matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Liian myöhässä menin noita renkaita kääntämään. Hantin puolen renkaasta näkyi jo kankaat. 5000km kesti siis Fullwayt. Ensi viikolla menee alusta ja renkaan kulmat uudelleen säätöön. Tosiaan sellainen 2 sentin kaista tosta renkaasta kuluu, muuten pintaa reilut 6 mm jäljellä!
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Onko kellään omakohtaista kokemusta Michelin energy saverin uusimmasta malllista ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Vieppä Ihodeen auto niin saat kulmat kohdilleen. Osaavat laittaa kulmat niin kuin madallettuun autoon pitää laittaa jos ei camber tankoja ole. Kyllä mulla kesän on kestänyt kumit takana. Joku muutama sentti madallettu ja aika hyvin on välilla kumit saanut kyytiä.arto79 kirjoitti:Liian myöhässä menin noita renkaita kääntämään. Hantin puolen renkaasta näkyi jo kankaat. 5000km kesti siis Fullwayt. Ensi viikolla menee alusta ja renkaan kulmat uudelleen säätöön. Tosiaan sellainen 2 sentin kaista tosta renkaasta kuluu, muuten pintaa reilut 6 mm jäljellä!
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Ihodessa tuokin on säädetty, mutta alustaa on tiputettu liikaa (yli 50mm). Pitää nostaa hiukan, jotta camber ei niin raju.Tomp kirjoitti:Vieppä Ihodeen auto niin saat kulmat kohdilleen. Osaavat laittaa kulmat niin kuin madallettuun autoon pitää laittaa jos ei camber tankoja ole. Kyllä mulla kesän on kestänyt kumit takana. Joku muutama sentti madallettu ja aika hyvin on välilla kumit saanut kyytiä.arto79 kirjoitti:Liian myöhässä menin noita renkaita kääntämään. Hantin puolen renkaasta näkyi jo kankaat. 5000km kesti siis Fullwayt. Ensi viikolla menee alusta ja renkaan kulmat uudelleen säätöön. Tosiaan sellainen 2 sentin kaista tosta renkaasta kuluu, muuten pintaa reilut 6 mm jäljellä!
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Ok. Pitäs vaan saada aikaseks noi tangot. Piti koneistaa sellaset, mutta jäi. Jos nyt talveks sais aikaeksi kun aika levoton perä.
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Mietein, että jos asentaa ne camber-säätörangot, niin ottaako leveä rengas lokasuojan reunaan kiinni kun ajaa töyssystä? Alusta kun joustaa, niin rengas ei enää käännykään lokarin sisälle tarpeeksi..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Pirellin Cinturatot (245/45R17 95Y) on nyt olleet alla karvan yli 20tkm, ja alkavat olla vaihtokunnossa. Löytyykös näistä "paremmista" merkeistä vastaavan nopeusluokan (W kelpaa myös) renkaita, jotka kestävät enemmän, vai onko tuokin ihan hyvä suoritus? (ajotyyli on siisti, tosin muutamaan otteeseen Euroopan reissulla on menty välillä melko vauhdillakin). Pirellin Treadware näytti olevan 260.
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Michelin XGT H4 oli joskus olemassa, jotka kesti kuin tauti. En tiedä tehdäänkö enää.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Hankook evo 12 on nyt kesän ajettuna ( 245/40-18)
Osoittautunut hyväksi kummiksi. n 10tkm ajettuna ja ajaa vielä ensi kesänkin.
Pidossa ei ole moittimista märälläkään. Rengasmelua senverran kuin tuonkokoisilla renkailla nyt on..
Autossa on madallusta senverran tyhjää on sormenverran lokasuojan ja renkaan välissä.
( H&R street cup kitti)
Osoittautunut hyväksi kummiksi. n 10tkm ajettuna ja ajaa vielä ensi kesänkin.
Pidossa ei ole moittimista märälläkään. Rengasmelua senverran kuin tuonkokoisilla renkailla nyt on..
Autossa on madallusta senverran tyhjää on sormenverran lokasuojan ja renkaan välissä.
( H&R street cup kitti)
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03
exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
S203 220cdi -03
exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
http://aijaa.com/v.php?i=008458665133.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
12.850km takana ja kuluneet 2mm nuo kiinakumit....paineet 2.4 joka kulmassa ja aivan tasaista on edessä ja takana kuluminen, joka renkaan kulutuspinta nyt 6mm.
tuosta laskien noilla ajaa sen 30tkm ainakin...jollei 40tkm?
tosin nuon sateella aivan saippuaa....hengenvaaralliset.
E: lipsahti väärä luku ensin...ajettu siis tuo 12850...piti tarkistaa "päiväkirjasta"
12.850km takana ja kuluneet 2mm nuo kiinakumit....paineet 2.4 joka kulmassa ja aivan tasaista on edessä ja takana kuluminen, joka renkaan kulutuspinta nyt 6mm.
tuosta laskien noilla ajaa sen 30tkm ainakin...jollei 40tkm?
tosin nuon sateella aivan saippuaa....hengenvaaralliset.
E: lipsahti väärä luku ensin...ajettu siis tuo 12850...piti tarkistaa "päiväkirjasta"
Opel, "weird lieben autos"....
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Kiinankumeista kun on tässä puhuttu niin tässä eräs kokemus aiheeseen löyhästi liittyen.
Mulla on nyt uusia vanteita odotellessa väliaikaisesti alla Nankang-merkkiset kiinankumit. Rauhallisessa ajossa ihan ok, mutta märällä pito on yllättävän huono, sen huomaa jo märällä mutkatiellä 80km/h nopeudessa ja oikeastaan kiusallisin piirre on se, että pito häviää varoittamatta yhtäkkiä sitten kun se häviää.
Nankangien hyvä puoli on tietysti sitten se, että niillä on helppo suditella kuivalla asfaltilla..Michelinien kanssa se oli huomattavasti hankalampaa
Mutta joo, vakavammin puhuen märkäpito tosiaan on ainakin noissa Nankangeissa melko huono.
Mulla on nyt uusia vanteita odotellessa väliaikaisesti alla Nankang-merkkiset kiinankumit. Rauhallisessa ajossa ihan ok, mutta märällä pito on yllättävän huono, sen huomaa jo märällä mutkatiellä 80km/h nopeudessa ja oikeastaan kiusallisin piirre on se, että pito häviää varoittamatta yhtäkkiä sitten kun se häviää.
Nankangien hyvä puoli on tietysti sitten se, että niillä on helppo suditella kuivalla asfaltilla..Michelinien kanssa se oli huomattavasti hankalampaa
Mutta joo, vakavammin puhuen märkäpito tosiaan on ainakin noissa Nankangeissa melko huono.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
jva kirjoitti:Kiinankumeista kun on tässä puhuttu niin tässä eräs kokemus aiheeseen löyhästi liittyen.
Mulla on nyt uusia vanteita odotellessa väliaikaisesti alla Nankang-merkkiset kiinankumit. Rauhallisessa ajossa ihan ok, mutta märällä pito on yllättävän huono, sen huomaa jo märällä mutkatiellä 80km/h nopeudessa ja oikeastaan kiusallisin piirre on se, että pito häviää varoittamatta yhtäkkiä sitten kun se häviää.
Nankangien hyvä puoli on tietysti sitten se, että niillä on helppo suditella kuivalla asfaltilla..Michelinien kanssa se oli huomattavasti hankalampaa
Mutta joo, vakavammin puhuen märkäpito tosiaan on ainakin noissa Nankangeissa melko huono.
Juu ja ittekin tuossa mietiskelin ja oliskohan yksi syy että noi kiinarenkaat on ihan oikeesti tehtykin huomattavasti lämpösempiin olosuhteisiin kuin meidän ilmasto? ainakin kaikki nekumit mitä ystäväpiirissä on olleet kovia kuin korput ja kestäneet mielettömiä kilometrejä....esim. nyt kun on kylmemmät kelit niin aamulla nuo renkaat on ihan "neliöt" ensimmäiset 10-20km matkan ennen kuin lämpeevät ja sitten meno tasaantuu... eikä noissa minunkaan kiinakumeissa kesällä mitään ongelmaa ollut kun oli 20+ kelit...jopa sateella lämpinässä oli jonkin sortin pitoa havaittavissa...nyt viileällä ei sitten mitään....liikenneympyrässä 20-30 vauhdissa saa perän irti pelkällä ajolinjan tiukennuksella....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Niitä ei ole mihinkään suunniteltu niitä kiinanrenkaita. Ainoa päämäärä suunnittelussa on hinta.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Huikko kirjoitti:Niitä ei ole mihinkään suunniteltu niitä kiinanrenkaita. Ainoa päämäärä suunnittelussa on hinta.
vois ne olla hyviä ratavallin suojia esim. ahvenistolla tosin kovempia kuin kaide ???.....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Tuo on muuten ihan totta! Nyt kun tuli puheeksi niin jo näillä keleillä Kiinanrengas on samanlainen kuin hyvä talvirengas seisottuaan päiväkausia huippupakkasissa..eli "neliö". Tänään viimeksi tein tuon saman havainnon Nankangien kanssa kun lähdin aamulla liikenteeseen. Ensimmäiset kilometrit renkaat tuntuivat "neliöiltä" ja sitten vasta muuttuivat taas pyöreiksi.LopenUupunut kirjoitti: nyt kun on kylmemmät kelit niin aamulla nuo renkaat on ihan "neliöt" ensimmäiset 10-20km matkan ennen kuin lämpeevät ja sitten meno tasaantuu... eikä noissa minunkaan kiinakumeissa kesällä mitään ongelmaa ollut kun oli 20+ kelit...jopa sateella lämpinässä oli jonkin sortin pitoa havaittavissa...nyt viileällä ei sitten mitään....liikenneympyrässä 20-30 vauhdissa saa perän irti pelkällä ajolinjan tiukennuksella....
.
Olisiko siinä perää, että ne tosiaan olisi alunperin ajateltu pääasiassa sinne (etelä)Kiinan kuumiin olosuhteisiin?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
jva kirjoitti:Tuo on muuten ihan totta! Nyt kun tuli puheeksi niin jo näillä keleillä Kiinanrengas on samanlainen kuin hyvä talvirengas seisottuaan päiväkausia huippupakkasissa..eli "neliö". Tänään viimeksi tein tuon saman havainnon Nankangien kanssa kun lähdin aamulla liikenteeseen. Ensimmäiset kilometrit renkaat tuntuivat "neliöiltä" ja sitten vasta muuttuivat taas pyöreiksi.LopenUupunut kirjoitti: nyt kun on kylmemmät kelit niin aamulla nuo renkaat on ihan "neliöt" ensimmäiset 10-20km matkan ennen kuin lämpeevät ja sitten meno tasaantuu... eikä noissa minunkaan kiinakumeissa kesällä mitään ongelmaa ollut kun oli 20+ kelit...jopa sateella lämpinässä oli jonkin sortin pitoa havaittavissa...nyt viileällä ei sitten mitään....liikenneympyrässä 20-30 vauhdissa saa perän irti pelkällä ajolinjan tiukennuksella....
.
Olisiko siinä perää, että ne tosiaan olisi alunperin ajateltu pääasiassa sinne (etelä)Kiinan kuumiin olosuhteisiin?!
Tästä päästään aasinsiltana hienosti ilmastonlämpenemiseen ja voidaankin todeta että kiinalaiset on ennakkomarkkinoinnin pioneerejä aloittaessaan kauppaamalla meille jo nyt noita renkaita....taisivat tietää että ilmasto lämpenee niin että meillä ei ole kohta talvea ollenkaan
niin ja pitäähän sen kumin olla lämpimissä maissa vähän kovempaa seosta...tuollaiset TW200 kumit taitaisi sulaa jo parkissa ollessa alle...
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Pirelli P7 Cinturatot vaihdettiin tänään pois alta 22512km ajon jälkeen. Kuluneimmassa renkaassa on pintaa vähän vajaa 3mm, vähiten kuluneessa vähän vajaa 5mm.
(huomasin sattumalta, että suunnilleen samaan aikaan kun laitoin Pirellit alle, ostin myös 4L lasinpesunestettä. Sekin on nyt aika loppu)
(huomasin sattumalta, että suunnilleen samaan aikaan kun laitoin Pirellit alle, ostin myös 4L lasinpesunestettä. Sekin on nyt aika loppu)
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Kumhot ajettu loppuun 225/40-18" 28800km treadwear 400.
Uutena Continental contisportcontact3 235/40-18" treadwear 280. Kulutus ainakin nousi. Maantieajossa 200km 0,8l/100km enemmän vie contit.
Uutena Continental contisportcontact3 235/40-18" treadwear 280. Kulutus ainakin nousi. Maantieajossa 200km 0,8l/100km enemmän vie contit.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Vanhaan viestiketjuun jatkaen omia kokemuksia..
Viime loppukesästä ostetut Nankang 235/45/17 ja nyt 15 000km jälkeen ovat aivan sileät. Ovat kuluneet aivan silmissä.. jäin ihmettelemään että jotain on nyt vialla, sitten muistin tän treadware keskustelun ja kävin katsomassa niin ovat luvultaan 200! Eli siinä varmaan selitys.
No.. sitte tilaamaan uusia renkaita rengas onlineista ja olen nyt 4 kertaa soittanut ja 4 s.postia lähettänyt kyselyn että missä merkissä ja mallissa olisi tässä kokoluokassa suurin treadware luku? Aina ovat luvanneet selvittää mutta koskaan ei ole tullut vastausta.. siis 8 kertaa esittänyt heille kysymyksen.. ehkä se on liian iso homma selvittää.. mene ja tiedä.
No kaverilla on myös Nankangit samankokoiset, tosin eri malli, joissa TW luku on 360. tilasin sitte semmoiset. saa nähdä mikä on Km kestävyys vaikutus.
Viime loppukesästä ostetut Nankang 235/45/17 ja nyt 15 000km jälkeen ovat aivan sileät. Ovat kuluneet aivan silmissä.. jäin ihmettelemään että jotain on nyt vialla, sitten muistin tän treadware keskustelun ja kävin katsomassa niin ovat luvultaan 200! Eli siinä varmaan selitys.
No.. sitte tilaamaan uusia renkaita rengas onlineista ja olen nyt 4 kertaa soittanut ja 4 s.postia lähettänyt kyselyn että missä merkissä ja mallissa olisi tässä kokoluokassa suurin treadware luku? Aina ovat luvanneet selvittää mutta koskaan ei ole tullut vastausta.. siis 8 kertaa esittänyt heille kysymyksen.. ehkä se on liian iso homma selvittää.. mene ja tiedä.
No kaverilla on myös Nankangit samankokoiset, tosin eri malli, joissa TW luku on 360. tilasin sitte semmoiset. saa nähdä mikä on Km kestävyys vaikutus.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
tj86430, millasia paineitä käytit edessä ja takana (renkaat kylmänä, paine nousee hiukan kun rengas lämpee)
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: matalaprofiilisten renkaiden kulutuskestävyys
Siis noissa viime kesän Pirelleissä? En nyt varmaksi muista, mutta yleensä minulla on normaaliajossa siellä 2,6 pintaan ja keski-euroopan moottoriteitä varten vähän enemmän (ja silloin usein takana vähän enemmän kuin edessä)nh1131 kirjoitti:tj86430, millasia paineitä käytit edessä ja takana (renkaat kylmänä, paine nousee hiukan kun rengas lämpee)