Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14951
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuollainenkin oli myynnissä
https://huutokaupat.com/2452146/mercede ... r7v96Hl61E
Harvinainen RS-mersu
Auton matkamittari ei pyöri, täten lukema ei ole paikkansa pitävä. Todellinen ajomäärä on isompi kuin 256 tkm.
Veikataan, että 700000-800000, kun ei ole tarkemmin kerrottu asiasta.

Muttamutta...akun takaa puuttuu muovi, ja lisäksi tässä noita kuvia katsellessa mietityttää onko tuulitunnelia paikallaan, tai edes viskon siivikkoa ?
mbosa.fi
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Nätin näköinen toi sininen farkku, tykkään Karo-sisustasta. Eikös tossa ole valoissa 500:sen lasit? Niistä ja vanteista päätellen näyttää että se on ollut jonkin sortin harrastajalla.

Beige on vähän toista maata, mutta tavallaan siisti kaikessa ykkössarjalaisen yksinkertaisuudessaan. Haha, onko joku ottanut tosissaan ton RS-merkin :lol:
500 SEC ’85 kesäkäyttis
S8 quattro manual ’97 talvikäyttis
944 Turbo ’88
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12325
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

dealer kirjoitti: Su 24.01.2021 09:22 Tuollainenkin oli myynnissä
https://huutokaupat.com/2452146/mercede ... r7v96Hl61E
Harvinainen RS-mersu
Auton matkamittari ei pyöri, täten lukema ei ole paikkansa pitävä. Todellinen ajomäärä on isompi kuin 256 tkm.
Veikataan, että 700000-800000, kun ei ole tarkemmin kerrottu asiasta.

Muttamutta...akun takaa puuttuu muovi, ja lisäksi tässä noita kuvia katsellessa mietityttää onko tuulitunnelia paikallaan, tai edes viskon siivikkoa ?
Pilkun viilausta mutta luulisi että tuo kuskin penkin rispautuma olisi pitänyt korjata museoinnin yhteydessä. Täällä ainakaan rikki ei saa verhoilut olla. Okei, omassa W116 oli kuumuus kutistanut B-pilarin vinyyleitä ja niissä oli vähän rakoa kumilistan reunassa, mutta sitä ei huomaa ellei ihan pikkutarkasti tutkinut, joten ilmiasultaan se meni läpi kun sitä ei kerran huomatttu. Olin toki korjannut sitä eli kuumailmapuhaltimella lämmitin ja venytin takaisin ja siten liimasin mutta ei riittänyt vinyyli venymään ihan loppuun asti enää.

Niin ja täällä sallitaan siisti korjaus, se voi olla toki venyvä käsite mutta vioille on pitänyt tehdä jotain. SL:n kojetaulun halkeamat täytin mustalla sikafleksillä ja yritin häivyttää korjausta parhaani mukaan. Se oli kirjattu puutteeksi jonka korjasin ja kun ei pistä enää silmään niin läpi meni. Kerroin tarkastajalle vielä että minun käsityksen mukana uusia kojetauluja ei enää saa, siksi korjaus kelpaa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4687
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Tuollainenkin oli myynnissä
https://huutokaupat.com/2452146/mercede ... 250-td-87-

Muttamutta...akun takaa puuttuu muovi, ja lisäksi tässä noita kuvia katsellessa mietityttää onko tuulitunnelia paikallaan, tai edes viskon siivikkoa ?

Etupuskurin vetolenkin suojaluukku puuttuu myös.

Ja onhan tuohon peltejä taidettu vaihtaa vähä sinne ja tänne? Eikait siinä jos on tehty kuten kuuluu mutta ainakin yhdessä kuvassa paistaa punainen väri vai kattonko ihan väärin?

Toivottavasti huutaja sai rahoilleen vastineen jota odotti

Kyl ainakin omissa kuvitelmissa on ollut aivan liian optimistinen kuva siitä millaisia museostatuksen omaavat autot ovat :roll:
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Jari Ke kirjoitti: Su 24.01.2021 09:13 Bongasin tsättiautosta farkku 124 4Maticin. Museoonhan toi käsittääkseni ei kuvista päätellen suoraan tuosta menisi mutta mielenkiintoinen yksilö. Jakoaski hydrauliöljysäiliön täyttöasteesta päätellen varmaankin kannattaa tutkia tarkemmin alta käsin jos tuosta ketä kauppaa hieroa meinaa.

Kellään tarkempaa tietoa tuon auton historiasta?

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11882832
Meinasin linkata saman auton, mutta kerkesit edelle. Oli vielä ilman hintapyyntiä, kun huomasin ekan kerran. Noh, nyt on hintakin.
Huomasin saman, että ZH-M öljyastia on kovin vajaa. Muutenhan tuo näyttää todella hienolle, mutta yllättävän iso kuluma kuskin penkissä, jos 250tkm pitää kutinsa. Esim tuo toinen linkattu huutokauppafarkku on samoilla mittarilukemilla ja kuluma paljon pienempi? Mutta eihän ne välttämättä aina samalleen rikkoudu...
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara(osa)-auto, elimenluovuttaja
W124 230E -86 hallituksen edustusauto, remontissa
W251 R 320CDI
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3372
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Nii mikäs juttu toi RS -farkku nyt on sitten, tietääkö joku? En mä ainakaan saa kuvien lehtileikkeen tekstistä selvää, joskin sen verran näkyy, että on jutussa mainittu -87 250TD. Onko ne lehdessä itse liimanneet kirjaimet takaluukkuun ja tehneet jutun, jossa RS on Rennsport tai Reine Serie tai mikä siinä kuvatekstissä nyt lukeekin sitten.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1158
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Eikai noista farkku 124:sta kukaan noin paljoa maksa?

Bensakutoset syö paljon bensaa ja nuo dieselit on taas kalliita ajaa (vero + kulutus suhteessa dieselin "edullisuuteen") Farkuissa tasonsäätö aiheuttaa ongelmia vanhetessaan jne.

Ihme on, jos tuohon hintaan joku ostaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12119
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja epk »

Harvinainen 4maticci ja kohta museoon, hinta on kohillaan jos kunto priima. Toki suomalaisen silmissä parin tonnin peli :lol:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14951
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ere866 kirjoitti:Farkuissa tasonsäätö aiheuttaa ongelmia vanhetessaan jne.
Kyllä niin yksinkertainen ja kestävä sekä helposti korjattava systeemi on 124 tasonsäätö, että jos sen kanssa ei pärjää niin ei kannata mitään mersun malleja katsella ostomielessä. Pelottava tasonsäätötakaiskari maksaa jotain 180 euroa kappale (ainakin kun viimeksi tilattiin)
Ere866 kirjoitti:dieselit on taas kalliita ajaa (vero + kulutus suhteessa dieselin "edullisuuteen")
Mihin verraten ? Fiat Pandaan ? Kulutushan on varsin pieni 250TD-300TD manuaalivaihteisissa.

Tuollainen turbodiesel-neliveto varmaan kuluttaakin melko paljon, ei ole kokemusta.
mbosa.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1158
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Hei mulla on kahdessa mersussa tasonsäätö! Kerros mistä noin edullisesti sait iskareita?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4687
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Nuo penkin kulmat jotka rikki menee ni on hyvin yksilöllistä. Tossa 250:ssä alkaa olla liki 200t mittarissa mutta kulma on oikeastaan vielä virheetön. Toki siihen vaikuttaa se että pidän penkinsuojaa siinä aina. On sellainen työasusuoja eli sen saa sit pois helposti jos sellainen tarve tulee.

Kyynärnoja tossa sinisessa Maticissa taitaa olla jotenkin luonnottomassa asennossa jos oikein kattoin? Ja kun webasto ilmeiseti on laitettu ni se on jälkikäsin sinne "isketty" ja jonku auton pissapojansäiliökö toimii polttoainetankkina :o On ilmansuotimen vieressä ylimääräinen "punttuuna" ja en oikein keksi sille muuta funktiota.

Tasonsäätö tosiaan on hyvin yksinkertainen kapistus korjata. Jakoaskin korjaus sensijaan ei sit ole.

Mistäs nuita iskareita tohon hintaan saa ostaa?

124TDT 4Matic kulutuksesta voin senverta kommentoida et talvella lyhyehkössä (~10km / suunta puolet taajamaa) menee se reipas 9l talvella ja kesällä noin 9l kun ei säästele. Viime syksynä maantieajossa ~700km siivu pääsi menosuunnan 7.2 ja tulo 6.9. Ilmastointia kun ei tarvi ja talvinopeusrajoitukset ni yllättävänkin vähillä se sit menee. Eräreisu joten kuormaa matkassa kuitenkin oli vaikka matkustajina mun lisäksi oli vain koira.

Ilmastoinnin kanssa kesänopeuksissa tyypillinen lukema pitkässä siivussa on 7.8l ja jos ei tartte ohitella ni 7.5. Tota väliä on tullu ajeltua kymmeniä kertoja et Farkku ja Matic lisä on noin 0.6l kun vertaa 124 300DT:n kulutukseen. Siinäkin on samalleen mynän 7, cooleri ja väljempi ahdin. Mosa on alkuperäinen OM603. Tuossa siivussa on liki puolet 120 rajoitusta ja vakkariasetus todellista aina sen 6 yli ni moni ei ohittele eikä itten tarte ohitella.

Kaupunkiajossa Matic ja Farkkulisä em sedaniin on 0.7l luokkaa.

Mosahan tuossa Maticissa on ahdettu OM606. Toki ahdin on eri sekä coolerin kanssa ja onhan siinä sit mynän 7lla syöttöpumppu.

W124 250DT OM602 manuaaliaskilla sit menee talvella lyhyessä ajosa noin 6.2l ja kesällä tyypillisesti 5.6l ja jos säästellen menee ni monta tankillista olen menny 5.2l. Pitkässä matkasa menee hieman enemmän eli noin 5.8. Tämä on kaikin puolin orginaali ja vain syöttöpumppu on "kohdistettu" mynän toimesta.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14951
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Iskareista kysyitte, niin tuolta tilattiin pojan autoon noin vuosi sitten:

https://www.ebay.de/itm/Sto%C3%9Fd%C3%A ... 2749.l2649

Näkyy olevan nyt hieman kalliimmat, silloin pari maksoi rahteineen 367 euroa 76 senttiä. Nyt 382,02.
mbosa.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12119
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja epk »

on kyllä sopuhinnassa nykyään. Tarjoushaukka ottaa tuosta parit lounaat vielä :D : https://www.ebay.de/itm/SACHS-102-811-S ... Sw1UpeOJlh
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4687
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Kiitokset linkkauksesta :thumbup:

Siitä iskarista taitaa melki poikkeuksetta se varrentiiviste pettää ja niitä saa ostaa uusinakin Tiivistekeskukselta. 4kpl muistaakseni kustansi 24€ ja siihen pakettiin ostin ne O-renkaatkin mitkä siinä päätypalassa on. Eli jos iskari muuten on käyttökelpoinen (ei kolise jne) niin se kannattaa kunnostaa kun silleen oskustannus on se 6€.

Sit jos se iskarin "haitarisuoja" on riekaleina niin uusi tiiviste ei kauaa kestä kun kura pääsee varrelle. Saakohan niitä haitarisuojia jostain uusina?
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1158
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11864261

Museoon ei nyt ehkä ihan heittämällä mutta varmasti pikku duunilla. Moottoritilasta ei ole kuvaa...
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4687
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Poistettu
Viimeksi muokannut Jari Ke, La 30.01.2021 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14951
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tämä on kyllä, kun viesti katoaa bittiavaruuteen kun joku muu ehtii sillä aikaa kirjoittaa, eikä hoksaa.

Etuvalot vaihdettu, mutta eihän se museokatsastusta haittaa. Ei ole täysin alkuperäinen kuten myyjäliike väittää.
Hienot takana nuo sivuvalot, enpä tiennytkään että ne on myös 124:ssä.
Nippusiteestä konepellin tuulihaan kahvan tilalla piiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä miinus, vaikka se on vain kolmen euron osa. Eikun se miinus juuri siksi, ei senttiäkään haluta laittaa korjaukseen.
mbosa.fi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Ainakin mailimittari, joten 99000 mailia lienee ajettu matka. Mittaristossa palaa pissapojan-, palaneen polttimon- ja SRS- merkkivalot. Ulkolämpömittari ei näytä lämpötilaa.
Ihan kivat varusteet. Etuovitaskuissa näyttäisi olevan kaiutinpaikat. Euroopassa harvinainen sound system.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara(osa)-auto, elimenluovuttaja
W124 230E -86 hallituksen edustusauto, remontissa
W251 R 320CDI
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12325
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Ere866 kirjoitti: To 28.01.2021 19:34 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11864261

Museoon ei nyt ehkä ihan heittämällä mutta varmasti pikku duunilla. Moottoritilasta ei ole kuvaa...
Pitääkö maksaa autovero? Paljonkohan ne nykyään tuollaisille on :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1179
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Ere866 kirjoitti: To 28.01.2021 19:34 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/11864261

Museoon ei nyt ehkä ihan heittämällä mutta varmasti pikku duunilla. Moottoritilasta ei ole kuvaa...
Onko tuo ratti ihan hyvässä kunnossa, vai onko saumaus alkanut pettää yhdestä kohtaa rattia?
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4687
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Poistettu
Viimeksi muokannut Jari Ke, La 30.01.2021 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
wezze72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

onkohan usa valojen kiinnitys kovinkin erilainen, kun minusta näyttää että umpiot ovat maskiin päin kallellaan jolloin tietysti silmäpellitkin ovat miten sattuu... :wtf: myös konepellin ja umpioíden välinen rako näyttää liian suurelta...

mutta onhan tässä kuitenkin tämä hieno "pomarfinn" sisusta :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
s123 300TD
w124 260E Sportline
exät:
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4687
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Poistettu
Viimeksi muokannut Jari Ke, La 30.01.2021 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Karel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

En nyt tunne 124 mallien absoluuttista hintatasoa, mutta vähän ihmettelen tätä tylytystä täällä. Suunnilleen samaan hintaan myydään, tai ainakin yritetään, aivan kamalia virityksiä ja paskakasoja, joihin kuitenkin jollakin puliveivauksella on saatu museoleima.

Onhan tuossa useita pikku puutteita, jotka selvästi johtuvat siitä, että joku osaamaton on juosten kussut auton "myyntikuntoon". Nuo ovat kuitenkin helppoja hommia, jotka hoituvat asennuskalja toisessa kädessä. Substanssi on varsin hyvä. Ja pienet kauneusvirheet eivät 30 vuotiaan auton museoleimaa estä.

Luultavasti esim. kojetaulu on vaihdettu, koska se olisi jenkkituonnissa halkeamilla. Mieluummin petraan vaan jokun poropeukalon jäljiltä muutamia vinossa olevia pikkuosia, kun alan vaihtaan koko kojetaulua. Sähköpenkkien nupit on kuitenkin saatu oikein takaisin. Yleensä puolessa nekin on miten sattuu. Sisuta kaipaa eniten kuskin penkin ehostusta, uutta kyynärnojaa tai ainakin tereiden vaihdon ja uusi puupeneeli konsoliin, niin on jo aika hyvä. Kellastuneiden ovikarmimuovien maalauksen. Ratin ja nupin maalaus, ja tietty radio. Pieniä juttuja. Bägin vikaan ei mitään rakettitiedettä liity.

Moottoritilasta pitäisi saada hyvä ja kattava kuva. Se kertoisi todella paljon.

Entä mikä olisi hintalappu ilman täällä lueteltuja virheitä? Ykkönen tuon pyyntihinnan eteen ei taitaisi riittää, jos kyseesä olisi 126, mutta kuten sanottu, joku paremmin 124:ia tunteva osaa tähän vastata paremmin. Verot lienevät muutaman satasen.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
260 SE -90 ”Cassi”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SD -84 ”Vexi” MR
300 SE -89 ”Betsy”
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3372
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mitä tulee vielä tuon jenkkiversion valoihin, niin esitteissä -93 asti on ollut vielä jenkkien omanlaisensa etu-umpiot ja -94 niitä ei ole. Tässä siis ne on alun perin olleet. Sumuvalossa ei tietääkseni ole eroa, mutta varsinainen lyhyt / pitkä valo on sen aikaisten määräysten mukainen sealed beam, eli umpio, jossa hehkulanka on umpion sisällä kiinteästi, eli erillistä polttimoa ei ole. Se sitten vaihdetaan koko härveli heijastimineen kaikkineen, kun hehkulanka hajoaa. Tätä varten se koko valaisimen lasi on kuin eurooppalainen lasi, jossa on neliskanttinen reikä sealed beamia varten. Sille tosiaan pyyhin on toisin päin ja noissahan aina se umpion alapuolen pelti on kiinni umpion rungossa, joten jos umpio on vinossa, niin alapeltikin on väistämättä vinossa.

B-pilarista kyllä verhous irvistää, mutta ei se mielestäni välttämättä väärässä paikassa ole. Varsinkin kuumissa olosuhteissa toi vinyyli usein kutistuu ja rupeaa irvistämään juuri noin. Se, mitä ei vissiin ole vielä mainittu, niin takapuskuri on oikeasta nurkastaan halki. Ja tuulilasinpyyhkimen sulka on tosi hassun näköinen (vaikka sillä nyt ei käytännön merkitystä mihinkään olekaan, kun se on helposti vaihdettava kulutusosa).

Itsekään en tuota varsin huonona aihiona pitäisi, jos se tosiaan on niin ruosteeton kuin väitetään ja miltä varapyöräkotelokin äkkiseltään vaikuttaa. Kyllähän toi jälkien perusteella suht paljon käyttöä on nähnyt, mutta onpa sillä ikääkin jo yli 30 vuotta... Paljon riippuu tekniikan kunnosta, että mikä on todellinen hintataso (tai sitten ihan vaan siitä, että paljonko siitä joku on valmis maksamaan).

Etuovien lisäbassokaiuttimet (ja niihin liittyvä vahvistin tavaratialssa) muuten tulivat vakiovarusteeksi jenkkiversioihin jossakin vaiheessa, Euroopassa ovat vastaavasti tosi harvinaiset.

Ilmoituksesta ei mulle selviä, että kuka ne autoverot lopulta maksaa. Nettiauton hinta ei näytä olevan tax-free ja myyjä lupaa hoitaa rekisteröinnin. Mutta tietysti rekisteröinti tehdään ensin ja verotus vasta sitten, eikä siitä ole suoraa mainintaa. Olettaisin, että satasista siinä tosiaan puhutaan enimmillään sen veron kanssa, tuskin edes useista satasista, jos yhtään mennään samoilla linjoilla kuin kymmenisen vuotta sitten silloin samanikäisen Mersun kanssa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12325
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Nozki kirjoitti: Pe 29.01.2021 11:01 Mutta tietysti rekisteröinti tehdään ensin ja verotus vasta sitten.
Tai sitten toisinpäin, ainakin täällä meidän suunnalla :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3372
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

karra kirjoitti: Pe 29.01.2021 13:35
Nozki kirjoitti: Pe 29.01.2021 11:01 Mutta tietysti rekisteröinti tehdään ensin ja verotus vasta sitten.
Tai sitten toisinpäin, ainakin täällä meidän suunnalla :D
Juu ja oikein jos tarkkoja ollaan, niin täällä päin on ihan sama meno kuin teidän suunnalla. :mrgreen:

Sekoilin ajatuksissani; myyjä siis kertoo hoitavansa rekisteröintikatsastuksen ja kilvittämiseen liittyvät paperityöt mutta ei ota kantaa siihen, että kenelle verot lankeavat maksettavaksi. Rekisteröintikatsastus siis on se, joka kai maar tehdään ensin ja sitten kun sen jälkeen verot on maksettu, saa hakea varsinaiset kilvet tarrakilpien tilalle, eiks se tälleen jotenkin mene.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1158
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Suunnilleen samassa hintaluokassa tämä vaikuttaa huomattavasti paremmalta vaihtoehdolta. Saa sillä parilla tonnilla ne pikkuviat ainakin kuntoon.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/11888411
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja JPM »

^Tukkeutuneen vetopyörästön huohottimen voisi putsata :)
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14951
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

tylytystä
Etupuskurissa popniitti-korjaus :sick:
mbosa.fi
Vastaa Viestiin