmölle niin siitä ylöspäin puhaltaa niin pirun kuumaa joka paikasta... 🤔 onko näissä joku kikka mitä pitää tehdä että sais toimimaan oikeesti ton puhaltimen silleen että ei tarvi kokoajan räplätä ajossa 🙋🏼. Alkaa hermo menemään ku kylmää,kuumaa,kylmää,kuumaa kokoajan joutuu säätelee ajossa...

Saitko tätä ongelmaa selvitettyä?
Mulla tekee ässä samaa. Stari antaa koodia
B1943 CAN-tiedonsiirrossa ohjainlaitteen N22 (ilmastointiautomatiikan käyttö-, ja ohjainyksikkö) kanssa häiriö.
En ole vielä vaihtanut tuota purkkia, mutta epäilen vian korjaantuvan tuolla, koska kaikki anturit näyttää oikeita lämpötiloja ja "pässinkivekset" toimivat oikein.
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Enju kirjoitti: To 24.02.2022 01:08
marsumersu2013 kirjoitti: La 12.02.2022 00:07 Mistä muuten johtuu kun laittaa puhaltimen low asennolle niin tulee kylmää,mutta laittaa 12 asteen lämmölle niin siitä ylöspäin puhaltaa niin pirun kuumaa joka paikasta... 🤔 onko näissä joku kikka mitä pitää tehdä että sais toimimaan oikeesti ton puhaltimen silleen että ei tarvi kokoajan räplätä ajossa 🙋🏼. Alkaa hermo menemään ku kylmää,kuumaa,kylmää,kuumaa kokoajan joutuu säätelee ajossa...

Saitko tätä ongelmaa selvitettyä?
Mulla tekee ässä samaa. Stari antaa koodia
B1943 CAN-tiedonsiirrossa ohjainlaitteen N22 (ilmastointiautomatiikan käyttö-, ja ohjainyksikkö) kanssa häiriö.
En ole vielä vaihtanut tuota purkkia, mutta epäilen vian korjaantuvan tuolla, koska kaikki anturit näyttää oikeita lämpötiloja ja "pässinkivekset" toimivat oikein.
Mulla johtuu noista pässinkiveksistä... kävin niitä edestakas rämppäilemässä ja kopsuttelin samalla. Hetken toimi ja sit lopetti toiminnan ja tekee samaa ku ennen.

Mulla näytti vaan vikakoodia ilmastoinnista kun tästä hajos se kompura aiemmin.

Pitää tos lämpösellä kelillä purkaa pois ne ja käyttää jokainen osa auki ja hioa sieltä töhnät pois ja vähän wd40.

Pakoputki pitäs jaksaa värkkäillä tonne alle ja perälle asti,paljon täs välipäivinä yrittäny selvittää tota vasemman peilin johtosarja vikaa mutta ei näy nirhaumia siinä taitoksen kohdalla. Taidan ostaa uuden johtiksen mersulta tai sit jos löytys joltain tämmönen purkuauto 👍🏻
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Hommat edenny siihen pisteeseen että rosteriputket alkanu ilmestyy tontille pakoputkea varten,ensimmäinen ohjelmakin ajettu sisään jo mutta taidan alkaa siihen ahtimen vaihtoon ja 400cdi pumppuun ja suuttimiin keskittymään nyt enemmän.

Sais oikeesti voimaa ulos ja olis mukava sit kesällä,jos täältä joku haluaa ostaa itelleen vakio om648 pakosarjan,ahtimen,pumpun niin hyvään rahaan voisin luopua.

Nyt korjaillut noita pässinkiveksiä ja peilin johtosarjan nirhaumaa,sekä tota coolant visit workshop valoa.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Edit : Eilen alkoi kotimatkalla kuulumaan oikelta edestä pieni kolina,täytyy käydä ottaa pyörä irti ja kattoa mistä kolisee ja vaihtaa heti molemille puolille uudet. todennäkösesti koiranluu.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

s211 648 ainakin itellä ollu 2 kpl missä ei läppiä euro 3 vm 2003


MiHe kirjoitti: La 12.02.2022 20:17 Läpättömiä OM648 imusarjoja oli ainakin jossain pakuissa, ja ehkä sitten näissäkin, veikee hommahan oli kun jenkkilässä tilailevat 'Euro- manifoldeja' kun luulevat että täällä läppiä ei ollut missään, mutta tarkistin yhdenkin jantterin varaosanumeron, sama löytyi mun auton EPC:stä mulla mulla oli läpät.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla on läpätön imusarja OM648 ja peräisin 211:sta, oliko niin että jos on DPF / ei niin on läpät/ei tai toisinpäin.
(joutaa myydäkin jos joku moista kaipaa)
oulaistenliikenne.fi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

dealer kirjoitti: La 26.02.2022 17:28 Minulla on läpätön imusarja OM648 ja peräisin 211:sta, oliko niin että jos on DPF / ei niin on läpät/ei tai toisinpäin.
(joutaa myydäkin jos joku moista kaipaa)
Mulla oli nimenomaan DPF (oisko se sitten ollut EURO 4). Mutta sehän siinä ihmellistä oli että se osanumero oli sama.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 949
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Täähän näkyy olevan myynnissä
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Orlov kirjoitti: Su 27.02.2022 00:09 Täähän näkyy olevan myynnissä
Joo se oli hetken tossa nettiautossa jos olis löytyny joku semmonen kampe millä emäntäki olis talvella pystyny ajaa, totesin että en aio myydä vaan pidän mieluummin itellä nyt kun alkaa kaikki lastentaudit olee selätetty.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 949
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Ok, ihmettelin vaan :)
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Jos Tuikku tai joku muu suutintietäjä on täällä paikalla niin mitkä suuttimen rungot ja kärjet tarvii hankkia jotta pääsee tuohon 400hv tavoitteeseen ? Taidan hankkia PT racing pakosarjan ja holsetin kaveriksi. Blacksmokella olis nyt myynnissä 400cdi pumppukin. Varmaan hyvä olis laittaa korsetti ja ne blacksmoken rail pumppu hilppeet ettei halkee se päätylevy.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Autoa pesty ja puunailtu kun alkaa nää kelit lämpenemään!

Ei oo jaksanu vielä pakoputkea tehdä ja muutama pikkujuttukin olis vielä tehtävänä ennen kesää. Coolerin vedin mustaksi ja klemmarit myös niin ei erota ollenkaan puskurin takaa.
74C494C1-B280-480B-B641-B661FE01EDF1.jpeg
997FB78C-F309-461D-BE9D-69E71745C49E.jpeg
226C82FE-A7F8-4F38-A0AF-68E3570E8FF3.jpeg
C383AD34-7D9D-4591-AA1D-789430A5AF60.jpeg
FE90576B-B322-4F3E-9404-0847AC8286BE.jpeg
F7FC3DB9-A534-43B0-B8A7-C67C032557C0.jpeg
F781B69A-C032-4CF7-B3D0-098338A63D45.jpeg
110A5661-992C-4AF5-BA37-8E22ED8FA9F3.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

FF6E4567-519C-47B8-87DD-B622AAEF8E6F.jpeg
Ja tyhjäkäynnillä cooleri pysyy kylmänä mustan värin takia tai näin ainakin oletan kun heti maalauksen jälkeen huomasi eron.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Musta maali toimii eristeenä, se ei paranna jäähdyttimen tehoa mitenkään. Toi musta johtaa paremmin lämpöä pois jäähdyttimestä on myytti.
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Kävin laittelee viime viikolla kesärenkaat alle ja 17" vanteet. Alkuun näytti tosi hölmölle kun niin pienet vanteet mutta nyt sen sai istumaan ihan ok kun laski auton kenttään.

Tein tommosset säätöpalikat nii saa vedettyä alas ja ylös nopeesti.

Takanahan näissä on vakiona jo "liukumallin" säätö.

Koneella ajettu rajaarvot alas niin toimii vielä kompurakin eikä sytyttele vikavaloja että auto olis liian matala.
1F5ADC9D-A415-4D54-B63F-3F680C29EB40.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Täytyy käydä alusta pesee kun on menny niin pirun likaseks koko kampe vaikka ei oo kauaa pesun jälkeen ajettu...

Tässä kuva säätötangosta,sen lisäksi kuvassa vielä tangon yläpää on väärinpäin kun laittelin vaan kohdilleen ja mittasin erot oikea sekä vasen puoli. 🤝
041FFA00-1C48-40A3-AE9B-EDFBC213709F.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

8) 8)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

Pitäis jaksaa laitella toi vasemman sivupeilin johtosarja kuntoon ja coolant visit workshop valo korjata. Pinni poikki ja pitää vissiin vaihtaa koko moduuli uusi. Talvirenkaat joutu laittelee perhana takas alle kun oli vähän takarenkaat päässy kulumaan 2.5 viikon aikana. Pitää käyttää tontti asennossa kulmien säädössä.
D92A215B-1854-4A36-B26D-8A5D0586266A.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Puslat uusiksi, ja camber säätö holkit että saa pyörät suoraan. Häipyy aika sukkelaan kumit muuten reunoista.
Avatar
marsumersu2013
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 07.11.2013 10:20

Re: Samulin 320cdi S-sarjalainen. (300-400hv/800nm projekti)

Viesti Kirjoittaja marsumersu2013 »

MJPfin kirjoitti: Pe 15.04.2022 09:01 Puslat uusiksi, ja camber säätö holkit että saa pyörät suoraan. Häipyy aika sukkelaan kumit muuten reunoista.
Jep täytyy jotkut varret varmaan taakse tehdä että saa säädeltyä 👍🏻.
Nykyinen :W220 S320cdi OM648
EX :W202 M111 kompressor
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611
EX: S202 OM611 purkuauto
EX: W210 OM611
EX: W201 M102 2.0
EX: W201 M102 1.8
EX: W202 Penkanlevittäjä M111
Vastaa Viestiin