Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Wikke »

En löytänyt haulla onko aihetta ennemmin käsitelty.

Eli miten on parasta suorittaa moottoritilan puhdistus ja saattaa se lähes tehdasuuden näköiseksi? Mitä pesuaineita kannattaa käyttää? Jonkinlaisella (minkälaisella?) harjalla putsata kolot ja raot? Millä vanhat öljykarstat irti?

Mie olen aina pessyt moottoritilan vain raa'asti Pinelinellä ja painepesurilla. Nyt pitäisi saada tarkasti kaikki 30v vanhat ampiaiset ja muu kökkö pois joka raosta, että kehtaa pellin aukaista vaikka näyttelyssä. Tälläkin foorumilla näkee niin hienosti siistittyjä moottoritiloja, kysymys onkin, miten te teette sen? :)
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 955
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Ei ole olemassa mitään ainetta, mitä ruiskitaan konehuoneeseen ja simsalabim.

Siisti konehuone vaatii jatkuvaa huolenpitoa ja mekaanista työtä, tietoa materiaaleista ja niiden kestävyyttä tietyille aineilla, ja mitä voi käyttää mihinkin.

Usein saa enemmän vahinkoa aikaan ”tehopesuilla” ja vaikeammin ylläpidettävän kokonaisuuden
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Niin, tätä juuri haenkin takaa, että mitä ainetta milläkin työkalulla kannattaa käyttää mihinkin putsaamiseen. Kannattaako bäräkliinillä vedellä koko moottoritila vai onko jokin hyväksihavaittu esim. kotitalouskäyttöön suunniteltu tuote tarpeeksi tehokas ja hellä moottoritilan herkille komponenteille? Millä aineella kannattaa putsata tilan reunat kaapelien alta, millä koneen päällys?

Onhan noita kaikenlaisia moottoritilan putsaukseen tarkoitettuja aineita olemassa, mutta mitä foorumilaiset käyttävät ja mikä on hyvä? Nahkapenkkien putsaukseen löytyy ohjetta kissasaippuasta Prestaan, mutta miten moottoritila? :think:
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 955
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Jotain ihan yleisellä tasolla.
Jos vaikkapa on öljyinen moottori, yleensä lämpö saa öljyn pikeentymään, niin jokin maaöljypohjainen toimii siihen(petroli, lamppuöljy etc, mitä nuo pienpoistoaineet yleensä on suurelta osin) ja harjausta kaikenlaisilla sopivilla harjoilla/sudeilla

Ja se tietenkin pitää pestä, niin jokin ”turvallinen” liuotin, itse käytän surfex hd vaahdottimella ja taas harjausta sopivilla harjoilla/sudeilla
Helpottaa tuo vaahto, niin tietää miten etenee tuo mekaaninen työ harjan kanssa pinnoilla. Tässä vaiheessa on suojamuovit paikallaan

Painepesurilla järjen kanssa pesee ja huuhtelee

Kuivausta(paineilma) ja jos tarvitsee niin toistetaan alusta lähtien niin monta kertaa kun on tarpeellista

Sitten korjataan öljyä vuotavat kohdat ja ehostellaan irroitetut osat ennen kasaamista

Kumi ja muoviosille itse käytän 303 muovi/kumi suojaa

Silikonia en vie lähellekkään autoa, ellei se ole rinnoissa
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja cuuno »

Kuivajääpuhallus ja moottori tila on kuin uusi.
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Pesu maltilla, kun rättiin jää aina likaa mikä liukenee irti ja on hiovana aineena. Täällä käytetty Turtewax teholiuotinpesua ja kaverina ollu mtx tehopyyhe (5kg pakkauksissa ja leikelty neljään nii on aika riittoisa paketti)
Kohteeseen tai rättiin . Siitä se pikkuhiljaa lika liukenee ja jos tiukassa, laittaa kostutetun rätin yön yli pask... päälle ja tarvittaessa kelmu päälle. Lopuksi perus wettex keittiörätillä
Ja lämpimällä vedellä pesty liuotinainetta pois.
Carsystems silicone remower käytetty jonkin verran spraynä. On varsinaisesti puhdistusaine ennen maalausta /pohjakäsittelyä, mutta onhan tuo maalipinta kestänyt kohtuu käytön. Tästä olis varmaan parempaakin tietoa ammattilaisilta.

Putsaukseen tapoja yhtä paljon, kuin on mersuakin.

Tästä käytettiin johtosarjatkin pois kulmakotelojen väliltä ja kaikki mitä irti saatiin.
Ruostetta löytyi akkutelineestä ja kiinnityslätkästä mistä akku kiinni. Alkuunsa näytti että ruostetta olis joka puolella (Akkutelineen alunen maalattiin epoxilla väri ja lakka päälle). Onneksi puhdasta maalipintaa pesun jälkeen.
Jos isompaa puhdistusta suunittelee niin riittävästi kuvia joka osasta minkä irroittaa. (Mielellään ennen irroitusta :) )
Tehtaalla ei ilmeisesti konetilaa ole lakattu vaan on maalin seassa jokin kovete tai vastaava. Yhdestä maaliliikkeestä sitä yritin kysellä, muttei enään saanut ko tuotette.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Karel »

Aikoinaan Lauttasaaren Autofix Oy:tä pyörittäessäni tuli kokeiltua sen sata ja yksi eri tuotetta moottoritilojen pesuissa ja ehostuksissa. Aineita kokeiltiin ja vertailtin Ruotsin markkinoita myöden ja aina milloin minkäkin laisilla myyntipuheilla ryyditettyinä.

Oli vain yksi ja ainoa kombo, joka kesti tiukankin syynin: Autoglymin Truck Cleaner, se punainen, 1:5 seoksena, 10-15 min vaikutusaikaa ja painepesurilla kuumalla vedellä tarkasti ja rankasti. Sumuttimella lopuksi saman valmistajan Vinyl & Rubber Care ohuena harsona, ja heti perän huolellinen kuivaus paineilmalla. Tämän jälkeen voi auton viedä vaikka näyttelyyn, jos se osien kunnon puolesta muuten siihen kelpaa. Ja tämä on tosi, hands down!

Valitettavasti en taida löytää kuvia tähän noilta ajoilta. Kukaan ei silti uskoisi, että tulokset on saat aikaan muutaman tunnin operaatiolla.

Mikään, siis oikeasti mikään muu tuote ei kyennyt samaan. Aina joku mätti tai tuotti pettymyksen. Useimmiten kumi/muoviosat näyttivät joko himmeiltä, haalistuneilta ja liian kiiltäviltä, tai sitten kunnolla pinttynyt ja kiinni jämähtänyt likakalvo ei vain lähtenyt kokonaan.

Tänä päivänä tuotteen nimi taitaa olla Auto Glym Heavy Duty TFR. Vinyl & Rubber Care löytynee vielä.

Ja kemikaaleja ei kannata tuhlata sellaiseen, mikä lähtee pelkällä kuumalla vedellä. Kunnon tarkka painepesu pelkällä kuumalla vedellä on hyvä lähtö koko hommalle. Jos on hapettuneita/nuhjuisia alumiiniputkia tai alumiiniosia, niin ennen TC:tä Autoglym Clean Wheels vannepesua hiukan pintaan.

Painepesurin käytössä ei pidä arkailla muutenkaan, muuten menee nysväämiseksi, ja työaika moninkertaistuu. Pitää tietää, mitä tekee.

Ja sitten, jos joku vatipää on uskonut jenkkien hapatuksia, ja sumuttanut koko moottoritilan moottorilakalla, joka on alkanut kellastua mukavasti sieltä täältä, niin lyö kansi kiinni ja unohda koko juttu, ellet halua purkaa puoli autoa. Osta sitten seuraavalla kerralla auto, jota ei ole pilattu.

Omaksi iloksi ja harrasteeksi olen kokeillut tämän jälkeen silloin tällöin vaikka ja mitä. Ei ole parempaa vielä tämänkään päivän "ihmeaineista" löytynyt.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Motul moto wash on siitä hyvä ettei harmaannuta kumia kuten monet liukkarit tekee.
Ja elmu kelmu on hyvä suoja laturille ja jakajalle kun painepesee.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Karel kirjoitti: Ke 18.05.2022 22:48 Aikoinaan Lauttasaaren Autofix Oy:tä pyörittäessäni tuli kokeiltua sen sata ja yksi eri tuotetta moottoritilojen pesuissa ja ehostuksissa. Aineita kokeiltiin ja vertailtin Ruotsin markkinoita myöden ja aina milloin minkäkin laisilla myyntipuheilla ryyditettyinä.

Oli vain yksi ja ainoa kombo, joka kesti tiukankin syynin: Autoglymin Truck Cleaner, se punainen, 1:5 seoksena, 10-15 min vaikutusaikaa ja painepesurilla kuumalla vedellä tarkasti ja rankasti. Sumuttimella lopuksi saman valmistajan Vinyl & Rubber Care ohuena harsona, ja heti perän huolellinen kuivaus paineilmalla. Tämän jälkeen voi auton viedä vaikka näyttelyyn, jos se osien kunnon puolesta muuten siihen kelpaa. Ja tämä on tosi, hands down!

Valitettavasti en taida löytää kuvia tähän noilta ajoilta. Kukaan ei silti uskoisi, että tulokset on saat aikaan muutaman tunnin operaatiolla.

Mikään, siis oikeasti mikään muu tuote ei kyennyt samaan. Aina joku mätti tai tuotti pettymyksen. Useimmiten kumi/muoviosat näyttivät joko himmeiltä, haalistuneilta ja liian kiiltäviltä, tai sitten kunnolla pinttynyt ja kiinni jämähtänyt likakalvo ei vain lähtenyt kokonaan.

Tänä päivänä tuotteen nimi taitaa olla Auto Glym Heavy Duty TFR. Vinyl & Rubber Care löytynee vielä.

Ja kemikaaleja ei kannata tuhlata sellaiseen, mikä lähtee pelkällä kuumalla vedellä. Kunnon tarkka painepesu pelkällä kuumalla vedellä on hyvä lähtö koko hommalle. Jos on hapettuneita/nuhjuisia alumiiniputkia tai alumiiniosia, niin ennen TC:tä Autoglym Clean Wheels vannepesua hiukan pintaan.

Painepesurin käytössä ei pidä arkailla muutenkaan, muuten menee nysväämiseksi, ja työaika moninkertaistuu. Pitää tietää, mitä tekee.

Ja sitten, jos joku vatipää on uskonut jenkkien hapatuksia, ja sumuttanut koko moottoritilan moottorilakalla, joka on alkanut kellastua mukavasti sieltä täältä, niin lyö kansi kiinni ja unohda koko juttu, ellet halua purkaa puoli autoa. Osta sitten seuraavalla kerralla auto, jota ei ole pilattu.

Omaksi iloksi ja harrasteeksi olen kokeillut tämän jälkeen silloin tällöin vaikka ja mitä. Ei ole parempaa vielä tämänkään päivän "ihmeaineista" löytynyt.
Aika hauska että olen päätynyt itse sattumalta melkein samaan komboon :lol: Käyttämäni vihreä TFR oli tuossa välissä vielä nimellä Powermax, ja sitä käytän myös sisustan pesuun. Punaista Hevi versiota ei olekaan koskaan ollut, täytyy kokeilla. Vinyl&rubber care on ehdottomasti paras vinyyli/kumi ja muovi aine yleisellä tasolla vaikka kuka väittäisi mitään muuta. Joihinkin spesifeihin juttuihin nykyään löytyy jos sitten esim. Gtechinq C4 pinnoite joka on kyllä hyvä tuote, mutta ei sillä oikein koko konehuonetta viitti lähteä töpöttämään.
Se tosiaan on sitten toinen asia, onko se konehuone muuten siinä kunnossa, että sen pelkällä pesulla saa hyväksi. Yleensähän sieltä löytyy ruostetta, hapettumaa, kulumaa jne, jotka vaatii sitten maalausta ja kiiltävät sinkkausta tai keltapassivointia. Se olisikin mahtava aine joka palauttaisi kaiken kuluneen ennalleen pinnoitteita myöten, mutta se menee jo taikuuden puolelle :crazy:

Itsekin surutta pesen paineella nämä sen kummempia jännittämättä. Kuivaan huolellisesti paineilmalla koko konetilan pesun jälkeen ja erityishuomiona kaikki sähköliittimet. Tietenkin maalaisjärkeä saa käyttää eikä siihen sähköpurkkiin tai virranjakajaan ole pakko tuutata 200barilla sitä vettä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Karel »

Joo, välissä nimi taisi olla Powermax. Se vihreä taitaa olla aika vastaava kuin ammttikäyttöön joksus myyty Service Wash.

Punainen Truck Cleaner/Heavy Duty oli siinäkin mielessä ylivoimainen, että renkaistakin tuli kuin uudet, kun muut aineet jättivät kumin harmahtavaksi. Sama koski Mersujen kumimattoja ja polkimia.

Se aine, mitä olen edelleen kaivannut, on Auto Glym Tyre. Ei ole sama kuin nykyiset renkaiden ehostusaineet. Tämä oli läpinäkyvä erittäin juokseva violetti liuos, joka mm. antoi kumimattoihin 100% uuden tehdas-lookin. Ei kiiltävää, eikä liukasta, vaan juuri täydellistä, mattaa ja uuden näköistä. Muistaakseni sitä ei ollut kuluttajapakkauksissa lainkaan, ja se sittemmin katosi valikoimista. Ei ole vastaavaa tullut eteen.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
pirhonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 14.09.2004 02:56
Paikkakunta: lahti

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja pirhonen »

Komppaan cuunoa kuivajääpuhallus lähtee todella puhtaaksi.
wallu
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Karel kirjoitti: To 19.05.2022 10:53 Joo, välissä nimi taisi olla Powermax. Se vihreä taitaa olla aika vastaava kuin ammttikäyttöön joksus myyty Service Wash.

Punainen Truck Cleaner/Heavy Duty oli siinäkin mielessä ylivoimainen, että renkaistakin tuli kuin uudet, kun muut aineet jättivät kumin harmahtavaksi. Sama koski Mersujen kumimattoja ja polkimia.

Se aine, mitä olen edelleen kaivannut, on Auto Glym Tyre. Ei ole sama kuin nykyiset renkaiden ehostusaineet. Tämä oli läpinäkyvä erittäin juokseva violetti liuos, joka mm. antoi kumimattoihin 100% uuden tehdas-lookin. Ei kiiltävää, eikä liukasta, vaan juuri täydellistä, mattaa ja uuden näköistä. Muistaakseni sitä ei ollut kuluttajapakkauksissa lainkaan, ja se sittemmin katosi valikoimista. Ei ole vastaavaa tullut eteen.
Juu meilläkin oli sitä tyre dressingiä vitosen kannussa. Velimiehet käytti sitä lähestulkoon kaikkeen. Se kyllä kestikin pitkään. Taisivat valittaa samaa, ettei saa enää. Itse en oo sitä hirveästi käyttänyt kun ei ole niitä kumimattoja missään autossa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Hyviä vinkkejä on tullut, kiitos vaan. Ei tarvitse sukeltaa pesukintaan loputtomiin syövereihin. :) Harmi jos noita entisajan "hyviä" aineita ei enää saa. Mutta hyviä vinkkejä aineisiin tuli ilmi jo kosolti.

Tuo kuivajääpuhallus alkoi väistämättä kiinnostamaan, kertokaapa tietäjät lisää asiasta?
pirhonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 14.09.2004 02:56
Paikkakunta: lahti

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja pirhonen »

Suomen Kuivajää sivuilta löydät tietoa ja lähimmän toimijan
wallu
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Häksä »

303 Aerospace Protectant on hyvää ainetta konehuoneen viimeistelyyn. ACF50 on puolestaan hyväksi havaittu korroosionsuoja-aine mitä oon suihkutellut ennen talviseisontaa. Se on estänyt esim. alumiiniosien hapettumat mitä tulee seisonnan aikana lämpötilanvaihtelujen/kosteuden myötä. Aine lähtee pois pesemällä.

Aikoinaan yritin saada järjestymään alustan puhdistusta kuivajäällä mutta on vaikea löytää paikkaa missä saa auton nosturille ja tehdä työn. Konehuoneen puhdistus ylhäältä käsin onnistuisi varmasti helpommin.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 955
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Orlov »

On se hienoa, kun lukee viestejä, eikä tarvitse kuin nyökytellä :thumbup:
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Ari »

Upeaa tietoa.Kiitos kaikille neuvojille :)
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Tuli tässä Saksan W126 -Facebookryhmässä kuva vastaan, joku oli kuivajääpuhalluttanut harmaan W126:n moottoritilan. Oli kuin tehtaalta ajetun näköinen. :shock: En tiedä näkyykö tämä kuva kaikille mutta kokeillaan:

Kuva
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Hage »

Facebookista linkatut kuvat ei näy suoraan forumilla melkeinpä koskaan, itse tallensin kuvan ja liitin sen viestin yhteydessä:
294266640_1418094105333012_7116854424934492537_n.jpg
Kiinnostais omaankin kokeilla tota, kun vaan löytyis joku joka osaa :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Voihan se olla että hieman on muutakin gunther tehnyt jääpuhalluksen lisäksi 😆
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
timelord
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 04.11.2021 16:44

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja timelord »

Passivoinnit ja kumiosat näyttää tosiaan liiankin tehtaan paapan jäljiltä. Toki, lähtökohta lienee ollut hyvä, sen verran upealta näyttää. Kuivajää ei kyllä passivointeja eikä letkuja ehosta.
W123 280CE
W201 190D 2,5
E21 316
Ritmo 105tc
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Moottoritilan puhdistus ja fiksaus

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Joo on tuohon muutakin kyllä tehty. Mutta tässä se lähtökohta, onhan tuo puhdistunut:
293851901_1418103651998724_3574992026408174005_n.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin