Villen projektit

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Kuva
Tähän autoonhan on joku idiootti laittanut noi karmeat Remuksen sarvet törröttämään puskurista ja samalla tietenkin sahannut puskuriin kolon.

Kuva
Alustan osia odotellessa tuli selailtua nettiä, ja löysin Fox-sportauspuff firman tarjoaman rosterisen "cat-back" putkiston tähän autoon.
Putkisto on täysin alkuperäisen näköinen eli päät jäävät hienosti puskurin taakse piiloon. Ääni tulee hiukan muuttumaan mutta kivahan sitä V8:sin juttelua on kuunella.

Pakoputkikin siis on nyt tilattu :D
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Jälleen yksinpuhelu jatkuu.

Joulu on taas.... eli osat tuli
Kuva

Pieni paussi tulee kyllä kun täytyy nyt viedä CL ihmisten pällisteltäväksi Messukeskukseen
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
RSOCUstin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 21.06.2011 19:39
Paikkakunta: Porvoo

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja RSOCUstin »

Kyllä täällä seurataan. Hyvältä näyttää ja pitäähän alusta laittaa alkuperäiseen kuosiin. Hieno ja hyvä tulee varmasti.
2008 Octavia Combi vRS tdi cr+dsg6 170hp
ex 2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi cr+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja RH »

:thumbup:
Juu. Mullakin on tapana tätä ketjua availla. Hyvä meininki! :wave:
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Homma etenee.......

Pääsiäinen meni messuilla ja kyllähän siellä nähtävää taas olikin. Muutamiin foorumilaisiinkin törmäsin.
Tänään pääsin vihdoin aloittamaan iskareiden vaihdon. Homma alkoi oikealta edestä.

Kuva
Syystä tai toisesta jäi alkuvaihe kuva pois joten tässä on jo osat purettuna.

Kuva
Vanha ja uusi iskari kasattuna.

Kuva
Lisää vanhaa ja uutta.

Kuva
Saksasta tuli myös "asennus-sarjat" eli siis kaikki pultit ja mutterit mitä tähän hommaan tarvitaan.

Kuva
Valmis nurkka.

Täytyy sanoa että on kiva kasata autoa, kun kaikki osat jota laitetaan takaisin on uusia.
Homma jatkuu seuraavaksi toisella etukulmalla ja sen jälkeen puran kallistuksen vakaajan irti.
Se puhalletaan ja pulverimaalataan.

Kuva
Niin ja tärkein meinasi unohtua :D
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Hups keikkaa. Nyt on iskarit ja jouset vaihdettu. Unohdin ottaa "projekti" kuvia takapäästä.
No samalla tyylillä sinne tuli kaikki uutta.

Autoon oli varmaan vaihdettu joskus taakse jotkut "taxi" jouset, takapää on nyt huomattavasti matalempi ja sitä Kerava mallin etu kenoa ei enää ole.
Etukallistuksen vakaaja on nyt "entisöinnissä" eli se puhalletaan ja pulveri maalataan uudelleen mustaksi.'

Auto rupesi talvella vuotamaan ohjaustehostin öljyä aika rankasti. Hetken tutkailtuani huomasin että vuoto tulee öljysäilön ja pumpun välisestä letkusta.
Letku oli haparoitunut pahasti.

Tässä muutama kuva

Kuva
Paikka on hiukan ahdas. Tässä säiliö on purettu jo pois.

Kuva
Kun tuo ohjaustehostin säilö on alumiinia ja piti purkaa pois edestä, vein sen kaverille killoitettavaksi.

Nyt täytyy taas tilailla tiivisteitä ja letkun pätkiä :D
Dodge Charger 440 R/T 1969
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Ville126 kirjoitti:Auto rupesi talvella vuotamaan ohjaustehostin öljyä aika rankasti. Hetken tutkailtuani huomasin että vuoto tulee öljysäilön ja pumpun välisestä letkusta. Letku oli haparoitunut pahasti...
Jep, Tämä on M119:n 'tyyppivika', joka ilmaantuu noin 20 vuoden iässä. :D Helppo ja halpa korjata.
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Efraim kirjoitti:
Ville126 kirjoitti:Auto rupesi talvella vuotamaan ohjaustehostin öljyä aika rankasti. Hetken tutkailtuani huomasin että vuoto tulee öljysäilön ja pumpun välisestä letkusta. Letku oli haparoitunut pahasti...
Jep, Tämä on M119:n 'tyyppivika', joka ilmaantuu noin 20 vuoden iässä. :D Helppo ja halpa korjata.
Jep huomasin että monella foorumilla tutkittu samaa vikaa.

Tänään taas hommat edistyi, tai miten sen nyt ottaa.......
Kasasin keskikonsolin takaisin paikalleen ja huomasin että olen jostain erittäin viisasta syystä katkaissut antennin johdon :evil: .
Saako tuohon Hirschmann sähköantenniin uutta johtoa ostamatta koko kalikkaa ?


Kuva
Pakoputki tuli nyt perille. Vaikuttaa hyvältä laatuiselta.
Asennus täytyy aloitella pikkuhiljaa.....

Kuva
Kuva
Ratti on nyt verhoiltu ja samalla vaihdettiin vähän fiksumman näköinen vaihdevivun nuppi. Alkuperäinen on toki tallessa museointia ajatellen.
Mielestäni alkuperäinen on vaan käsittämättömän ruma.

Kuva
Kuva
Kaveri kiilloitti tuon ohjaustehostajan öljysäiliön. Se odottaa nyt Saksasta tiivisteitä..
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
jnes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Ti 26.06.2012 21:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja jnes »

Mistä tilasit tuon vaihdekepin nupin? Tuntuu olevan kiven alla nuo V8 logolliset nupit ainakin alkuperäisenä. Paljonkos autollasi olikaan ajettu?
Hienoa jälkeä teet!
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Autolla on ajettu noin 250tkm, tai sen verran on jätetty mittariin...... :lol: . Tätä kyllä tukee hyvin tarkat dokumentit historiasta ja Suomessa tällä autolla ei ole kauheasti ajettu.

Nuppi tuli tältä sivustolta http://www.formymercedes.com/mb.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Se ei ole alkuperäinen mutta erittäin hyvälaatuinen ja sieltä sai myös tarvittavan adapterin.
Tosin huomasin eilen että autossa ei mene nyt P-vaihde päälle joten täytyy tutkia mikä on pielessä.
Luulen että olen kasannut jotakin väärin.

Eilen purin vanhan pakoputken pois ja nyt täytyy hankkia vielä tarvittavat tiivisteet uuteen putkeen.
Sitten päästään kuuntelemaan veekasin ääntä :D

Se Hirschmann antennin johto on muuten edelleen hakusessa :evil:
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Ohjaustehostajan säiliö on nyt kasattu takaisin paikalleen. Nyt öljyt pysyvät sisällä.
Pakoputki on vielä irti, odottelee tiivisteitä Saksasta.

Kuva
Näyttää aika paljon paremmalta ilman niitä Remuksen sarvia, Takapönttö oli muuten Citroen C5:sesta :shock:

Tarvitseeko tuota tasonsäätöä ilmata jotenkin ?
Auto on oikealle kenossa,ja huomaa kyllä että vasemmassa takaiskarissa on paine. Oikealla taas ei ole.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja karra »

Mitä olen Hirschmannien kanssa touhunnut niin se johto on kierreliittimellä antennin päässä, eli on irroitettavissa. Johto on vaan aika pitkä kun se tulee eteen asti, SECissä minulla on siellä ylimääräinen johto vielä paikoillaan kun Doppelgerät mallissani nyt se antenni kytketään takaloosterissa olevaan radio-osaan. Laitoin siihen kiinalaisesta sähköantennista kotoisen olevan lyhyen tarvikejohdon ja sopi suoraan.

Jännää jos oikeaan iskariin ei tule painetta, siellähän on vaan yksi tasonsäätöventtiili. SECissäni öljynvaihdon jälkeen ei ollut mitään ongelmia, tosin en huuhdellut systeemiä niin koekäytön jälkeen liemi tummui heti, mutta ei niin mustaksi kuin alunperin. Nosta perää tunkilla ylös ja sitten laske alas useamman kerran, taikka ainakin heiluta takapäätä vaikka omalla painollasi ensin, toki moottori käynnissä. Tunkilla nosto saa kyllä liemen virtaamaan enemmin mitä pelkkä painelu, luulisin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Niin mietin vaan että voiko se paineakku hajota siten että se ei enää virtaa lävitse.
Kaikki mainitsemasi niksit on koetettu ja takakulma ei nouse. Vasen puoli on jämäkkä ja oikea lullaa eli on jousen "varassa"

Antennin johto löytyi Youngtimerradio.de sivustolta
Dodge Charger 440 R/T 1969
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Ville126 kirjoitti:Niin mietin vaan että voiko se paineakku hajota siten että se ei enää virtaa lävitse.
Kaikki mainitsemasi niksit on koetettu ja takakulma ei nouse. Vasen puoli on jämäkkä ja oikea lullaa eli on jousen "varassa"
Paineakun jalassa säätimeltä tulevassa linjassa on kuristus (ilmeisesti hidastamssa sisäänjoustossa öljyn virtausta säätimelle ja ohjaamassa sitä paineakkuun). Jos kanavaan pääse jotain roskaa, se voi tukkia linjan just paineakun jalan kohdalla. Ota putki löysään vuorotellen paineakun molemmin puolin ja katso tuleekö öljyä.

Korjaamokäsikirjan mukaan tasonsäätöä ei tarvitse ilmata. Onko sulla ollut jostain syystä tasonsäätö auki?
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Kiitos tiedosta. Tähän vaihdettiin uudet takaiskarit joten siksi ajattelin tuota ilmausta.
Vaihdan paineakutkin nyt samalla niin sitten on ainakin kaikki uutta !
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Pientä päivitystä taas.

Hommasin uudet paineakut ja kun olin alkamassa vaihtamaan niitä, totesin että niihin tulevat letkut/putket alkavat olemaan valmiit.
Tilasin Saksasta Mersulta uudet putket.
Tilasin taakse samalla tukivarsisarjan, säädettävät cambertangot, narinahelat ja taka-alatukivarren sisemmät helat.

Etu vakaaja tuli maalauksesta. Se on nyt paikallaan, harmi kun ei tullut otettua kuvaa siitä.

Kuva
Pakoputki on nyt paikallaan. Voi kunpa kuvassa olisi ääni. Äänet ovat hillityt mutta makeat, Sopii autoon täydellisesti.
Puskurin aukko korjataan samalla kun auto maalataan yli, se tosin tehdään vasta ensi talvena

Kuva
Kuva
Kuva
Tällä lookilla mennään tämä kesä !
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Hyvältä näyttää!

Meinasinkin laittaa aiemmin että missähän kunnossa putket ja letkut on kun rupee irrottelee niitä... mut nyt tulee hyvä sit
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja pema »

Ei ehkä sovi tähän ketjuun mutta kun toi sun nelkku on valmis niin pistetään äänestys kummalla arvoisat vanhat ja nuoret märssy-ukot lähtisivät kotiin E500/2016 vai Villen 500E ?

Eka ääni Ville.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Viikonloppuna laiteltiin noita tukivarsia. Samalla vaihdettiin takakelkan helat. Camber tankojen pitäisi tulla tänään.
Toivottavasti ne tasonsäädön letkut saapuisivat vielä pian, niin saisi vietyä auton kulmien säätöön.

Kuva
Sarjassa tulee myös uudet pultit mukana.

Kuva
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Kuva
Camber tangot tulivat, vaikuttavat hyvälaatuisilta.

Kuva
Tasonsäätöön tuli uudet letkut/putket.

Perjantaiksi on varattu nyt kulmien säätöön aika, Vien sieltä auton suoraan leimalle. Katsotaan kuinka käy :D
Dodge Charger 440 R/T 1969
jones50
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 26.05.2011 17:58

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja jones50 »

Ville126 kirjoitti:[ http://www1.garaget.org/gallery/images/135/134483/134483-82171a3abab95f5ed201296bc863a012_large.jpg ]
Camber tangot tulivat, vaikuttavat hyvälaatuisilta.

[ http://www1.garaget.org/gallery/images/135/134483/134483-0682dcfb7d38cd71222ec4d9af57d796_large.jpg ]
Tasonsäätöön tuli uudet letkut/putket.

Perjantaiksi on varattu nyt kulmien säätöön aika, Vien sieltä auton suoraan leimalle. Katsotaan kuinka käy :D

Hyvin siinä käy, inssi vaan tsiigaa kateellisena.
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Niille jotka autoaan itse huoltaa ja kunnostaa, - ja vielä ymmärtää mitä tekee, katsastuksessa harvemmin tulee muuta yllättävää kuin päästöt. Villen autossa näyttäisi olevan vanha katti. Katin kunnollinen lämmitys ennen 'syyniä' helpottaa leiman saantia huomattavasti, mutta samalla saa varoa ettei saa 'leimaa' toisilta viranomaisilta. :D
Euro shopper
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 07.08.2008 14:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Euro shopper »

:thumbup: Siisti peli. Täytyy ihailla lähempää, jos joskus sattuu kohdalle ... Espoossa sentään!
parhain terveisin,
Antti
E muuttunut CE:n kautta A:ksi
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja pema »

Myydään MB124/500E Mersuja??????
Ei ole näkynyt myydään Merssuja osastolla.
Odotellaan jos tulee.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Nyt on kulmat säädetty ja autolla vähän ajeltu. Mielestäni tasonsäätö ei vieläkään toimi oikein. Perä on todella kova ja auto on edelleen vinossa. Se on jopa niin paljon vinossa että sen huomaa silmällä !
Pakko yrittää ilmata tuota tasonsäätöä nyt jotenkin.
Onko kenelläkään kokemusta noista tasonsäädön venttiileistä. Voiko se vaurioitua jotenkin, ulos se ei kuitenkaan vuoda öljyä.

Autoon on siis vaihdettu nyt taakse
Kaikki tukivarret / puslat
Takakelkan puslat
Takaiskarit
Paineakut
Paineakkujen ja iskarien väliset letkut.
Tasonsäädön tanko

+ Tasonsäädön suodatin ja öljyt
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja karra »

Testaa siten että irroitat venttiilistä sen kuulapäävarren. Mielellään montulla tai ajorampilla sitten kokeile käännellä sitä venttiilin vipua auton käydessä, pyörillään; perän pitäs nousta ja laskea vipua kääntämällä. Ei kannata kovin isojal liikkeitä tehdä, pienikin liike pitäisi vaikuttaa. Näkisi ainakin että toimii...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja epk »

Ja oliko niin että tarvii min 150kg takaluukkuun että edes ilmaantuu? Eli painoo luukkuun ja auto käyntii, vipu irti ja ylös alas min max asentoja.
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Muistako nyt väärin et siel peräs on ilmaus nipat... eli tuossa nyt varmaan on myös "lukkoperä" kun vaihtelin farkkun kaikkikin putket yms.. niin perä oli samassa piirissä jotenkin.. jouduin ilmaan sieltä et rupes öölii tuleen..
Ja se tason säätö vivun toimina alue on pieni et jos sen vetää äärilaitaan tai se on jumissa.. niin perä on kova

Näin muistelisin...
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Omassa coupessa ilmaantui ihan ajamalla. Ajoin mutkaista ja kuoppaista tietä reilulla nopeudella. Varmuudeksi käytin vielä kotipihassa venttiilillä ylös-alas muutaman kerran.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Villen projektit

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Pientä päivitystä taas.

Autolla ajettu nyt kovaa, hiljaa, mutkaista ja kuoppaista tietä.
Tasonsäädön venttiilia vitkuteltu ylös ja alas. Kyllä järjestelmässä varmasti oli ilmaa koska aluksi liike oli pientä.
Auto on vieläkin vinossa. Tasonsäätö kuitenkin nyt toimii normaalisti.

Mikä on pielessä......

Rupesin tutkimaan tuota kulmiensäätö raporttia, ja siitä kävi ilmi että oikeaa etupyörää ei ole saatu täysin ohje arvoihin.
Muistelin että kun säädmme myymäni 600sel:än kulmia, etupyörän asento muuttui rajusti kun alatukivarren säätöpulttia käänteli. Samalla myös auton korkeus muuttui kun kulmat meni pieleen.

Ajoin auton tasaiselle alustalle, ja mittailin ihan mittanauhalla auton korkeutta maasta lokasuojan kaareen.
Oikea etukulma on selkeästi alempana kuin muut.

Varmistin vielä että kaikki pyörät on suorassa ja huomasin että oikeassa etupyörässä on silmälläkin huomattavasti enemmän camberia kuin vasemmalla

Eikun epc ja netti auki, sekä käsi taas syvälle taskuun
Tilasin autoon:
Alatukivarret
Kaikki raiderangon osat
Ohjaus iskarin
Apusimpukan korjaus sarjan.

Kohta on kaikki alustan osat vaihdettu ja jos sitten ei ole suorassa niin menee vati nurin.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Vastaa Viestiin