W201 190E 2.6 -89

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

W201 190E 2.6 -89

Viesti Kirjoittaja petri »

Tuli hankittua autonasentaja/automaalariksi opiskelevalle tyttärelle tommonen teinitähti 17v synttärilahjaksi.

Mätävikaa löytyy tunkinreikien ympäriltä, vasen takakaari ja takakontin vasemmalta laidalta. Pienempiä kukkia siellä täällä. Taitaa mätähommat jäädä mun tehtäväksi, hoitakaan neiti itse maalauksen. Kuskinpenkki tietty hajalla normipaikasta, muuten sisustus ok.

Varustelista ei päätä huimaa, ainoastaan kaksitoiminen kattoluukku, sähköikkunat edessä, lämmitetyt peilit, sähköantenni ja sävylasit. ABS noissa on kaiketi jo vakiona. Värinä 900 deep blue, sisustus 068 harmaa.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Varsin rähjäinen konehuone, ei kuulemma pesty vuoden -94 jälkeen :shock:

Kuva

Ehjää kuskinjakkaraa saa tarjota :) .
Viimeksi muokannut petri, La 04.12.2010 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Mikä ihme pussi tuolla moottoritilassa on? Pakosarjan vieressä lähellä keulaa...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sundiz kirjoitti:Mikä ihme pussi tuolla moottoritilassa on? Pakosarjan vieressä lähellä keulaa...
pissapojan kusipussihan se siinä näyttää olevan :P olisko alkuperäinen säiliö menny rikki ja on korjattu tuollaisella muinaismuistolla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

napa kirjoitti:
sundiz kirjoitti:Mikä ihme pussi tuolla moottoritilassa on? Pakosarjan vieressä lähellä keulaa...
pissapojan kusipussihan se siinä näyttää olevan :P olisko alkuperäinen säiliö menny rikki ja on korjattu tuollaisella muinaismuistolla...
Suoraan 60-luvulta. "Pökälepussi" :lol:
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Viesti Kirjoittaja mamu »

Hieno lahja! Tällaisen olisin itsellekin voinut synttärilahjaksi ottaa.

Eipä oo paljoo varusteita...

Mut tätä seurataan!! hesan peli, mikä oli myynnis?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12153
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

turusta löytyis täysin ehkä penkki, 40e...
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Viesti Kirjoittaja petri »

napa kirjoitti:
sundiz kirjoitti:Mikä ihme pussi tuolla moottoritilassa on? Pakosarjan vieressä lähellä keulaa...
pissapojan kusipussihan se siinä näyttää olevan :P olisko alkuperäinen säiliö menny rikki ja on korjattu tuollaisella muinaismuistolla...
Saksasta uitettu auto joskus 90-luvun alussa, täällä asennettu valonpesijöitä varten. Nykyinen asuinpaikka pussukalla on roskis.
mamu kirjoitti: hesan peli, mikä oli myynnis?
Sama vekotin.
epk kirjoitti:turusta löytyis täysin ehkä penkki, 40e...
Laitoin YVtä asian tiimoilta.


Sen verran on saatu aikaiseksi, että konehuoneesta pesty enimmät töhnät, siirretty edellämainittu kusipussi loppusijoitukseen ja todettu käynnistymättömyyden johtuvan heikkokuntoisista sytkäosista.

Kipinä tulee puolanjohdon päähän, muttei tulpille asti. Jakajankansi heikossa hapessa ja johdot vähän sitäsuntätä.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mulla on kansi ja pyörähtelijä kellarin katakombeissa. Kuntoo en muista, mutta katon kohta ja kerron ko kerkiän. Kai ne ajokeleposet on ku on jemmaan menny... :D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

laittaako joku näihin m103 koneisiin käytettyjä jakajan kansia ja pyörijöitä :shock: eihän ne maksa uutenakaan paljon mitään... m104 sitten taas maksaa...

taisin itse heittää viimeviikolla kolmet toimivat m103 sytkäosat roskiin :D

suorasytkää näihin pitää rakentaa, eikä kikkailla niiden aatamin aikuisten vakio-osien kanssa, missä kipinä hyppää joka paikassa muualla, paitsi tulpassa :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Silläpä mää niitä tarjoonki. :D Eiku jos tahtoo vaikka nuilla ottaa savuja ja viilistellä ennenku purkaa ossiin ja päättää mitä tekkee. Eikä ne alkuperäset uutena oo halvimpia, puhumattakaan että rahaa saattaa mennä muuhunkin tuon vehkeen kans. Mulle nuo on joutavat ja voin tämmöseen rojektiin antaa jos niistä on iloa.

Mutta ensin katsotaan missä ne oli ja mitä ne oli...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3986
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Oli sillä myyjällä paljon ruusuisempi kuva esillä tuosta autosta, kuin mitä totuus olikaan.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Viesti Kirjoittaja mamu »

Mesedesi kirjoitti:Oli sillä myyjällä paljon ruusuisempi kuva esillä tuosta autosta, kuin mitä totuus olikaan.
Kauppamiehen elkeitä. :wink:
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Viesti Kirjoittaja petri »

Mesedesi kirjoitti:Oli sillä myyjällä paljon ruusuisempi kuva esillä tuosta autosta, kuin mitä totuus olikaan.
Joo, oli jotain 4 vuotta sitten otettu kuva, mutta se oli tiedossa jo etukäteen ja ei tuo maksettu hintakaan ollut kovin lähellä lopullista pyyntiä.



Konekin saatu käymään puhdistamalla jakajannastat ja pyörijä sekä vaihtamalla puolanjohto. Ensimmäiset 10 sekunttia lievää nakutusta joka rauhoittui. Kone käytetty kuumaksi, öljynpaineet pysyi tapissa kuumanakin. Laatikko ja kytkin tuntui toimivan moitteetta, eikä peräkään pitänyt meteliä pikaisella koeajolla.


Havaittuja vikoja:

-Kuskin sähköikkuna pitää melko ikävää ääntä käytettäessä.

-Kattoluukku ei nouse takareunastaan auki kuin vähän, mutta eteen-taakse toimii moitteetta.

-Virtalukonpohjassa häiriötä, virta-avainta pitää kääntää aavistus takaisinpäin koneen käydessä, jotta esim. puhallin toimii.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Onnea hankinnalle (ja tyttärelle).

Taannoin korjasin omasta W124:stä kattoluukun. Siinä tosin takareuna ei noussut yhtään. Kannattaa ottaa luukun pelti irti ja tutkia ne linkut. Jos ovat ehjiä, sitten kunnon puhdistus ja voitelu, voi alkaa sillä jopa toimimaan. Usein vaan ovat linkut jo rikkoutuneet.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3986
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

petri kirjoitti:...ei tuo maksettu hintakaan ollut kovin lähellä lopullista pyyntiä.
Minä tarjosin 370euroa, mutta rupes vedättämään 450e:n pyyntiä.

Eipä sellanen peli vedellyt ja annoin olla koko vempaimen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin