Koottavien vanteiden kunnostus
Tarkennusta BBS RS sopivuuteen isojen jarrujen kanssa; kokeíltu sekä BBS RS009 (8x16 ET11) sekä RS098 (7x16 ET35) ja spacereita tarvii sen verran että ET menee nollaan. Siltikin kehäpulttien kannat ottaa kiinni jarrusatuloiden kulmaan eli tarvisi olla 17 tuumaiset tai ET joku -10 .
Voihan pussihousu sentään, jos en muuta keksi ensi kesäksi niin sitten laitan E500 orkkisvanteet alle, 8x16 ET34 .
Voihan pussihousu sentään, jos en muuta keksi ensi kesäksi niin sitten laitan E500 orkkisvanteet alle, 8x16 ET34 .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Nyt o kokeiltu kuinka tuo BBS RS 199 menee mun coupeen. Sen pitäis olla siis w124 24V malleille tarkoitettu vanne. Mutta jää millistä kiinni että ei mahdu. mitkä kaikki tuohon jarrusatulan ulkonevuuteen vaikuttaa? jos ne on esim. tarvikkeet niin voisiko ne olla sen millin, kaksi paksummat kuin alkuperäiset? Entäs jarrupalat? Muuta?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
No voi sentään . Sorville töitä .Sergey kirjoitti:tuli hommattua vahingossa yhet bemarin magnesiumvanteet. BBS E50 7x16 ET on jotai 23-26, mittaustavasta riippuen. ET ei lue vanteessa. Ne kuitenki osottautui 5x112 jaolle ja keskireikä 57mm eli audiin. VOihan nenä mikä huono tuuri!
Mie just purin jackielta saadun olka-akselin josta lähtee napa vanteenkiillotus/heitontarkastuskoneeseen tai jotain sinnepäin...toista samanlaista kaivattaisiin jo sorvin pakkaan kiinnitetäväksi .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Vahinkoja sattuuSergey kirjoitti:tuli hommattua vahingossa yhet bemarin magnesiumvanteet. Ne kuitenki osottautui 5x112 jaolle ja keskireikä 57mm eli audiin. VOihan nenä mikä huono tuuri!
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Onko kellään tietoo sopiiko MAE:n vanteet isojen jarrujen kanssa, 300 24V - 420
8,5x17 ET32
3-osaset
9,5x18 ET25
10,5x18 ET35
Nuo 3-osaset olis tarkotus laittaa kesävanteiksi ja 17 siirtyy mahollisesti talvivanteiksi
EDIT: unehtu mainita korimalli eli w124
8,5x17 ET32
3-osaset
9,5x18 ET25
10,5x18 ET35
Nuo 3-osaset olis tarkotus laittaa kesävanteiksi ja 17 siirtyy mahollisesti talvivanteiksi
EDIT: unehtu mainita korimalli eli w124
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Minä harjoittelin eilen BBS RS kasaamista. Tässä tulos, yksi kappale on jo valmis RS 062-mallia. Kolme odottaa vielä kasaamista.
Nuo on lasikuulapuhallettu ja pulverimaalattu. Alumiiniosat on kiilloitettu (en ota kunniaa työstä ). Kehäpultit on uusia orkkis BBS-pultteja.
Pitäsköhän nuo laittaa coupen alle . Renkaatkin olis jo omasta takaa, just ruuvasin 6.3 alta pentapyörät pois .
Nuo on lasikuulapuhallettu ja pulverimaalattu. Alumiiniosat on kiilloitettu (en ota kunniaa työstä ). Kehäpultit on uusia orkkis BBS-pultteja.
Pitäsköhän nuo laittaa coupen alle . Renkaatkin olis jo omasta takaa, just ruuvasin 6.3 alta pentapyörät pois .
Viimeksi muokannut karra, La 27.03.2010 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tuli tehtyä jackielta saaduista osista pari apuvälinettä: W123 olka-akselista viilapenkkiin kiinnitettävä pyöritysteline. Purin pois jarrukilven, -levyn ja satula oli jo tiessään. Hökötys raepuhallettin ja epoksimaalattiin jotta pikku kätöset eivät likaannu kun hienoja valsseja käsitellään .
Tällä viikolla sitten toisesta W123 navasta tehtiin sorviin kiinnitettävä apulaite. Napaan sorvattiin tiukka 10 cm pitkä pulikka ja hitsattiin kiinni. Työmaan sorviin mahtuu juuri 16 tuumainen 15-reikävanne pyörimään; tänään harjoittelin eka kerran ja sorvasin yhden vanteen kanttarikosketukset sileäksi. Hitaasti pyörittäen ja kolmella eri terällä sai siistiksi. Lopuksi viilalla ja sitten hiomapaperilla ja a vot tulipas hieno.
Kolme pitäisi vielä kunnostaa, mutta niissä ei ole juurikaan skraaduja onneksi. Suunnittelin taustoille kevyttä raepuhallusta jotta piki ja muu scheisse lähtee pois kun ei pesuaineet ja painepesuri auta. Samalla sinne suihkutetaan harmaa epoksimaali. Päällipuolen saa tehdä automaalaamo orkkis astralsilber-värillä ja kunnon lakalla. Sittenhän niillä ajelee vuosia .
Tällä viikolla sitten toisesta W123 navasta tehtiin sorviin kiinnitettävä apulaite. Napaan sorvattiin tiukka 10 cm pitkä pulikka ja hitsattiin kiinni. Työmaan sorviin mahtuu juuri 16 tuumainen 15-reikävanne pyörimään; tänään harjoittelin eka kerran ja sorvasin yhden vanteen kanttarikosketukset sileäksi. Hitaasti pyörittäen ja kolmella eri terällä sai siistiksi. Lopuksi viilalla ja sitten hiomapaperilla ja a vot tulipas hieno.
Kolme pitäisi vielä kunnostaa, mutta niissä ei ole juurikaan skraaduja onneksi. Suunnittelin taustoille kevyttä raepuhallusta jotta piki ja muu scheisse lähtee pois kun ei pesuaineet ja painepesuri auta. Samalla sinne suihkutetaan harmaa epoksimaali. Päällipuolen saa tehdä automaalaamo orkkis astralsilber-värillä ja kunnon lakalla. Sittenhän niillä ajelee vuosia .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tulikin jo edellisen viestin vanteiden kaveriksi ostettua valmis sarja HKPL Q kitkoilla joten nuo irralliset kunnostetaan varastoon.
Mutta, asiaan, eli onko metalliventtiileitä saatavana Suomesta niin kuin yleisesti (helposti ) ? BBS RS 236 vanteissa on venttiilin reikä 7.7 mm ja ne mitä minulle on jäänyt muista vanteista ovat isompia. Vinkkejä .
Mutta, asiaan, eli onko metalliventtiileitä saatavana Suomesta niin kuin yleisesti (helposti ) ? BBS RS 236 vanteissa on venttiilin reikä 7.7 mm ja ne mitä minulle on jäänyt muista vanteista ovat isompia. Vinkkejä .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
ebay.de, ei löydy helposti suomesta tai jos löytyy niin maksat sen verran yhdestä mitä ebayssa maksaa sarja.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Mulla oli joskus samanlaisella venttiilin reiällä olevat vanteet ja laitoin niihin moottoripyörän teräsventtiilit.. ajoivat aivan hyvin asiansakarra kirjoitti:Tulikin jo edellisen viestin vanteiden kaveriksi ostettua valmis sarja HKPL Q kitkoilla joten nuo irralliset kunnostetaan varastoon.
Mutta, asiaan, eli onko metalliventtiileitä saatavana Suomesta niin kuin yleisesti (helposti ) ? BBS RS 236 vanteissa on venttiilin reikä 7.7 mm ja ne mitä minulle on jäänyt muista vanteista ovat isompia. Vinkkejä .
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
piti jotai kokeilla, eli kiillottaa naamat. yhen vanteen maalasin ensin ja sitte vast kiillotin ja tuloksena se että joutuu maalaamaan uudelleen Yhden sit jätin maalaamatta ja kiillotan eka, ja sen jälkee maskeerausta jollai vahalitkulla ja maalia. Nojoo, maaliksi tulee tuon mun W108 harmaa, koemaalaus tuli hopealla ja tulos pliisu.
kehätki pitää viel kiillottaa uudelleen ku ovat vähä sormenjälkinaarmuilla.
sorry, kamerassa ei ole vikaa... mutta käyttäjässä. en osaa kuvata peilipintaa, nuo vanteen naamat on siis täysin peilit.
kehätki pitää viel kiillottaa uudelleen ku ovat vähä sormenjälkinaarmuilla.
sorry, kamerassa ei ole vikaa... mutta käyttäjässä. en osaa kuvata peilipintaa, nuo vanteen naamat on siis täysin peilit.
Viimeksi muokannut Sergey, Ke 31.03.2010 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mallailin tänään W124 alle RS236:ia. Edessä ottaa ihan vähän kiinni jarrusatulaan, 3 mm prikat riitti fylliksi.
Mutta, aika paljon levittää ulos joten saas nyt kattoa...
Joka tapauksessa nyt ovat tämän näköiset, oiottu ja keskireiät avarrettu.
Mutta, aika paljon levittää ulos joten saas nyt kattoa...
Joka tapauksessa nyt ovat tämän näköiset, oiottu ja keskireiät avarrettu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Laitetaas topicin jatkoksi kun täällä muutkin ovat esitelleet tuotoksiaan:
Eli ostin nuo myyntiosastolla olleet harvinaiset kaksiosaiset BBS Bugatti vanteet pois kuleksimasta kun halvalla sai. Kokoa löytyy 8x17 ja ET on 35. Mersun jakokin sattui vielä olemaan. Kuten kuvasta näkyy, ilme ei ole edustavin, mutta suorat tuntuisi olevan! Pahoja naarmujakaan ei ole, lähinnä erittäin pieniä kanttarikosketuksia. Hapettumaa löytyy taustapuolelta paljonkin, mutta ei mitään erikoista
Heti aluksi kylvetettiin taustapuoli WD-40:sessä ja toivottiin että pultit aukeavat suosiolla. 10mm 12kulmainen avain jatkovarren päähän ja vivulla auki, yksikään ei mennyt pyöreeksi tai pistänyt edes vastaan. Eli pultit ja mutterit irtosivat suosiolla. Kuten kuvasta näkee, joku on vaihtanut alkuperäiset EB-keskikupit BBS Logollisiin.
Pulttien irroituksen jälkeen naamat saatiinkin irti (huonosti lavastettu tilanne, maalitkin jo hävinnyt tässä kohtaa) maltillisella kolistelulla, olivat kyllä luonnollisesti tiukassa. Kolmesta lähti venttiilti iloisesti irti, mutta yhdessä oli jokin kahdenmarkan pulttiviritelmä ja sitä ei toistaiseksi saatu vielä pois.
Nyt on vanteet tässä vaiheessa, eli niistä olisi siis naamat irti ja kahdesta on nitromorssilla irroitettu maalit. Hienoa ainetta!
Onko ehdotuksia mitä teen pulteille? Saako näihin jotain bbs:n kannallista pulttia? En huomannut napata kunnon kuvaa, mutta jos tästä saisi selvää millaiset ovat.. Pitää huomenissa mittailla Vai voisiko jopa mahdollisesti saada kelvolliset ihan sitruunahappokylvyssä? Kauhia homma noita olisi hioa kaikkia kuntoon.. Mites Sergey toteutti noiden speedlinejen pulttien puhdistuksen?
Luonnollisesti laitetaan huulet peileiksi ja vanteen naama sitten joko tuolla harmaalla tai sitten jopa valkoisella.. Valkoisessa ainoastaan mietityttää se, että auto on tällä hetkellä valkoinen ja ensitalvena saisin toivottavasti maalautettua jollakin mersun metallihohtovihreällä, sinäänsä tuo harmaa olisi siis perusneutraali Mutta ajattelin kyllä vielä hommata jostakin nuo alkuperäiset eb-keskiöt, niistä vaan pyydetään se 40e per kappale ja siihen päälle vielä postikulut
Näistä muuten on pyydetty tuolla lännen luvatussa maassa yli tonnia, yksiosaisina Saksasta koitin katsoa hinta tasoa, ei vaan löytynyt kokonaista sarjaa ja yksittäinen vanne ei ole oikein hyvä vertailukohde
edit:
Tosin jos ne nyt vetäisi valkoiseksi, niin saisin kyllä ensikesänä taas ilmaiseksi maalia pintaan
edit pt2:
Koitin noita pultteja vetää hieman teräsharjalla ja sehän irtosi kivasti, suunnitelmissa olisi siis että sitruunahappoa kaupasta ja sinne tunniksi pariksi lepäämään.. Tosin tämän jälkeen ovat vielä kohtuu tummat, miten edetä? Ihan koittaisi jollakin rättilaikalla kiillottaa? Vai onko olemassa jotai loistavaa ainetta pinttymien poistamiseen?
Eli ostin nuo myyntiosastolla olleet harvinaiset kaksiosaiset BBS Bugatti vanteet pois kuleksimasta kun halvalla sai. Kokoa löytyy 8x17 ja ET on 35. Mersun jakokin sattui vielä olemaan. Kuten kuvasta näkyy, ilme ei ole edustavin, mutta suorat tuntuisi olevan! Pahoja naarmujakaan ei ole, lähinnä erittäin pieniä kanttarikosketuksia. Hapettumaa löytyy taustapuolelta paljonkin, mutta ei mitään erikoista
Heti aluksi kylvetettiin taustapuoli WD-40:sessä ja toivottiin että pultit aukeavat suosiolla. 10mm 12kulmainen avain jatkovarren päähän ja vivulla auki, yksikään ei mennyt pyöreeksi tai pistänyt edes vastaan. Eli pultit ja mutterit irtosivat suosiolla. Kuten kuvasta näkee, joku on vaihtanut alkuperäiset EB-keskikupit BBS Logollisiin.
Pulttien irroituksen jälkeen naamat saatiinkin irti (huonosti lavastettu tilanne, maalitkin jo hävinnyt tässä kohtaa) maltillisella kolistelulla, olivat kyllä luonnollisesti tiukassa. Kolmesta lähti venttiilti iloisesti irti, mutta yhdessä oli jokin kahdenmarkan pulttiviritelmä ja sitä ei toistaiseksi saatu vielä pois.
Nyt on vanteet tässä vaiheessa, eli niistä olisi siis naamat irti ja kahdesta on nitromorssilla irroitettu maalit. Hienoa ainetta!
Onko ehdotuksia mitä teen pulteille? Saako näihin jotain bbs:n kannallista pulttia? En huomannut napata kunnon kuvaa, mutta jos tästä saisi selvää millaiset ovat.. Pitää huomenissa mittailla Vai voisiko jopa mahdollisesti saada kelvolliset ihan sitruunahappokylvyssä? Kauhia homma noita olisi hioa kaikkia kuntoon.. Mites Sergey toteutti noiden speedlinejen pulttien puhdistuksen?
Luonnollisesti laitetaan huulet peileiksi ja vanteen naama sitten joko tuolla harmaalla tai sitten jopa valkoisella.. Valkoisessa ainoastaan mietityttää se, että auto on tällä hetkellä valkoinen ja ensitalvena saisin toivottavasti maalautettua jollakin mersun metallihohtovihreällä, sinäänsä tuo harmaa olisi siis perusneutraali Mutta ajattelin kyllä vielä hommata jostakin nuo alkuperäiset eb-keskiöt, niistä vaan pyydetään se 40e per kappale ja siihen päälle vielä postikulut
Näistä muuten on pyydetty tuolla lännen luvatussa maassa yli tonnia, yksiosaisina Saksasta koitin katsoa hinta tasoa, ei vaan löytynyt kokonaista sarjaa ja yksittäinen vanne ei ole oikein hyvä vertailukohde
edit:
Tosin jos ne nyt vetäisi valkoiseksi, niin saisin kyllä ensikesänä taas ilmaiseksi maalia pintaan
edit pt2:
Koitin noita pultteja vetää hieman teräsharjalla ja sehän irtosi kivasti, suunnitelmissa olisi siis että sitruunahappoa kaupasta ja sinne tunniksi pariksi lepäämään.. Tosin tämän jälkeen ovat vielä kohtuu tummat, miten edetä? Ihan koittaisi jollakin rättilaikalla kiillottaa? Vai onko olemassa jotai loistavaa ainetta pinttymien poistamiseen?
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Esiksi pulteille joko huolellinen fairy tai liuotinpesu, että lähtee rasvat niistä. Sen jälkeen juuri tuo sitruunahappo , mutta ei taida parituntia riittää kunnon puhdistukseen ellei ole sähköä mukana seoksessa. Eli jos normaalisti vettä+sitruunahappoa, niin vuorokausi lähempänä että ovat kunnolla puhtaat. Kiillotusta kannattaa kokeilla sillä rättilaikalla. Tai toinen vaihtoehto on maalata pultinkannat.
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Eli en ollut aivan väärillä urilla.. Saako tuota sitruunahappoa ihan rautakaupasta? Käsittääkseni ennen ihmiset hamstrasivat apteekeista, mutta nykyään saisi muualtakin? Ja mikä on sopiva seosprosentti?
Edit:
Hain K-Maataloudesta tuon 5kg sitruunahappoa sian ripuliin ja tein 10 volttisen seoksen. Netistä löytyi ohjeita ihan 2% seoksesta jopa 25% seokseen (mesedesillä muistaakseni 25% seos). Eipä tuolla seoksen vahvuudella niin väliä silti taida ollakkaan kun kuitenkin se on sen 20e/5kg ja siitä viidestä kilosta tekee hyvin paljon Toista se oli siihen aikaan kun haettiin kaikki kylän apteekit tyhjäksi, saatiin kilo kasaan ja köyhdyttiin 40e Näistäkin luin intrwebeistä!
Edit:
Hain K-Maataloudesta tuon 5kg sitruunahappoa sian ripuliin ja tein 10 volttisen seoksen. Netistä löytyi ohjeita ihan 2% seoksesta jopa 25% seokseen (mesedesillä muistaakseni 25% seos). Eipä tuolla seoksen vahvuudella niin väliä silti taida ollakkaan kun kuitenkin se on sen 20e/5kg ja siitä viidestä kilosta tekee hyvin paljon Toista se oli siihen aikaan kun haettiin kaikki kylän apteekit tyhjäksi, saatiin kilo kasaan ja köyhdyttiin 40e Näistäkin luin intrwebeistä!
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
monta pulttia tossa kehällä on? Mul vois olla ehkä tarvittava määrä BBS RS kromattuja pultteja. EN kul o varma. Mutta uudet pultit ehdottomasti tilaat www.titanium-touch.de/shop eikö noi sun pultit oo niittikannalla. eli poorit joka pitää sitä vastaan.
http://www.titanium-touch.de/shop/produ ... enrad.html
bbs rs vanteen pulteistaki o nykyää kopiot:
¨http://www.titanium-touch.de/shop/produ ... EW---.html
http://www.titanium-touch.de/shop/produ ... enrad.html
bbs rs vanteen pulteistaki o nykyää kopiot:
¨http://www.titanium-touch.de/shop/produ ... EW---.html
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Pultit ovat saman tyyliset kuin pasteemasi.. Kannat ovat sileät stänssätyillä bbs logoilla.. Pitää mittailla noita vaikka huomenissa niin saisi tarkat mitat!
Edit: taisi olla niinkin looginen määrä kuin 21 pulttia per kehä
Edit: taisi olla niinkin looginen määrä kuin 21 pulttia per kehä
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Juu suurimmat ruosteet irrotin tosiaan sitruunahapossa, sitten näytin motonetin porakoneen teräsharjaa, mielestäni tuli hyvät. Mahtaisiko pelkkä sinolikylpy riittää ruosteen estoksi kesän ajaksi?
Edit: Kuva!
Edit: Kuva!
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84