SL 55 AMG tuunausta ja virittämistä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

juu, mä katselin noita pakosarjan kuvia, kun ne tuli vastaan :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Noiha pitäis myyä tee se itse sarjoina ja hinta sen mukanen :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Vähän Offtopic

Ostin Ebaystä 130€ clk 230k kannen ilman nokkia ja muita hilppeitä, tarkoitus olisi se portata, teettää kunnolliset ventuuriseetit ja heittää paikalleen.

Mitänyt äkkiä kahtonut niin imu puolella olisi aika paljonkin tehtävissä. Ainakin imusarja paikallaan liitoskohtaan jää ikävä negatiivinen porras, eli pitäisi sovittaa, valu jälki on yllättävän karkeeta imukanavissa, eli hionta ja kiilloitus pitäisi tehdä ja väliseinää pitäisi kaventaa aika paljon kun se on vakiona enemmänkin jakava kuin oikeaoppinen ohjaava. Kompuran välitysmuunnos sarja myös odottelee tallin hyllyssä.

Täytyy laittaa kuvia kun aloitan kannen virittelyt...
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Ohjelmistopäivitys tehty Karalalla, Ei muuta kuin hyvää sanottavaa siitä.
Niiden penkki ei oikein sopinut SL:lan jarruttamiseen, nopeudet nouseat liian suuriksi ja tarkkaa vääntöä ei pysty kuulemma mittaamaan liian pienien rullien takia. Lisäksi tuppas hiukan sutimaan.
Mutta 408 kw/ joku 800 nm tuli lapulle säätämisen jälkeen, tosin kertoi että 20 kw olisi enemmän jos hallissa riittäisi happi ja lämpötila olisi alle 60 astetta :D. Pikkaisen lämmitti moottori meinaan hallia :D
Jep selittelyähän tuon on että jos olisi sitä ja tätä ollut jne mutta lopputulokseen olen tyytyväinen.
Täytyy tehdä vertaileva mittaus jossain kohtaa Harisella ihan mielenkiinnon vuoksi..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

skeletorR kirjoitti:Ohjelmistopäivitys tehty Karalalla, Ei muuta kuin hyvää sanottavaa siitä.
Niiden penkki ei oikein sopinut SL:lan jarruttamiseen, nopeudet nouseat liian suuriksi ja tarkkaa vääntöä ei pysty kuulemma mittaamaan liian pienien rullien takia. Lisäksi tuppas hiukan sutimaan.
Mutta 408 kw/ joku 800 nm tuli lapulle säätämisen jälkeen, tosin kertoi että 20 kw olisi enemmän jos hallissa riittäisi happi ja lämpötila olisi alle 60 astetta :D. Pikkaisen lämmitti moottori meinaan hallia :D
Jep selittelyähän tuon on että jos olisi sitä ja tätä ollut jne mutta lopputulokseen olen tyytyväinen.
Täytyy tehdä vertaileva mittaus jossain kohtaa Harisella ihan mielenkiinnon vuoksi..
No just joo, todella koppavat lukemat 8)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

kait tuolla sitten jo kerkiää :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Siis mitä! Kai tossa ny vääntöjä pitäis olla vähintään se 1000 Nm, eihän se oo muuten auto eikä mikään :lol:
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

masaf1 kirjoitti:Siis mitä! Kai tossa ny vääntöjä pitäis olla vähintään se 1000 Nm, eihän se oo muuten auto eikä mikään :lol:
Jep :D se on tavoite!!
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

skeletorR kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Siis mitä! Kai tossa ny vääntöjä pitäis olla vähintään se 1000 Nm, eihän se oo muuten auto eikä mikään :lol:
Jep :D se on tavoite!!
ahdin vaihtooon ja painetta kattilaan ni rupee tuloon jytkyä.... tommonen kauppakassi... 8) :lol:
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Jes, huomenna sitten olisi se lähtö Saksaan pariksi viikoksi ja myös ringille vähä fiilistelemään.. HD GoProta testailtu videokameran ohessa ja huippunopeudet täytyy kuvata sekä ringin kierros.. Eilen tuli uudet nakit ja samalla taakse hiukan korkeammalla profiililla.
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
makketee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja makketee »

skeletorR kirjoitti: Seuraavaksi vielä tällä viikolla aletaanki asentamaan Boostkittiä tai oikeestaan vaan Ahdinpyörää jonka toimittaa Kleemann. Tämä oli ainoa toimittaja joka suostui myymään pelkän pyörän ilman muita romuja.
Muutama kaveri ainakin on ihan teettänyt cnc-koneistamossa noita ahdinpyöriä. Tulee maksamaan murto-osan verrattuna merkkituotteisiin.

Kaarinassa on ainakin yksi pikkupaja mikä on noita tehnyt, eikä se ollut se kuuluisa paja joka tekee kaikenlaisia alumiinityöstöjä. YV:llä voin kertoa, ettei mene mainostamiseksi.

Kaveri teki omaan 230 Kompressoriinsa aivan maksimikokoisen ahdinpyörän, joka oli isompi kuin Kleemannin ym. ja sitten tietty säädätti auton.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

skeletorR kirjoitti:HD GoProta testailtu videokameran ohessa ja huippunopeudet täytyy kuvata sekä ringin kierros..
Tästä sitten videota jakeluun! Tämä on nähtävä! 8)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

makketee kirjoitti:
skeletorR kirjoitti: Seuraavaksi vielä tällä viikolla aletaanki asentamaan Boostkittiä tai oikeestaan vaan Ahdinpyörää jonka toimittaa Kleemann. Tämä oli ainoa toimittaja joka suostui myymään pelkän pyörän ilman muita romuja.
Muutama kaveri ainakin on ihan teettänyt cnc-koneistamossa noita ahdinpyöriä. Tulee maksamaan murto-osan verrattuna merkkituotteisiin.

Kaarinassa on ainakin yksi pikkupaja mikä on noita tehnyt, eikä se ollut se kuuluisa paja joka tekee kaikenlaisia alumiinityöstöjä. YV:llä voin kertoa, ettei mene mainostamiseksi.

Kaveri teki omaan 230 Kompressoriinsa aivan maksimikokoisen ahdinpyörän, joka oli isompi kuin Kleemannin ym. ja sitten tietty säädätti auton.
Kleemannin pyörä on tehty alkuperäisestä mersun pyörästä 55:ssa.. Jos se olisikin niin yksinkertaista että tosta vaan sorviin alumiini tjms. palikka niin olisikin liian helppoa :D

Edit: siis tarkoitin nyt 55:sta..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Oli sen verran sunnuntai ruuhkaa baanalla että ei päässy kun about 290 km/h:n nopeuksiin baanalla.. nelosvaihteella :D
Paluumatkalla pitää yrittää tosissaan arki iltana jos sattuis sopiva pätkä aukeemaan.. Harmi että tuli hiukan teknisiä murheita vaan matkaan..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

jännittikö? :lol:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

nj^ kirjoitti:jännittikö? :lol:
Eipä ei :D Muijaki on jo niin tottunu koviin nopeuksiin että lukee naistenlehtiä vaikka nopeudet pyörii kokoajan 200-250 km/h :D
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

jostahii ku löytysi tykkää-nappi nyt niin painasin! :D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

skeletorR kirjoitti:Oli sen verran sunnuntai ruuhkaa baanalla että ei päässy kun about 290 km/h:n nopeuksiin baanalla.. nelosvaihteella :D
Paluumatkalla pitää yrittää tosissaan arki iltana jos sattuis sopiva pätkä aukeemaan.. Harmi että tuli hiukan teknisiä murheita vaan matkaan..
:D No huh huh. Paljonko tuo välitysten mukaan vois kulkea sitten käytännössä? Laita gps kaveriks ni näkee myös todellisen..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

simppa80 kirjoitti:
skeletorR kirjoitti:Oli sen verran sunnuntai ruuhkaa baanalla että ei päässy kun about 290 km/h:n nopeuksiin baanalla.. nelosvaihteella :D
Paluumatkalla pitää yrittää tosissaan arki iltana jos sattuis sopiva pätkä aukeemaan.. Harmi että tuli hiukan teknisiä murheita vaan matkaan..
:D No huh huh. Paljonko tuo välitysten mukaan vois kulkea sitten käytännössä? Laita gps kaveriks ni näkee myös todellisen..
Joo siis siitähän mä olenki kokoajan katsonut..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

skeletorR kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
skeletorR kirjoitti:Oli sen verran sunnuntai ruuhkaa baanalla että ei päässy kun about 290 km/h:n nopeuksiin baanalla.. nelosvaihteella :D
Paluumatkalla pitää yrittää tosissaan arki iltana jos sattuis sopiva pätkä aukeemaan.. Harmi että tuli hiukan teknisiä murheita vaan matkaan..
:D No huh huh. Paljonko tuo välitysten mukaan vois kulkea sitten käytännössä? Laita gps kaveriks ni näkee myös todellisen..
Joo siis siitähän mä olenki kokoajan katsonut..
Paljonko oli mittarilukema tossa nopeudessa?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Ui perkule, KIITTI vinkistä!!!
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

skeletorR kirjoitti:
Ui perkule, KIITTI vinkistä!!!
eipä mittääää,kattelin noita remmejä hiukan mut osu vaan tommosia pönttöjä tielle :wink:
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

Nyt on tehty vähän toisenlaista projektia.. Parin viikon sisällä voisi saada valmistakin.. ;)

Kuva

Kuva
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Täytyy myöntää että NYT on tilat ja vehkeet kohdillaan, Onnittelut tuossa on mukava harrastaa.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Voi morjes :shock: Oltaisko vaikka bestiksii? :wink:
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

jameri kirjoitti:Täytyy myöntää että NYT on tilat ja vehkeet kohdillaan, Onnittelut tuossa on mukava harrastaa.
Noo ehkä jotain muutakin pientä kuin pelkkää harrastamista.. :D
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tänään tulossa kai pyörähtään pääkaupunkiseudulla päin,bongaiskohan kunnon remmimesen jossain siellä? :lol:
Avatar
skeletorR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 18.12.2006 17:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja skeletorR »

laineracing kirjoitti:tänään tulossa kai pyörähtään pääkaupunkiseudulla päin,bongaiskohan kunnon remmimesen jossain siellä? :lol:
Ei pongaa ei mutta pirkanmaalla voi pongatakkin kun mutsi ja faija lähti sillä eilen mökille :D
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

skeletorR kirjoitti:
jameri kirjoitti:Täytyy myöntää että NYT on tilat ja vehkeet kohdillaan, Onnittelut tuossa on mukava harrastaa.
Noo ehkä jotain muutakin pientä kuin pelkkää harrastamista.. :D
Liittyykö jollain tavoilla allekirjoitukseesi 8)

SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Vastaa Viestiin