w208 clk 320 rengastus
w208 clk 320 rengastus
No niin ,kysynpä teiän mielipidettä kun tuli hommattua tollainen clk 320 cabrio-99.alla on 225/40-18 nexen made in korea renkaat ja autossa on sport alusta.vanne on 8,5 tuumaa leveä. ongelmana on että kaikki poikkiviivat tuntuu perseessä.muuttuuko ajettavuus paljon pehmämmäksi kuin vaihtaa sinne kunnon renkaat esim. michelin.vai päästäkseni hyvään lopputulokseen pitää vaihtaa jotkut 55 sarjan 16 renkaat.toivottavasti jollain on kokemuksia.
Re: w208 clk 320 rengastus
Hienoitehan se kulkee alkuperäis koon renkailla eli 215/55 R16 oikeilla paineilla. Isossa vanteessa isommat rengaspaineet ja vähemmän kumia mikä joustaa, eli ei mukavuuspainotteinen. Itsellä oli yhdet 18" Nexenin renkaat ja oli kyllä aika kovan oloiset, eli vois parantua vähän jos ostais ns. laaturenkaat.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: w208 clk 320 rengastus
Mulla oli viimeksi pirelli pzero rossot ja tällä hetkellä falkenit eikä noissa ainakaa ollu ajettavuudelta mitään eroa eikä juuri rengasmelussakaan. Sadekelin ajo-ominaisuuksissa ja kestossa sitte saattaa ollakkin eroja, ei kai noihin pirelleihin ihan huvikseen ole tuplahintaa lätkäisty
Säädötkään tuskin loppuu kesken jos sulla on vain tehtaan sport-alusta mutta oletkos sä koska käyttäny kulmiensäädössä viimeksi?
Säädötkään tuskin loppuu kesken jos sulla on vain tehtaan sport-alusta mutta oletkos sä koska käyttäny kulmiensäädössä viimeksi?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w208 clk 320 rengastus
itellä edessä 205/55 r16 ja takana 225/50 r16 ja paineita edessä 2,1 ja takana 2,2 ja tasaisesti kulkee.
Re: w208 clk 320 rengastus
aurauskulmat säädettiin hiljan ja auto hakee mielestäni aika vähän uria sekin johtuu varmasti noista suht loppuun kuluneista nexeneistä.suurin ongelma on monttujen tuntuminen persuksksiin.mulle ehdotettiin myös rengas liikkeestä eli 205/55-16 eteeen ja 225/5016 taakse,jos vain löydän hyvännäköiset vanteet.mitä offsettia teillä on vanteissa.
Re: w208 clk 320 rengastus
Iskari ongelmalta tuo enemmän kuullostaisi... Ootko niitä syynänny (katsastuksen iskaritesti ei kerro onko iskarit ehjät)?
Entä ootko varma että autossa on vain tehtaan sport alusta ja ettei ole laitettu madallusjousia ilman asianmukaisia iskareita? Mulla on täysin vastaavat vanteet/renkaat eikä tyllä pitäis mitää töminöitä olla joten mun mielestä tuo kumien vaihto ei poista vikaa vaan kiertää sen.
Entä ootko varma että autossa on vain tehtaan sport alusta ja ettei ole laitettu madallusjousia ilman asianmukaisia iskareita? Mulla on täysin vastaavat vanteet/renkaat eikä tyllä pitäis mitää töminöitä olla joten mun mielestä tuo kumien vaihto ei poista vikaa vaan kiertää sen.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w208 clk 320 rengastus
autolla on ajettu 157000km joten ei pitäisi eikä tunnu iskari ongelmalta ,auto ei heilu ylimääräistä eikä ole löysä kuten huonot iskarit tekee.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w208 clk 320 rengastus
En usko että muuttuu miksikään oli alla sitten mitkä vanteensuojat tahansa, ainoastaan muuttamalla alkuperäisen rengaskoon muutos on hyvään suuntaan.
Kaverillani oli tuollainen clk 430 "sport" ja juurikin tuon kaltaista käytöstä oli ja samalla rengastuksella kuin sinulla.....esim. väyrynen ei tiedä mitään noista viivoista jne. tuolla rengastuksella....
joten johtuu aivan täysin tuosta 18" matalasta rengastuksesta ja jousituksen "kovuudesta"...
Kaverillani oli tuollainen clk 430 "sport" ja juurikin tuon kaltaista käytöstä oli ja samalla rengastuksella kuin sinulla.....esim. väyrynen ei tiedä mitään noista viivoista jne. tuolla rengastuksella....
joten johtuu aivan täysin tuosta 18" matalasta rengastuksesta ja jousituksen "kovuudesta"...
Opel, "weird lieben autos"....
Re: w208 clk 320 rengastus
Joo mutta jos siellä on muut kun tehtaan madallusvieterit ja vakio iskarit ja auto makaa pohjaanlyöntikumien varassa tulee juuri tuollainen efekti.haijaayl kirjoitti:autolla on ajettu 157000km joten ei pitäisi eikä tunnu iskari ongelmalta ,auto ei heilu ylimääräistä eikä ole löysä kuten huonot iskarit tekee.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w208 clk 320 rengastus
Olisko tuolla "katottomuudella" mitään tekoa myöskään asiassa? Avoauto kun on aina koristaan umpinaista kanssamalliaan vetelämpi.LopenUupunut kirjoitti: Kaverillani oli tuollainen clk 430 "sport" ja juurikin tuon kaltaista käytöstä oli ja samalla rengastuksella kuin sinulla.....esim. väyrynen ei tiedä mitään noista viivoista jne. tuolla rengastuksella....
joten johtuu aivan täysin tuosta 18" matalasta rengastuksesta ja jousituksen "kovuudesta"...
Re: w208 clk 320 rengastus
"aurauskulmat säädettiin hiljan ja auto hakee mielestäni aika vähän uria sekin johtuu varmasti noista suht loppuun kuluneista nexeneistä.suurin ongelma on monttujen tuntuminen persuksksiin.mulle ehdotettiin myös rengas liikkeestä eli 205/55-16 eteeen ja 225/5016 taakse,jos vain löydän hyvännäköiset vanteet.mitä offsettia teillä on vanteissa."
Ota tuo rengasliikkeen ehdotusvakasti niin ongelma poistuu.
Tosin miksi taakse 225/50-16 eikä sama koko kuin eteenkin ?
Itsellä on pihassa kaksi clk:ta joista toinen cabriona ja minusta alusta ei vetele missään eikä montut tunnu mutta onkin
pappamallin alkuperäiset 16"-tuuman alut 205-55-16 merkkirenkailla.
Ota tuo rengasliikkeen ehdotusvakasti niin ongelma poistuu.
Tosin miksi taakse 225/50-16 eikä sama koko kuin eteenkin ?
Itsellä on pihassa kaksi clk:ta joista toinen cabriona ja minusta alusta ei vetele missään eikä montut tunnu mutta onkin
pappamallin alkuperäiset 16"-tuuman alut 205-55-16 merkkirenkailla.
Viimeksi muokannut sportsman, Ma 20.06.2011 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w208 clk 320 rengastus
RH kirjoitti:Olisko tuolla "katottomuudella" mitään tekoa myöskään asiassa? Avoauto kun on aina koristaan umpinaista kanssamalliaan vetelämpi.LopenUupunut kirjoitti: Kaverillani oli tuollainen clk 430 "sport" ja juurikin tuon kaltaista käytöstä oli ja samalla rengastuksella kuin sinulla.....esim. väyrynen ei tiedä mitään noista viivoista jne. tuolla rengastuksella....
joten johtuu aivan täysin tuosta 18" matalasta rengastuksesta ja jousituksen "kovuudesta"...
sorry tuo kaverin oli muuten kovakattoinen.....clk.
eika ne ihan ole pyyhekumista runkoa tehneet kuitenkaan tuohon di kaaprioon
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: w208 clk 320 rengastus
Juu, ei varmaankaan, mutta kyllä nuo leonartot pakkaa silti aina olemaan katolisia löysempiä.LopenUupunut kirjoitti:
sorry tuo kaverin oli muuten kovakattoinen.....clk.
eika ne ihan ole pyyhekumista runkoa tehneet kuitenkaan tuohon di kaaprioon
.
Ja tokihan tuo hiukka haiskahtaisi alustan välyyksiltäkin, mihin ikinä ne sitte paikallistuukin. Nimittäin matala rengas ei tietenkään tee auton alustasta rikkinäisen oloista, jonkin verran epämukavamman tietty ja vähän tylymmän ajaa, mutta kolinat ja rikkinäinen perstuntuma kyllä viittaa siihen, että jotain siellä on vialla, mikä ei tosiaan korjaannu 55-sarjan renkailla. Toisaalta toisessa vaakakupissa on sitten ajettavuuden ja ajotarkkuden parantuminen.
Meillä vaimon Aakkosessa on 45-sarjan 17-tuumaiset ja omassa paavossa 40/35-sarjan 18-tuumaiset, eikä nuo pauku sen enempää noilla kuin joillain tuumakaupalla pienemmilläkään. Tömähtelevät ehkä enempi. Paavo kyllä taannoin alkoi vähän paukkumaankin, mutta muistanet mistä se sitten johtui...
Re: w208 clk 320 rengastus
Joo kannattaa laittaa vaan ne orkkis kumit jos haluaa päästä helpolla eikä kiinnosta pitää alustaa oikeasti kunnossa
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w208 clk 320 rengastus
Kyllä minusta alustan tulee olla kunnossa joka tapauksessa.
Alla oleva teksi on lainattu tuulilasin sivuilta :
"On ilman muuta totta, että kapeammalla renkaalla on kapeamman renkaan ominaisuudet ja leveämmällä renkaalla on leveämmän renkaan ominaisuudet ja ne eivät ole samanlaisia. Pitää kuitenkin muistaa, että joku autoilija haluaa autoltaan hieman tarkempaa ja jämäkämpää ohjaustuntumaa, toinen taas haluaa ennenkaikkea painottaa mukavuutta. Siksi toinen ei koe minkäänlaisena ongelmana sitä, että leveämpi ja matalaprofiilisempi rengas jysäyttää jossakin saumakohdassa hieman enemmän kuin kapeampi ja korkeampi rengas, mutta saattaa kokea todella häiritsevänä sen, että kapeampi ja korkeampi rengas sortaa aavistuksen mutkaisella tiellä nautiskellen ajettaessa. Toinen taas ei koe tuota pientä sortamista minkäänlaisena ongelmana, mutta häntä häiritsee suunnattomasti tuo jysähtely tien saumakohdissa.
Olennainen asia on siis se, että rengas + vanne on valmistajan suositusten mukainen, loppu riippuu kuljettajan mieltymyksistä. "
Tosin onko sitten esim 205-55-16 mikään kapea rengas on sitten taas toinen juttu .
Alla oleva teksi on lainattu tuulilasin sivuilta :
"On ilman muuta totta, että kapeammalla renkaalla on kapeamman renkaan ominaisuudet ja leveämmällä renkaalla on leveämmän renkaan ominaisuudet ja ne eivät ole samanlaisia. Pitää kuitenkin muistaa, että joku autoilija haluaa autoltaan hieman tarkempaa ja jämäkämpää ohjaustuntumaa, toinen taas haluaa ennenkaikkea painottaa mukavuutta. Siksi toinen ei koe minkäänlaisena ongelmana sitä, että leveämpi ja matalaprofiilisempi rengas jysäyttää jossakin saumakohdassa hieman enemmän kuin kapeampi ja korkeampi rengas, mutta saattaa kokea todella häiritsevänä sen, että kapeampi ja korkeampi rengas sortaa aavistuksen mutkaisella tiellä nautiskellen ajettaessa. Toinen taas ei koe tuota pientä sortamista minkäänlaisena ongelmana, mutta häntä häiritsee suunnattomasti tuo jysähtely tien saumakohdissa.
Olennainen asia on siis se, että rengas + vanne on valmistajan suositusten mukainen, loppu riippuu kuljettajan mieltymyksistä. "
Tosin onko sitten esim 205-55-16 mikään kapea rengas on sitten taas toinen juttu .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: w208 clk 320 rengastus
Nimenomaan ja tässä tapauksessa kaikki ei ole kunnossa ku ainakaan itsellä ei ole täysin vastaavalla rengaistuksella mitään töminöitä, kolinoita tai lotinoita. Sitä en kyllä jaksa uskoa että tuo olisi mikään cabin ominaisuuskaan.sportsman kirjoitti:Kyllä minusta alustan tulee olla kunnossa joka tapauksessa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w208 clk 320 rengastus
Ja ihan oikeasti:
Mitä tämä nyt sitten kunkin tulkinnan mukaan mahtaa tarkoittaa?haijaayl kirjoitti:ongelmana on että kaikki poikkiviivat tuntuu perseessä.
Re: w208 clk 320 rengastus
205/55 r16 koossa hyvä ajaa tuommoinen clk. jos haluat vetelyn pois niin uusi kallistuksenvakaajan puslat, hyvä tulee. kl-varaosista maksaa alta 40 euroa postikuluineen kaikki 4 puslaa vakaajaan.
Re: w208 clk 320 rengastus
kirjoitin varmasti vähän epäselvästi mutta alustasta ei kuulu mitään ylimääräisiä kolinoita ja kaikin puolin näyttää muutenkin ehjältä.iskarit ei vuoda mistään ja tuntuu toimivan hyvin.varmistin asian ja sport alusta on 100% tehtaalla asennettu.alustahan on kyllä jäykkä ja mutkatiellä erinomainen ajaa.mutta kiitos näistä hyvistä vinkeistä ja parantaakseni "mukavuutta" taidan päätyä noihin 16" renkaisiin ja vanteisiin.
Re: w208 clk 320 rengastus
nyt kesän enemmän autoon tutustuneena tämä amg jousitus on erittäin jäykkä mutta hyvä ajaa.vaihdoin renkaiksi 225/45x18 mutta barumit.ajo tuntuma "pehmeni" näillä aika paljon elikkä nämä nexenit on erittäin kovat ajaa ja vielä korostuu tällä alustalla.kiitos kaikille vastanneille niistä on ollut apua.jatkossa ehkä voin päätyä jousituksen vaihtoon pehmeämmäksi jos löydän sopivan vaihtoehdon ilman että jousitus nousee.
Re: w208 clk 320 rengastus
Eibachia vaan nurkkiin nii tulee mukavat kyydit
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: w208 clk 320 rengastus
kl varaosien mukaan nämä amg:n iskarit on myös erittäin kovat joten mitä ootte mieltä auttaako jos vaihtaa vain tälläiset Eibachin laadukkaat iskarit.pääsisi paljon helpomalla.
Re: w208 clk 320 rengastus
Niinkuin tuossa aiemmin sanottiin: Kapeammalla ja korkeamman profiilin renkaalla on sellaisen renkaan ominaisuudet ja leveällä matalaprofiilirenkaalla on sellaisen renkaan ominaisuudet.
Kolmessa viimeisimmässä autossa renkaat ovat olleet profiililtaan max 40, käytännössä aina laaturenkaita, pääasiassa Michelin PS2:sta, alustat 100% varmuudella kunnossa ja silti jokainen auto on ihan kohtalaisesti "jysäyttänyt" esim moottoriteillä olevien siltojen liitoskohdissa.
Voihan sitä "jysäytystä" tietysti koettaa vaimentaa pehmeämmällä alustalla, mutta silloin menettää osan ominaisuuksista joita sillä alustalla on alunperin haettu. Rengastusta voi muuttaa, mutta sen myötä muuttuvat sitten myös ominaisuudet. Se on sitten makuasia millaisia ominaisuuksia hakee, mutta sanoisin että kaikkia mahdollisia ominaisuuksia ei ole mahdollista saada samaan alustaan+rengastukseen.
Vaikka omissa autoissa siis nuo jysähdykset ovatkin itseasiassa aika kovia..todennäköisesti sellaisia että useimmissa autoissa ne olisivat todella kiusallisen häiritseviä, niin ei ole edes käynyt mielessä heikentää alustan+rengastuksen muita ominaisuuksia hakemalla sellaista pehmeyttä joka poistaisi nuo jysäytykset. Ne on vaan kestettävä..ja vastineeksi alustalta saa sitten paljon muuta..
Kolmessa viimeisimmässä autossa renkaat ovat olleet profiililtaan max 40, käytännössä aina laaturenkaita, pääasiassa Michelin PS2:sta, alustat 100% varmuudella kunnossa ja silti jokainen auto on ihan kohtalaisesti "jysäyttänyt" esim moottoriteillä olevien siltojen liitoskohdissa.
Voihan sitä "jysäytystä" tietysti koettaa vaimentaa pehmeämmällä alustalla, mutta silloin menettää osan ominaisuuksista joita sillä alustalla on alunperin haettu. Rengastusta voi muuttaa, mutta sen myötä muuttuvat sitten myös ominaisuudet. Se on sitten makuasia millaisia ominaisuuksia hakee, mutta sanoisin että kaikkia mahdollisia ominaisuuksia ei ole mahdollista saada samaan alustaan+rengastukseen.
Vaikka omissa autoissa siis nuo jysähdykset ovatkin itseasiassa aika kovia..todennäköisesti sellaisia että useimmissa autoissa ne olisivat todella kiusallisen häiritseviä, niin ei ole edes käynyt mielessä heikentää alustan+rengastuksen muita ominaisuuksia hakemalla sellaista pehmeyttä joka poistaisi nuo jysäytykset. Ne on vaan kestettävä..ja vastineeksi alustalta saa sitten paljon muuta..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: w208 clk 320 rengastus
kesän ajeltuani n.10000km olen kyllä tullut samaan loppu tulokseen ja pitää paikkansa tällä alustalla auto on hyvä ajaa.mutta kun aiemmat autot on näitä perus jousituksen omaavia niin tämä kovuus tuntui aluksi oudolta.tässä vaiheessa en tee mitään alustalle.suuri kiitos kaikille vastanneille koska niistä on ollut paljon apua.