G-Mersu kuorma-autona

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Iltasanomissa oli tänään uutinen, että G-Mersu voidaan rekisteröidä ja myydä kuorma-autona. Miten se on mahdollista kun omamassa on 2510 kg ja kuorma-autoksi tarvitaan 3500 kg ? Olisi hyvä tietää tuo kikka.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2017.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7778
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja arska10 »

eikös siinä ollut että nopeus on rajoitettu 89 kmh joka on kuorma autojen raja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Selitys on että omamassa ( 2510 ) + kantavuus = kokonaismassa. Kokonaismassa menee varmaan yli 3500 kg:n, joka vaaditaan kuorma-autona.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2017.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12273
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kttopar kirjoitti:Selitys on että omamassa ( 2510 ) + kantavuus = kokonaismassa. Kokonaismassa menee varmaan yli 3500 kg:n, joka vaaditaan kuorma-autona.
juuri näin. kokonaisuus ratkaisee. silleen ne hummer h2 on kans kuorma-autoja.

Kuorma-autoille on sitten aika vapaat viritykset ;)
S124 E220TCDI
C124 300CE-24
W211 200CDI
osilpi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: Ti 05.04.2005 17:51
Paikkakunta: Sipoo

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Intin uudet G-Mersut on pitkälti kuorma-autoja. Rauhanturvavehkeissä kokonaispainot muistaakseni n 4,5-5 tonnia. Panssarointia, lukkovanteet ym herkkuja vakiona. On tullut töissä eräänkin kerran ihasteltua.

Kuorma-autoksi riittää siis, että kokonaispaino yli 3500kg. Toki täytyy täyttää kuorma-auton vaatimukset.
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 406
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja HMK »

Eiku Saksasta raahaamaan käytettyä 463:sta G Mersua ja kuorma autoksi rekisteriin :D . Mutta maksavat sielläkin ihan v..sti joten haaveillaanpa taas sitä Lotto voittoa.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
B 200d 4Matic Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto.
Suzuki 413 Long 1.9 td A VW-Volvo tekniikalla oleva offi lelu
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4571
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Espoon eteläterritoriot

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Saul »

Laiska ei jaksa eli olisko joku jo valmiiksi etsinyt ne kuorma-autoehdot (massan lisäksi)? ;)
Käyttöauto: 203.208 2005 Sport edition
Matkatukikohta: LMC Liberty 635 / Sprinter 313CDI 2000
Harrasteruumisauto: 114.008 1976, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Ex: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975


http://poweron24.com - Poweria elämääsi!
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4571
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Espoon eteläterritoriot

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Saul »

www.trafi.fi kirjoitti:Kuorma-auto (N2- ja N3-luokat)

Kuorma-auto on tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jonka kokonaismassa on suurempi kuin 3,5 tonnia (ajoneuvolaki 10 §:n 2 mom. 4 kohta). N2-luokan kuorma-auton kokonaismassa on enintään 12 tonnia ja N3-luokan kuorma-auton kokonaismassa on yli 12 tonnia. Kuorma-auton suurimmasta sallitusta kokonaismassasta tavarakuorman osuus on oltava yhteenlaskettua henkilökuormaa (yksi matkustaja = 68 kg) suurempi ja istumapaikkoja saa olla kuljettajan paikan lisäksi enintään kahdeksan.

Kuorma-auto on autoverosta vapaa ajoneuvo (autoverolaki 21 §:n 1 mom.).
Miten sitten lie nuo istumapaikat ja tavarakuorman määrät menee käytännössä? Ei sanota kuinka paljon suurempi, kilokin riittää?

Jos havittelisi 5-paikkaista kuorma-autoa, pitäisi henkilökuorman 340 kg lisäksi olla 341 kg tavarakuormaa. Ainakin pitkän W463 400 CDI:n painot ovat 2585 kg + 615 kg = 3200 kg eli mistäs ne puuttuvat 301 kg kantavuutta N2-luokitukseen saadaan? Pitääkö ostaa panssaroituna, että saa omamassalla nostettua? :roll:

(Onhan tämä teorisointi aina hauska harrastus. Varsinkin kun palkka tippui jo reilusti viime vuodesta ja meinaa tippua vielä lisää...)
Käyttöauto: 203.208 2005 Sport edition
Matkatukikohta: LMC Liberty 635 / Sprinter 313CDI 2000
Harrasteruumisauto: 114.008 1976, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Ex: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975


http://poweron24.com - Poweria elämääsi!
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12273
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vaihtaa sinne kunnon offi akseliston ja Beadlock sotilasvanteet (levyvahvuus 20mm), tasapainohiekat renkaisiin, vinnssi eteen ja taakse, valokaaret, turvakaaret, jäähdyttimet yms rosterista ja 250l tankki... ni tulee lissää kiloja :)
S124 E220TCDI
C124 300CE-24
W211 200CDI
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Sergey kirjoitti:vaihtaa sinne kunnon offi akseliston ja Beadlock sotilasvanteet (levyvahvuus 20mm), tasapainohiekat renkaisiin, vinnssi eteen ja taakse, valokaaret, turvakaaret, jäähdyttimet yms rosterista ja 250l tankki... ni tulee lissää kiloja :)
noilla varusteilla menee helposti jo työkoneeksi joissa vero on vielä pienempi ja vakuutukset taitaa olla murto-osan normi liikennekäytön autoista........ :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Hulk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:13
Paikkakunta: jyväskylä

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Hulk »

LopenUupunut kirjoitti:noilla varusteilla menee helposti jo työkoneeksi joissa vero on vielä pienempi ja vakuutukset taitaa olla murto-osan normi liikennekäytön autoista........ :wink:
niin ja työkoneella sais päästellä löpöllä!! :D
200d '86
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12273
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Sergey »

huoltoauto ei ole veroton kun sen tuo maahan. mutta kuorma-auto olis. sen takiahan niitä kuorma-autooistetaan että päästään veroja kiertämään.
S124 E220TCDI
C124 300CE-24
W211 200CDI
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Huomioikaa, että kuorma-autosta ei mene vuotuista käyttöveroa ja diesel vero on olematon 3500 kg painavalla kuorma-autolla.
Itsellä on tuo Chevy trukki mutta paino jää 3350 kg:oon. Sen ehkä saisi kuorkiksi, koska se on heavy duty malli, jossa kantavuudet ovat alunperin isommat.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2017.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tuli mieleen että onko se kokonaispaino 3500kg....silloinhan tuo ei ole kummoinen temppu...

mutta verojen kohdalla pitäis muistaa että siinä kuorma-autossa on sitten nopeudenrajoittimen joka vuotinen testi ja katsastukset uudesta lähtien muistaakseni joka vuosi....? tästä en ole ihan varma.

ja mikä parasta aina huonompi jälleenmyyntiarvo....noita ABC kortteja kun ei tulevalla polvella ole kohta kellään....
ja vielä, epäilen että valtiovalta tukkii tämänkin porsaanreiän kuten kävi tuossa pakettiautojutussa aikanaan...yllättäen terrano pakettiauton vuotuinen vero olikin 1000€..... :D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2131
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Sergey kirjoitti:huoltoauto ei ole veroton kun sen tuo maahan. mutta kuorma-auto olis. sen takiahan niitä kuorma-autooistetaan että päästään veroja kiertämään.
Siis voiko G:n rekisteröintikatsastaa maahantuodessa kuorma-autoksi, jonka jälkeen marssitaan tulliin ?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
Alfa Romeo 75 2.0 TC
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Fiat 500X 4x4 2.0Mjet Cross Plus 2017
Saab 9-5 Wagon 2.0T Automatic 2000
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Nyt puhutaan kevyestä kuorma-autosta, johon riittää pikku C kortti. Se maksaa tänä päivänä noin 1000 € AB-korttiin.
Yksityiskäytössä ei tarvta ajopiirturia. Katsastaa pitää joka vuosi niinkuin muutkin autot.

Mikä estää katsastamasta tuonti G-mersua kuorma-autoksi, jos kokonaispaino menee 3500 kg:n yli ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2017.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5223
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

kttopar kirjoitti:Nyt puhutaan kevyestä kuorma-autosta, johon riittää pikku C kortti. Se maksaa tänä päivänä noin 1000 € AB-korttiin.
Yksityiskäytössä ei tarvta ajopiirturia. Katsastaa pitää joka vuosi niinkuin muutkin autot.

Mikä estää katsastamasta tuonti G-mersua kuorma-autoksi, jos kokonaispaino menee 3500 kg:n yli ?
Onko nykyään joku pikku-C:kin? Silloin kun minä ajoin kortin oli vain yhdenkokoisia kirjaimia, sitten jossain vaiheessa keksittiin pikku-E. Onko tämä pikkukirjainten käyttö levinnyt kuinkakin laajalle? pikku-D?

e: itse itselleni vastaten: http://www.ake.fi/AKE/Ajokortit_ja_tutk ... luokat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Aina oppii uutta.
Autot:
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Volvo V90 T8 Inscription MY20 (liisari)
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
mach71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Su 05.04.2009 20:03
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja mach71 »

Jarrullista kärryä vetäessä pitäis olla c1e-kortti.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12273
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Huikko kirjoitti:Siis voiko G:n rekisteröintikatsastaa maahantuodessa kuorma-autoksi, jonka jälkeen marssitaan tulliin ?
sitähä tässä pähkäillään, että millä se paino saadaan niin etttä kokonaispaino on yli 3500kg? se o se maaginen raja, sen jälkeen se on mahdollista. Käytännös useimmat Hummerit on silleen kuorma-autoksi rekisteröity. Muutamia poikkeuksia toki henkilöautona.
S124 E220TCDI
C124 300CE-24
W211 200CDI
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2131
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Mä voisin käydä utelemassa tätä tietysti tuosta H2-tuonnin pojilta, jotka noita hummereita tuo ja rekisteröi kuorma-autoksi.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
Alfa Romeo 75 2.0 TC
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Fiat 500X 4x4 2.0Mjet Cross Plus 2017
Saab 9-5 Wagon 2.0T Automatic 2000
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12273
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Sergey »

H2 on helppoa ku se o valmiiks nii painava, eli vähä yli 3000kg omapaino ja kokonaispaino liki 4 tonnia. G ei oo. se pitää lihottaa 300kg.
S124 E220TCDI
C124 300CE-24
W211 200CDI
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2131
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Mikähän se joku paja on Lohjalla joka tekee noista Defendereistä muunnoksia? ei muista...keventävät ja lisäävät painoja. ne varmaan tekisi G-mersunkin, jos tuottaisi sen saksasta suoraan sinne.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
Alfa Romeo 75 2.0 TC
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Fiat 500X 4x4 2.0Mjet Cross Plus 2017
Saab 9-5 Wagon 2.0T Automatic 2000
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2131
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Huikko »

http://www.laatuautot.fi/lohjan_laatuautot/index.html

Tää se oli...Niillä olisi ainakin kokemusta muutosten tekemisestä ja samantyyppisistä autoista.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
Alfa Romeo 75 2.0 TC
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Fiat 500X 4x4 2.0Mjet Cross Plus 2017
Saab 9-5 Wagon 2.0T Automatic 2000
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12273
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ongelmanahan on se auton lihottaminen. monesti katsastusmiehet ei katso hyvällä moisia toimia. Se pitää saaha tehtyä kokonaispainon lisäys:

A) niin että muutokset ovat niin suuria, että paino tulee mitata uudelleen rekisteröintikatsastuksessa
B) niin, että "ylimääräistä" painolastia ei ole (kuten teräslevyt, valettu lyijy tms. firabelikonstit).
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 04.03.2011 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 E220TCDI
C124 300CE-24
W211 200CDI
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2131
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Turvallisuusnäkökohtiin vetoaminen on se taikasana "uusiin" rakenteisiin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
Alfa Romeo 75 2.0 TC
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Fiat 500X 4x4 2.0Mjet Cross Plus 2017
Saab 9-5 Wagon 2.0T Automatic 2000
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12273
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin. Umpirautaiset puskurit, turvakaaret jne yllä mainitut asiat :) Kattelin, ni noi armeija tason alumiinivanteet painaa 45kg/kpl kun vakioalumiinit painaa vain 15kg/kpl. eli siitäki tulee nettopainoa jo 165kg. Lisäksi jos laitetaan puhkeamissuoja renkaan sisälle, niin se tuo 9kg lisää painoa per kappale, eli yhteensä 210kg. (5 rengasta).
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 04.03.2011 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 E220TCDI
C124 300CE-24
W211 200CDI
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2131
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ja kunnollinen pohjapanssari, kyllä se voisi olla tehtävissä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
Alfa Romeo 75 2.0 TC
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Fiat 500X 4x4 2.0Mjet Cross Plus 2017
Saab 9-5 Wagon 2.0T Automatic 2000
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Auton painon lisääminen ei auta, ylimääräiset kilot vähentävät kantavuutta. Kokonaispaino säilyy ennallaan.
Pitää ottaa selvää miten maahantuoja on saanut G-mersun kuorma-autoksi. Viittaan tuohon Ilta-Sanomien artikkeliin ensimmäisessä postissa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2017.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2131
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Totta
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
Alfa Romeo 75 2.0 TC
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Fiat 500X 4x4 2.0Mjet Cross Plus 2017
Saab 9-5 Wagon 2.0T Automatic 2000
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: G-Mersu kuorma-autona

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

teette sillee et saksassa dekralla muutetaa jo papereihin isompi paino. ei tarvi mitää punnitella täällä.
Kaikki mallit ei käy, on 2 eri taka akselii mikä vaikuttaa siihen onnistuuko saksassa.
Jotenki sillee se meni...
W251 320cdi "ärrä"
Ex: C32 AMG -02
Vastaa Viestiin