Morjesta pöytään! Siitä on tovi vierähtänyt kun on tänne viimeksi tullut kirjoiteltua, ollut mukamas kiireitä.
Nyt olis tarkoitus alkaa päivittelemään tuota aikoinaan rakentamaani SLCe:tä kakkos generaatiolle käyttäen teslan etu ja takamoottoria, akseleita, apurunkoja yms. Aika näyttää, että mitä kaikkea tulee muokattua mutta lähden liikenteeseen sillä, että puran koko auton osiin.
Tämä on hyvä alusta kirjoitella ajatuksia ja kuvia joten päivittelen tänne kertomusta projektista
Youtubeen alan myös tekemään projektista jonkinlaista videosarjaa nimimerkillä:
pesosenjarmo
IG löytyy myös kuvia nimimerkillä:
pesosenjarmo
Ja ennen auton silppuamista, tähän päästiin viimeisen projektoinnin tiimoilta.
SLCe W107 gen2
Re: SLCe W107 gen2
Ei kuvat näy jostain syystä.
Onkohan nuo Teslan osat pelastettu siitä hiekkamontussa räjäytetystä Teslasta ennen räjäytystä?
Onkohan nuo Teslan osat pelastettu siitä hiekkamontussa räjäytetystä Teslasta ennen räjäytystä?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: SLCe W107 gen2
Erittäin hienoa! Muista tuoda esille, että koska JO tuo aiempi projekti toteutui!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: SLCe W107 gen2
Millaisia kokemuksia tuosta 1 generaation versiosta?
Paljonko tuli kilometrejä sillä tekniikalla?
Minua kiinnostaisi Nissan Leafin moottorin ymppääminen johonkin klassikko mersuun.
Ne räjäytetyn Teslan osat meni myös mersuun mutta G-malliin
https://www.diyelectriccar.com/threads/ ... 63.205360/
Paljonko tuli kilometrejä sillä tekniikalla?
Minua kiinnostaisi Nissan Leafin moottorin ymppääminen johonkin klassikko mersuun.
Ne räjäytetyn Teslan osat meni myös mersuun mutta G-malliin
https://www.diyelectriccar.com/threads/ ... 63.205360/
Re: SLCe W107 gen2
Olenkin ootellut, että koska se tänne kirjoittaa tästä uudesta versiosta
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: SLCe W107 gen2
Ilmeisesti homma on edennyt hyvin, kun Kauppalehdessä tuli vastaan tuttu nimi foorumilta ja tarinaa autosta:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/klas ... 3a818d6b7c
(Maksumuurin takana)
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/klas ... 3a818d6b7c
(Maksumuurin takana)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: SLCe W107 gen2
Long time no see, joten morjesta pöytään!
Projekti etenee pikkuhiljaa, rakentamistahti hidastuu entisestään kun ikää tulee.
Ulkomuodot alkaa olemaan selkeät, hieman lasikuituhommia ja sitten pääsee purkamaan rakennelman muttereiksi ja aloittamaan osien ja korin maalailuhommat.
Tekniikka on siis istutettu ja testattu, että kaikki toimii. Moottorien ohjaus ok, ohjaustehostimen ja jarrutehostimen reverse engineeraus can-viestien suhteen ok. Oikeastaan ainoa valmisosa, jota tarvitsee vielä tutkia on tuo käsijarrun ohjainlaite, joka tulee myös teslata.
Ajanpuutteen vuoksi mulla ei ole enää omaa palvelintilaa, joka hankaloittaa kuvien linkkaamista tänne.
Instagrammista löytyy projektista kohtalaisen paljon matskua.
https://www.instagram.com/pesosenjarmo/
Projekti etenee pikkuhiljaa, rakentamistahti hidastuu entisestään kun ikää tulee.
Ulkomuodot alkaa olemaan selkeät, hieman lasikuituhommia ja sitten pääsee purkamaan rakennelman muttereiksi ja aloittamaan osien ja korin maalailuhommat.
Tekniikka on siis istutettu ja testattu, että kaikki toimii. Moottorien ohjaus ok, ohjaustehostimen ja jarrutehostimen reverse engineeraus can-viestien suhteen ok. Oikeastaan ainoa valmisosa, jota tarvitsee vielä tutkia on tuo käsijarrun ohjainlaite, joka tulee myös teslata.
Ajanpuutteen vuoksi mulla ei ole enää omaa palvelintilaa, joka hankaloittaa kuvien linkkaamista tänne.
Instagrammista löytyy projektista kohtalaisen paljon matskua.
https://www.instagram.com/pesosenjarmo/