C-sarjan ongelmia S205 / W205

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
M8r8u
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 21.10.2020 21:42

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja M8r8u »

MetalT kirjoitti: Ma 18.10.2021 13:11 Ei ole iskarit niitä kaikkein vahvimpia. 5v katsastuksessa (45 tkm) löytyi, että vasemman ja oikean takaiskarin ero on 40%. Kaivelin 3v katsastuksen lappuja (16 tkm) ja siellä on ollut melkein yhtä suuri ero. Melkoisia leluja, että alkaa antautua jo noilla kilmometreillä. Kyllähän sen hidastustöyssyissä tunteekin, että vasen persaus niiaa enemmän eli ei tullut yllätyksenä.

Ei liene ylettömän hintaiset vm. 2017 C200 (S205) avantgardeen nuo takatolpat kuitenkaan.
Mulla vastaavassa mutta tuplamäärän ajetussa katsastuksessa ero edessä 0% ja takana 2%. Aikaisemmassa katsastuksessa ero ollut myös vastaava.
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Joku mainitsi iskarit ym. alustan osat heikoiksi lenkeiksi näissä pre-facelisteissä, kun hain tältä foorumilta. Huono säkä varmaan, mutta sopii tuohon.

Kuskin penkki on alkanut narahdella hidastetöyssyihin ajaessa. Mikähän mahtaa narahdella? Ei ole oma persaus.

Myös loota on alkanut tehdä perus 2-3 vaihdon kylmänykimisen lisäksi outoja temppuja samaisessa vaihdossa, kun aamulämpötila on laskenut alle 6 asteen. Tekee aamun kolmannessa (siis aina kolmannessa) 2-3 vaihdossa sen, että vähän reippaammin kiihdyttäessä nykäisee kuten aina, mutta ei vaihdakaan vaihdetta, vaan jatkaa 2. vaihteella edelleen kunnes vaihtaa lopulta 3:lle jossain 3000 rpm:n tienoilla, myöskin nykäisten, mutta vähemmän. Ilmennyt tänä syksynä. Tekee tuon ainoastaan kerran, eikä ihan joka aamu. Omituinen peli.
C200 (S205) 2017
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja amatoori »

partajaara kirjoitti: Ma 18.10.2021 19:57 Pakko olla iskarissa jo uutena jotain vikaa. Omassa 2014 käyttöönotetussa ja päälle 170tkm ajetussa oli ero edessä 5% ja takana 2 % eikä ole iskareita vaihdettu.
Ei sitä välttämättä uutena tarvi vikaa olla. Rengas epätasapainossa pidemmän ajan, pakkasella ajaa monttuun tai töyssyyn jne. Kyllä niitä ajamalla rikki saa. Airmaticit on öljyiskareita. Oli ittelläkin se toinen tolppa täysin priima vaikka oli vaihtohetkellä jo hieman yli 160tkm. Anto iskaritestissä samat prosentit kuin sitten uusintakatsastuksessa uusi antoi. Tuo tolppa oli ilmeisesti jo hieman vuotanut kun ostin sen, sitä ei vaan ajossa huomannut kuin satunnaisena pienenä kolinana. Kiinnitin ensimmäisen kerran renkaita vaihtaessa huomion että ilmapussin alaosasta oli tolppa aavistuksen märkä.

Mutta siis vinkkinä kaikille jotka on tuollaista 205:sta Airmaticia ostamassa, tarkastakaa ne iskarit. Jos jossakin tolpassa on vähänkin öljyä ("kosteutta") ulkopuolella, niin käykää iskaritestissä ennen ostospäätöstä.
W906 310 cdi -10
S205 C350e -16
C207 E250 cdi -14
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
M8r8u
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 21.10.2020 21:42

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja M8r8u »

Joo kyllähän nuo alustan osat näkyy olevan heikko kohta katsastustilastoissakin. Mullakin uusittiin etualatukivarsi.

Kuskin penkki narahtelee täälläkin.

Laatikko tekee satunnaisesti outouksia, kuten jatkaa kakkosella tavallista pidempään ja välillä aivan kuin tuntuisi pienen pientä nykimistä tasakaasulla kylmänä/puolilämpimänä.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja amatoori »

MetalT kirjoitti: Ti 19.10.2021 08:39 Joku mainitsi iskarit ym. alustan osat heikoiksi lenkeiksi näissä pre-facelisteissä, kun hain tältä foorumilta. Huono säkä varmaan, mutta sopii tuohon.
Normaalien iskareiden käyttöikä on siinä 100-200tkm paikkeilla riippuen käytöstä voi olla paljon vähemmänkin. Bilsteinin tolppaa vaan tilalle niin saa suurinpiirtein oikeat ajo-ominaisuudet ja säästää rahaakin kun tilailee Saksasta. Iskarit on kulutuskamaa siinä missä jarrupalatkin.
W906 310 cdi -10
S205 C350e -16
C207 E250 cdi -14
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Bilsteineja juuri selailin. Taitaa olla ihan peruskuulakärkikyniä, joten ei ole hinnalla pilattu. Marmorilta tietysti samat tolpat OEM-leimalla tuplahintaan. Onhan tuo perä vähän sellainen "löysä" muutenkin. Voi johtua tuosta iskarista tai molemmista tai sitten on ominaisuus. Saa nähdä jämäköityykö tolppien vaihdolla. Hiukan tiukempi saisi olla.
C200 (S205) 2017
Avatar
Pikku Mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

M8r8u kirjoitti: Ti 19.10.2021 09:54 Laatikko tekee satunnaisesti outouksia, kuten jatkaa kakkosella tavallista pidempään ja välillä aivan kuin tuntuisi pienen pientä nykimistä tasakaasulla kylmänä/puolilämpimänä.
Meillä tuli moottorin ohjelmistopäivityksen seurauksena tuo 2. vaihteen ominaisuus. Ryömii kakkosella mutta kun lisää kaasua hiukankin niin vaihtaa kolmoselle.
C 220 d 4matic aut. & SLK 230 Kompressor aut.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja amatoori »

MetalT kirjoitti: Ti 19.10.2021 10:38 Bilsteineja juuri selailin. Taitaa olla ihan peruskuulakärkikyniä, joten ei ole hinnalla pilattu. Marmorilta tietysti samat tolpat OEM-leimalla tuplahintaan. Onhan tuo perä vähän sellainen "löysä" muutenkin. Voi johtua tuosta iskarista tai molemmista tai sitten on ominaisuus. Saa nähdä jämäköityykö tolppien vaihdolla. Hiukan tiukempi saisi olla.
Jos se velloo ajossa ni saattaapi olla kulmissakin vikaa. Kovin on harvassa ne paikat joissa kulmat saa oikeesti kohilleen. Kun eihän noilla suuntauksia säätävillä pajoilla yleensä ole edes inklinometrejä millä sais määritettyä tasoon sopivat aurauskulmat kuten ne mersun ohjeiden mukaan pitäisi säätää.
W906 310 cdi -10
S205 C350e -16
C207 E250 cdi -14
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Tuolla löysyydellä meinasin sitä, että persaus niiaa töyssyissä enemmän kuin, mihin olen muissa autoissa tottunut. Muuten menee vakaasti kuin juna eli ei seilaa tai vatkaa. Juuri tsekkasin talvinakkeihin vaihtaessa kesärenkaatkin, että tasaisesti kuluvat. Saattaa tuolla iskarilla olla osuutensa asiaan ja varmasti onkin.
C200 (S205) 2017
Sipuli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 10.11.2020 16:20

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Sipuli »

Nyt kun iskareista juttua muutenkin. Jos iskarit on lopussa niin voiko se kulma/pää jossa/kummassa iskarit vetelee viimeisiään olla normaalia matalemmalla? Mulla on etupää ollut aavistuksen matalammalla sen jälkeen kun laitoin madallusjouset ja näiden madallusjousten kanssa olen enemmän lukenut netistä juttua siitä että etupää jäisi ennemmin ylemmäs kun perä. Samalla madallusjousten asennuksen kanssa vaihdoin eteen kyllä myös pohjaanlyöntikumet ns. avantgarden kumeihin jotka oli alkuperäisiä hieman matalammat, mutta eihän auto nyt niiden päällä normitilanteessa makaa kuitenkaan? Katselin rengaskoteloihin niin edessä näytti olevan bilsteinin tolpat joissa oli myös mersun varaosanumero (voisiko olla alkuperäiset?) ja takana oli jossain vaiheessa uusitut KYB:n tolpat.

Edit: lisätään vielä se että katsastuksessa iskareista ei tullut mitään sanomista. Prosentit eripuolien välillä olivat aikalailla samaa luokkaa, mutta etu- ja takapään välillä oli muistaakseni suurempaa eroa. Autolla on ajettu kuitenkin jo 230tkm joten jos edessä on alkuperäiset iskarit niin se olisi suht normaalia?
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Itse kuvittelin joskus näkeväni vasemman takakuman olevan alempana eli siltä puolelta, jossa iskari huonossa hapessa. Liekö ollut itsesuggestiota, kun tiesin jo ennen katsastusta, että ko.iskari on menossa.
C200 (S205) 2017
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Sipuli kirjoitti: Ma 25.10.2021 22:23 Katselin rengaskoteloihin niin edessä näytti olevan bilsteinin tolpat joissa oli myös mersun varaosanumero (voisiko olla alkuperäiset?) ja takana oli jossain vaiheessa uusitut KYB:n tolpat.
Ainakin airmaticissa alkuperäset ovat Bilsteinin valmistamat ja niissä on bilsteinin tarrat alaosassa. Vastaavat iskarit saa myös suoraan Bilsteiniltä, jolloin siellä on isommat Bilsteinin tarrat ja mersun omia tarroja ei ole. Mitään varsinaista eroa en noissa iskareissa pystynyt silmin toteamaan.

En ymmärrä miten kuluneet iskarit voisivat vaikuttaa auton korkeuteen. Jousista se on kiinni, ainakin näin maalaisjärjellä ajatellen. Airmaticissa taas voi johtua tasoantureiden kalibraatiosta.
W906 310 cdi -10
S205 C350e -16
C207 E250 cdi -14
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
callelii
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 25.11.2021 12:58

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja callelii »

Mersuun siirryin kesällä kun tuli hommattua tänä vuonna Suomeen tuotu C220D S205 A 2017 Bluetec, kilometrejä 70 000. Kaikki huollot tehty huoltokirjan mukaisesti. Alkutaival Suomessa ollut hieman kivinen, eli melkein heti oston jälkeen jouduttu seuraaviin huoltoihin/korjauksiin:

-Oikea takaikkuna ei liikkunut kuskin oven paneelista kuin alaspäin: Kuskin oven ikkunoiden/peilien paneelin uusinta.

-Vasemman takapenkin kaatonappi peräkontissa ei toiminut: napin uusinta.

-Moottorin termostaatin häiriö: termostaatti vaihdettu uuteen.

-Jarrupalojen vaihtoilmoitus syttynyt 03.11., eli piakkoin vaihtoon joutaa ja kaikki palat.

-Moottorin vikavalo syttyi 14.11.
Ei vaikuttanut auton toimintaan ajossa. Viikon päästä tästä liikkeeseen, josta tieto että noX- eli typpioksianturi vaihdettava välittömästi. Onneksi osa löytyi heti hyllystä. Tämän jälkeen auto taas ajossa.

Saa nähdä mitä seuraavaksi tulee, toivottavasti vain hyviä kilometrejä :)

Mitä mieltä foorumilaiset vastaavien mallien keskikonsolin napeista, esim. hätävilkkujen katkaisin? Nappi kyllä toimii, mutta kaikki joita tulee vähemmän käytettyä meinaavat jumiutua kokonaan. Eli saa painaa ihan tosissaan päälle tai pois.
C220D 2017 Avantgarde Bluetec
Avatar
Pikku Mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

C 220 d 4matic aut. & SLK 230 Kompressor aut.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut ja Smart ForTwo aut +muita romuja...

Vastaa Viestiin