190D jäärata-autosta harrasteralliautoksi

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

190D jäärata-autosta harrasteralliautoksi

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ajattelin laittaa tänne hiukan juttua alkavasta projektista, jossa olisi tarkoitus kaveriporukalla muuttaa 190D vm-85 kovaan keskenäiseen hupiralliin/ jäälle sopivaksi peliksi.

Taustaa asialle sen verran, että olemme harrastaneet kaveripiirissä peltoautoilua jo lähelle kaksikymmentä vuotta. Ensimmäinen ajopeli, jossa olin mukana, oli -79 Morris Marina 1.5 diesel, varsinainen voimasauhuttaja. Kyseisellä laitteella ajettiin noin 10tkm kaverin pelloilla, metsäautoteillä ja järven jäälläkin. Välillä rempattiin ja taas lisää pokkia tankkiin. Muutama ladakin vilahti mukana kuvioissa ja ne saatiin ajettua paskaksi hyvin nopeasti.

Seuraava ajokki olikin vuosikaudet Datsun 120Y, joka "kasvoi" vuosien varrella lähemmäs oikeata ralliautoa. Alkoi ilmestyä turvakaaria, kuppipenkkejä, nelipistevöitä, tuplakaasaria, kireätä nokkaa ja piikkipyörät yms. Alusta jäykistettiin w123:en iskareilla, oli tosi jäpäkkä peli ihan oikeasti. Autoparka kaadettiin noin 20 kertaa, ennenkuin todettiin sen olevan kertakaikkiaan loppu. Itse taisin pyöräyttää sen viisi kertaa ympäri ja kovimmillaan noin 100-120:n vauhdissa. Turvakaaret tuli testattua, tosin sen verran iän mukana tuli pelkoa, että ajelut on jätetty talvikeleille, lähinnä turvallisuussyistä.

Viimeisin ja ehkäpä paras auto tähän mennessä on edelleen iskussa oleva Sierra, jossa on myös w124 iskareilla jäykistetty alusta ja muut pakolliset varusteet, jotka Datsunistakin löytyivät.

Nyt kun aletaan jo olemaan jo ihan aikuisten sarjassa(31v), niin päätettiin porukalla rakentaa hiukan parempi peli ensi talveksi. Kohteeksi löytyi edullinen verovelkainen 190D. Hiukan turhankin hyvä aihio, mutta eipä tuolla enää tiellä voi käytännössä ajella maksamattomien verojen takia. Autohan on merkkinsä, ja ominaisuuksiensa kannalta erinomainen ralliauto, mm. nopea ohjaus, hyvä alusta, kompakti koko ja osia löytyy hyvin omasta takaa.

Autoon on tarkoitus tehdä seuraavat muutokset ja parannukset:

Kone turbotetaan ja laakeroidaan. Osat ovat vielä haussa, joten niitä voi kaupata. Välijäähdytin on jo olemassa, muut puuttuu. Pumppu säädetään itse. Teholla sinänsä ei ole niin väliä, koska se on kaikille sama, kun kelloa vastaan vuorotellen ajetaan. Myös keston kannalta lienee parempi on tyytyä hiukan yli sataan kaakkiin.

Autossa on paikoillaan viisivaihteinen laatikko, mutta se menee hukkaan tuossa käytössä, joten alle joutuu käyttöauton ex. nelivaihteinen. Perä olisi myös tarkoitus vaihtaa tiheämmäksi, tuo 3.23 on hiukan harva varsinkin 15tuumaisilla piikeillä. joku 3.92 olisi sopiva, kunhan jostain löytyisi.

Alustaan laitetaan w124:en jouset sopivasti pätkittynä ja pohjapanssari ilmestyy myös auton alle.Sekin löytyy jo edellisestä varaosa-autosta. Alle ilmestyy joko 14 tai 15 tuumaiset piikit, riippuen kummat osuu eteen helpommin(hyvät ja halvat)

Sisustus poistetaan ja tilalle laitetaan Sierrassa jo palvelleet penkit ja vyöt. Turvakaaret asennetaan myös, ilmeisesti Luuppalan vääntämät.

Koria tuunataan rallihenkiseksi myös ulkoapäin.

Kirjoittelen projektista ja jos joskus saan aikaiseksi, niin laitan kuviakin, kunhan on ensin jotain näkyvää saatu aikaan.
Viimeksi muokannut JP74, La 17.09.2016 22:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Kuulostaa hyvältä. :wink: Rojektin etenemistä ja jäitä odotellessa... 8) :twisted:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Johtotähti nyt metsään lähti.. :)
Pikkuahtimia saa edullisesti.Mullakin olisi tuo muuttuvasiipinen mutta ei taida olla ihan optimi tähän versioon.
300 turbon vakiosarjasta saa "hyvän" helpolla kun ottaa sen jatkopalan veks.Hukkaportillekin lähtö jo valmiina..
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Eilen aloiteltiin projektia alustan osalta. Alle meni 300Ce:n jouset sopivasti lyhennettynä, edestä kaksi kierrosta ja takaa vajaa yksi. Jäi sopivan ylös, jotta piikit mahtuu varmasti pyörimään kaikissa tilanteissa. Positiivinen yllätys oli, että autosta löytyi takaa tikissään olevat konin säädettävät iskarit, joten ne saivat jäädä paikoilleen. Etuiskarit olivat taasen aivan veltot, joten tilalle vaihtui ehjät käytetyt, kotoisin w124:sta, alkuperäiset kahdella tolpalla merkityt. Etujousienkuppeihin hitsailin vahvikkeet, koska paikkahan on tunnetusti hiukan heikko. Ikävä jos korkkaavat kesken menon.

Samalla kartoittelin välyksiä, koska auto oli hiukan outo ajaa. Yllättävän vähän löytyi, ottaen huomioon auton ilmeisen huonon pidon viime vuosina. Koiranluu takaa poikki apparin puolelta ja säätötangot väljät molemmin puolin takaa. Myös kelkan tyynyt ovat rikki takaa edestä. Ne kuitenkin vaan "vyllätään", etteivät kolise.

Edessä ei ollut mitään väljää, ainoastaan simpukassa. Säätöruuvi oli aivan pohjassa, ilmeisesti yritetty joskus säätää heikoin tiedoin?

Turbosatsi on myös katseltu valmiksi, KKK24 yms...
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Tämähän kuulostaa erittäin kivalta projektilta.

Täytyypä yrittää muistaa seurata.

Meillä tässä on ollu yks 1500 2107 Lada kaverin kanssa, ei olla paljon ajelemaan päästy, mutta jos yks toinen kaveri vähän trailerittais sitä, niin päästäis oikein radalle ajelee :P

Tollanen mersuhan ois kyl oikein hyvä piharalliauto... Ja vielä diisel, ni sais halpaa polttoainetta 8)
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Pari vuotta sitten koitin ajella jäärataa Ex-käyttöautollani (200D -80) mutta ei se oikein jaksanut lyödä tyhjää, sivusladeista nyt puhumattakaan :D ostin 80eurolla Bmw 318 -84:sen ja sitä rääkättiinkin sitten kevääseen saakka, nyt auto on ajokelvoton ruostevaurioiden vuoksi, kotelot täynnä merivettä teki tehtävänsä.
Ensi talven koitoksia on odottamassa 520i -87 100% lukkoperällä. vielä pitäisi purkaa sisustus pois ja heftailla turvakaari paikoilleen.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Meillä on takavetoiseksi muutettu morris mini. Jossa on 2.0 fordin ohc kone turbolla garret gt37 kaaret 15" piikit, välitetty 180km/h ja vähän jotain muuta. on sitä 2 vuotta tehtykin, nyt on pienten vastoin käymisten jälkeen päästy oikein kunnolla ajamaan. Voin muuten kertoa että n.600kg koppa liikahtaa vähän pirusti ja 180 löytyy nopiaan. :twisted:
RED POWER IHC DT-358
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Kuulostaa JP74:sen tarina ihan "Kuraperse Racing" jutuilta, oli tai saattaa olla vieläkin hauskat sivut netissä. Vai onko vain yhteensattuma. Kerrankin kunnon aihio hauskanpitoon.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Markus kirjoitti:Kuulostaa JP74:sen tarina ihan "Kuraperse Racing" jutuilta, oli tai saattaa olla vieläkin hauskat sivut netissä. Vai onko vain yhteensattuma. Kerrankin kunnon aihio hauskanpitoon.
Ei ole kuraperseracing meidan tiimin nimi. Nimea ei ole ollenkaan! Turbosatsi on hommattu ja pumppu lahti ppdieselille saatoon. Ei alettu itse saataan, kun ei siita kuitenkaan tule hyva.

Kunhan taalta Prahasta selvitaan ja toilta keritaan, niin alkaa armoton pajotus!
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Kunhan taalta Prahasta selvitaan
Selvisihän tuo ÄÄ:n pisteiden puuttumisen syykin :D

Mielenkiintoinen projekti teillä :!:

Miten viralliset kisasäännöt suhtautuvat dieseliin tai verorästeihin vai onko edes tarkoitus lähteä oikeasti viivalle?, olisi nimittäin mielenkiintoista kokeilla vastaavaa ja hyvän väännön omaava TD kone varmaan on nopea jääradallakin.
300td -91, manuaali.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

roiala kirjoitti:
Kunhan taalta Prahasta selvitaan
Selvisihän tuo ÄÄ:n pisteiden puuttumisen syykin :D

Mielenkiintoinen projekti teillä :!:

Miten viralliset kisasäännöt suhtautuvat dieseliin tai verorästeihin vai onko edes tarkoitus lähteä oikeasti viivalle?, olisi nimittäin mielenkiintoista kokeilla vastaavaa ja hyvän väännön omaava TD kone varmaan on nopea jääradallakin.
Ei ole tarkoitus ajaa kuin suljetulla metsäautotiellä ja samoin yksityisalueella olevalla jääradalla. Kelloa vastaan ajellaan, joten auto on kaikille sama, mihinkään muualle tuommoisella kilvettömällä, verovelkaisella autolla ei voi mennä ajaan.
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

Ei ole tarkoitus ajaa kuin suljetulla metsäautotiellä ja samoin yksityisalueella olevalla jääradalla. Kelloa vastaan ajellaan, joten auto on kaikille sama, mihinkään muualle tuommoisella kilvettömällä, verovelkaisella autolla ei voi mennä ajaan.[/quote]

Eihän jäärata satu olemaan mehtäauto tien päässä Puuppolassa 8) Jos on se sama niin ompa tullut itsekkin veivattua sillä samalla jäällä.. Useasti tuho jo tuli metsäauto tien varrella :oops:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Samalla radalla on ajeltu aikoinaan paljonkin Puuppolassa, mutta puunhalaajat kielsivät ajamisen :x Tikkakoskella joku häiriintyi melusaasteesta. Nykyinen paikka sijaitsee Kuikan suunnalla, kaverin porukoiden mailla, metsän keskellä. Äänenvaimentajat ovat paikoillaan, jottei häiriöitä synny ja touhu on pidetty muutenkin ihan pienellään.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Viikonloppuna tuli oltua verstaalla ja jotain pientä saatiin aikaiseksi. Voimansiirto mulkattiin uusiksi: Viisivaihteisen lootan tilalle tuli käyttöauton entinen nelivaihteinen kardaaneineen ja vaihdekulisseineen. Perämöykyksi laitettiin 3.64 välitteinen uliseva perä alkuperäisen 3.23 tilalle. Luulisi välitysten olevan sopivan tiheät metsäautotielle. Perinteistä kempin lukkoa ei laitettu, koska sillä on taipumus särkeä vetoakselit ja mielestäni huonontaa muutenkin ajettavuuden.

Kone kävi myös ylhäällä ja veivinlaakerit uusittiin. Alkuperäiset olivat jälleen kerran murentuneet reiän ympäriltä. Joka ainoassa om601:ssä näyttää olevan veivinlaakerit huonossa kunnossa, kun mittarissa on yli 400tkm...
Turbo pultattiin kiinni pakosarjoineen(om603 orginaali satsi modifioituna) sekä öljynkierto rakennettiin, siten, että paluu tulee laipalla lohkoon ja painepuoli kannenpäästä.

Pumppu tuli PP:ltä ja työntää koneen kyljessä ainetta tasaiseen tahtiin. Vetoja ei päästy vielä kokeilemaan, koska Migistä loppui lanka ja paineputket jäivät vaiheeseen. Samoin pakoputki jäi tekemättä samasta syystä. Ehkäpä ens viikonloppuna päästään polttamaan kumia!!!! 8)
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

taitaa tännekki tulla kunnon jäärata mersu kun ei näytä menevän kaupaksi. 200dt w124.
saa näyttää nuille kuplille kunnon voimasauhuja :twisted:
www.thaiklupi.fi
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Lukolla kun ajelee 15" piikeillä niin siihen tarvitaan voimaa että kääntyy leikiten tai muuten mennää mutkassa helposti suoraan jos voima loppuu kriittisellä hetkellä. Ei 130hv ja 15" piikeillä vielä lukkoa tarvitakaan. :wink:
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

Dieselpower kirjoitti:Lukolla kun ajelee 15" piikeillä niin siihen tarvitaan voimaa että kääntyy leikiten tai muuten mennää mutkassa helposti suoraan jos voima loppuu kriittisellä hetkellä. Ei 130hv ja 15" piikeillä vielä lukkoa tarvitakaan. :wink:
eiköhän niillä piikeillä ala kohta v###taan kunhan jäät tulee!!!!!
kuka sinne nyt alle 200 heppasella lähteekään......
www.thaiklupi.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Eilen saatiin pakoputki tehtyä, alkukäyrä 2.5 tuuman putkella ja vaihdelaatikolta eteenpäin vakiona.

Myös ahtoputket värkättiin ja kaiken piti olla kunnossa. Välijäähdyttimeksi osui TDI Vectran pikkuinen versio 45mm lähdöillä. Asennettaessa huomattiin, että välijäähdytin tulee virtaussuunnaltaan toisinpäin, kuin on Opelilla tarkoitettu ja ajateltiin, että ei sillä ole merkitystä.

Koeajolle lähdettiin ja pettymys oli suuri. Eihän tämä kulje mihinkään! Aikamme ajeltuamme avattiin pelti ja mitä helvettiä, cooleri on yhtä kuuma kuin syylärikin. Ilmeisesti tuo pikku cooleri ahdistaa niin paljon, että ilma ei kerkiä menemään läpi, vaan kuumenee coolerissa vain lisää, kele! Paineilmalla kokeilessa puhallella coolerin läpi, huomasimme, että toiseen suuntaan ilma kulkee ja toiseen ei juurikaan? Kunhan keritään, niin kokeillaan ilman koko cooleria, suoralla putkella, jospa silloin vetäisi paremmin.
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

JP74 kirjoitti:Eilen saatiin pakoputki tehtyä, alkukäyrä 2.5 tuuman putkella ja vaihdelaatikolta eteenpäin vakiona.

Myös ahtoputket värkättiin ja kaiken piti olla kunnossa. Välijäähdyttimeksi osui TDI Vectran pikkuinen versio 45mm lähdöillä. Asennettaessa huomattiin, että välijäähdytin tulee virtaussuunnaltaan toisinpäin, kuin on Opelilla tarkoitettu ja ajateltiin, että ei sillä ole merkitystä.

Koeajolle lähdettiin ja pettymys oli suuri. Eihän tämä kulje mihinkään! Aikamme ajeltuamme avattiin pelti ja mitä helvettiä, cooleri on yhtä kuuma kuin syylärikin. Ilmeisesti tuo pikku cooleri ahdistaa niin paljon, että ilma ei kerkiä menemään läpi, vaan kuumenee coolerissa vain lisää, kele! Paineilmalla kokeilessa puhallella coolerin läpi, huomasimme, että toiseen suuntaan ilma kulkee ja toiseen ei juurikaan? Kunhan keritään, niin kokeillaan ilman koko cooleria, suoralla putkella, jospa silloin vetäisi paremmin.
Mulla olis se Mitsun Cooleri metallipäädyillä.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tekniikka on nyt kunnossa ja hyvin toimii. Cooleriksi laitettiin saabista kotoisin oleva ja vetoja tuli, niinkuin pitikin. Seuraavaksi vuorossa on kaarien teko ja penkkien asennus, kunhan sopivat aihiot saadaan hommattua. Ilman kaaria ja muita turvavarusteita ei passaa ajaa, ainakaan kelloa vastaan.
AnttiSalmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 27.08.2003 09:49
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnttiSalmi »

Jokkikseenkin on pari 190:stä tekeillä, toinen ainakin volvon taka-akselilla.

http://www.netikka.net/tikkar/ 8)
tommy1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 30.09.2004 21:32

Viesti Kirjoittaja tommy1 »

ei muuten kannata jäitä odotella jos on joku moottorirata kohtuu matkan päässä,päivä vuokrat ovat 10-20 euroo ja saa ajaa kunnon radalla.itse harrastan jokkista erinäisillä autoilla ja ylläpidetään jokkis volvoa just harjottelu autona kun sitä ei saa rikki. täytän kohta 40 :oops:
scudo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 01.09.2004 23:46

Viesti Kirjoittaja scudo »

Miten projekti on edennyt?
Koneet tykkää kun niitä käytetään.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Homma on ollut telakalla toistaiseksi. Tekniikkamuutokset on tehty, mutta kaaret ja penkit puuttuu. Aikapula porukalla yms.
tosin eipä nuo jäätkään vielä kanna... :lol:
Avatar
juseliina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 08.12.2005 00:40

Viesti Kirjoittaja juseliina »

Kuulostaa mahtavalta projektilta.. laita kuvia vaan tänne foorumille heti kun saat otettua... :lol:
"Meilläpäin kaikkia alle 2 litraisia kutsutaan limupulloiksi tai starttimoottoreiksi" :D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jatketaan hiukan tätä tarinaa. Kaaret saatiin tehtyä Hytösen Teron avustuksella 41mm combiputkesta, 2.8mm seinämällä. Malli on "omasta" päästä, ei täyttäisi mitään määräyksiä, mutta kestää kaadon kyllä. Kokemusta on aikaisemmista vehkeistä.

Renkaiksi löytyi hyvät vanhan säännön 14 piikit. Pitoa tuntuu olevan hyvin jäälläkin. Alusta toimii todella hyvin, pyörät on aina maassa ja auto on hallinnassa tuolla metsäautotiellä, vaikka nopeus on mittarin mukaan jopa 130 ajoittain! Vetoa on koneessa yllättävän hyvin, selvästi enemmän kuin kaksilitraisessa Sierrassa. Nelosvaihdettakin tarvitsee tuolla "EK:lla". Kulutus on "ralliajossakin" selvästi pienempi, kuin ko. Sierrassa. Varsinkin jäällä noin puolet bensa-auton kulutuksesta.

Lämmöt pysyy hyvin kurissa tiellä, mutta jäällä tuppasivat nousemaan. Varmuuden vuoksi vaihdoimme koneeseen 80 asteisen termarin ja muutimme tuulettimen ohjauksen hyttiin, jotta lämpöjä saa paremmin hallittua.

Seuraavaksi täytyy hommata jäykempi etuvakaaja, sillä varsinkin jääradalla auto kallistelee turhan paljon, ainakin nykykuntoisilla piikeillä.

Nähtäväksi jää, kauanko kone kestää leikkiä, mutta varamylly ja osia löytyy :wink:

Peltoautoilu on hauskaa vielä näin varttuneempanakin. Kaikki kolme osakasta on iältään 31 ja 32 v tällä hetkellä ja silti ei tunnu yhtään typerältä touhulta.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:wink: oikea asenne :D
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Jäällä oli kyllä hyvä pito ja auto pysyi tosi hyvin hanskassa jopa minullakin.190d oli takavetoisten kärkieliittiä ehdottomasti eikä nöyrtynyt monelle etuvedollekkaan.Mielenkiinnolla täytyy seurata miten auto päivittyy jatkossa ja ajat paranee.
Mitä tuohon metsätiepätkään tulee niin en ole kyllä pitkään aikaan pelännyt tuollalailla,huhhuh!Housut on nyt pesussa :lol:
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

kannattaa muuten huomioida että kilvettömälläkään diesel autolla ei saa ajaa mökä öljyllä edes omalla pellolla!!

tulee hauskanpito äkkiä hintoihin, dieseliä vaan tankkiin...

byrokraatti valtio ottaa osan tästäkin huvista :evil: :evil:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Stonehead kirjoitti:kannattaa muuten huomioida että kilvettömälläkään diesel autolla ei saa ajaa mökä öljyllä edes omalla pellolla!!

tulee hauskanpito äkkiä hintoihin, dieseliä vaan tankkiin...

byrokraatti valtio ottaa osan tästäkin huvista :evil: :evil:
Ei kait "bussikuskille" oo käyny oho harjootellessa :shock:
Vastaa Viestiin