w212 Delphi suuttimet ja Junge Sterne takuu

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
scheune
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 22.05.2010 21:54

w212 Delphi suuttimet ja Junge Sterne takuu

Viesti Kirjoittaja scheune »

Onko kenelläkään kokemusta W212 Delphin suuttimien rikkoontumisesta ja korvaamisesta.Korvaako JungeSterne takuu ne.
Please ei mielellään spekulaatioita vaan otteita elävästä elämästä, onko jollekin korvattu JungeSternen kautta?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: w212 Delphi suuttimet ja Junge Sterne takuu

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Villi arvaukseni on, että foorumilaisilla ei ole montaakaan (lue: yhtään) w212:sta Junge Sterne -takuulla. Tai ainakaan sellaista jossa olisi ollut sama vika.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: w212 Delphi suuttimet ja Junge Sterne takuu

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Sinulle kai tuli tuon jungestrene takuun myötä myös kirje suomalaisesta takuuhuoltopaikasta ? Joten ehkä tuo huoltopaikka kertoo sinulle meneekö korjaus takuun piikkiin . Väittäisin että menee , riippuen toki ajetuista kilometreistä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
pceder
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 17.06.2008 22:56

Re: w212 Delphi suuttimet ja Junge Sterne takuu

Viesti Kirjoittaja pceder »

Veholta vastasivat, että Junge Sterne takuuasiat joutuu hoitamaan suoraan auton myyneen liikkeen kanssa, Veho eikä Mercedes Suomi ota kantaa / osaa. Asiakas maksaa (takuu) korjauksen normaalisti Suomeen, ja perii sitten korjauksen hinnan myyjältä.
EX S213 300de TA, EX S212 250 CDI TA, EX S211 320 CDI TA, EX S203 220 CDI TA, EX S202 200 CDI TA
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Re: w212 Delphi suuttimet ja Junge Sterne takuu

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

pceder kirjoitti:Veholta vastasivat, että Junge Sterne takuuasiat joutuu hoitamaan suoraan auton myyneen liikkeen kanssa, Veho eikä Mercedes Suomi ota kantaa / osaa. Asiakas maksaa (takuu) korjauksen normaalisti Suomeen, ja perii sitten korjauksen hinnan myyjältä.
Olipas ollut Veholla ko. henkilöllä huono päivä tai sitten ei vain tiennyt.... Missä päin Suomea sait tälläisen vastauksen? Junge Sterne kortin takana kun on saksankieliset ohjeet huoltoliikkeelle kuinka toimia! Junge Sterne autoja alkaa olla Suomessa sen verran paljon, että Vehon täytyy tietää miten toimia (vaikka eivät ko. paikassa Saksaa osaisikaan)!

Junge Sterne takuu ei ole ko. Mersun Saksassa myyneen liikkeen myöntämä takuu vaan itse "emoyhtiön" eli Daimler AG:n Daimler Fleet Management:in. Eli yhteys otetaan aina näissä takuuasioissa takuutodistuksessa / takuukortissa mainittuun numeroon (puhelin ja fax numerot löytyy Junge Sterne Garantie kortin takaa).

Ohessa aiempia kirjoituksiani aiheesta
Praktikant kirjoitti: Junge Sterne takuu toimii aivan loistavasti - mikäli jokin takuun piiriin kuuluva osa hajoaa...-> menet lähimpään valtuutettuun MB korjaamoon (kaikkialla missä takuu voimassa siis muuallakin kuin Saksassa/Suomessa) ja ilmoitat mistä kiikastaa / anna toimeksianto "katsokaa mistä kiikastaa". Ilmoita samalla, että ajoneuvossa Daimler AG:n Mercedes-Benz Junge Sterne Garantie (anna takuunumero ja Daimler Fleet Managementin yhteystiedot - löytyvät niin takuutodistuksesta kuin Daimler AG:n sinulle lähettämästä "Mercedes-Benz Junge Sterne Garantie luottokortista"). Pyydä ko. MB huoltoa esim Vehoa olemaan yhteydessä Daimler Fleet Managementiin asian tiimoilta (englanninkielinen faksi riittää mainiosti). Mikäli korjaus menee takuun piikkiin Veho / valtuutettu MB huolto saa laskutusluvan Daimler Fleet Managementilta ja suorittaa korjauksen. Riippuen ajoneuvosi ajokilometreistä koko operaatio menee takuun piikkiin / maksat ajokilometrien mukaisen omavastuuosuuden osista (saat tästä erillisen laskun MB huollosta). Se maksatko ensin itse vaiko meneekö lasku suoraan Daimler Fleet Managementille ja mahdollinen omavastuuosuuden lasku tulee sinulle.. voi riippua omasta aktiivisuudestasi / ko. MB huollon asiantuntevuudesta - voivat ehdottaa täällä Suomessa, että maksaisit ensin itse kaiken mutta pidä puolesi - soita vaikka itse Daimler Fleet Managementtiin - kyllä sieltä löytyy myös englantia puhuvia :lol:
Ohessa lisää vielä noista ajokilometrien vaikutuksesta ja linkki takuuehtoihin
Praktikant kirjoitti: Saksan MB jälleenmyyjien käytettyjen Mercedeksien takuu "Junge Sterne Garantie" on erittäin hyvä ja toimiva täällä Suomessakin. Sen edellytyksenä on takuuta myönnettäessä (Daimler Fleet Management GmbH myöntää takuun autolle ennen kuin auto tulee käytettynä myyntiin) karkeasti se, että auto on alle 6 vuoden ikäinen ja ajomäärä alle 120 000 km.

Kyseinen "Junge Sterne Garantie" kattaa auton mekaaniset, sähköiset, elektroniset, pneumaattiset ja hydrauliset osat - takuuehdoissa on tosin pitkä ja yksityiskohtainen lista osista ja olosuhteista, joiden osalta / jolloin takuu ei ole voimassa.

"Junge Sterne Garantien" takuuehdot - valitettavasti vain saksaksi voit ladata pdf:n MB:n saksalaisilta sivuilta

Karkeasti mitkään ns. kuluvat tai huoltojen yhdeydessä vaihdettavat osat & öljyt, nesteet yms. eivät kuulu takuun piiriin. Ns. tuotevirhevastuu tai ns. goodwill korjaukset ovat vielä sitten asia erikseen. Kuten myöskin ns. MobiloLife ja Mobilo (liikkuvuus- ja koritakuut).

"Junge Sterne" takuu on voimassa siis 24 kk myöntämispäivästä = kaupanteosta edellyttäen, että auto huolletaan merkkiliikkeessä ajallaan (enintään 1000km tai 1kk ylitys huoltonäytön ilmoittamasta). Takuu on myös voimassaoloaikanaan edelleen siirrettävissä uudelle yksityisomistajalle! Tämä toki edellyttää, että Daimler Fleet Managementille ilmoitetaan omistajan vaihdoksesta... :wink:

Mikäli tulee yllättävä murhe "Junge Sterne" Mersuun takuun ollessa voimassa -> Mersu valtuutettuun MB huoltoon (takuu voimassa kaikkialla EU-maissa + Kroatiassa, Norjassa, Sveitsissä, Islannissa ja jopa Ukrainassa jos sinne eksyy Mersullaan :D), jossa selvitetään mitä vialla -> Ilmoitus Daimler Fleet Managementille, josta saadaan joko laskutuslupa tai hylkäävä päätös. Mikäli laskutuslupa saadaan niin Daimler Fleet Management hoitaa kulut seuraavasti. Työn osuus aina 100%:sti ja osat riippuen ajokilometreistä (alle 100 000 km 100%:sti, alle 120 000 km 80%:sti, alle 140 000 km 60% ja yli 140 000 km 40%:sti). Eli jos autolla ajettu 85 000 km ja takuu kattaa ko. toimenpiteen et maksa mitään - jos ajokilometrejä 115 000 km maksat osista 20%.
t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.

//// AMG Owners Club Finland
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w212 Delphi suuttimet ja Junge Sterne takuu

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Praktikant kirjoitti: Olipas ollut Veholla ko. henkilöllä huono päivä tai sitten ei vain tiennyt....

t. Praktikant
Ai miten niin "tai", miksei molemmat. :)
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: w212 Delphi suuttimet ja Junge Sterne takuu

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Minä en tiedä mikä on totuus, mutta aikanaan kysyin asiasta sähköpostilla, ja henkilö joka ilmoitti olevansa Veho Groupilla MB-henkilöautojen takuupäällikkö kertoi seuraavaa:
Junge Sterne vaihtoautotakuu on vaihtoautoliikkeen myymä ja hallinnoima palvelu. Auton oston hetkellä olette saaneet sopimuksen ehtoineen , sekä jotain tietoa palvelun toiminnasta. Lisätietoja saatte automyyjältänne. Palvelu toimii myös Suomessa, käytännössä vian ilmetessä ajatte lähimmälle valtuutetulle MB huoltoedustajalle jossa tehdään vikadiagnosointi. Tämän jälkeen pyydätte korjausluvan sopimuksessa ilmoitetusta paikasta. Tämän jälkeen huoltoedustaja korjaa autonne teidän kustannuksella ja te jälkikäteen anotte hyvitystä palvelun tarjoajalta.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Vastaa Viestiin