w111 Coupe
Mukavahan tuommoinen vääntävä nykydieseli on, varsinkin ylivaihteisena ja 2.88 perällä. Itselläkin meinasi mopo karata, kun oman w111 Coupen konetta aloin miettimään. Monta ideaa oli moottorivaihtoehdoksi, jopa tuplaturbo M116 4.2:nen...Mutta ihan oman mieleni vaatimista esteettisistä syistä taitaa se alkuperäinen palata kuitenkin sinne paikalleen... virittelee muita Mersuja sitten. Mielestäni tuo vanha M127 näyttää sen verran mukavalta pienen siistimisen jälkeen... (hommahan on vielä pahasti kesken, mutta eiköhän se tästä, onneton kännykkäkuva tosin):
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
On kyllä hyvä juttu kun on tiloja ja vehkeitä . Ja malttia tehdä huolella ja hyvin.
Onko Antti ratkaissut jo mistä ilmaa jousitukseen?
Onko Antti ratkaissut jo mistä ilmaa jousitukseen?
Tuo unskin kone on myös hieno; kuin pakasta vedetty. Olisi ollut kiva omasta projektistakin tehdä vastaava mutta kotitallissa ei moottori/vaihteistopaketin pois nosto päinsä käy. Ja vieraalla ei anna lompakko myöten tehdä... sitten kun ei vielä tiedä että miten auto yleensäkin muuten pelaa, pitää päästä ensin ajamaan ja tunnustelemaan.unski kirjoitti:Itselläkin meinasi mopo karata, kun oman w111 Coupen konetta aloin miettimään. Monta ideaa oli moottorivaihtoehdoksi, jopa tuplaturbo M116 4.2:nen...Mutta ihan oman mieleni vaatimista esteettisistä syistä taitaa se alkuperäinen palata kuitenkin sinne paikalleen... virittelee muita Mersuja sitten. Mielestäni tuo vanha M127 näyttää sen verran mukavalta pienen siistimisen jälkeen... (hommahan on vielä pahasti kesken, mutta eiköhän se tästä, onneton kännykkäkuva tosin):
http://i225.photobucket.com/albums/dd23 ... 009045.jpg
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
En ole. Onhan minulla jo yksi orgis ilmapuristin, jos sen heittäisi kampuralle. Tai sitten kokeilisi toimisiko se sittenkin sähkökompuralla..
Tuosta Unskin koneesta näyttää tulevan todella hieno. Arvostan tuollaisen entisöinnin korkealle, koska tuo vaatii myös todella paljon keskittymistä. Itsellä ei ole vielä riittänyt maltti museointiin!karra kirjoitti:On kyllä hyvä juttu kun on tiloja ja vehkeitä . Ja malttia tehdä huolella ja hyvin.
Onko Antti ratkaissut jo mistä ilmaa jousitukseen?
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
On muuten nykyautossa jokunen piuha, onko nuo kaikki oikeasti tarpeellisia!?
Aluksi ihmettilin, kun kojelaudan alla ei mennyt paljoa johtoja. Ne olivatkin penkkien alla piilossa.
Konekkin alkoi näyttämään jo paremmalta, kun pesin sen enimmistä paskoista. Turbon puoleinen lohko oli ihan noen peittämä, varmaan pakosarja tai pakoputki oli jossain vaiheessa vuotanut.
Nyt joutuu pitämään parin viikon tauon autoprojektissa, kun ensiviikonloppuna joutuu olemaan oikeissa töissä.
Aluksi ihmettilin, kun kojelaudan alla ei mennyt paljoa johtoja. Ne olivatkin penkkien alla piilossa.
Konekkin alkoi näyttämään jo paremmalta, kun pesin sen enimmistä paskoista. Turbon puoleinen lohko oli ihan noen peittämä, varmaan pakosarja tai pakoputki oli jossain vaiheessa vuotanut.
Nyt joutuu pitämään parin viikon tauon autoprojektissa, kun ensiviikonloppuna joutuu olemaan oikeissa töissä.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Kuka sanoi, ettei uudempi diesel istu coupen konehuoneeseen. Siellä se nyt vain on. Onhan siinä vielä sovitushommaa jäljellä, mutta ei mitään mahdotonta. Ps. Tasapainonostin on tässä jumpassa aivan ehdoton!
Miksi ihmeessä 60-luvulla ei ole laitettu kardaania kulkemaan keskellä tunnelia. Ja muutenkin on tehty liian ahdas tunnelli. Nyt tiedän miksi Boydin ja kumppanien pajoilla käytetään ahkerasti plasmaa ja rälläkkää..
Ei taida valmiit lattiamatot enää istua paikoilleen, ainakaan kuskin kohdalla.. Ja lattian massauskin menee uusiksi!
Miksi ihmeessä 60-luvulla ei ole laitettu kardaania kulkemaan keskellä tunnelia. Ja muutenkin on tehty liian ahdas tunnelli. Nyt tiedän miksi Boydin ja kumppanien pajoilla käytetään ahkerasti plasmaa ja rälläkkää..
Ei taida valmiit lattiamatot enää istua paikoilleen, ainakaan kuskin kohdalla.. Ja lattian massauskin menee uusiksi!
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: epoksi
Epoksi toimii ruosteenestomaalina ja eristemaalina. Alimmat kittikerrokset on eristetty epoksin alle, koska kitti aina "imee" maalia. Happomaalia ei tässä käytetä.. Myös viimeistelykitit on pohjamaalien alla samasta syystä. Kaiken hifistelyn tarkoituksena on saada pinnat pysyviksi! Elli nyt annetaan pohjien kutistua, nahistua yms. elämiset..pyra2 kirjoitti:Hienoa työtä, onko tuo kermanvärinen epoksi pohjalla vähän niinku happomaali vai mikä sen tarkotus on ?
K-mobilisti kuvat!
Kuvat sisältää peruuttamattomia muutoksia alkuperäisiin rakenteisiin, joten kuvia ei suositella katseltavan liian tiukalla pipolla.
Lukijaa on varoitettu!
Sulakerasialle piti tehdä hieman tilaa ja samalla tulipeltiin sovitettiin väykyn jarrutehostin.
Väykyn shifterille kiinnityskohta hitsattu paikoilleen. Seuraavaksi laitetaan kardaanitunneli umpeen.
Väykyn etukardaaniin on sovitettu alkuperäinen tukilaakeri ja kiinnityslaippa. Näin takakardaanina voidaan käyttää alkuperäistä.
Koneen vaihdosta johtuvia johdannaishommia on yllättävän paljon, jotka työllistävät runsaasti. Käsijarrunkin joutuu tekemään oman evoluutiolla, koska alkuperäiset vimpaimet eivät enää mahdu. Mistähän sitä sen nopeustiedonkin nappais, ei muuten mittaristot ja laatikko toimi..
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Projektista ei ole paljoa kerrottavaa, joten kuvat saavat kertoa puolestaan.
Rojuen mallailua konehuoneen puolella.
Uusi sähköviidakko hakee reittejä.
Siinä on Väyrysen älylootat.
Ei se väykyn mittaristo ihan heittämällä käy paikoilleen.
Rojuen mallailua konehuoneen puolella.
Uusi sähköviidakko hakee reittejä.
Siinä on Väyrysen älylootat.
Ei se väykyn mittaristo ihan heittämällä käy paikoilleen.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Re: w111 Coupe
Tietääkö kukaan mitä tälle projektille kuuluu nykyään?
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: w111 Coupe
Minuakin kiinnostais...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: w111 Coupe
Tätä topiikkia minäkin tässä eräs ilta etsin mutten löytänyt. Antin viimeisin viesti forumille on kahden vuoden takaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 70#p617570" onclick="window.open(this.href);return false; Toivottavasti mitään ikävää ei ole sattunut. Projektia on löytänyt googlella mistään muualtakaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w111 Coupe
Projekti odottaa vielä hieman vuoroaan, mutta eiköhän tämäkin kohta liikahda etiä päin. Pitäisi saada pintavärit päälle ja siirtää omaan talliin, niin olisi helpompi tehdä iltaisin/viikonloppuisin. Tuikun kanssa oli kesällä puhetta laatikosta, niin ei tuntunut olevan ongelma. Kuulemma kun hoidan auton muuten kasaan, niin eiköhän siihen laatikko saada toimimaan.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Re: w111 Coupe
Uusi vuosi tuo tullessaan eloa tähänkin projektiin. Eli nyt se tapahtuu ja coupeen tulee pintaväri ja siirto sitten omaan talliin. Parit kuvat latailin instan kuvapalveluun, mutta en osaa sieltä tuoda tänne muuta kuin kuvalinkin. Liekkö se aikaisempi kuvapalvelu enää hengissä vai minne näitä kannattaisi ladata..?
Elikkäs veljeni toimii nykyisin maalarimestarina jatkaen isäni tekemiä pohjia 10v sitten. Nyt on kerrankin pohjat saaneet kutistua rauhassa ja viimeistelyn jälkeen linjat jää suoriksi.
https://www.instagram.com/p/CJojgeNlAuY ... _copy_link
Tuosta nyt näkee mikä väri tähän on nyt tulossa, eli punaista kuten aikaisemmin on ollut puhetta. Hieman sävyssä on faceliftiä, mutta samantyylinen kuin oma aikakauden punainen. Lähinnä halusimme valita sävyn vesivärikaavoista jatkoa ajatellen ja tuo nyt omaa silmää miellytti.
https://www.instagram.com/p/CJoj2Kjlo1t ... _copy_link
Laitoin johonkin facen mb oldtimer ostoryhmäänkin ostoilmoitusta peräkontin takaseinän peitepellistä, mut hiljaista on ollut. Olisiko foorumin jäsenillä ylimääräistä josta voisi luopua? Uskoisin esim w108 olevan samanmallinen pellin palanen.
https://www.instagram.com/p/CJok2HNljI- ... _copy_link
Elikkäs veljeni toimii nykyisin maalarimestarina jatkaen isäni tekemiä pohjia 10v sitten. Nyt on kerrankin pohjat saaneet kutistua rauhassa ja viimeistelyn jälkeen linjat jää suoriksi.
https://www.instagram.com/p/CJojgeNlAuY ... _copy_link
Tuosta nyt näkee mikä väri tähän on nyt tulossa, eli punaista kuten aikaisemmin on ollut puhetta. Hieman sävyssä on faceliftiä, mutta samantyylinen kuin oma aikakauden punainen. Lähinnä halusimme valita sävyn vesivärikaavoista jatkoa ajatellen ja tuo nyt omaa silmää miellytti.
https://www.instagram.com/p/CJoj2Kjlo1t ... _copy_link
Laitoin johonkin facen mb oldtimer ostoryhmäänkin ostoilmoitusta peräkontin takaseinän peitepellistä, mut hiljaista on ollut. Olisiko foorumin jäsenillä ylimääräistä josta voisi luopua? Uskoisin esim w108 olevan samanmallinen pellin palanen.
https://www.instagram.com/p/CJok2HNljI- ... _copy_link
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Re: w111 Coupe
Katohan vain, samat suuntaukset kun mulla mutta aloitettu jo kauan aikaisemmin
IG: @pyrytakkunen
Re: w111 Coupe
Kaikkeen sitä on pitänyt sotkeutua, mutta pitää kait tämä nippuun saada. PTracing kanssa on tosiaan paljon samoja suuntauksia ja mukava seurata samankaltaista projektia. Pitää sulta kysellä enempi asiasta, kun oot kerinnyt saada tekniikan pelaamaan. Nyt alkuun on tavoite saada niputettua autoa kasaan, kun alkaa jo tympiä nurkissa pyörivät osat.
Btw. kontin takaseinän kadonnut peitepelti löytyi, joten se osapuute on ok. Hieman on varastokirjanpidossa sekavuutta.
Btw. kontin takaseinän kadonnut peitepelti löytyi, joten se osapuute on ok. Hieman on varastokirjanpidossa sekavuutta.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Re: w111 Coupe
Päivitellään tännekkin sen verran, että coupe on saatu pintaväriin. Seuraavaksi tavoite olisi saada kattoverhousta, etu- ja takalasi paikoilleen, niin projektin voisi siirtää omaan talliin kotipaikan maalaamolta.
Kuvia oon lisännyt edelleen instan puolelle, kun se itselle on ollut helpointa.
https://www.instagram.com/p/CKYzYC5nmcu ... _copy_link
Kuvia oon lisännyt edelleen instan puolelle, kun se itselle on ollut helpointa.
https://www.instagram.com/p/CKYzYC5nmcu ... _copy_link
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'