Ollaan siis tuollaista 200k clk mersua ostamassa, tuossa yhdessä liikkeessä erästä 60tkm ajettua 2004 vuosimallista manuaali laatikolla olevaa yksilöä käytiin koe ajamassa ja siitä heräsi muutama kysymys. Eli kytkimen kunto rupesi mietityttämään kun esim. liikkeelle lähdettäessä sai ykkösen laittaa sisään kakkosen kautta ja muutenkin laatikko tuntui vähän takkuiselta, kytkinkin otti kiinni samantien kun lähti nostamaan jalkaa lattiasta, voisiko siis kytkin olla lopussa ja jos on, niin paljonhan näihin kytkin remppa tulisi maksamaan? Sitten öjytikusta, kun rupesi katsomaan öljyjä ja nostamaan normaalisti tätä "öljytikkua" niin jäi käteen vain pieni tulppa, missä siis itse öljytikku, voiko se olla erikseen jossain autossa?? Lopuksi vielä huomattiin että auto oli jättänyt alleen pari öljytippaa eli onko näissä öljytvuodot miten yleisiä, onko jokin heikko paikka?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Clk 200k -04
Re: Clk 200k -04
Heikkoudet ja vahvuudet on käytännössä samat kuin CLK:n pohjana olleessa C-sarjalaisessa. Ei mitään dramaattisia perusvikoja, vaan suht luotettavaa perustekniikkaa.
Tuossa nimenomaisessa yksilössä tuntuisi jonkinlaista kytkinongelmaa olevan ja ehkä myös laatikko-ongelmaa?!
Kytkimen vaihto uuteen ei (mielestäni) ole mikään megaremontti. Maksaahan se tietysti jonkun verran, mutta kuitenkin. Toisaalta tuonikäisessä ja tuon verran ajetussa ei vielä pitäisi olla sen enempää kytkin- kuin laatikko-ongelmaakaan?! Sekä kytkimem ja laatikon saa kuitenkin rikki nopestikin "oikeanlaisella" käytöllä, joten kaikki on mahdollista.
CLK on kaikkiaan hyvännäköinen ja luotettava auto, joten sen puolesta hyvä hankinta. Automaattilaatikkoa ehkä kuitenkin vielä harkitsisin manuaalin sijaan. CLK kun on autona sellainen, että se luonteensa puolesta lähes huutaa automaattilaatikkoa voimansiirtoonsa.
Tuossa nimenomaisessa yksilössä tuntuisi jonkinlaista kytkinongelmaa olevan ja ehkä myös laatikko-ongelmaa?!
Kytkimen vaihto uuteen ei (mielestäni) ole mikään megaremontti. Maksaahan se tietysti jonkun verran, mutta kuitenkin. Toisaalta tuonikäisessä ja tuon verran ajetussa ei vielä pitäisi olla sen enempää kytkin- kuin laatikko-ongelmaakaan?! Sekä kytkimem ja laatikon saa kuitenkin rikki nopestikin "oikeanlaisella" käytöllä, joten kaikki on mahdollista.
CLK on kaikkiaan hyvännäköinen ja luotettava auto, joten sen puolesta hyvä hankinta. Automaattilaatikkoa ehkä kuitenkin vielä harkitsisin manuaalin sijaan. CLK kun on autona sellainen, että se luonteensa puolesta lähes huutaa automaattilaatikkoa voimansiirtoonsa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: Clk 200k -04
Manuaali laatokollisesta varmaan tosi hankala päästä joskus eroon.
Manuaali on mersussa vamma. Tosin se on paljon halvempi ylläpitää.
Manuaali on mersussa vamma. Tosin se on paljon halvempi ylläpitää.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex
W209 CLK 30CDI AMG -ex