w111 Coupe
w111 Coupe
Alkujaan hakusessa oli 'sopiva' kori projektimoottorille, joka on m110+eaton M90. Mielessä oli w114/w123 Coupet tai w108/w111 sedanina, mutta vähitellen huomio kiinnittyi erityisesti w111 Coupe malleihin. Kalajaoella oli tai saattaa olla edelleenkin myynnissä punainen Coupe, mutta se on korinvaihto. Korinvaihtoa en voi hankkia juuri tuon moottoriswapin takia.. Paikallisesti oli myynnissä myös eräs hitsausta kaipaava projekti, mutta se ei mennyt ihan vain mersumiesten kesken. Lopulta 'sorruin' Bremerin maahantuomaan yksilöön, joka on "ruosteeton" ja hyvä krominen. No pari paikkaa pitää pohjaan laittaa, muttei kuitenkaan niin montaa mitä suomiautoihin joutuu laittamaan. Puskureista jos haluaisi hyvät, niin pitäisi uudelleen kromata. Ovat suorat..
Edestä
Takaviistosta
Sisältä, vaatii imurointia museoleimaa varten..
Voiman pesä, ei käynnistynyt kun uupuu virranjakajan kansi.
Edestä purkaminen aloitettu
Sekä takaviistosta
Ilmastointi
Kuhlmaister
Sitten osahankinnoissa tarvitsen hyviä vinkkejä, mistä saisi mitäkin halvimmalla. Esim. tiivisteet ja penkkien alkuperäiset nahkat.. Osiahan näihin näyttäis saavan aika mukavasti, jos vain kukkaro antaa myöten.
ps. Jos on kojelautaan puuosia, niin olen myös niistä kiinnostunut. Nuo kulmapalat ovat hieman heikolla hapella..
Edestä
Takaviistosta
Sisältä, vaatii imurointia museoleimaa varten..
Voiman pesä, ei käynnistynyt kun uupuu virranjakajan kansi.
Edestä purkaminen aloitettu
Sekä takaviistosta
Ilmastointi
Kuhlmaister
Sitten osahankinnoissa tarvitsen hyviä vinkkejä, mistä saisi mitäkin halvimmalla. Esim. tiivisteet ja penkkien alkuperäiset nahkat.. Osiahan näihin näyttäis saavan aika mukavasti, jos vain kukkaro antaa myöten.
ps. Jos on kojelautaan puuosia, niin olen myös niistä kiinnostunut. Nuo kulmapalat ovat hieman heikolla hapella..
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Projekti on edennyt atomeiksi, eli korista on purettu lähes kaikki irti. Akselistot pitäisi jossain vaiheessa irroittaa, kun tilalle on tulossa 6,3 300SEL ilmajousitetut. Oma topic w109 ilmajousituksesta
Nyt pikkuhiljaa hitsailen tarvittavat paikat ja sitten olisi edessä alustan hiekkapuhallusta yms. mukavaa. Harkinnassa on vielä jos tekisi korille pyörityspukin, niin olisi hyvä tehdä kaikki hitsaukset, puhallukset ja maalaukset hyvistä työasennoista. Tässä olisi koripukille oma topici, niin sinne kaikki joukolla ideoita ammentamaan.
Jotain pientä kivaa on joulupukilta toivottu, tosin menee joku kuukaisi että saapuvat perille.
Puuosia
Akselistot
Akselistot II
Sopiva välitys
Minkähän tekniikan siihen sitten laittaisi, M110+eatonM90 , joku V8 vai 290CDI? Pitää katsella jos sopiva tekniikan luovuttaja vielä ilmaantuisi, niin siitä olisi helpoin napata kaikki tarvittava. Väritkin ovat vielä hakusessa, valkea se on alkujaan punaisella sisustalla. Mutta nyt ei ole pakko käyttää alkuperäistä, niin mahdollisuuksia on liikaa. Ulkopinta vaihtoehtoja olisi hopea/musta/punainen/valkea ja sisälle musta/punainen/valkea nahka. Noista kun pyörittelee mielessä eri kompinaatiot, niin ei oikein aukea.
Nyt pikkuhiljaa hitsailen tarvittavat paikat ja sitten olisi edessä alustan hiekkapuhallusta yms. mukavaa. Harkinnassa on vielä jos tekisi korille pyörityspukin, niin olisi hyvä tehdä kaikki hitsaukset, puhallukset ja maalaukset hyvistä työasennoista. Tässä olisi koripukille oma topici, niin sinne kaikki joukolla ideoita ammentamaan.
Jotain pientä kivaa on joulupukilta toivottu, tosin menee joku kuukaisi että saapuvat perille.
Puuosia
Akselistot
Akselistot II
Sopiva välitys
Minkähän tekniikan siihen sitten laittaisi, M110+eatonM90 , joku V8 vai 290CDI? Pitää katsella jos sopiva tekniikan luovuttaja vielä ilmaantuisi, niin siitä olisi helpoin napata kaikki tarvittava. Väritkin ovat vielä hakusessa, valkea se on alkujaan punaisella sisustalla. Mutta nyt ei ole pakko käyttää alkuperäistä, niin mahdollisuuksia on liikaa. Ulkopinta vaihtoehtoja olisi hopea/musta/punainen/valkea ja sisälle musta/punainen/valkea nahka. Noista kun pyörittelee mielessä eri kompinaatiot, niin ei oikein aukea.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Varsin mielenkiintoinen projekti, pisteet siitä, tuli sitten tekniikaksi mikä tahansa. Jos olisi oma projekti niin varmaan vaihtoehtoina väreiksi olisi joko musta ulkoa & (kirkkaan)punainen sisusta tai valkoinen ulkoa & punainen sisältä.
Yks kaveri on tuossa Hiflexillä töissä, on kasannut heidänkin tuotevalikoimistaan korkeussäädettävään ilmajousitukseen tarvittavat osat (pariin jenkkiin) palkeita ja painesäiliötä lukuunottamatta, että jos ei kaikki palikat tarvi olla Original MB-Teilejä, niin löytyyhän tarvittavia osia lähempääkin kun osaa vaan etsiä.
Yks kaveri on tuossa Hiflexillä töissä, on kasannut heidänkin tuotevalikoimistaan korkeussäädettävään ilmajousitukseen tarvittavat osat (pariin jenkkiin) palkeita ja painesäiliötä lukuunottamatta, että jos ei kaikki palikat tarvi olla Original MB-Teilejä, niin löytyyhän tarvittavia osia lähempääkin kun osaa vaan etsiä.
Viimeksi muokannut Juhis., Ma 17.12.2007 14:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
suurin moottorikoko Coupé:seen on 4.2 litraa...ja 250 hp se hiukan rajoittaa moottorivaihtohetoja...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Omistussuhteista havaintoja???cuuno kirjoitti: ...tollanen makaa espoossa palaneen autiotalon pihassa ...kone näkyy olevan paikallaan jne ...taitaa lähteä kohta paaliin ....tästä jo aikaisemmin tänne kirjoitin mutta näitä taitaa olla niin PALJON suomessa että ei ketään kiinnosta
Vai onko esim. kaupungin omaisuutta ko. tontti. Osoite vois auttaa selvittää omistussuhteen. Tallissa vois olla paikka jollei auto satu olemaan esim Idi Aminin vanha tai se on muuten sitä mallia jota on tehty 3 kpl jolloin siitä tarvii saada iso kasa euroja. Laita osoite vaikka yv:nä.
ps. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa....
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Jos se on tämä niin raato on siirretty pois itsenäisyyspäivän aikohin.kekka kirjoitti:Omistussuhteista havaintoja???cuuno kirjoitti: ...tollanen makaa espoossa palaneen autiotalon pihassa ...kone näkyy olevan paikallaan jne ...taitaa lähteä kohta paaliin ....tästä jo aikaisemmin tänne kirjoitin mutta näitä taitaa olla niin PALJON suomessa että ei ketään kiinnosta
Vai onko esim. kaupungin omaisuutta ko. tontti. Osoite vois auttaa selvittää omistussuhteen. Tallissa vois olla paikka jollei auto satu olemaan esim Idi Aminin vanha tai se on muuten sitä mallia jota on tehty 3 kpl jolloin siitä tarvii saada iso kasa euroja. Laita osoite vaikka yv:nä.
ps. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa....
Klubin nettisivuilla oli vähän juttua mutta omistussuhteista ei ollut mainintaa. Kuulemma ei ollut enää kunnostettavissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
veropäätös jne..
Vuodenvaihteessa laitoin auton verotukseen ja siitä tuli veropäätös: 64,49€ maksettavaa. 200 kompura mersu verrokkina yleisellä myyntihinnalla 46221€ ja siitä sitten 515kk ikävähennystä, niin ei siitä voi paljoa jäädä.
Projekti alkaa olla hitsauksen kannalta aika hyvällä mallilla, alustassa hitsattuna. "Pahimmat" jäljellä olevista on takakaaret, joihin tulee korjauspalat. Eivät nekään olisi pahat paikata, mutta nyt tehdään kunnolla.
Motivaation kohottamiseksi aloitin myös maalinpoistoa, eli nyt on ovista pintapellit kirkkaalla. Homma sujuu aika kivuttomasti maalinpoisto aineella ja reunat hiemolla. Ovet on yllättävän suorat ja kitattavaa ei ole kuin nimeksi. Kuskinovi on kertaalleen päässyt ohi stopparin tms. josta on pieni painauma etureunassa, sitäkin saa vielä oikaistua suoremmaksi.
Akselistot pitäisi rantautua näillä näkymin huhti/toukokuussa, kunhan se paatti seilaa perille. Sitten pääsisi niitä värkkäämään.
Projekti alkaa olla hitsauksen kannalta aika hyvällä mallilla, alustassa hitsattuna. "Pahimmat" jäljellä olevista on takakaaret, joihin tulee korjauspalat. Eivät nekään olisi pahat paikata, mutta nyt tehdään kunnolla.
Motivaation kohottamiseksi aloitin myös maalinpoistoa, eli nyt on ovista pintapellit kirkkaalla. Homma sujuu aika kivuttomasti maalinpoisto aineella ja reunat hiemolla. Ovet on yllättävän suorat ja kitattavaa ei ole kuin nimeksi. Kuskinovi on kertaalleen päässyt ohi stopparin tms. josta on pieni painauma etureunassa, sitäkin saa vielä oikaistua suoremmaksi.
Akselistot pitäisi rantautua näillä näkymin huhti/toukokuussa, kunhan se paatti seilaa perille. Sitten pääsisi niitä värkkäämään.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Mukavaa että verot oli noinkin "nimelliset" . Verrokkihan taitaa mennä tehon ja korimallin mukaan; omassa 250CE:ssähän oli C230 Sportcoupe A (mistähän se A siihen nykäistiin). Hyvä että eivät ottaneet isompaa Coupea sinulle (tuo W111 vastaa S-luokkaa nykyään, siis mallisarjoittain jos ajattelee koska W110:sta ei ollut coupea). Toisaalta omaanikin olisi pitänyt verrata sitten CLK:hon vissiin .
Kivat tilat sinulla, ja etenkin kun voi noita maalinpoistoaineita ja muitakin litkuja varmaan hölvätä. Itse juuri talttasin massaa irti vasemmasta etusiivestä ja konehuoneen sivupellistä; umpion kuvun ympärys oli täynnä sitä valkoista massaa ja ruoste hiipinyt sinne väliin. Kolme tuntia ähelsin, vähän muutakin tuli tosin tehtyä.
Kivat tilat sinulla, ja etenkin kun voi noita maalinpoistoaineita ja muitakin litkuja varmaan hölvätä. Itse juuri talttasin massaa irti vasemmasta etusiivestä ja konehuoneen sivupellistä; umpion kuvun ympärys oli täynnä sitä valkoista massaa ja ruoste hiipinyt sinne väliin. Kolme tuntia ähelsin, vähän muutakin tuli tosin tehtyä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Verrokki siis oli E200 kompressor A, eli ei nyt korimalli ole oikea. Vehon sivuilla on kahdella eri hinnalla tuo malli, onneksi ottivat tuon halvemman. Taitaa olla varusteissa erot, vai?!
Tiloista ei tosiaan pääse valittamaan, kotipaikalla on tosiaan kolarikorjaamo.. Itse käyn lähinnä vkonloppuisin väkertämässä omia romuja, siksi nämä projektit eivät kovin nopsaan etene. Toisaalta ei näiden kanssa kannata stressata, harrastuksiahan nämä vain ovat. Omasta en ala tekemään suurta massanpoistoa, koska tuntuvat olevan tiukasti kiinni. Ainoastaan ruostekohdista ja sitten mitkä hiekkapuhaltamalla irtoavat.karra kirjoitti:Mukavaa että verot oli noinkin "nimelliset" . Verrokkihan taitaa mennä tehon ja korimallin mukaan; omassa 250CE:ssähän oli C230 Sportcoupe A (mistähän se A siihen nykäistiin). Hyvä että eivät ottaneet isompaa Coupea sinulle (tuo W111 vastaa S-luokkaa nykyään, siis mallisarjoittain jos ajattelee koska W110:sta ei ollut coupea). Toisaalta omaanikin olisi pitänyt verrata sitten CLK:hon vissiin .
karra kirjoitti: Kivat tilat sinulla, ja etenkin kun voi noita maalinpoistoaineita ja muitakin litkuja varmaan hölvätä. Itse juuri talttasin massaa irti vasemmasta etusiivestä ja konehuoneen sivupellistä; umpion kuvun ympärys oli täynnä sitä valkoista massaa ja ruoste hiipinyt sinne väliin. Kolme tuntia ähelsin, vähän muutakin tuli tosin tehtyä.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Pajalla on sen verran tapahtunut, että mersu laitettiin kyljelleen.
Sittenpä oli helppo hiekkapuhaltaa pohja, etenkin kun hieman tehtiin rakennelmaa auton päälle."Hiekkapuhallusteltta." Rakennelma oli tositilanteessa toisesta päästä peitetty, josta pakokaasuimurilla puhallettiin ilmaa. Kerrankin homma oli helppo, kun ostettiin oikea hiekkapuhalluskypäräkin. Ei siinä enää hitsikypärällä kehtaa puhaltaa, on sen verran pölyä ilmassa.
Muutaman tunnin jälkeenlattia on hiekkapuhallettuna, jonka jälkeen se pitää maalatamustalla epoksilla. Saumakohtiin laitoin mustaa soudalia ja nyt se odottaa vielä massausta. Massana käytän Terasonin 3000, koska se vastaa tuota mersun omaa kumimassaa. Seuraavaksi odotellaan yhä niitä akselistoja, jotta niitäkin pääsisi entisöimään.
Väriksi tulee luultavasti punainen ja sisustaan olen harkinnut ruskeaa nahkaa.
Sitten hieman homma karkasi käsistä,no jospa kuitenkin pikkaisen.. Onhan sitä vielä etupäässä, mutta ne kerkeää sitten tehdä kun saan auton pyörilleen.Antti L. kirjoitti:Omasta en ala tekemään suurta massanpoistoa, koska tuntuvat olevan tiukasti kiinni. Ainoastaan ruostekohdista ja sitten mitkä hiekkapuhaltamalla irtoavat.
Sittenpä oli helppo hiekkapuhaltaa pohja, etenkin kun hieman tehtiin rakennelmaa auton päälle."Hiekkapuhallusteltta." Rakennelma oli tositilanteessa toisesta päästä peitetty, josta pakokaasuimurilla puhallettiin ilmaa. Kerrankin homma oli helppo, kun ostettiin oikea hiekkapuhalluskypäräkin. Ei siinä enää hitsikypärällä kehtaa puhaltaa, on sen verran pölyä ilmassa.
Muutaman tunnin jälkeenlattia on hiekkapuhallettuna, jonka jälkeen se pitää maalatamustalla epoksilla. Saumakohtiin laitoin mustaa soudalia ja nyt se odottaa vielä massausta. Massana käytän Terasonin 3000, koska se vastaa tuota mersun omaa kumimassaa. Seuraavaksi odotellaan yhä niitä akselistoja, jotta niitäkin pääsisi entisöimään.
Väriksi tulee luultavasti punainen ja sisustaan olen harkinnut ruskeaa nahkaa.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Joitain kuvia ennen ruostekorjauksia.. Kumma miten on ON/OFF ruostetta Tietyt kotelot joihin jää hiekka, pöly yms, niin olivat täysin läpi lahoja. Muut kohdat sitten ovat puolestaan täysin ehjät, kunhan vain puhaltaa vanhan massan pois.
Hapatusta
Hapatusta lisää
Hapatusta täälläkin
ja täällä
sekä tietysti täällä
tuossa hieman enemmän
muttei tuokaan ollut kova
kokonaan uusiksi
ja vielä kerran pojat
Hapatusta
Hapatusta lisää
Hapatusta täälläkin
ja täällä
sekä tietysti täällä
tuossa hieman enemmän
muttei tuokaan ollut kova
kokonaan uusiksi
ja vielä kerran pojat
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Tuolle punaiselle DP571:lle on hakusessa kaava vesiohenteiselle maalille. PPG:ltä ei vielä löytynyt, mutta laitoin kysenlyyn.. Parilta muulta valmistajalta löytyisi, mutta mieluusti tekisin PPG:llä kun saatavuus olisi helppo.Mesedesi kirjoitti:Tuo väri on kyllä hieno jota ajattelet...mutta entäpä jos heitätkin sinne ruskean sijasta valkeat nahat?
Periaatteessa valkoinen nahka olisi leuhkan näköinen tuon punaisen kanssa, mutta tuo kojelauta sotkee sen. Minua itseä pistää silmään valkean nahan ja ruskean puun kontrasti. Ja toisaalta sitten sisusta olisi paremminkin pyhäkäyttöön tai vaatisi istuimen suojat arkikäyttöön. Pitänee vielä selailla netistä, jos löytyisi parempia kuvia vaaleasta sisustasta.
Kompromissikin olisi mahdollinen..
Vaaleampi ruskea
Tarkemmin edelliset penkit
Vastaavatko nuo miten hyvin alkuperäisiä nahkoja ja mattojen materiaaleja? Värinumerointi on ainakin ristiriitainen osaan nettilähteisiin nähden ja tuo vaalean ruskea näyttää minusta liian keltaiselta.
Mallikappaleet penkkien nahoista
Mallikappaleet lattia matoista
Tuollaista olisi tarjolla Jenkkilästä ja hinta tulisi ~60% vastaaviin saksasta. Huomioitu tullit, rahdit ja alvit.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Konjakki on noissa autonkuvissa esiintyvä nahan väri. Itse kallistuisin sen puoleen. Käy aika hyvin monien värien kanssa. Creme on ehkä hieman liian imelä... mutta kuka mistäkin tykkää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tämän päivän saldona oli mersun jaloilleen saaminen, joka onnistui ihan hyvin. Samalla räiskin kännykällä kuvia, joten laatu sen mukainen.
Mersu jaloillaan
Etupää siirtovaunussa, aika kätevä ja kulkee myös pihalla.
Kohtuu ehjä lattia, vaikka joku paikka siellä on.
Takapenkin aluset, joutui tekemään hitsausvaiheessa aukot, että sai hitsattua alla olevia rakenteita.
Konehuone tyhjillään, odottaa CDI-konetta..
Uudet takakaaret Nämähän vaihdoin joku aika sitten. Apukuskin takakyljessä oli kuljetusvaurioita, jonka takia sitä on jouduttu oikomaan.
"Uusi" taka-akselisto Helpottaa siirtämistä oleellisesti.
Paikattu varapyörän kotelo
Kontin pohja, hiekkapuhallusta vaille. Jos nyt jättäis bitumit rauhaan..
Takahiekkapellin kulma Odottaa edelleen paikkaamista, sama vika toisella puolella.
Kuskin jalkatila sai pari paikkaa pohjaa paikatessa.
Kuskin takakylki, myös uusi takakaari
Kontin pohja, massattuna. Takakulmaan pitää tehdä vielä paikkaus, samalla kun takahiekkapellin kulma paikataan.
Mersu jaloillaan
Etupää siirtovaunussa, aika kätevä ja kulkee myös pihalla.
Kohtuu ehjä lattia, vaikka joku paikka siellä on.
Takapenkin aluset, joutui tekemään hitsausvaiheessa aukot, että sai hitsattua alla olevia rakenteita.
Konehuone tyhjillään, odottaa CDI-konetta..
Uudet takakaaret Nämähän vaihdoin joku aika sitten. Apukuskin takakyljessä oli kuljetusvaurioita, jonka takia sitä on jouduttu oikomaan.
"Uusi" taka-akselisto Helpottaa siirtämistä oleellisesti.
Paikattu varapyörän kotelo
Kontin pohja, hiekkapuhallusta vaille. Jos nyt jättäis bitumit rauhaan..
Takahiekkapellin kulma Odottaa edelleen paikkaamista, sama vika toisella puolella.
Kuskin jalkatila sai pari paikkaa pohjaa paikatessa.
Kuskin takakylki, myös uusi takakaari
Kontin pohja, massattuna. Takakulmaan pitää tehdä vielä paikkaus, samalla kun takahiekkapellin kulma paikataan.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Antti L. kirjoitti:Pientä edistystä on tullut, mutta ei niin maata kaatavaa. Konehuonetta pitää vielä kitata, joten siihen tulee vielä lisää maalia. Hieman ohuelti sitä nyt on, kun epoksi loppui hieman kesken. Akselistoihin pitää tilata uutta osaa ja maalata ne samalla vaivalla.
Lisää eposia pintaan
Myös konehuoneeseen
Akselistot osiksi menossa
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Nyt ois sisusta tilauksessa rapakon takaa. Penkit tulevat olemaan konjakin ruskeat, lattiamatot saffron velouria ja kattoon vaalea vinyyli. Lisäksi tulee materiaalia ovipahveja, aurinkolippoja ja yms varten.
Pajalla on sen verran edistystä tullut, että akselistot ovat hiekkapuhallettuina ja maalattuna.
Jotain pikkuosia
Ilmajousituksen etukannut
Jarrusatulat
Etunapa
Alatukivarsi
Uudet osat odottavat asennusta
Viikonloppuna pidin sitten hiekkapuhallusfestivaalit ja pääesiintyjänä olivat Nilsiän kvartsi ja PPG:n runkoepoksi.
Tunnelma festareiden jälkeen
Näkymä backstagelta
Hattuhylly maalattuna ja valmiiksi rei'itettynä. No pitää sitten laittaa jotkut ämyrit reikien peitoksi.
Poseeraus hiekkapuhalluslaitteen kanssa
Vielä siinä riittää työmaata tulevalle viikolle.
Pajalla on sen verran edistystä tullut, että akselistot ovat hiekkapuhallettuina ja maalattuna.
Jotain pikkuosia
Ilmajousituksen etukannut
Jarrusatulat
Etunapa
Alatukivarsi
Uudet osat odottavat asennusta
Viikonloppuna pidin sitten hiekkapuhallusfestivaalit ja pääesiintyjänä olivat Nilsiän kvartsi ja PPG:n runkoepoksi.
Tunnelma festareiden jälkeen
Näkymä backstagelta
Hattuhylly maalattuna ja valmiiksi rei'itettynä. No pitää sitten laittaa jotkut ämyrit reikien peitoksi.
Poseeraus hiekkapuhalluslaitteen kanssa
Vielä siinä riittää työmaata tulevalle viikolle.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
En ole vielä sen tarkemmin tarkastellut. Oli tarkoitus saada kasaan ja sitten katsoa ne olkatapit. Mutta muuten alustaan tulee kohtuu kattava "päivitys", ihan jo sen takia kun vanhat kumi osat ovat kovettuneet piloille.touhottaja kirjoitti:olekko kerreeny tarkistaa nuo olokatapin helat että onko priima kunnossa
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
W111 Coupe
Missä päin joensuuta tää upee rojekti on saisko käydä kurkkaa???