
Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018
Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5652
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin
Viesti Kirjoittaja touhottaja »
katoin äsken sitä keskinmmäistä kannaketta ja räikkälenkillä on hyvä irrottaa kiinnike pois 

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5652
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin
Viesti Kirjoittaja touhottaja »
jos olet ajatellut vaihtaa koko putket, sillon kyllä suosittelen nosturia missä helppo sorrata putket pois ja asentaa uudet paikalleen 

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin
Tässä on maalattu pumppujen kehikko, sen toisen pumpun panta on kunnostettu erikseen.

Tässä sitten kasattu paketti.

Eli letkut on uutta, etanolinkestävää pois lukien tuo ohut 5 mm letku mikä on Gatesin tavallista bensaletkua. Paineletkuissa on prässätyt päät, ja konehuoneessa moottorin päässä samoin. Kaikki letkunkiristimet on uutta, kuten myös nuo pantojen ruuvit. Pumput on uudet Boschit ja suodatin ei ole kovin vanha.


Tässä sitten kasattu paketti.

Eli letkut on uutta, etanolinkestävää pois lukien tuo ohut 5 mm letku mikä on Gatesin tavallista bensaletkua. Paineletkuissa on prässätyt päät, ja konehuoneessa moottorin päässä samoin. Kaikki letkunkiristimet on uutta, kuten myös nuo pantojen ruuvit. Pumput on uudet Boschit ja suodatin ei ole kovin vanha.

1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5652
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin
Viesti Kirjoittaja touhottaja »
onko se tuo kakkospumpun kupeessa oleva osa webaston pumppu
jos on niin hyvästä kohtaa otettu polttoaine
tai oikeistaan tuohan on ykkös pumppu 



Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin
Juu näin on. Putsasin ja suojakäsittelin eilen vielä tuon suodattimelta lähtevän painepuolen letkun metalliosat.touhottaja kirjoitti:onko se tuo kakkospumpun kupeessa oleva osa webaston pumppujos on niin hyvästä kohtaa otettu polttoaine
tai oikeistaan tuohan on ykkös pumppu
Tuollaisia puristettavia klemmareita ois voinut tehdä liikkeessä, tai käsitin että olisin saanut pihdit ja pannat lainaan, mukaan kotiin, mutta siellä suosittelivat kunnollisen letkunkiristimen käyttöä. Kyseessä kuitenkin kuuma paikka, ja 6-7 bar bensiinin paine... laitoin noihin korin puoleisiin päihin miniABAt.touhottaja kirjoitti:tälläset letkut minä väkersin
https://aijaa.com/img/m/00509/14517790.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tällänen sitten se puristettva klemmari jaka puristetaan omalla työkalulla
http://i6.aijaa.com/t/00508/14517792.t.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin
Painin eilen ne irroitetut moottoritilan putkien alaliitokset kiinni, ja sommittelin bensapumppupakettia paikoilleen; meni hitto monta tuntia kun irtoletkujen (imu, paluu) pituuksia piti säätää ja paineletkun kulkua sommitella, ottaen huomioon että pumppuyksikön suojamuovikin menee vielä paikoilleen.
Tiukkasin kaikki liitokset ja tankkiin 20 litraa bensaa. Suratttelin virtoja päälle niin monta kertaa että paineet nousi ja alkoi paluukiero lorista tankissa; ensin tuli ilmaa kun kuului kuplintaa
. Vaikutti pitävän liitokset.
Sitten tunnelma latistui kun yritin startata niin startti sanoi vain niuskis, akku tyhjä. Katsotaan saako tänään illalla "savut" niin vois laskea auton alas pukeilta...
Tiukkasin kaikki liitokset ja tankkiin 20 litraa bensaa. Suratttelin virtoja päälle niin monta kertaa että paineet nousi ja alkoi paluukiero lorista tankissa; ensin tuli ilmaa kun kuului kuplintaa

Sitten tunnelma latistui kun yritin startata niin startti sanoi vain niuskis, akku tyhjä. Katsotaan saako tänään illalla "savut" niin vois laskea auton alas pukeilta...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin
No niin koekäyttö tehty ja kaikki vaikuttaa pelaavan. Kiinnitin vielä bensapumppujen suojamuovin ja samalla kun auto oli pukeilla ja kone kuumana laskin moottoririöljyt ulos ja asensin uuden tyhjennyspropunkin kun joskus olin sen ostanut AutohausAZ:sta
. Koneeseen menee Valvolinen MaxLifet sitten.

1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin
Kuukauteen en tehnyt mitään, ei jaksanut. Tallissa kävin voitelemassa suksia
. Laitoin öljyt koneeseen pari päivää sitten mutta en jaksanut koekäyttää vielä. Kuha reissusta kotiutuu...

1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin
No niin energiaa haettu talvilomalta. Otin auton alas ja käyttelin, peruuttelin pihalle ja takas talliin. Vaikuttaa toimivan, ilmastointikin edelleen, good.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin
Pesin tallipöyt sunnuntaina pois. Tänään vahasin auton, tai no melkein kokonaan eli kylkimuovit ja takapuskuri jäi mutta pitää niihin vielä keskittyä. On se vaan nätti, kesää odotellessa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin
Löysin tähän ehjän airbagin purku-S124:sta. Vanha oli siis haljennut urastaan. Pitäs käydä ensi viikolla muutoskatsastamassa niin saisi ajoon. Tarkoitus tulla Jokimaalle sekä Ahvenistolle 19-20 toukokuuta 

1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 menossa museointiin
Eilen muutoskatsastettiin museoautoksi.

Tässä näkyy MR-vette jota halajin; se tulikin sitten kaverille tänne. Myyjä ei suostunut vaihtamaan kuuspisteysiin...


Tässä näkyy MR-vette jota halajin; se tulikin sitten kaverille tänne. Myyjä ei suostunut vaihtamaan kuuspisteysiin...

1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987
Ootteko tosisanneHage kirjoitti:Just niin. mielummin näkyvä ruoste kuin sen läpinäkyvä peittelythenq kirjoitti:"Anna mennä"RH kirjoitti:Sittenhän sen näkeekarra kirjoitti:Ei voi kun siel on (ehkä) ruostettaTimo L. kirjoitti:No nyt eikun nuo kaaret pois niin.
.
Pois vaan.
Muuten kyllä täydellinen paketti!




Neljän kesän jäljiltä misukoissa on noin puolet tai vähän alle pintaa jäljellä. Ne kestää kyllä museokäytössä varmaan vuosia, onneksi tuli ostettua laaturenkaat silloin 2013 koska kiinankumit vois olla nyt jo ehtoopuolella.
Kylmästöintikin pelaa eli viileää pukkaa, silloin vaan täytettiin se R134a uudella kuivaimella höystettynä ja autohan on saksanaikoihin konvertoitu isceon 49ille.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Pari kuvaa Lemi Cruisingista, lainattu Overdrive foorumilta, käyttäjältä sarkeri-71:


1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Onneksi olkoon taas yhdestä uudesta museoautosta
Hieno siitä tuli.

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2

Hieno on.
Eikä yhtään haittaa, ettei ole niitä kromikaaria enää


1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Onnea museoleiman johdosta !
ja "vermokaaret" joutavat aina kerrätykseen
ja "vermokaaret" joutavat aina kerrätykseen

"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
s123 300TD
w124 260E Sportline
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
s123 300TD
w124 260E Sportline
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Kiitosta vaan! Takajarrujen jyristys poistui vasta kun laitoin orkkispalojen taakse kitinänvaimennustarraa jota hain motonetistä.
Venäläiset turistit tuijottaa kun tällä ajelee, ja toki muutakin noteeraa
Venäläiset turistit tuijottaa kun tällä ajelee, ja toki muutakin noteeraa

1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5652
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Viesti Kirjoittaja touhottaja »
ei kannata poistua näköetäisyydeltäkarra kirjoitti:Kiitosta vaan! Takajarrujen jyristys poistui vasta kun laitoin orkkispalojen taakse kitinänvaimennustarraa jota hain motonetistä.
Venäläiset turistit tuijottaa kun tällä ajelee, ja toki muutakin noteeraa

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Tasapainotettiin renkaat perjantaina; about 110 vauhdissa alkoi olla pientä tärinää havaittavissa ja ens vkl reissu Helsinkiin tulossa... vaihdettiin samalla takaset eteen kun ne oli kuluneemmat.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Oltiin eilen Malmilla pre Cruisingissa ja SEC oli volkkari typ2 rivistöstä välissä, siellä euro ja japsialueella. Isä ja pikkupoika meni siitä ohi ja SECin kohdalla isä sanoi pojalleen että tuo on ihan normi auto 
Päästiin Lappeenrannasta Porvoon kautta Helsinkiin kastumatta kun klo 1330 lähdettiin, pari pisaraa tuli tauolla joita oli 3 kpl.
Kohta taas Malmille

Päästiin Lappeenrannasta Porvoon kautta Helsinkiin kastumatta kun klo 1330 lähdettiin, pari pisaraa tuli tauolla joita oli 3 kpl.
Kohta taas Malmille

1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Niin sillä normiautolla voi käydä heittämässä 400km. lenkin tuosta vain. Ehkä se "normaalius" on sitäkarra kirjoitti:Oltiin eilen Malmilla pre Cruisingissa ja SEC oli volkkari typ2 rivistöstä välissä, siellä euro ja japsialueella. Isä ja pikkupoika meni siitä ohi ja SECin kohdalla isä sanoi pojalleen että tuo on ihan normi auto
Päästiin Lappeenrannasta Porvoon kautta Helsinkiin kastumatta kun klo 1330 lähdettiin, pari pisaraa tuli tauolla joita oli 3 kpl.
Kohta taas Malmille

timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Meinasivat lauantaina Malmilla ajattaa käyttisparkkiin, huikkasin ikkunasta että tämä on museoauto
Kiristin tänään ohjaussimpukan, Atlaksen ohjeen mukaan kiitos siitä, haulla löytyi paljon neuvoja. Simpukka on varmaan ehtoopuolella mutta se parani kun vedin tapin ulos ja sitten puoli kierrosta sisään. Ajoin kuumaksi eikä jumittanut. Kone sammuksissa pari senttiä on klappia ratissa mutta sitä oli viisi ennen säätöä. Siksi vähän ravisteli oudosti, ja vetelikin... ei oo vaan kerinny ajatella asiaa... liikaa autoja...

Kiristin tänään ohjaussimpukan, Atlaksen ohjeen mukaan kiitos siitä, haulla löytyi paljon neuvoja. Simpukka on varmaan ehtoopuolella mutta se parani kun vedin tapin ulos ja sitten puoli kierrosta sisään. Ajoin kuumaksi eikä jumittanut. Kone sammuksissa pari senttiä on klappia ratissa mutta sitä oli viisi ennen säätöä. Siksi vähän ravisteli oudosti, ja vetelikin... ei oo vaan kerinny ajatella asiaa... liikaa autoja...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Niinpä, tiedä sitten kertooko tämä vanhojen mersujen kestävyydestäkarra kirjoitti:Meinasivat lauantaina Malmilla ajattaa käyttisparkkiin, huikkasin ikkunasta että tämä on museoauto![]()


1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
-
- Mersumies
- Viestit: 2074
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »
SEC ja yleensäkkin w126 näyttää tänäpäivänäkin vielä tyylikkäältä ja arvokkaalta.
Perheessä:
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C 126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C 126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Ohjausiskunvaimennin kaput. Siksi vielä ravistelee aika ajoin, pitää selvittää mistä kannattaa ostaakarra kirjoitti:Meinasivat lauantaina Malmilla ajattaa käyttisparkkiin, huikkasin ikkunasta että tämä on museoauto![]()
Kiristin tänään ohjaussimpukan, Atlaksen ohjeen mukaan kiitos siitä, haulla löytyi paljon neuvoja. Simpukka on varmaan ehtoopuolella mutta se parani kun vedin tapin ulos ja sitten puoli kierrosta sisään. Ajoin kuumaksi eikä jumittanut. Kone sammuksissa pari senttiä on klappia ratissa mutta sitä oli viisi ennen säätöä. Siksi vähän ravisteli oudosti, ja vetelikin... ei oo vaan kerinny ajatella asiaa... liikaa autoja...

1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Tilasin Autodocista Febin ohjausvaimentimen, parikymppiä maksoi. Febin laatikossa oli toisen merkkinen osa mutta Made in Germany silti. Ohjaus tuli napakammaksi, ehkä nahkeammaksi ja taajama-ajossa uraherkkyys parani.karra kirjoitti:Ohjausiskunvaimennin kaput. Siksi vielä ravistelee aika ajoin, pitää selvittää mistä kannattaa ostaa
Em homma oli sen takia kun perä alkoi kahnuttamaan hitaissa kurveissa, ja ääni hävisi öljynvaihdolla.kesällä 2017 karra kirjoitti:Vaihtelin peräöljyt, pois tuli non 1,3 l ei niin pahanhajuista, melko kirkasta mutta ruskeaa öljyä. Laitoin sinne LiquiMolyn 85W-90 Limited Slip öljyä. Löysin perämurikasta pultinkannan alta sen laatankin jossa luki Sperrdifferential ja Spezial Öl tms ...
Nyt SEC on muuttunu teräsveneeksi. Kun auto heiluu tai liikkuu niin vasemmalta takaa kuuluu sellaista narinaa kuin esim sukellusveneleffoissa sukellettaessa tosi syvälle. Ei ole mitenkään loogista vaan auton liike suoraan; kiihdytys tai jarrurus sekä yleensä liike vasemmalle kaarrettaessa saa aikaan korvia raastavan narinan ja valituksen. Silmämääräisesti ja kokeilemallakin kaikki tuntuisi olevan kunnossa. Olisiko takaiskarien alapallot?
Jarrutus sai hiljattain aikaan jyrinää juuri ennen pysähtymistä mutta sain sen kuriin kitinänvaimennustarroilla. Nyt alkoi tämä uusi ilmiö sitten.
Joku outous jarruissa takana on kun käytetyt hyvät palat "sipsuttaa" paitsi jarrua painaessa. Samoin kaarros vasempaan hävittää sipsutuksen mutta kaarros oikeaan lisää sitä. Outoa?
Tämä kaikki kuuluu hyvin sisälle kun ajaa ikkunat auki, ja äänet suorastaan häiritsee.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Viesti Kirjoittaja Vitonraato »
Se mikä oli eilispäivän käyttöauto, on tämän päivän museoauto......... toki varmaan johtuu pitkälti siitä, että noita löytyy myös käyttöautoina tuon ikäisiä!karra kirjoitti:Meinasivat lauantaina Malmilla ajattaa käyttisparkkiin, huikkasin ikkunasta että tämä on museoauto![]()
Hyvähän se on (merkistä riippumatta) että jokunen päätyy myös museorekisteriin!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2
Oli merkkiä Stabilus.karra kirjoitti:Tilasin Autodocista Febin ohjausvaimentimen, parikymppiä maksoi. Febin laatikossa oli toisen merkkinen osa mutta Made in Germany silti
Tässä eiliseltä lämpimältä iltapäivältä museoajoaVitonraato kirjoitti:Se mikä oli eilispäivän käyttöauto, on tämän päivän museoauto......... toki varmaan johtuu pitkälti siitä, että noita löytyy myös käyttöautoina tuon ikäisiä!karra kirjoitti:Meinasivat lauantaina Malmilla ajattaa käyttisparkkiin, huikkasin ikkunasta että tämä on museoauto![]()
Hyvähän se on (merkistä riippumatta) että jokunen päätyy myös museorekisteriin!


Kuva lainattu käyttäjältä sarkeri71 od foorumilta
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Hyppää
- Mersuforum.net
- ↳ Yhteistyökumppanit
- ↳ Kirjoittajien ohjeet
- ↳ Mersuforumin ylläpito tiedottaa
- MB-Keskustelut
- ↳ Suomen Mercedes-Benz -Klubi
- ↳ Tekniikka
- ↳ Muuta Mersuasiaa
- ↳ Tuning
- ↳ Turbot
- ↳ Projektit
- ↳ Äänentoisto
- ↳ Oldtimers
- ↳ MB-linkit
- ↳ Hyvät huollot
- ↳ Koeajot
- ↳ Raskas kalusto
- ↳ Shoppailu
- Kauppatori
- ↳ Yhteistyökumppaneiden ilmoitukset
- ↳ Myydään Mersuja
- ↳ Myydään osia
- ↳ Ostetaan Mersuja
- ↳ Ostetaan osia
- ↳ Renkaat ja Vanteet
- ↳ Race- ja viritysosat
- ↳ Oldtimers-kauppatori
- ↳ Lahjoitetaan
- Muut forumit
- ↳ English forum