Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Talvirenkaita etsiskelemässä,ja tähän asti olen kaikki talveni ajanut nastarenkailla...mutta kun on lähipiiristä kuulut niin kehuja nykyisten kitkarenkaiden mukavuudesta ja hiljaisuudesta,niin on jo juolahtanut mieleeni,että pitäisikä tehdä kerrassaan radikaali muutos,jos ostaa ekat kitkarenkaat Väyryseeni...??? Autohan on raskas ja perusturvallinen,osaltaan puoltaa kitkojen käyttöä.Tämähän tällainen klassinen puolesta/vastaan aihe...!!!
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Budder
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 20.04.2009 20:27
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Budder »

Laita vaan ne nastarenkaat...
Pari talvea ajelin C-sarjalaisella jossa oli kitkarenkaat alla ja ei oikein vakuuttanut.
Nyt vaihtui auto & merkki, mutta renkaiksi olen ajatellut pohjoismaihin tarkoitettuja nastarenkaita.
Mutta tämä oli vain minun mielipide
BMW X3 35D
ex.MB C270CDI & BMW 35D,MB C AMG,
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Onhan nuo kitkat mahtavat jos on pelkkä talvikeli eli lunta eikä niin kuin tässä ollut pari talvea lumi sulaa ja tie on jäässä
niin kitkat ei pidä kunnolla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
johtajaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 17.01.2010 00:55
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja johtajaahonen »

Riita poikki ja kitkanastat alle =)
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Valitettavasti täällä pääkaupunkiseudulla tarvitaan nastaa, muualla Suomessa pärjää kitkalla. Ja sitten perusteluihin, kaikilla "työsuhdeautoilijoilla" on kitkat, jotka kiillottavat risteykset, joten ne jotka joutuvat itse maksamaan ajamisensa, saavat hoitaa "liukkauden eliminoimisen"
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja napa »

johtajaahonen kirjoitti:Riita poikki ja kitkanastat alle =)
:thumbup: esim. nokian hakkapeliitta 7 on hyvä kompromissi... ei kovin kauhea ajaa "kesäkelilläkään", mutta pitoa riittää sitten myös silloin, kun sitä tarvitaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

kitkat ja tarpeen mukaan lumiketjut.... :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
Full Throttle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 24.07.2009 17:42

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Full Throttle »

Itsellä kitkat on pyörineet alla jo monta vuotta, siis kesällä. Talvi käyttöön niistä ei mielestäni ole. Mukavan hiljaiset ovat virallisiin kesäkumeihin verrattuna...
Avatar
johtajaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 17.01.2010 00:55
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja johtajaahonen »

Full Throttle kirjoitti:Itsellä kitkat on pyörineet alla jo monta vuotta, siis kesällä. Talvi käyttöön niistä ei mielestäni ole. Mukavan hiljaiset ovat virallisiin kesäkumeihin verrattuna...

Ite en kyl noilla kitkoilla kesäkeleillä ajelis muuta kun hidasta kylämunkkia kun tuppaa olemaan melko killerit jos jarrutusmatkoja ja käyttäytymistä ääritilanteissa verrataan normi kesäkumeihin..
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja skibe »

johtajaahonen kirjoitti:
Full Throttle kirjoitti:Itsellä kitkat on pyörineet alla jo monta vuotta, siis kesällä. Talvi käyttöön niistä ei mielestäni ole. Mukavan hiljaiset ovat virallisiin kesäkumeihin verrattuna...

Ite en kyl noilla kitkoilla kesäkeleillä ajelis muuta kun hidasta kylämunkkia kun tuppaa olemaan melko killerit jos jarrutusmatkoja ja käyttäytymistä ääritilanteissa verrataan normi kesäkumeihin..
Joo kyl ne kesäkumit on kesälle ja kitkat talveen
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Full Throttle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 24.07.2009 17:42

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Full Throttle »

olisko perusteluja?
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja skibe »

Full Throttle kirjoitti:olisko perusteluja?
eiköhän sitä isommasta vesilätäköstä selvitä turvallisemmin kesänakeilla kuin kitkoilla
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Full Throttle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 24.07.2009 17:42

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Full Throttle »

Se on totta. Nasta repii veden pinnan rikki ja pito on parempi. Eikö talvella ole vesilätäköitä? Ja kitkakumi vaati kovemman rengaspaineen toimiakseen mersun alla. Raskas auto ja löysä runko kun ei meinaa toimia...
Iso-Jaska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 691
Liittynyt: Su 17.07.2005 00:08
Paikkakunta: EFIV

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Iso-Jaska »

Pitkään iteki vastustelin kitkoja, mutta sitte viime talvena ostamassani 124:ssa oli uudet kitkat alla. Kyllä niillä vapaa-aikana maaseudulla polanneteillä cruisaillessa pärjäs, mutta heti ku oli jäinen tie, niin höllättävä reiluusti vrt. nastarenkailla.

Omaan Väykkyyn en laittaisi kitkoja mm. lukkoperän puutteen takia. Muutenkin tuntuu ettei koko autoa ole suunniteltu talviolosuhteisiin ajogeometrian takia
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Avatar
johtajaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: Su 17.01.2010 00:55
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja johtajaahonen »

Joku kotimainen autolehti vertas kitkoja ja kesäkumeja kesäkelillä ja kitkoista loppu pito ääritilanteissa kertalaakista ja jarrutusmatkat oli metrikaupalla pitemmät kitkoilla jne. Suosittelivat et ei kannata ajaa kitkoja loppuun kesäkumeina kun on hengenvaaralliset.. Noh toivottavasti ei tartte kenenkään joutua miettimään et oispa ollu ne kesäkumhot alla ni ei ois noi hampaat tossa ratissa kiinni ja moottori sylissä.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Nastat alle ja radiota kovemmalle..
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

Kitkat sopivat erinomaisesti paljon maantietä tahkovalle.
Tähti näyttäköön tien.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RikuK kirjoitti:Nastat alle ja radiota kovemmalle..

ei väyrysessä ainakaan ole väliä kummat on alla...suvikumit tai nastat...samat äänet, eli hiljaiset.
Opel, "weird lieben autos"....
Full Throttle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 24.07.2009 17:42

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Full Throttle »

Itse heitän keikkaa niin linkkarilla, taksilla kuin rahtikoneella ja raskaissa ei pääsääntöisesti käytetä nastoja. Joskus harvoin etuakselilla. Hyvin on tiellä pysytty... Ja taksit ovat myös enimmäkseen luopuneet kitkoista Vaan mihin ne kitkat on oikein sitten tarkoitettu? Talvella pito polanteella on hyvä vaan jäätiköllä ei pitoa ole. Ja kesällä ne muuttuvat ilmeisesti hengenvaarallisiksi? No tarkoitus ei ole saivarella... Mitenkäs ne kiinan renkaat verrattuna nokian kitkoihin toimivat kesällä?

Edit: ja talvella henkilömallin mersuissa mennään nastoilla. Sattui vaan jäämään nyrkkeihin kitkat joilla oli meininki ajella talvi. No pito ei miellyttänyt ja keväällä renkaat ruuvattiin alle josko toimisivat paremmin. Ero kulutuksessa ja melussa on havaittavissa. Mikäli kauppaan menen niin hankin kesäpintaiset merkkirenkaat.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja etrade »

Full Throttle kirjoitti:...raskaissa ei pääsääntöisesti käytetä nastoja...
Kerran näkyi jakaris nastarenkaat ja kyllä sitä ihmeteltiin. Omistaja naama punaisena selitteli että niistä sai vähennyksiä kun oli useampi rengassarja ...
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Kiitos vastauksista...taidan pysyä perinteisesti nastarenkaissa...ois vaan tossa yhdet KUMHO KW23-kitkarenkaat halvalla tyrkyllä..ja KUMHOn nasta- ja kesärenkaista pelkästään hyviä kokemuksia..ajo-ja pito-ominaisuuksiltaan vähintään keskitasoa..ja melu+kestävyys huipputasolla.:) Ja hinta aina pikkaisen edullisempi kuin tunnetummissa merkkirenkaissa.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos on oikea talvikeli, niin kyllä hyvä kitkakumi on suunnilleen samaa tasoa, kun nastarengas. pitää hyvin ja on hiljanen. märällä, tai kuivalla asfaltilla jonkun verran hiljasempi, ku nastakumi. jäällä se ero sitten oikeesti tulee esiin. kyllä se kitkakumikin paremmin jäällä pitää, kun kesäkumi, mutta nastarengas on tässä asiassa voittaja. meillä on toisessa autossa kitkakumit ja toisessa nastakumit. molemmilla pärjää ihan hyvin. paitsi, että toi kitkarengas ei ota ihan niin nopeesti itteensä, jos vähän sudittelee. jos tuntuu, että osaa ajaa, niin hyvää, hitaan nopeusluokan kitkakumia suosittelen. jos on esim. liukkaalla vähän epävarmaa se ajaminen, niin sitten nastat. ne antaa enemmän anteeks ääritilanteissa, esim. vaikka jäisellä tiellä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
nieminen69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja nieminen69 »

Ajannut monta vuotta "hyvillä" kitkoilla pääkaupunkiseudulla ja muutamat satunnaiset keski-suomen reissut, hyvin olen pärjännyt. Vaatii vain ajattelutavan muutoksen, ennakoiva ajotapa ja pitkät turvavälit. Todettakoon, että ajan todella vähän talviaikaan ja tappokelillä annan auton olla rauhassa tallissa.
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja kari v »

Juu, kyllähän se on niin, että nyky nastat on vaan koristeena. Kitkarenkaassa ns. lamellit ja kumiseos aivan muuta luokkaa kuin nastarenkaiden kumiseos. Itse olen ajanut autoa 31 vuotta( ja kilsoja helevetisti) ja niistä 21 viimeistä vuotta kitkoilla,enkä varmasti osta enää nastoja...!!! :thumbup:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Omasta mielestä:

Kitkat:
- Erittäin hiljaiset
- Toimii lumella ja sohjossa erittäin hyvin
- Voi pitää alla aina kun tien lämpö pysyy alle 15C, eli "kausi" paljon pidempi kuin nastoilla, ja alle voi vaihtaa jo "lämpimänä ja kuivana" syyspäivänä
- Voi "kurittaa" ilman että nastat lentää irti
- Ei sisäänajoa
- Voi hätätilanteessa käyttää kesäkelilläkin ilman kummempia tunnontuskia

Nastat:
- Toimii jäällä paremmin
- Lyhyempi kausi -> setti kestää yhden tai kaksi talvea pitempään

Hinnassa ei ole pitemmän päälle juuri merkitystä, ostaako kitkat vai nastat. Itse en muuta osta kuin kitkoja. Tietysti aina uudet mallit ja "testivoittajat", mahdollisimman äskettäin paistetut. Vanha/huono kitkarengas on varmasti paljon huonompi kuin vanha/huono nastarengas.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:
RikuK kirjoitti:Nastat alle ja radiota kovemmalle..

ei väyrysessä ainakaan ole väliä kummat on alla...suvikumit tai nastat...samat äänet, eli hiljaiset.
Tätä määkin meinasin. Jos siihen micraan siirryt, niin sitte varmaan kitkat ja korvatulpat :wink: .
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

johtajaahonen kirjoitti:Ite en kyl noilla kitkoilla kesäkeleillä ajelis muuta kun hidasta kylämunkkia kun tuppaa olemaan melko killerit jos jarrutusmatkoja ja käyttäytymistä ääritilanteissa verrataan normi kesäkumeihin..
Kaveri kun kerran ajo talvirenkaat alla (olikohan nypityt nastat, mutta nykypäivän "kitkanastat" siis jo, eli lamellointi jne) kolarin, olin itekin kyydissä, ja poliisit sitte alkoi mittamaan nopeutta jarrutusjälkien pituudesta, niin sanoin, että siinä on sitten vanhat talvirenkaat alla (tietenkin, koska mun ymmärryksen mukaan pidempi jarrutusmatka asfaltilla.), niin sanoivat vaan että ei niillä oo merkitystä!

Eli suotta pelkäät. :mrgreen: :angel:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja vemo »

Kymmenkunta talvea on kitkoilla tullut talvet taivallettua vähän joka puolella suomenniemeä. Ja hyvin on pärjännyt. Toki vaatii pikkasen ajo/ajattelutavan muutosta. Ja jos aikoo kitkarenkailla ajaa, kannattaa ihan suosiolla unohtaa kaikki eurooppakitkat jnejne. Misukka tai nokialainen. Jälkimmäisiä vaan ei pysty enää omiin kulkupeleihin laittamaan, kun tehtaan näkemys valmistusvioista on aika ihmeellinen... Joten pieni kuluttaja joutuu äänestämään kukkarollaan :)
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Avatar
Ville500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 02.02.2011 13:13
Paikkakunta: Turku

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Minä ihan oma-aloitteisesti ostin viime syksynä vaimon w124:seen kitkakumit... Se kun selvisi niin sain kyllä kuulla kunniani!!! :lol: Siihenpä totesin että, kokeile ja jos on huonot niin vaihdetaan nastat alle... Eipä koko talvena sanonu mitään!! Kattelin tossa huhtikuussa kun jaksoin ne vaihtaa pois, että eipähän ollu kulunu oikeestaan yhtään :shock: . Itte sit taas ajellu vanhalla hiacella ympäri vuoden kitkoilla... :) Kertaakaan ei oo tarvinnu työntää. :D Mutta muija osaa kyllä käsitellä takatuupparia.... Jos hiukankin epävarma kuski niin kannattaa ottaa nastat :mrgreen:
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Ainakaan w203 koriin en voi kitkoja suositella. Sen jälkeen sillä ei pääse enää eteenpäinkään. On nimittäin tuo vetoluistonesto aika paska noissa. Muutenkin tuntuu talvella hukkaavan pidon todella helposti vaikka e46 bemariin verrattuna. Ajonvakautus muutoin tomii kyllä kivasti.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Vastaa Viestiin