W203 C270 kunnostus ja tuunaus
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: To 10.03.2022 15:08
W203 C270 kunnostus ja tuunaus
Elikkäs tälläisen projektin aloitin. (Kuvia tulee, kunhan saan imgurin toimimaan) Tuli ostettua tuossa maaliskuussa 2500€ 368tkm ajettu w203 c270cdi manuaali vm 2003 metallin sinisenä. Auto on tuotu suomeen trafin mukaan vuonna 2013 eli ollut Saksassa ennen sitä. Vähän pelasti pahimmilta ruosteilta, mutta kummallekin puolella sai hitsata noin metrin verran kulmarautaa että sai lattian takaisin kiinni runkopalkkiin, sitten vaihdoin oikean takakaaren, kun oli mätä. Vielä olis kontin kanssa hommia ja sitten lokareiden pintaruosteet kuntoon.
Osiakin on jo vaihdettu, kuten nokan asentotunnistin, jarruputket taakse, polttoaineletkut. Tummennukset on löyty sivu- ja takalasiin, pakollinen varuste eli subwoofer löytyy myös ja lisävalokin on paikoillaan.
No mitä olisi, sitten tarkoituksena tehdä? Katsastus olisi elokuussa, joten mitä autoa kerinnyt tutkimaan niin ruosteista ei pomppaa ainakaan. Edessä kallistuksen vakaajan kumeissa on välystä joten täytyy ne vaihtaa, tuulilasi on myös halki juuri kuskin kohdalta, joten täytyy se käydä vaihtamassa. Muuten ei pitäisi olla muuta katsastusta varten.
No tehoahan ei voi olla liikaa, joten täytyy vähän om612 kutitella. Ekana varmaan poistan imusarjasta läpät, että tulee vähän luotettavammaksi ja virtaa enemmän. Sitten varmaan poistan katalysaattorin ja keskipöntön, takapöntön jätän paikoilleen, että ei tulisi ihan järkyttävät äänet. Isompi välijäähdytin voisi olla varmaan hyvä päivitys, kun kuulemma ne vakiot eivät ole kovin hyviä. Eiköhän näissä olisi tälle vuodelle ihan tarpeeksi sitten hommia
Tulevaisuudessa kiinnostaisi vähän laittaa palikkaa ja softaa, mutta täytyy kytkin päivittää, ettei rupea luistamaan. Onko se kaksoismassa vauhtis huono vai onko se kestävyys siitä levystä kiinni? Moottorin puolella miettinyt, että josko turbolle tekis jotain ja sitten isommat suuttimet ja isompi syöttöpumppu ja tietenkin korkeamman paineen map anturi. amg imusarjaa miettinyt myös, mutta onkohan kannattava laittaa? Harmillinen homma on myös lukoton perä, joten täytyy varmaa hankkia jostain toinen perä ja hitsata se kiinni. Ei viiti autossa olevaa perää hitsata kerta se toimii hyvin.
Mut siis tällänen paketti : D, vinkkejä ja neuvoja otetaan tietenkin vastaan.
Osiakin on jo vaihdettu, kuten nokan asentotunnistin, jarruputket taakse, polttoaineletkut. Tummennukset on löyty sivu- ja takalasiin, pakollinen varuste eli subwoofer löytyy myös ja lisävalokin on paikoillaan.
No mitä olisi, sitten tarkoituksena tehdä? Katsastus olisi elokuussa, joten mitä autoa kerinnyt tutkimaan niin ruosteista ei pomppaa ainakaan. Edessä kallistuksen vakaajan kumeissa on välystä joten täytyy ne vaihtaa, tuulilasi on myös halki juuri kuskin kohdalta, joten täytyy se käydä vaihtamassa. Muuten ei pitäisi olla muuta katsastusta varten.
No tehoahan ei voi olla liikaa, joten täytyy vähän om612 kutitella. Ekana varmaan poistan imusarjasta läpät, että tulee vähän luotettavammaksi ja virtaa enemmän. Sitten varmaan poistan katalysaattorin ja keskipöntön, takapöntön jätän paikoilleen, että ei tulisi ihan järkyttävät äänet. Isompi välijäähdytin voisi olla varmaan hyvä päivitys, kun kuulemma ne vakiot eivät ole kovin hyviä. Eiköhän näissä olisi tälle vuodelle ihan tarpeeksi sitten hommia
Tulevaisuudessa kiinnostaisi vähän laittaa palikkaa ja softaa, mutta täytyy kytkin päivittää, ettei rupea luistamaan. Onko se kaksoismassa vauhtis huono vai onko se kestävyys siitä levystä kiinni? Moottorin puolella miettinyt, että josko turbolle tekis jotain ja sitten isommat suuttimet ja isompi syöttöpumppu ja tietenkin korkeamman paineen map anturi. amg imusarjaa miettinyt myös, mutta onkohan kannattava laittaa? Harmillinen homma on myös lukoton perä, joten täytyy varmaa hankkia jostain toinen perä ja hitsata se kiinni. Ei viiti autossa olevaa perää hitsata kerta se toimii hyvin.
Mut siis tällänen paketti : D, vinkkejä ja neuvoja otetaan tietenkin vastaan.
Re: W203 C270 kunnostus ja tuunaus
No sillä amg imusarjalla pääset läpistä ja muovisesta imusarjasta eroon.
On nuo vetomiähet laittaneet niitä paremman virtauksen takia, eikä ratkea kun aletaan voimaa tekemään.
Pumppu om647-648 mallista niin riittää suht kivasti jo 400hv nurkille.
On nuo vetomiähet laittaneet niitä paremman virtauksen takia, eikä ratkea kun aletaan voimaa tekemään.
Pumppu om647-648 mallista niin riittää suht kivasti jo 400hv nurkille.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: To 10.03.2022 15:08
Re: W203 C270 kunnostus ja tuunaus
mi8käs ton c30 amg imusarjan varaosanumero on? Mites sprintterin alumiini imusarja saako sopimaan?
Re: W203 C270 kunnostus ja tuunaus
Siellä olis myydään osiossa sarja myytävänä
Se sprintterin sarja ei ainakaan näytä kauhean virtaus ystävälliseltä.
Se sprintterin sarja ei ainakaan näytä kauhean virtaus ystävälliseltä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: To 10.03.2022 15:08
Re: W203 C270 kunnostus ja tuunaus
Näemmä on joo. mitäs ton lisäksi tarvitaan et saadaan sovitettua, egr joutuu ainakin poistamaan näemmä ja uuden imuletkun laittamaan.
Re: W203 C270 kunnostus ja tuunaus
Egr pois, uusi ahtoputki, tehostimen säiliölle kiinnike ja jotain muuta pientä.
Ei nyt mikään mahdoton homma mut vähän joutuu askartelemaan.
Toi jäi itseltä tekemättä kun auto meni vaihtoon ja jäi ylimääräiseksi.
Ei nyt mikään mahdoton homma mut vähän joutuu askartelemaan.
Toi jäi itseltä tekemättä kun auto meni vaihtoon ja jäi ylimääräiseksi.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: To 10.03.2022 15:08
Re: W203 C270 kunnostus ja tuunaus
Laita nyt tänne ettei muut topicit täyty turhista kysymyksistä. Noista amg suutinkärjistä on puhuttu noiden om612 koneiden kanssa tai mannin kärjet. Mihin tehoihin vakio suuttimet riittävät isommilla kärjillä? vai onko järkevämpää jättää suuttimet sikseen ja päivittää vain kp pumppu?
edit: ja mihin riittävät vakio suuttimet ja pumppu?
Ja ettei mene ihan OT:ksi niin mersun peräluukusta paljastui 203 tyypillinen reikä. Siihen on valmisteilla uusi pelti tilalle.
edit: ja mihin riittävät vakio suuttimet ja pumppu?
Ja ettei mene ihan OT:ksi niin mersun peräluukusta paljastui 203 tyypillinen reikä. Siihen on valmisteilla uusi pelti tilalle.
Re: W203 C270 kunnostus ja tuunaus
On siinä ollu aika työmaa noin arvokkaaksi autoksi.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: W203 C270 kunnostus ja tuunaus
Ko pumppu aika turha päivittää jos ei suuttimille tee mitään.
Amg kärjille tehdyt suuttimet 60hv / sylinteri about, man kärjille tehdyt n.100hv+ / sylinteri jos iso pumppu yms tehtynä.
Vaatii sit ison ahtimen yms.
Amg kärjille tehdyt suuttimet 60hv / sylinteri about, man kärjille tehdyt n.100hv+ / sylinteri jos iso pumppu yms tehtynä.
Vaatii sit ison ahtimen yms.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: To 10.03.2022 15:08
Re: W203 C270 kunnostus ja tuunaus
Vähän asioiden tutkimisen jälkeen päädyin siihen lopputulokseen, et tollasen pidemmälle viritykseen käytetyssä rahamäärässä ei oo mitää järkeä. Paljon järkevämpi platform olis om613 tai om648. Ihan ruiskutusvehkeiden takia jo. Joten keskityn nyt edullisempiin päivityksiin, eka kysymys olis, että millanen downpipen laippa tuossa om612 garretissa on saako niitä jostai ostettua mistään? Ei tekis mieli mennä leikkelemää sitä kattia tai tyhjentämään, kun auton myydessä sen saisi laitettua paikoilleen ehjänä.
Sitten se isompi intercooleri, imusarjan läppien poisto. Sen jälkee pitäs softattavaksi viedä ja egr poistaa samalla.
Sitten se isompi intercooleri, imusarjan läppien poisto. Sen jälkee pitäs softattavaksi viedä ja egr poistaa samalla.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 C270 kunnostus ja tuunaus
Jos ei suutima ja pumppua laita ei mitään tarvetta tehdä ehjälle putkistolle yhtään mitään
Mökkillä
'
'