Tuli ostettua eka mese.
Eli vuoden 2006 CLK 320cdi cabrio automaatilla. Auto on hyvässä kunnossa ja kulkee hyvin, tosin noi 18" renkaat saavat lähteä ja tilalle 17".
Lueskelin nota juttuja tyyppi tms ongelmista, mutta ne oli noihin vanhempiin malleihin.
Onko tässä ilmeisesti w209 mallissa mitään tyyppi vikoja tai huomioon otettavaa? Glygoli juttu??
Koska käyttö on ympäri vuotista ja kyseessä diesel, niin onko autossa hoidettu lisälämmitys mitenkään? Eli onko webasto/eberiä? Ja saako tähän kunnollisen lohkolämmityimen?
Miten ilmalla säädettävät penkit toimii pakkasessa? Ikkunan tiivistehuolto onkin selvää. Ja kattokin toimii talvella ja eristää jopa paremmin kuin kova katto.
Autolla on ajettu kuitenkin jo 170t km.
Niin ja mistä saa naviin uudet kartat?
CLK 320 cdi W209 aut
Re: CLK 320 cdi W209 aut
Glykolit lootaan-ongelmat vähenee 9/2003 kun valeon syylärin rakennetta muutettiin...
Lyö VIN-koodi sinne ryss... venäläisten sivulle (käytä hakua, itsellä ei ollut linkkiä bookmarkattu), niin saat autosi varustelistauksen. Jos heti haluat tiedon webasta, kurkaa auton alle vänkärin puolelle moottoritilan etukulmaan. Siellä on pohjassa reikä, ja jos reiässä pilkistää metalliputki, se on webaston pakoputki... eiköhän siellä joku käynninaikainen lämmitys ole, joko sähköinen tai sitten weba.
Muutoin CDI-koneessa on CDI-koneen tyyppiviat (ruiskujen alusprikkojen vuodot, paluuletkujen o-renkaat, imusarjan läppämoottorin öljyyntyminen erityisesti kutoskoneessa, läppien jumit jne.)
Lyö VIN-koodi sinne ryss... venäläisten sivulle (käytä hakua, itsellä ei ollut linkkiä bookmarkattu), niin saat autosi varustelistauksen. Jos heti haluat tiedon webasta, kurkaa auton alle vänkärin puolelle moottoritilan etukulmaan. Siellä on pohjassa reikä, ja jos reiässä pilkistää metalliputki, se on webaston pakoputki... eiköhän siellä joku käynninaikainen lämmitys ole, joko sähköinen tai sitten weba.
Muutoin CDI-koneessa on CDI-koneen tyyppiviat (ruiskujen alusprikkojen vuodot, paluuletkujen o-renkaat, imusarjan läppämoottorin öljyyntyminen erityisesti kutoskoneessa, läppien jumit jne.)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CLK 320 cdi W209 aut
Kiitos vastauksesta.
Noi tyyppiviat joita luettelit, eivät taida olla mitään isoja vikoja.
Miten ylläpito, huolto tms kulut?
Noi tyyppiviat joita luettelit, eivät taida olla mitään isoja vikoja.
Miten ylläpito, huolto tms kulut?
Re: CLK 320 cdi W209 aut
Ei kai tuossa mitään erityisempää ihmeellistä ole ylläpidossa?!
Katto toimii talvella kyllä erinomaisen hyvin. Ainoa asia mikä sen kanssa kannattaa muistaa, on sen säännöllinen puhdistaminen ja kyllästäminen siihen tarkoitetulla aineella. Suolakura ei ole kattokankaalle kovin hyvä juttu, mutta säännöllinen kankaan kyllästys kyllä tekee siitä erittäin hyvin likaa hylkivän. Ainoa asia minkä itse koin hieman ongelmalliseksi Boxsterin kangaskaton kanssa talvikäytössä oli se, että jos autoa ei päässyt pesemään itse käsin, oli katon kanssa hieman hankalaa. Kyllästetty katto kun ei kaipaa juuri muuta pesua kuin lian harjaamisen kuivana pois ja hyvän huuhtelun puhtaalla vedellä siihen päälle..jos katon kankaaseen menee pesuainetta, on edessä aika nopeasti kyllästäminen tai likaa hylkivät ominaisuudet katoavat ja sitten se suolakura kyllä tarttuukin jo tiukasti. Kattohan kyllä kestää vaikka harjallisen pikapesun mekaaniset rasitukset, mutta ongelma on ne pesuaineet..ne kun vievät nopeasti sen kyllästysaineen katosta.
Joten jos vain voit pestä autosi käsin, niin tee se niin monella pesukerralla kuin vain voit. Pese ja kyllästä katto huolella talvea vasten ja puolivälissä talvea peset katon kertaalleen huolella ja käsittelet sen kyllästysaineella uudelleen. Se riittää pitämään katon siistinä talven rasituksista huolimatta. Avainasia katon hoidossa on siis huolellinen kyllästys JA autonpesujen yhteydessä VAIN huuhtelu puhtaalla vedellä siten ettei pesuaine pääse viemään katosta kyllästysaineen aikaansaamaa likaa hylkivää pintaa.
Onnea hienosta autosta ja huolettomia ympärivuotisia kilometrejä
Katto toimii talvella kyllä erinomaisen hyvin. Ainoa asia mikä sen kanssa kannattaa muistaa, on sen säännöllinen puhdistaminen ja kyllästäminen siihen tarkoitetulla aineella. Suolakura ei ole kattokankaalle kovin hyvä juttu, mutta säännöllinen kankaan kyllästys kyllä tekee siitä erittäin hyvin likaa hylkivän. Ainoa asia minkä itse koin hieman ongelmalliseksi Boxsterin kangaskaton kanssa talvikäytössä oli se, että jos autoa ei päässyt pesemään itse käsin, oli katon kanssa hieman hankalaa. Kyllästetty katto kun ei kaipaa juuri muuta pesua kuin lian harjaamisen kuivana pois ja hyvän huuhtelun puhtaalla vedellä siihen päälle..jos katon kankaaseen menee pesuainetta, on edessä aika nopeasti kyllästäminen tai likaa hylkivät ominaisuudet katoavat ja sitten se suolakura kyllä tarttuukin jo tiukasti. Kattohan kyllä kestää vaikka harjallisen pikapesun mekaaniset rasitukset, mutta ongelma on ne pesuaineet..ne kun vievät nopeasti sen kyllästysaineen katosta.
Joten jos vain voit pestä autosi käsin, niin tee se niin monella pesukerralla kuin vain voit. Pese ja kyllästä katto huolella talvea vasten ja puolivälissä talvea peset katon kertaalleen huolella ja käsittelet sen kyllästysaineella uudelleen. Se riittää pitämään katon siistinä talven rasituksista huolimatta. Avainasia katon hoidossa on siis huolellinen kyllästys JA autonpesujen yhteydessä VAIN huuhtelu puhtaalla vedellä siten ettei pesuaine pääse viemään katosta kyllästysaineen aikaansaamaa likaa hylkivää pintaa.
Onnea hienosta autosta ja huolettomia ympärivuotisia kilometrejä
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: CLK 320 cdi W209 aut
http://www.caraudio24.de/Hakkaha kirjoitti: Niin ja mistä saa naviin uudet kartat?
http://mapsby.tomtom.com/en/
Noilta sivustoilta pitäis jotakin löytyä..
E350CDI&A180CDI
Re: CLK 320 cdi W209 aut
onnittelut Hakkaha hienosta autosta.
tuosta kyseisestä kulkineesta hieman itsekin kiinnostuneena olisin kysynyt että onko tuo diesel V-koneella vai suora kutonen? Ja joko laatikko 7-vaihteinen automaatti, onko ratissa läppävaihteet?
kiitos tiedoista!
tuosta kyseisestä kulkineesta hieman itsekin kiinnostuneena olisin kysynyt että onko tuo diesel V-koneella vai suora kutonen? Ja joko laatikko 7-vaihteinen automaatti, onko ratissa läppävaihteet?
kiitos tiedoista!
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: CLK 320 cdi W209 aut
Kyllä tuolla konepellin alla näkyy olevan V6 kone. Laatikko on 7 vaihteinen automaatti, jossa on "oikean tyyppinen" manuaali asento. Asentoja on kolme M-C-S. Vaihto toimii joko ratin läpyköistä tai tikusta oikealle ja vasemmalle vääntämällä. Laatikko tuntuu olevan sen verran fiksu, että ihan miten vaan ei pääse vaihteita rukkaamaan päälle.Antero76 kirjoitti:onnittelut Hakkaha hienosta autosta.
tuosta kyseisestä kulkineesta hieman itsekin kiinnostuneena olisin kysynyt että onko tuo diesel V-koneella vai suora kutonen? Ja joko laatikko 7-vaihteinen automaatti, onko ratissa läppävaihteet?
kiitos tiedoista!
Täytyy sanoa että hintaansa nähden auto on hyvä. Kattokin toimii moitteetta ja myös kaukosäätimellä. Tosin pitää osoittaa kuskin oven kahvaan, eli ei toimi ihan mistä tahansa, joka on vähän huono juttu. Ja näin talvikäytössäkin auto on lämmin eikä suhise mistään. Mutta tiivisteet pitää voidella aika useasti. Saas nähdä mitä maksaa kun vien huoltoon...
Toi Audio APS-50 tuottaa vähän ongelmia, siinä on jonkun tyylinen bluetooth, eli löytää puhelimen, mutta ei kytkeydy mihinkään. En tiedä pitääkö siihen hommata joku lisä vempain vielä...
Re: CLK 320 cdi W209 aut
tuo läppävaihde -systeemi, onkohan ns. vakiona automaatin mukana w209 sarjassa? kun kaikki eivät ainakaan mainosta saksan sivuilla sitä varusteena, joissakin se on. kuvista ei taas saa selvää mutta joissakin se on... vanhemmissakin 5v tomaateissa kuulemma, mutta vakiona?
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...