Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Nyt mielipiteitä ja järkeä kaivataan kumpi kannattaa ostaa?Perheessä 2 lasta ja varmaankin tilojen kannalta R parempi mutta onhan CLS myös hyvä tiloiltaan.Tyylikkäitä molemmat mutta jos jollakin kokemuksia huonoja tai hyviä niin kertokaahan.
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Tai sitten teet kompromissin - s211
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Työni puolesta molemmilla olen kurvaillut n 3-5tkm niin otten huomioon Suomen talven (4-veto) ja tilantarpeesi (2 lasta) ehdottomasti R sarjalainen 320CDI koneella.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Itse olen ajanut CLS-mallilla joten ehdottomasti se. Todella nättiauto jolla on varmasti kysyntää myös vanhempana joten arvokin saattaa
säilyä paremmin kuin R:n möhköillä.
säilyä paremmin kuin R:n möhköillä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Ja minä haluaisin molemmat. Olis perheen käyttöautoilupuoli aika mallikkaasti hoidettu, jos vaimolla olis ärrä ja ite sais päästellä tuolla jätticupeesedanilla. Mieluimmin kyllä isolla bensakoneella, kiitos.
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
R, jos minulta kysytään. CLS on nätti kakkosauto. Hyvitykset olivat kohtalaisia vielä ennen II sukupolven saapumista. Nyt niitä alkaa saada jo järkihintaan käytettyinäkin. Tosin onhan se vaihtoehto kuljetuskyvyssä W211:lle ja perusnaapureille kateuden kohde sekä työpaikan naisten ajatuksissa välitön munan pidennys omistajalleen.
4-matic E-farkku vs. R olisikin uuden hankintaa suunnittelevalle mielenkiintoinen kysymys. Luultavasti jättäisin Amerikan herkun valitsematta ja leimautumatta varakkaaksi kotirouvaksi =)
4-matic E-farkku vs. R olisikin uuden hankintaa suunnittelevalle mielenkiintoinen kysymys. Luultavasti jättäisin Amerikan herkun valitsematta ja leimautumatta varakkaaksi kotirouvaksi =)
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Ihmeellistä että vieläkin osalle Suomalaisista ainoa oikea mersu on se taksista tuttu ?
Mersulla on monia erittäin mielenkiintoisia malleja myös muotoilun osalta ja tuo cls on yksi niistä, tuo R-sarja ei missään nimessä kuluu tuohon sarjaan mutta makuja on monia.
Mersulla on monia erittäin mielenkiintoisia malleja myös muotoilun osalta ja tuo cls on yksi niistä, tuo R-sarja ei missään nimessä kuluu tuohon sarjaan mutta makuja on monia.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Ihmeellistä, että osalla suomalaisista on sellaiset autotarpeet, että isohko sedan/farkku täyttää ne parhaiten?sportsman kirjoitti:Ihmeellistä että vieläkin osalle Suomalaisista ainoa oikea mersu on se taksista tuttu ?
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Tässä hieman tietoa tuosta, toimittajan sanoin , cls-mallista. Suomessa lienee perheen keksimääräinen lapsiluku 1,6 ?
"Mercedes-Benz CLS - Neliovinen coupé.
Mercedes-Benzin kaunein neliovinen, coupémaisesti linjattu CLS on saapunut Suomeen.
Mercedes-Benz on luonut liki viisimetrisen neliovisen linjakkaan coupén. CLS-mallissa tyyli ja huippuluokan edustavuus ovat samassa paketissa. Sirojen kaarien vastapainona ovat väkivahvuudesta kielivät muhkeat lokasuojalevikkeet. Itsevarmaa olemusta korostavat matalat sivuikkunat.
Mercedes-Benz CLS on hulppeanlinjakas ilmestys.
Sisätilat
Mercedes-Benz CLS on suunniteltu reilusti neljälle. Jokaiselle on hulppeannäköinen ja -tuntuinen, monipuolisesti sähkösäädettävä erillisistuin. Kuljettajan olot ovat ensiluokkaiset, mitä nyt voimakkaasti takaviiston tuulilasin yläreuna tuntuu hipovan hiusmartoa. Se on tosin vain tunne.
Takaosaston erillistuoleilla elää herroiksi. Mukavuutta lisäävät istuinten väliin sijoitetut lokerostot, mukinpidikkeet ja erilliset takamatkustamon ilmastointisuuttimet.
Mercedes-Benz CLS:n tavaratila on tämäntyyppisen autoon todella suuri, 520-litrainen. Takaselkänojan puolikkaiden kippaaminen parantaa käytettävyyttä.
Ohjaamojärjestelyt ovat esimerkilliset: mainio mittaristo ja nopeusmittarin keskellä ajotietokoneen näyttö juuri kuljettajan katseen alla.
Neliovinen coupé -määritelmä kuvaa hyvin CLS:n muotoja.
Audio-, navigointi- ja puhelintoimintojen painikkeet sekä automaatti-ilmastoinnin ja muiden ajon aikana tarvittavien toimintojen säätimet on sijoitettu keskikonsoliin. Selkeästä sijoittelusta huolimatta runsaslukuisten nappuloiden käyttöön on syytä tutustua ennen ensimmäistä ajokertaa. Namiskoiden sijainnin oppii varsin nopeasti. Monitoimiohjauspyörälle sijoitetut etäsäätimet helpottavat järjestelmien käyttöä.
Seitsenvaihteisen 7G-Tronic Plus -automaattivaihteiston käyttövipu on sijoitettu nostalgisesti ohjausakselille kuin ”rattivaihde” ikään. Sitä on vaivaton käyttää.
Perinteiseen tapaansa Mercedes luottaa ohjauspyörän vasemmalla puolella sijaitsevaan monenmonien toimintojen käyttöviikseen"
Aikamoista hekutusta eikä edes peräisin mersun omasta mainoslehdestä.
"Mercedes-Benz CLS - Neliovinen coupé.
Mercedes-Benzin kaunein neliovinen, coupémaisesti linjattu CLS on saapunut Suomeen.
Mercedes-Benz on luonut liki viisimetrisen neliovisen linjakkaan coupén. CLS-mallissa tyyli ja huippuluokan edustavuus ovat samassa paketissa. Sirojen kaarien vastapainona ovat väkivahvuudesta kielivät muhkeat lokasuojalevikkeet. Itsevarmaa olemusta korostavat matalat sivuikkunat.
Mercedes-Benz CLS on hulppeanlinjakas ilmestys.
Sisätilat
Mercedes-Benz CLS on suunniteltu reilusti neljälle. Jokaiselle on hulppeannäköinen ja -tuntuinen, monipuolisesti sähkösäädettävä erillisistuin. Kuljettajan olot ovat ensiluokkaiset, mitä nyt voimakkaasti takaviiston tuulilasin yläreuna tuntuu hipovan hiusmartoa. Se on tosin vain tunne.
Takaosaston erillistuoleilla elää herroiksi. Mukavuutta lisäävät istuinten väliin sijoitetut lokerostot, mukinpidikkeet ja erilliset takamatkustamon ilmastointisuuttimet.
Mercedes-Benz CLS:n tavaratila on tämäntyyppisen autoon todella suuri, 520-litrainen. Takaselkänojan puolikkaiden kippaaminen parantaa käytettävyyttä.
Ohjaamojärjestelyt ovat esimerkilliset: mainio mittaristo ja nopeusmittarin keskellä ajotietokoneen näyttö juuri kuljettajan katseen alla.
Neliovinen coupé -määritelmä kuvaa hyvin CLS:n muotoja.
Audio-, navigointi- ja puhelintoimintojen painikkeet sekä automaatti-ilmastoinnin ja muiden ajon aikana tarvittavien toimintojen säätimet on sijoitettu keskikonsoliin. Selkeästä sijoittelusta huolimatta runsaslukuisten nappuloiden käyttöön on syytä tutustua ennen ensimmäistä ajokertaa. Namiskoiden sijainnin oppii varsin nopeasti. Monitoimiohjauspyörälle sijoitetut etäsäätimet helpottavat järjestelmien käyttöä.
Seitsenvaihteisen 7G-Tronic Plus -automaattivaihteiston käyttövipu on sijoitettu nostalgisesti ohjausakselille kuin ”rattivaihde” ikään. Sitä on vaivaton käyttää.
Perinteiseen tapaansa Mercedes luottaa ohjauspyörän vasemmalla puolella sijaitsevaan monenmonien toimintojen käyttöviikseen"
Aikamoista hekutusta eikä edes peräisin mersun omasta mainoslehdestä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Joo. kyllä minäkin tuon CLS:n laittaisin lapsiperheessä kovastikin E-sedanin vertaiseksi käyttökapistukseksi. No, ehkä jos se 1,6 lasta on 198 pitkä, niin...
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Parkkitalossa jossa säännöllisesti vierailen on jollain "vakipaikka" cls:n parkkeeraamiseksi. Ei toivoakaan mahtua normu ruutuun vaan on hieman vinossa reunapaikalla aina...
Ei näytä mitenkään kadehdittavalta sen näppäryys kaupunki olosuhteissa. Sikahienohan se on tavallaan kyllä.
Ei näytä mitenkään kadehdittavalta sen näppäryys kaupunki olosuhteissa. Sikahienohan se on tavallaan kyllä.
300td -91, manuaali.
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Saakohan tuohon vetokoukun.RH kirjoitti:Joo. kyllä minäkin tuon CLS:n laittaisin lapsiperheessä kovastikin E-sedanin vertaiseksi käyttökapistukseksi. No, ehkä jos se 1,6 lasta on 198 pitkä, niin...
- holisti72
- Vakiokalustoa
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
- Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Itsekkin ottaisin cls:n on tullut jonkun verran työnantajan 320cdi cls:llä kurvailtua ja on kaikin puolin mainio laite. Vetokoukkua ko malliin ei saanut ainakaan muutama vuosi sitten, en tiedä miten on nykyään...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Kyllä siihen vetokoukun saa joku sitten välttämättä sellaisen haluaa laittaa
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Meinasit sitte sitä tulevaa koripallotähteä kiskoa kärryssä perässä, jos pää ottaa takapenkillä kattoon kiinni...nautseri kirjoitti:Saakohan tuohon vetokoukun.RH kirjoitti:Joo. kyllä minäkin tuon CLS:n laittaisin lapsiperheessä kovastikin E-sedanin vertaiseksi käyttökapistukseksi. No, ehkä jos se 1,6 lasta on 198 pitkä, niin...
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
No nyt iski autokuume
Onko noissa sama verotus kuin tavan autoissa?
Esim. w211
paljonko verot ,jos auto-06,ajettu 150 , hinta noin 25000 € saksassa?
Onko noissa sama verotus kuin tavan autoissa?
Esim. w211
paljonko verot ,jos auto-06,ajettu 150 , hinta noin 25000 € saksassa?
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Jos tallissa on jo yksi neliveto, niin voihan siihen rinnalle ottaa vaikka CLS:n.
Ykkösautoksi ottaisin 320 CDI 4maticin, mieluiten E-korisen.
Kun on nelivetoon tottunut niin ei halua enää pelkästään takavetoisella ajamaan.
Ykkösautoksi ottaisin 320 CDI 4maticin, mieluiten E-korisen.
Kun on nelivetoon tottunut niin ei halua enää pelkästään takavetoisella ajamaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Mahdin kautta selviää (pitää tietää malli, kop, kilometrit ja päästöt). Esim. CLS 350, 1.6.2006, 150tkm, 241g: Yleinen pyyntihinta 32822, veropros 34,3 -> veroa 11257,95nautseri kirjoitti:No nyt iski autokuume
Onko noissa sama verotus kuin tavan autoissa?
Esim. w211
paljonko verot ,jos auto-06,ajettu 150 , hinta noin 25000 € saksassa?
w211:ssa vähän vähemmän.
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Joo,kyllä tän sportsmanin palopuhe laittaa kupin kallistumaan cls:n puolelle..ja mustahan sen olla pitää
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Musta tietysti ... mutta kyllä kaikki CLS:n värit on upeita . Myös jopa se viininpunainen... Oikeastaan kaikki muut värit ovat upeita mutta ei harmaa !
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Lyhyesti:
CLS
CLS
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
tj86430 kirjoitti:Tai sitten teet kompromissin - s211
Jos ei allekirjoituksesta näkyis, että itselläsi on S211, niin oisin ottanut nämä vitsinätj86430 kirjoitti: Ihmeellistä, että osalla suomalaisista on sellaiset autotarpeet, että isohko sedan/farkku täyttää ne parhaiten?
Sehän on niin, että jos kysytään, että R vai CLS, niin jos siihen lähetään ehdottamaan s211 voi yhtä hyvin tarjota avensista tai mondeota...
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Auton osto edessä..R320 tai CLS320?vm06-07.
Hieman pidemminkin CLS.jva kirjoitti:Lyhyesti:
CLS
Se ei ole meksikaanien kasaama... ja silti nätti ja hyvä ajaa maantiellä aktiivisesti..
jos ei olisi lama kourinut firmaani kolmea vuotta, olisin jo oman hankkinut.
Onneksi nykyinen eemelini edelleen köyhälle yrittäjälle kovin mieluisa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89