Auton nosto ja tuenta helmojen korjausta varten.
Auton nosto ja tuenta helmojen korjausta varten.
On tarkoitus uusia W210:n helmoja ja käydä pohja läpi kunhan kevät alkaa.
Miten olette nostaneet tunkkipaikoista lahon väyrysen niin, että on kiva ja turvallinen tehdä hommia?
Suunnittelin nostamista keskeltä edestä ja takaa ja pinoaisin pyörien alle 30x30 betonilaattoja 40cm korkeuteen asti, ja sitten eteen ja taakse yhden laatan korkeamman pinon varmistukseksi. Olisi edullinen ja varmasti kestävä. Työn teen betoniöattiaisessa katoksessa.
Mitta miten muut ovat saman hoitaneet, ja miten helma pitäisi tukea jos menee koko pelti vaihtoon?
Miten olette nostaneet tunkkipaikoista lahon väyrysen niin, että on kiva ja turvallinen tehdä hommia?
Suunnittelin nostamista keskeltä edestä ja takaa ja pinoaisin pyörien alle 30x30 betonilaattoja 40cm korkeuteen asti, ja sitten eteen ja taakse yhden laatan korkeamman pinon varmistukseksi. Olisi edullinen ja varmasti kestävä. Työn teen betoniöattiaisessa katoksessa.
Mitta miten muut ovat saman hoitaneet, ja miten helma pitäisi tukea jos menee koko pelti vaihtoon?
Re: Auton nosto ja tuenta helmojen korjausta varten.
tunkin reikä jos vaan mätä hitsaisin umpeen enkä hieroisi sitä enempiä. ite en ole koskaan noita käyttänyt. vai onko alapuolella olevat tyynyjen kohdat mädät niitä tulee joskus käytettyä. mutta melkein alatukivarsista tulee nostettua niin rengas ei tipu nostossa. pyörien alle vaan koroketta mutta jossain vaiheessa nekin on tiellä jos koko helmat vaihtaa. ja tuuli on iso ongelma kyllä mig hitsauksessa jos katoksessa meinasit tehdä. tuskin tuo niin mätä on että jotain tukia tarvitsee.
W124 Facelift 1994 Sedan 220 Bensa automaatti.
Re: Auton nosto ja tuenta helmojen korjausta varten.
Minulla on rakentamisen jäljiltä palosuojalevyä jota ajattelin käyttää tuulensuojana, silloin ei tuulen pitäisi haitata.
Re: Auton nosto ja tuenta helmojen korjausta varten.
Ja katos siis on kolmelta seinältä ummessa, eli vähän kun kylmä talli ilman ovea, joten tuulen kanssa pitäisi pärjätä.
Re: Auton nosto ja tuenta helmojen korjausta varten.
kai tuossa muovihelmat on kuitenkin helpottaa vähän tuo työn viimeistely siinä kohtaa. omassa w124 on kolme tunkin nostokohtaa hitsattu yli umpeen helmat oli muuten lähes uuden veroisessa kunnossa. en tiedä miten tuossa menee mutta w124 oli ainakin helmojen sisällä kulkevia muovi alipaine putkia.
W124 Facelift 1994 Sedan 220 Bensa automaatti.
Re: Auton nosto ja tuenta helmojen korjausta varten.
W210:ssa muovi on antanut ruosteen muhia ja kunnolla.
Re: Auton nosto ja tuenta helmojen korjausta varten.
Ja 210 ongelma on myös se että hiekat jää lokarin ja helman päälle etupäähän.. ota sisälokari irti niin huomaat että siellä on paksut kerrokset kuraa ja se on aina kosteena sieltä. Siks ruostuu aina lokarit siitä puhki..
Re: Auton nosto ja tuenta helmojen korjausta varten.
Joo, uudet etulokarit on jo työhuoneen lattialla odottamassa
Re: Auton nosto ja tuenta helmojen korjausta varten.
ota vaan ne renkaat irti kuitenkin. tiellä ne tulee olemaan muuten tuossa hommassa. betonilaatat jonnekin runkopalkin tapasen tai alatukivarren alle. takapenkin istuin osa pois ja mattoja vähän ylös. helpompi sitten sammutella palon alkuja.
W124 Facelift 1994 Sedan 220 Bensa automaatti.