W210 E420 millaisia kokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
makkes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 19.06.2011 13:12
Paikkakunta: Kaarina

W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja makkes »

Tuollainen kulkine ilmestyi nurkantakaa myyntiin, onko millaisia kokemuksia vastaavista vehkeistä tai varmoja kuulopuheita vuosimalli -97.
Avatar
J-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Su 17.10.2010 22:58
Paikkakunta: Kainuu

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja J- »

Käyttäjällä LopenUupunut on tämmönen mese, kysäise ainakin häneltä vaikka YV:llä.
c124 230 -88
Ex w202 M111.920
makkes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 19.06.2011 13:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja makkes »

kiitos
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

HIENO ja hulppee laite ajaa. Jos hyvin pidetty / huollettu,niin kovaa ajoa!!! :mrgreen: suosittelen
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja RH »

Juu. Bensakasi ihan minkä kokoinen tahansa sopii paavon moottoriksi kuin nyrkki silmään.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Muistaakseni LopenUupunut on joskus kirjoittanut tällä palstalla mitä on tehty tuolle väykylle eiköhän itse nimimerkki korjaa jos olen väärässä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Dodiin, nyt pääsee vastaamaan....piti talvikiekkot tonnisella vesihiomapaperilla pestä kun jäänyt viimetalven sonnat kiinni sen verran... :D

Niin 420 väyrynen.

Onhan tuolla jo 100.000km kertynyt kokemusta kahden vuoden aikana.
Olen todella ollut hyvin tyytyväinen vaikka muutama korjaus on tullut tehtyä.

Jos nyt päädyt (toivottavasti päädyt) ostamaan tuollaisen niin:
- tarkasta katalysaattorit, ne on luultavasti tuossa 200tkm kohdalla tiensä päässä, ei välttämättä mutta usein...kolisevat.
- ruoste, takakaaret ja helmapellit.
- kone pitää käydä tasaisesti...no se ei tietysti välttämättä ole iso vika jos vähän värisee....imusarjavuoto tai suutin :D
- kokeile jokainen sähkövempain järjestyksessä...kattoluukkua myöten :wink:
- takajoisitus, hydraulinen joten ole tarkkana ettei vuoda ja ei ole letkuvirityksiä putkistossa...yleensä ruostuu taka-akselia ennen ja moni tekee sinne letkuvirityksen joka ei sitten pidä kuin jonkin aikaa.... :wink:


loppupelissä tuollainen menee yllättävän pienellä bentseeni määrällä, omassani keskilutus on pyörinyt koko matkalta (100tkm) 9-11 välissä...ei paha.
varaosia löytyy kivasti, motonetistä,kl,veho. ja omatoimihuoltajalle helppo peli...vaihteistossa on proppu turbiinissa jne...ja perus halvat tulpat ja osat käy...ei tartte monen kympin tulppia montaa kymmentä kappaletta.... :wink:

ja siihen kannattaa tehdä heti kaikki tarpeellinen, eli kaikki öljyt perää myöten ja suodattimet.
sitten vaan kovaa ajoa ja ajamisen iloa.

Minulla on ollut uusia autoja kymmeniä ja tämä vanha väyrynen pesee ne kaikki hinta/laatusuhde vertailussa kevyesti, tosin tämän hankin ihan harrastemielessä.

Itse en miettisi hetkeäkään....ja koeajon jälkeen uskon ettet mieti sinäkään..... :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:Minulla on ollut uusia autoja kymmeniä ja tämä vanha väyrynen pesee ne kaikki hinta/laatusuhde vertailussa kevyesti, tosin
.
Vaikka tuo nyt varmaan on jo jonnin verran alkanna arvokkaasti patinoitua, niin pitääpi pitää mielessä, että jos vastaavaa uutta autoa hamuaa, niin kai sitä semmonen suurin piirtein 100K€ pitää kumminkin varata pätäkkää taskuun. Jotta ei ne uudemmatkaan autot tuossa jokamiestasossa niin ihmeellisiä ole. Uusia kyllä.

Ja komppaan täältä. Jos auto on ostettavan ja omistettavan oloinen, niin kuten joskus ennenkin olen todennut: siihen kyllästyy hitaasti :wink: .
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja karra »

Minulla 207 tkm (oletettavasti) ajettu W124 E420 ja se on nam nam. On niin erilainen kun 560SEC tai toki 300SEL 6.3. Sellainen käteen istuva kuin hansikas; tuntuu että sillä kun ajaa niin kuski on osa autoa - nykyautoilla en saa tätä tunnelmaa. Mutta tämä siis w124; wäykky on ruma sorry vaan .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
makkes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 19.06.2011 13:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja makkes »

karra kirjoitti:Minulla 207 tkm (oletettavasti) ajettu W124 E420 ja se on nam nam. On niin erilainen kun 560SEC tai toki 300SEL 6.3. Sellainen käteen istuva kuin hansikas; tuntuu että sillä kun ajaa niin kuski on osa autoa - nykyautoilla en saa tätä tunnelmaa. Mutta tämä siis w124; wäykky on ruma sorry vaan .

Yhdyn näkökantaan ittelläni 2kpl 124 260 manuaali ja tomaatti 1kpl 190 230. kun puhutaan luotettavuudesta ja ulkonäöstä olen omaa mieltä. En olisi muuten kysynyt täältä. Olen kuitenkin jo päättänyt että meille mahtuu neljäs kulkkine. No joskus sitä lankeaa vaan ei syntiin.


Väykky ei ole ruma jos sitä muotoillaan uudestaan :P
makkes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 19.06.2011 13:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja makkes »

LopenUupunut kirjoitti:Dodiin, nyt pääsee vastaamaan....piti talvikiekkot tonnisella vesihiomapaperilla pestä kun jäänyt viimetalven sonnat kiinni sen verran... :D

Niin 420 väyrynen.

Onhan tuolla jo 100.000km kertynyt kokemusta kahden vuoden aikana.
Olen todella ollut hyvin tyytyväinen vaikka muutama korjaus on tullut tehtyä.

Jos nyt päädyt (toivottavasti päädyt) ostamaan tuollaisen niin:
- tarkasta katalysaattorit, ne on luultavasti tuossa 200tkm kohdalla tiensä päässä, ei välttämättä mutta usein...kolisevat.
- ruoste, takakaaret ja helmapellit.
- kone pitää käydä tasaisesti...no se ei tietysti välttämättä ole iso vika jos vähän värisee....imusarjavuoto tai suutin :D
- kokeile jokainen sähkövempain järjestyksessä...kattoluukkua myöten :wink:
- takajoisitus, hydraulinen joten ole tarkkana ettei vuoda ja ei ole letkuvirityksiä putkistossa...yleensä ruostuu taka-akselia ennen ja moni tekee sinne letkuvirityksen joka ei sitten pidä kuin jonkin aikaa.... :wink:

Auto on tällä het kellä Mynchenissä ja koe ajettu/kasottu omasta toimesta. Kilometrejä on tullut hiukan päälle satku (tunnen historian) kattoluukku takkuaa.

Kiitoksia teille kaikille vastanneille olette helpottanut lopullisen päätöksen tekoa :D


loppupelissä tuollainen menee yllättävän pienellä bentseeni määrällä, omassani keskilutus on pyörinyt koko matkalta (100tkm) 9-11 välissä...ei paha.
varaosia löytyy kivasti, motonetistä,kl,veho. ja omatoimihuoltajalle helppo peli...vaihteistossa on proppu turbiinissa jne...ja perus halvat tulpat ja osat käy...ei tartte monen kympin tulppia montaa kymmentä kappaletta.... :wink:

ja siihen kannattaa tehdä heti kaikki tarpeellinen, eli kaikki öljyt perää myöten ja suodattimet.
sitten vaan kovaa ajoa ja ajamisen iloa.

Minulla on ollut uusia autoja kymmeniä ja tämä vanha väyrynen pesee ne kaikki hinta/laatusuhde vertailussa kevyesti, tosin tämän hankin ihan harrastemielessä.

Itse en miettisi hetkeäkään....ja koeajon jälkeen uskon ettet mieti sinäkään..... :D

.
makkes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 19.06.2011 13:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja makkes »

Oho meni Lopen uupuneen kanssa rivit sekaisin, tarkkasilmäiset huomaavat kyllä.
Kermakahvi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 30.09.2020 18:59
Paikkakunta: Turku

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Kermakahvi »

Moro, vanhaa lankaa elvyttäen. Mites tuo m119 kone nykytietämyksellä n. 300tkm ajettuna joko pitää ruveta jakoketjun ääntelyä tarkkailemaan? Vai onko se näissä mitenkään erikoisen venyvä?

Mikäs tämä kyrvähtävä johtosarja on josta puhutaan? Onko kannentiivisteet kovia falskaamaan näissä kasi koneissa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Kyllä kannattaa kuunnella. Itsellä alkoi M112 pitää ketju ääntä 330tkm. huudeilla,
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Itse ajoin tämmösellä e420 versiolla 24tkm. Ostin sen avk:lta kolaroituna ja yllätyksenä siitä löytyi naputtavat venttiilinnostimet ja solkenaan vuotava öljynlauhdutin. Näissä kuulemma tyyppivikana ettei saa öljyä kunnolla kun jotkut öljyputket huonot, itselläkin odotti uudet putket asentamista mutta tekemättä jäi. Samoin venttiilinnostimet kun pelkät osat olisivat maksaneet 500€ + työt. Kuuntelin sitä ärsyttävää naputusta 24tkm. Hyvin se kulki, ei sillä melkein 300hv koneella jalkoihin jäänyt. Auto lähti lopulta kiertoon liikkeeseen kun sain vaihtokaupan w211 malliin. Kyllä v8 on v8, ei siitä mihinkään pääse vaikka bensaa menee kun baarissa alkoholistille viinaa.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (573tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (618tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 valmis leimalle, odottaa kesää 2024, ollut 6 vuotta katsastamatta
Päivitetty 24.03.2024
Kermakahvi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 30.09.2020 18:59
Paikkakunta: Turku

Re: W210 E420 millaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Kermakahvi »

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... Rpsg8H_tXa" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta saa hyvin neuvoa. Onkos se tuo Tampereen Rintajoupin yksilö?
Vastaa Viestiin