Tällä viikolla on kontti hiekkapuhallettu ja maalatttu, sekä kontin kannen ja konepellin sisäpuolet maalattu. Kuvia voisi laittaa joskus kun jaksais, varmaan sitten kun niitä on hieman enemmän. Tänään sitten aloittelin hieman pakkelia levittelemään ja hiomamaan. Menee hieman opetellessa kun ei ole pitkilleen tullut touhuttua pohjia.pasi124 kirjoitti:Missä päin joensuuta tää upee rojekti on saisko käydä kurkkaa???
w111 Coupe
Re: W111 Coupe
Ei se ihan Joensuussa nyt ole, tarkemminpi sijainti on Polvijärvellä ~70km JNS:sta olevalla kolarikorjaamolla. Voipi kait tuota käydä katsomassa, kyllä sitä asiakkaatkin välillä ihmettelevät.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Projektissa seuraavaksi työnalla olivat konepelti ja kontin kansi, joista sisäpuolet tulivat puhallettua ja maalattua.
Kontinkannen sisäpuoli
Konepellin sisäpuoli
Alustaa on pikkuhiljaa kasattu ja jotain hifistelyä on yritetty tehdä. Jousituskanisterit maalattuina ja värinä tietysti Ladan punainen! (kun sattui sopivasti ylijäämiä..) Etuakselisto on olkatappeja vaille kasattuna ja odottaa asennusta koriin. Siitä otetaan kuvat sitten kun on kokonaan valmis.
Ja pakollisia korroosiakorjauksia joutui vielä tekemään. Amerikan sepät olivat hienosti paikkaileet siipiä hartsilla ja lasikuitumatolla. Sen verran hyvin (ja huonosti), että ruostereikien laajuus ilmeni vasta maalinpoiston yhteydessä. Hankalimmat paikattavat olivat etusiiven etuosat, jotka toivottavasti kestäisivät jonkun aikaa. Sisäpuolella olevat kuidutukset haittasivat korjausta ihan tarpeeksi, eikä hiekkapuhallusta saanut täysin 100% tehtyä.
Etuvalon kuupan paikkaus
Etusiiven paikattu etuosa Ihan tinalla viimeisteltynä
Etusiiven sisäpuoli
Sisustan materiaalit ja aihiot saapuivat amerikasta. Nahat ja valmiiksi ommellut penkinpäälliset läksivät verhoilijalle jatkojalostukseen. Mukaan heitettiin vanhat penkit, ovipahvit ja kojelaudat verhoiltavat osat. Verhoilija on parhaillaan asentamassa penkin päällisiä ja kehui kuinka vähällä runkojen korjauksilla selvitään.
Sisustan aihio
Kittaushommia on myöskin tehty, joista päävastuun jätän isälle. Itse tein "raakakittauksen" ja isä tekee sitten lopulliset linjat kerralla kuntoon. Ei mene niin paljoa tavaraa hukkaan ja säästyy rutosti aikaa.
Linjat alkavat löytymään
Kettu kuittaa ja jatkaa kohti pohjamaalaustavoitteeseen!
ps. Mistä minä saisin kohtuuhintaan sen CDI-tekniikan luovuttajan. Muutama yksilö olisi kyllä AVK:lla ollut, mutta pitäisi taikoa tarpeeksi rahaa kasaan.
Kontinkannen sisäpuoli
Konepellin sisäpuoli
Alustaa on pikkuhiljaa kasattu ja jotain hifistelyä on yritetty tehdä. Jousituskanisterit maalattuina ja värinä tietysti Ladan punainen! (kun sattui sopivasti ylijäämiä..) Etuakselisto on olkatappeja vaille kasattuna ja odottaa asennusta koriin. Siitä otetaan kuvat sitten kun on kokonaan valmis.
Ja pakollisia korroosiakorjauksia joutui vielä tekemään. Amerikan sepät olivat hienosti paikkaileet siipiä hartsilla ja lasikuitumatolla. Sen verran hyvin (ja huonosti), että ruostereikien laajuus ilmeni vasta maalinpoiston yhteydessä. Hankalimmat paikattavat olivat etusiiven etuosat, jotka toivottavasti kestäisivät jonkun aikaa. Sisäpuolella olevat kuidutukset haittasivat korjausta ihan tarpeeksi, eikä hiekkapuhallusta saanut täysin 100% tehtyä.
Etuvalon kuupan paikkaus
Etusiiven paikattu etuosa Ihan tinalla viimeisteltynä
Etusiiven sisäpuoli
Sisustan materiaalit ja aihiot saapuivat amerikasta. Nahat ja valmiiksi ommellut penkinpäälliset läksivät verhoilijalle jatkojalostukseen. Mukaan heitettiin vanhat penkit, ovipahvit ja kojelaudat verhoiltavat osat. Verhoilija on parhaillaan asentamassa penkin päällisiä ja kehui kuinka vähällä runkojen korjauksilla selvitään.
Sisustan aihio
Kittaushommia on myöskin tehty, joista päävastuun jätän isälle. Itse tein "raakakittauksen" ja isä tekee sitten lopulliset linjat kerralla kuntoon. Ei mene niin paljoa tavaraa hukkaan ja säästyy rutosti aikaa.
Linjat alkavat löytymään
Kettu kuittaa ja jatkaa kohti pohjamaalaustavoitteeseen!
ps. Mistä minä saisin kohtuuhintaan sen CDI-tekniikan luovuttajan. Muutama yksilö olisi kyllä AVK:lla ollut, mutta pitäisi taikoa tarpeeksi rahaa kasaan.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
German Auto Tops nimisestä firmasta. Alkujaan löysin ilmoituksen Ebayssa, jossa myyjänimellä TOPS-4-LESS. Löytyy myös nimellä Quality Tops and Interiors.Petteri Kivimäki kirjoitti:Hmm, sistäs tilasit tuon mattosarjan?
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Eli vissiin penkin verhouksetkin tuli tuolta. Yhdessä ilmoituksessa mainittiin että saisi erikseen etupenkit, niskatukineen - vai ymmärsinköhän ne "cushion"it väärin . Itselleni riittäisi vaan etuselkänojien verhoukset, konjakin värisenä. Mutta jos saisi etupenkkien verhoilut niin ei ainakaan sävyeroja jäisi.Antti L. kirjoitti:German Auto Tops nimisestä firmasta. Alkujaan löysin ilmoituksen Ebayssa, jossa myyjänimellä TOPS-4-LESS. Löytyy myös nimellä Quality Tops and Interiors.Petteri Kivimäki kirjoitti:Hmm, sistäs tilasit tuon mattosarjan?
Millaiset rekisterivalot tuossa Coupéssasi oli; oliko euro-vai jenkkimallit? Kuvassa ei just näy .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Saa tuolta varmaan pelkät etupenkkien verhoillut erikseen. Millaiset penkit sinulla on, saisitko otettua päämittoja etupenkeistä? Nuo minulla olevat päälliset pitäisi olla tarkoitettu '61-'67. Onko etupenkeissä sivuttaistukea istuinosassa vai onko loivasti kaareva kuten minulla? Nuo päälliset vaatisivat laidoilta enemmän toppausta, eli piiputus tulisi olla alempana kuin reunat.karra kirjoitti:Eli vissiin penkin verhouksetkin tuli tuolta. Yhdessä ilmoituksessa mainittiin että saisi erikseen etupenkit, niskatukineen - vai ymmärsinköhän ne "cushion"it väärin . Itselleni riittäisi vaan etuselkänojien verhoukset, konjakin värisenä. Mutta jos saisi etupenkkien verhoilut niin ei ainakaan sävyeroja jäisi.
Millaiset rekisterivalot tuossa Coupéssasi oli; oliko euro-vai jenkkimallit? Kuvassa ei just näy .
Takapenkkiin en ole kerennyt vielä paneutua, kun etupenkit vastustaa jo tarpeeksi. Sen verran katoin, että piiputukset olivat erillaiset kuten etupenkeissä.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
"Runkopukki" vekotin syntyi parista pyörötangosta, jotka tökkäsin tunkin korvakoihin. Niiden väliin nurkista löytyi sopiva profiili, jonka hitsasin pyörötankoihin kiinni. Ei mitään hi-tekkiä, mutta kyllä auto kyljelleen saatiin. Portolla alettiin tunkkaamaan toiselta puolelta ja välillä lisättiin porttoon jatkoputkia. Lopulta auto oli tuon "runkopukin" varassa ja toiselta puolelta kori nojasi rengaspinoon. Hieman riskaapeliä, mutta meillä oli varmistustalja jos portto olisi luiskahtanut alta pois. Oikea korinpyöritys teline olisi ollut kova sana, mutta en saanut aikaiseksi hommata tarpeeksi putkipalkkia sitä varten. Ennen tuollaista keikautusta runkoaisat ja nostokorvakon kohdat pitää hitsata kuntoon.Petteri Kivimäki kirjoitti:Mikäs Antti muuten on tuo "runkopukki" -vekotin millä auton rungon saa tuollaiseen luonnottomaan asentoon, ja onko se miten ja missä rungossa kiinni?
Hienon näköistä touhua!
Btw. Viikonloppuna kori saa epoksin päälle..
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Viikko sitten saatiin ne ekat epoksit vedettyä päälle ja pohjat ovat ihan hyvällä mallilla. Seuraavaksi korista korjaillaan viimeiset virheet ja täytetään hiomajäljet. Saksasta tuli myös lisää alustan nippeliä, olkatapit, pyöränlaakerit, yms. Olkatapin helat pitäisi käyttää rotsattavan, sekä taka-akseliston heilurin helat. Nuo heilurin helat ovat jostain syytä erikokoiset w111 vs. w109, vaikka keskitapin teräsholkit vaikuttavat samoilta.
Ensimmäiset epoksit
Etukulma
Vasen takakylki
Oikea takakylki
Sumusuojassa
Taka-akselistoon uudet helat
Uusi äänieriste tulipeltiin
Lisää rotsattavia osia
Etuakselisto napoja vaille
Taka-akseliston puolikas
Ensimmäiset epoksit
Etukulma
Vasen takakylki
Oikea takakylki
Sumusuojassa
Taka-akselistoon uudet helat
Uusi äänieriste tulipeltiin
Lisää rotsattavia osia
Etuakselisto napoja vaille
Taka-akseliston puolikas
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Osaisko joku kertoa paljonko on W109 6.3:n jarrulevyjen paksuudet uudet/minimi ?! Etulevyt ovat ainakin lähellä vaihtokuntoa, mutta takasissa näyttäisi olevan vielä tarpeeksi paksuutta. Etulevyt sorvasin jo harjoitusmielessä jarrulevysorvissa ja samahomma olisi takasille. Jäähdytetyt takalevyt kun maksavat kohtuu paljon, 250€ kipale!!
Kävin pari päivää sitten myös verhoilijan luona, niin siellä näytti työnjälki todella hyvältä. Penkkien kohdalla annoin hänelle vapaat kädet tehdä tarvittavat muutokset penkkeihin ja päällisiin. Nyt pitäisi tulla uudet muodot penkkeihin ja päällisten reunoihin tarvittavat muutokset. Samahan se maksaa hänelle töistä, kuin maksaa sakemannille tms. penkkien rungoista. Ebayssa myyvät penkit ihan osinaja eikä vastauksia tullut kyselyihin. Pitäkööt penkkinsä!!
Kävin pari päivää sitten myös verhoilijan luona, niin siellä näytti työnjälki todella hyvältä. Penkkien kohdalla annoin hänelle vapaat kädet tehdä tarvittavat muutokset penkkeihin ja päällisiin. Nyt pitäisi tulla uudet muodot penkkeihin ja päällisten reunoihin tarvittavat muutokset. Samahan se maksaa hänelle töistä, kuin maksaa sakemannille tms. penkkien rungoista. Ebayssa myyvät penkit ihan osinaja eikä vastauksia tullut kyselyihin. Pitäkööt penkkinsä!!
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Mersuprojekti on edennet taas hieman ja eilen sain paikoilleen etuakseliston. Paikalleen sovittamisessahan ei ole mitään ihmeellistä, vaikka siellä nyt ilmapussit ovatkin. Siirtelyä varten tasonsäätöventtiilit on ruuvattu täyttöasentoon, niin ilmat eivät pääse karkaamaan. Alla hieman kuvia korkeuden säätömahdollisuuksista. Kuvista voi myös havaita, että kyljet odottavat hiontaväriä.
Ala-asennossa ja sama toisesta kulmasta
Hieman ilmaa palkeisiin
Ja yläasennossa ja sama etuviistosta
Seuraavan kerran kun menen pajalle, niin aloitan pujottamaan taka-akselistoa paikoilleen. Siinä on sitten hieman enemmän sovittamista, kun joutuu hakemaan joustinkannujen paikat ja tekemään kiinnikkeet kallistuksen vaikaimelle sekä jarrusatuloiden tukitangoille.
Btw. Eikö kenelläkään ole tietoja noista jarrulevyjen minimimitoista?
Ala-asennossa ja sama toisesta kulmasta
Hieman ilmaa palkeisiin
Ja yläasennossa ja sama etuviistosta
Seuraavan kerran kun menen pajalle, niin aloitan pujottamaan taka-akselistoa paikoilleen. Siinä on sitten hieman enemmän sovittamista, kun joutuu hakemaan joustinkannujen paikat ja tekemään kiinnikkeet kallistuksen vaikaimelle sekä jarrusatuloiden tukitangoille.
Btw. Eikö kenelläkään ole tietoja noista jarrulevyjen minimimitoista?
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Voin vilkaista, jahka ehdin / ja muistan...Btw. Eikö kenelläkään ole tietoja noista jarrulevyjen minimimitoista?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
6.3:n mittoja en löytänyt...mutta w116:sssa kulumaraja oli 1 mm. ja lähes samat levyt mitoiltaan noissa oli käytössä.
W116.n levyn paksuus oli 22 mm. ja vaihtoraja siis 21 mm.
W116.n levyn paksuus oli 22 mm. ja vaihtoraja siis 21 mm.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Hmm, yllättävän pieni on kulumisraja. Etuset ovat varmasti tuon millin kuluneet, näkee jo silmällä. Anyway, kiitos Unskille tiedoista.
Verhoilija oli tuonut alkuviikosta verhoillut sisustan hilppeet pajalle, joita en ole vielä itsekkään nähnyt valmiina. Etupenkit puolestaan kävin itse hakemassa ja siitä olisi maistiaiskuva. Kyllä ammattimies tekee ihmeitä, kun ottaa huomioon miten paljon etupenkkien päälliset olivat erillaiset. Työtähän tämä on vaatinut, kun penkki on topattu oikean muotoiseksi ja päälliset ovat pienennetty ja muotoiltu alareunasta uudestaan. Kyynernojien päällisetkin olivat verhoilijan mielestä niin huonosti tehty, että oli purkanut ja tehnyt uudestaan. Takapenkin päällinen oli käynyt "heittämällä" paikoilleen, ainoastaan jousitusta oli joutunut korjaamaan. Toiselta laidalta oli osa jousista ruostunut poikki, niin nyt siellä on "uudet" jouset tilalla.
Niin verhoilija on Matti Heiskanen ja myös hänelle suuret kiitokset laadukkaasti tehdystä työstä. Harmi vain, kun Matti on virallisesti lopettanut verhoilutyöt.
Verhoilija oli tuonut alkuviikosta verhoillut sisustan hilppeet pajalle, joita en ole vielä itsekkään nähnyt valmiina. Etupenkit puolestaan kävin itse hakemassa ja siitä olisi maistiaiskuva. Kyllä ammattimies tekee ihmeitä, kun ottaa huomioon miten paljon etupenkkien päälliset olivat erillaiset. Työtähän tämä on vaatinut, kun penkki on topattu oikean muotoiseksi ja päälliset ovat pienennetty ja muotoiltu alareunasta uudestaan. Kyynernojien päällisetkin olivat verhoilijan mielestä niin huonosti tehty, että oli purkanut ja tehnyt uudestaan. Takapenkin päällinen oli käynyt "heittämällä" paikoilleen, ainoastaan jousitusta oli joutunut korjaamaan. Toiselta laidalta oli osa jousista ruostunut poikki, niin nyt siellä on "uudet" jouset tilalla.
Niin verhoilija on Matti Heiskanen ja myös hänelle suuret kiitokset laadukkaasti tehdystä työstä. Harmi vain, kun Matti on virallisesti lopettanut verhoilutyöt.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Kori olisi nytten kattoa vaille pohjamaalissa, eikä tuossa katossakaan ole kovin paljoa tekemistä. Taka-akselistoa en vielä alkanut asentamaan, kun muutama kiinnike kaipasi uutta maalia.
Sisustastasta kuvat kertovat parhaiten millaiset niistä tuli. Valaistus vaikuttaa tosi paljon miltä ne näyttävät. Etenkin kun suurin osa kuvista on otettu ilman salamaa.
Sisustastasta kuvat kertovat parhaiten millaiset niistä tuli. Valaistus vaikuttaa tosi paljon miltä ne näyttävät. Etenkin kun suurin osa kuvista on otettu ilman salamaa.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Pari kysymystä olisi!
- Millä maalilla olet huidellut taka-akseliston ja muut?
- Mistä tuet auton kun tuikkaat taka-akseliston paikalleen?
Olisi näet tulevana talvena pystäristä tarkoitus ottaa taka-akselisto irti ja vaihtee puslat & perä. Ounastelevan saavani taka-akseliston järkeiltyä irti, mutta ongelmana on, mistä tukea pystäri siksi aikaa. Tuumasin laittavani kaamean lankun pohjan alle takakelkan etummaisten puslien etupuolelle ja tunkata niiltä main hissukseen kahdella tunkilla..
- Millä maalilla olet huidellut taka-akseliston ja muut?
- Mistä tuet auton kun tuikkaat taka-akseliston paikalleen?
Olisi näet tulevana talvena pystäristä tarkoitus ottaa taka-akselisto irti ja vaihtee puslat & perä. Ounastelevan saavani taka-akseliston järkeiltyä irti, mutta ongelmana on, mistä tukea pystäri siksi aikaa. Tuumasin laittavani kaamean lankun pohjan alle takakelkan etummaisten puslien etupuolelle ja tunkata niiltä main hissukseen kahdella tunkilla..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Maalina olen käyttänyt koko projektin ajan PPG:n runkoepoksia. Se on siitä hyvä, ettei tarvitse erillistä ruosteenestomaalia. Kiiltoastetta voi hieman pelata ohennuksen määrällä, sopivasti ohennettuna pinnasta tulee kohtuu tasainen ja sopivan puolikiiltävä. Taka-akselistoa en hiekkapuhaltanut, vaan se on huolellisesti putsattu tinnerilla ja karhunkielellä. Ei oikein raaskinut hiekkapuhaltaa, jos hiekkaa olisi jostain syystä päässyt väärään paikkaan.Petteri Kivimäki kirjoitti:Pari kysymystä olisi!
- Millä maalilla olet huidellut taka-akseliston ja muut?
- Mistä tuet auton kun tuikkaat taka-akseliston paikalleen?
En ole miettinyt tuota tukemista vielä sen tarkemmin. Eikös sitä joku sopiva tukikohta löydy, heittää vaikka renkaita helmassa olevan nostopisteen kohdalle.
Pystärissä voit laittaa koripukit suunnilleen takakallistuksenvakaimen kiinnikkeiden kohdalla olevalle palkille. Tai sitten voinet toimia kuten itsekkin olet tuumaillut.Petteri Kivimäki kirjoitti:
Olisi näet tulevana talvena pystäristä tarkoitus ottaa taka-akselisto irti ja vaihtee puslat & perä. Ounastelevan saavani taka-akseliston järkeiltyä irti, mutta ongelmana on, mistä tukea pystäri siksi aikaa. Tuumasin laittavani kaamean lankun pohjan alle takakelkan etummaisten puslien etupuolelle ja tunkata niiltä main hissukseen kahdella tunkilla..
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
hienot on toplingit enpä kysy hintaa hommalle, et sano kumminkaan
ittelläkin inahti homma vähän eteenpäin,sain kyhättyä karuselli hommaa vähän eteenpäin pukit olis vasta tässämallissa
ja toiselta sivulta
luulin saavani ne nopeesti kasattua mutta kotvan ajan päästä huomasin, että niitten tekemiseen menee aikaa niin saamaristi mutta homma jatkuu
ittelläkin inahti homma vähän eteenpäin,sain kyhättyä karuselli hommaa vähän eteenpäin pukit olis vasta tässämallissa
ja toiselta sivulta
luulin saavani ne nopeesti kasattua mutta kotvan ajan päästä huomasin, että niitten tekemiseen menee aikaa niin saamaristi mutta homma jatkuu
mullon pelkkiä romuja vaan
Tuleeko tuossa korin etu ja takapuolelle omat tuollaiset A-pukit ja kori toimii karusellin runkona? Sellaista meinasin itsekkin silloin joskus, mutta päädyin helpompaan ja käänsin vain kyljelleen. Voisit vaikka dokumentoida tuota projektia tarkemmin tuolla. Ei sillä, että minua häiritsisi topicin lainaaminen. Vaan jos joku muu etsii ideoita karuselliin, niin löytäisi helpommin sieltä. Nimimerkillä itsekkin kiinnostunut tuollaisesta.
Niin onhan tuollainen nahkasisusta todella arvokas, helposti palaa 2k-3k€ vaikka miten olisi tuttu verhoilija. Ovipahveja ja kojelaudan osia kun ei voi oikaista keinonahalla, jos nahassa on tuo kuvio. Hommasin nimittäin myös keinonahkaa, mutta on liian eriväristä. Sillä voi ehkä kontin paneelit verhoilla tms. Ja sitten päälle matot ja kattoverhoilu.
Niin onhan tuollainen nahkasisusta todella arvokas, helposti palaa 2k-3k€ vaikka miten olisi tuttu verhoilija. Ovipahveja ja kojelaudan osia kun ei voi oikaista keinonahalla, jos nahassa on tuo kuvio. Hommasin nimittäin myös keinonahkaa, mutta on liian eriväristä. Sillä voi ehkä kontin paneelit verhoilla tms. Ja sitten päälle matot ja kattoverhoilu.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Nyt se moottori sitten löytyi ja odottaa sovittamista Coupen konehuoneeseen.
Eli tästä tuli nyt tälläinen "kerjää verta nenästä" projekti, saas nähdä kuinka tässä käy. Onko kellään tietoa saako ESP, ABS, turvatyynyt yms turhat härpäkkeet kytkettyä päältä, ettei niistä tulisi vikakoodeja? Fiksuhan olisi selvittänyt tälläiset pikkuasiat etukäteen, mutta en minä!
Kyllä se sinne mahtuu, tein tieteellisen tutkimuksen asiasta.
Eli tästä tuli nyt tälläinen "kerjää verta nenästä" projekti, saas nähdä kuinka tässä käy. Onko kellään tietoa saako ESP, ABS, turvatyynyt yms turhat härpäkkeet kytkettyä päältä, ettei niistä tulisi vikakoodeja? Fiksuhan olisi selvittänyt tälläiset pikkuasiat etukäteen, mutta en minä!
Kyllä se sinne mahtuu, tein tieteellisen tutkimuksen asiasta.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No kyllä se minusta siltikin käy tuo cdi kone enemmän silleen "turisemalla" mikä on ilmeisesti tuon konetyypin ominaisääni Esikammiokoneen käynnin pehmeyttä ei taida saada millään tuohon cdi tekniikkaan laitettua? Siis jos vaikka vertaa ihan vaan vakioita koneita niin siltikin on eroa. Vai mitä muut tuumaa asiasta?Mika.T kirjoitti:No vakiosta kai oli puhe.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!