W124 300 Turbodiesel - The end!
W124 300 Turbodiesel - The end!
Ostin auton itselle puolenvuotta sitten työmatka-autoksi. Kaikki on toiminut hienosti eikä muuta ole tarvinnut huolehtia kuin poltto-ainetta tankkiin.
Nyt kuitenkin alkaa talven suolaiset tiet ja 570tkm kilometriä näkyä auton korissa. Ruostetta alkaa olemaan jokapuolella joten luvassa on ankaraa hitsaamista + ylimaalautus yms. pientä ulkonäön ehostusta.
Käytin auton vielä katsastuksessa mikä yllätykseksi meni loistavasti...ei kerrassaan mitään vikaa.
Nyt auto on seisonnassa ja ruostevaurioiden korjaus aloittettu.
Kuvia ensimmäisistä paikoista:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Ruoste/" onclick="window.open(this.href);return false;?
Lisää tarinaa tulossa........
Nyt kuitenkin alkaa talven suolaiset tiet ja 570tkm kilometriä näkyä auton korissa. Ruostetta alkaa olemaan jokapuolella joten luvassa on ankaraa hitsaamista + ylimaalautus yms. pientä ulkonäön ehostusta.
Käytin auton vielä katsastuksessa mikä yllätykseksi meni loistavasti...ei kerrassaan mitään vikaa.
Nyt auto on seisonnassa ja ruostevaurioiden korjaus aloittettu.
Kuvia ensimmäisistä paikoista:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Ruoste/" onclick="window.open(this.href);return false;?
Lisää tarinaa tulossa........
Viimeksi muokannut Petehri, Ma 15.08.2011 10:18. Yhteensä muokattu 24 kertaa.
Mää oon sitte aina kadehtinu tuota Petehrin taitoa korjata ruostevauriot...
Aivan 11pisteen arvoisia suorituksia, tuollaisesta olisin valmis maksamaan kunnon hinnan
Aivan 11pisteen arvoisia suorituksia, tuollaisesta olisin valmis maksamaan kunnon hinnan
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Laitoin kuvat uudelleen hieman suurempina....nyt niistä pitäisi saada jo jotain selvääkin.
Hiomallahan ne saumat sileeksi saa.
Itse hitsaan kaikki ruostevauriot aina niin, että ekaksi hion rälläkällä maalia pois niin suurelta alueelta, että alkaa löytymään täysin ruosteetonta peltiä. Sitten leikkaan ruosteisen kohdan pois ja teen jämptin kokoiset paikat pellistä. Liitän pellit aina ns. puskusaumalla ja hitsaan paikat 100% ympäri. Tietysti vähän kerrallaan ja tiheästi paine-ilmalla jäähdyttäen. Sen jälkeen hionta jonkajälkeen hitsaan vielä kaikki mahdolliset pienenpienetkin reijät. Lopuksi loppuviimeistely myös sisäpuolelta jos mahdollista.
Auton purkaminen jatkui tänään ja taaas tuli tehtyä löytöjä.......RUOSTETTA
Hiomallahan ne saumat sileeksi saa.
Itse hitsaan kaikki ruostevauriot aina niin, että ekaksi hion rälläkällä maalia pois niin suurelta alueelta, että alkaa löytymään täysin ruosteetonta peltiä. Sitten leikkaan ruosteisen kohdan pois ja teen jämptin kokoiset paikat pellistä. Liitän pellit aina ns. puskusaumalla ja hitsaan paikat 100% ympäri. Tietysti vähän kerrallaan ja tiheästi paine-ilmalla jäähdyttäen. Sen jälkeen hionta jonkajälkeen hitsaan vielä kaikki mahdolliset pienenpienetkin reijät. Lopuksi loppuviimeistely myös sisäpuolelta jos mahdollista.
Auton purkaminen jatkui tänään ja taaas tuli tehtyä löytöjä.......RUOSTETTA
On muuten mun vanha mersu. Niin meni mullakin hyvin katsastuksesta läpi ei mitään vikaa ikään löytynyt vaikka ruostetta oliki. Ja moottori kävi tosi hienosti
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Nykyään saa edullisesti auton sisätila anteeneja. Ilmeisesti toimii vaikka laittaisi esim. lattiamaton alle. Ei ole kyllä vielä käytännön kokemusta, mutta sellainen pitäisi varmaan itselle ostaa.Hans kirjoitti:Katoin muuten että olit poistanut antenninreikää. On käynyt samaa mielessä ja nyt ois hyvä sauma poistaa se, mutta miten meinasit tehrä antennin kanssa?
Taas on hieman edistunyt. Viikonloppuna tuli käytyä pohjanmaan suunnalla ja mukaan tarttui reilusti osia.
E-mallin konepelti, takapuskuri, ovenkahvat, kattolistat, muovihelma sarja, lukkoperä, 2 uutta öljynlauhutinta yms. mukavaa
Laatikko tuli irroitettua koneesta ja pestyä kunnolla. Lähtee alkuviikosta vahvistettavaksi.
E-mallin konepelti, takapuskuri, ovenkahvat, kattolistat, muovihelma sarja, lukkoperä, 2 uutta öljynlauhutinta yms. mukavaa
Laatikko tuli irroitettua koneesta ja pestyä kunnolla. Lähtee alkuviikosta vahvistettavaksi.
Takalokari korjattuna:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Ruoste/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alustan osat tuli tänään pulveri maalauksesta. Kaikki uudet puslat, takatukivarret yms. odottavat hyllyssä. H&R jouset ja bilsteinin sprintit tulivat myös.
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Ruoste/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alustan osat tuli tänään pulveri maalauksesta. Kaikki uudet puslat, takatukivarret yms. odottavat hyllyssä. H&R jouset ja bilsteinin sprintit tulivat myös.
Viimeksi muokannut Petehri, Ma 20.06.2011 00:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä ei näköjään mennä siitä missä aita on matalin
Uskaltaa ottaa kuvan vaikka auton alustasta....... Kyllä olet melko tinkimätön äijä, kuitenkin (jos oikein ymmärsin) on kyse käyttö autosta, tai ainakin oli
Uskaltaa ottaa kuvan vaikka auton alustasta....... Kyllä olet melko tinkimätön äijä, kuitenkin (jos oikein ymmärsin) on kyse käyttö autosta, tai ainakin oli
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Jouset tuli KL-varaosilta. Hinta 285€
Normaalin 200:sen jouset olisi ollut 100€ halvemmat. Hmm...melkoinen hintaero, mutta kai nämä sitten on jäykemmät tai jotain.
Bilsteinit sain 580€ Ovh. jotain luokkaa 750€
Tänään tuli hitsattua viimeisetkin ruostepaikat kuntoon. Jee jee, projekti on "voitonpuolella"
Normaalin 200:sen jouset olisi ollut 100€ halvemmat. Hmm...melkoinen hintaero, mutta kai nämä sitten on jäykemmät tai jotain.
Bilsteinit sain 580€ Ovh. jotain luokkaa 750€
Tänään tuli hitsattua viimeisetkin ruostepaikat kuntoon. Jee jee, projekti on "voitonpuolella"
Loput kuvat ruostepaikkauksista tuolla:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Ruoste/
Kaikkiin kohtiin josta näkyi puhdasta peltiä laitoin aluksi happopohjamaalin. Sen päälle mustan teollisuusmaalin joka sisältää myös ruosteenesto entsyymejä. Lopuksi kuorrutin pohjan wurthin ruiskumassalla jota meni vaatimattomat 8 litraa.
Tuossa kuvat tämänhetken tilanteesta:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Massa/
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Ruoste/
Kaikkiin kohtiin josta näkyi puhdasta peltiä laitoin aluksi happopohjamaalin. Sen päälle mustan teollisuusmaalin joka sisältää myös ruosteenesto entsyymejä. Lopuksi kuorrutin pohjan wurthin ruiskumassalla jota meni vaatimattomat 8 litraa.
Tuossa kuvat tämänhetken tilanteesta:
http://smg.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Massa/
- satakaksnelonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Su 19.03.2006 18:46