Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Kuvia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Kuvia.
Purimme W210:n -01 puskurin pois ja ajattilemme tehdä pienen hitsaus korjauksen rengaskoteloon,mutta jouduimme korjaamaan molemmat koko takakulmat. Osat löytyivät merkkiliikkeestä nopeiten ja maksoivat 169e kappale ja ei se paha homma ole vaihtaa kun ruoste ei ole liian pitkällä. Ruostumisen syy on yksinkertainen kun katsoo ilmantasaus räppänän tiivistystä,tiiviste aukon sisäpuolella eli suolavesi seisoo tiivisteen päällä ja homma valmis. Tappiota ei voi todeta ennen kuin ottaa vararenkaan pois ja katsoo räppänän alle ja toisella puollella purkaa eristeet ja katsoo saman asian tai ottaa puskurin pois. Paras ottaa puskuri pois niin näkee tappiot. 9kpl ruuvia /mutteria yhteensä.
Viimeksi muokannut risto e420, Su 04.12.2011 22:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Noi on muuten hyvä putsata pari kertaa vuodessa, samalla tökkii pohjasta ne nännin näköiset kumiventtiilit auki tulitikulla, niin ei pääse kertymään takakontin pohjallekaan vettä. Ne nännit on sitä mallia, että varmasti menee tukkoon parissa talvessa hiekkasuolapaskasta. Saman projektin yhteydessä oon nuohonnut aina myös konetilan/tuulilasin vedenpoistot etulokarien läheltä, nekin kerää uskomattoman määrän paskaa jo vuodessa (lehdet, havuja yms.).
Harvapa sitä jaksaa noita varmaan tehdä vuosittain... Ostin Kärkkäiseltä tohon sellasen metrisen työkalun, missä on kahvassa painike, siitä kun painaa niin metrin päässä tulee esiin koura jolla voi kiskoa lehtipaskaa yms. pois kaikista koloista. Elikkä vähän ku viemärirassi, mutta vaijerin päässä on esiin tuleva 3-haarainen koura
Harvapa sitä jaksaa noita varmaan tehdä vuosittain... Ostin Kärkkäiseltä tohon sellasen metrisen työkalun, missä on kahvassa painike, siitä kun painaa niin metrin päässä tulee esiin koura jolla voi kiskoa lehtipaskaa yms. pois kaikista koloista. Elikkä vähän ku viemärirassi, mutta vaijerin päässä on esiin tuleva 3-haarainen koura
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Siitä sun entisestä muuten nuo just hiljattain rassasin puhtaaksi, kun oli tullut vettä hutlariin . Nyt pysyy taas kuivana .masaf1 kirjoitti:Noi on muuten hyvä putsata pari kertaa vuodessa, samalla tökkii pohjasta ne nännin näköiset kumiventtiilit auki tulitikulla, niin ei pääse kertymään takakontin pohjallekaan vettä. Ne nännit on sitä mallia, että varmasti menee tukkoon parissa talvessa hiekkasuolapaskasta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Helpoin homma olisi putsata läppäsysteemi ja vetää sikafleksillä reunat umpuun, voin olla väärässä mutta paskavesi ei pääsisi väliin. Näin tekaisin omaani.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
No sillähän on sitten hiekkatietä rällätty! Oon tehny aina talvirenkaiden vaihdon yhteydessä eli ennen talvea. Opin tekemään kun yhen kerran alkoi mystisesti siunaantumaan kondenssivettä takakonttiin ja pohjaa tutkittuani tökkäsin tommoseen kumitötsään ja vettä valui vietävästi pois. Se on muuten kumma juttu Väykyssä, että sedanit pukkaa sitä kondenssia sinne konttiin aika hanakasti, kun kontti on niin perhanan (liian) hyvin eristetty omaksi ilmatilaksi muusta sisätilasta erilleen. Eli lämpimästä autosta takaturvavöiden koloista (sieltä mihin takaturvavyöt imeytyy sisään) poistoröörejä pitkin lämmin ilma pusketaan kylmään konttiin -> vettä tiivistyy kun ilma jäähtyy -> vedenpoistot on syytä olla kunnossa, samoin kuin lokarin huopien alla/sisällä olevat "kidukset".RH kirjoitti:Siitä sun entisestä muuten nuo just hiljattain rassasin puhtaaksi, kun oli tullut vettä hutlariin . Nyt pysyy taas kuivana .masaf1 kirjoitti:Noi on muuten hyvä putsata pari kertaa vuodessa, samalla tökkii pohjasta ne nännin näköiset kumiventtiilit auki tulitikulla, niin ei pääse kertymään takakontin pohjallekaan vettä. Ne nännit on sitä mallia, että varmasti menee tukkoon parissa talvessa hiekkasuolapaskasta.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Ja eipä muuten juur ole Mulla on huonompikin auto sitä varten tai siis parempi...masaf1 kirjoitti: No sillähän on sitten hiekkatietä rällätty!
Niin minäkin nyt.masaf1 kirjoitti:[ Oon tehny aina talvirenkaiden vaihdon yhteydessä eli ennen talvea.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Ihmettelin että automaatti ilmastointi oli jatkuvaan sekaisin ja se asia ratkesi korjauksen jälkeen,ylimääräiset reiät peräkontissa. Ilmastointi pelaa nyt korjauksen jälkeen.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Pistätkö piikkasen enempi nyt tarinaa että pääsen jyvälle miten takakontti vaikuttaa automaatti-ilmastointiin ?risto e420 kirjoitti:Ihmettelin että automaatti ilmastointi oli jatkuvaan sekaisin ja se asia ratkesi korjauksen jälkeen,ylimääräiset reiät peräkontissa. Ilmastointi pelaa nyt korjauksen jälkeen.
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Jos peräkontin paine vaihtelee eli humpaa ilmastoinnin tarkkailu on epävakaa.Nämä räppänät laskevat ylipaineen ulos,mutta jos on ylimääräisiä "isoja" reikiä on asia aivan toinen. En keksi muuta selitystä asialle,mutta nyt toimii.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Olisiko tästä saatavilla kuvaa tai kaksi niin pääsee jyvälle problematiikasta?risto e420 kirjoitti:Purimme W210:n -01 puskurin pois ja ajattilemme tehdä pienen hitsaus korjauksen rengaskoteloon,mutta jouduimme korjaamaan molemmat koko takakulmat. Osat löytyivät merkkiliikkeestä nopeiten ja maksoivat 169e kappale ja ei se paha homma ole vaihtaa kun ruoste ei ole liian pitkällä. Ruostumisen syy on yksinkertainen kun katsoo ilmantasaus räppänän tiivistystä,tiiviste aukon sisäpuolella eli suolavesi seisoo tiivisteen päällä ja homma valmis. Tappiota ei voi todeta ennen kuin ottaa vararenkaan pois ja katsoo räppänän alle ja toisella puollella purkaa eristeet ja katsoo saman asian tai ottaa puskurin pois. Paras ottaa puskuri pois niin näkee tappiot. 9kpl ruuvia /mutteria yhteensä.
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
w201 2.0 -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Kuvia vain puretuista ruosteisista osista ja uusista asennetuista osista. Ei näy todellista syytä mutta pura omastasi puskuri pois niin näet sen selvästi. Helppo irroittaa: yksi ruuvi rengaskotelossa, kaksi vararegaskotelon sivussa (puolellaan) ja kolme isompaa perässä peräkontin puolella.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Kannattaa tutkia,ei tule tappioita
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut risto e420, Su 27.11.2011 10:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Kyl tuo on tyyppivikamebsu kirjoitti:Olisiko tästä saatavilla kuvaa tai kaksi niin pääsee jyvälle problematiikasta?
Kaverin kuvia:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
Kiitos Sergey.Sergey kirjoitti:Kyl tuo on tyyppivikamebsu kirjoitti:Olisiko tästä saatavilla kuvaa tai kaksi niin pääsee jyvälle problematiikasta?
Kaverin kuvia:
Mikään ei kyllä enää yllätä väykyn ja mb:n alamäkisestä laadusta. Täytyy keväällä ottaa omasta yksilöstä puskuri pois ja tarkistaa tilanne. Perusoptimistisesti ajateltuna väykkyä varten hankittu mig ei varmaankaan mene hukkaan.
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
w201 2.0 -90
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.
tuo kaverin auto on vielä tosi vähän ajettu ja hemmetin siististi pidetty ja tosissaan 2001. minun väyskässä on sama juttu tuloillaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää. Lisätty kuvia.
Eikö tuolla ole edes massaa? CLK:ssa oli ainaki tehtaan massaukset puskurin alla eikä pienintäkää merkkiä kupasta...
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää. Lisätty kuvia.
Ei ole mitään, ei edes kotelo suojaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää. Lisätty kuvia.
Eikö muka enempää E-mallin omistajia jotka kiinnostuneita asiasta. Vika voi olla myös muissa korimalleissa.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää. Ehkä muiLisätty ku
olisiko niin että niitä on korjailtu takuun piikkiin? ruotsissa tuon takia on ainakin korjailtu tuhansia yksilöitä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää. Lisätty kuvia.
kyllä kiinnostaa, otin kesällä e55.sesta korimuovit irti ja ainut ns.ruostekohta oli kuskinpuolen takasivuhelman ja takasiiven sauma. noin 3cm matkalta korisaumamassa turvonnut. puhdistin koko pituudeltaan pelti puhtaaksi ja happomaali sekä pohjaväri pintaan. sitten uusi "sikasauma". sitten massaväri ja lakka. sit tectyl suojaksi. avot... eipä uutta hävennyt. ps: vuosimallia 1998risto e420 kirjoitti:Eikö muka enempää E-mallin omistajia jotka kiinnostuneita asiasta. Vika voi olla myös muissa korimalleissa.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
suosittelen kaikkia w210 koppasii ja muitakin mallin omistajia käyttämään puskurit/helmamuovit irti. ja korisuojaa avokätisesti. loppuu tää väykkyjen ruostealtis parjaaminen. eikä säännöllinen pesukaan haittaa...
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Pitääpä kyllä tarkistaa kyseinen paikka omasta autostanikin jos vaikka olisi kateus päässyt iskemään sinnekkin
Onkos muut foorumilaiset huomanneet omasta väykystään, että olisi ruostunut moottorin tukipalkki? Tarkemmin sanottuna siis syyläriä lähempänä oleva poikkipalkki. Oli nimittäin ukon väyrynen saanut hylsyn katsastuksesta kun oli palkki ollut käytännössä ruosteesta puhki. juuri saatiin hitsaamalla vielä kuntoon ettei mennyt koko palkki vaihtoon.
Siinä sitten tuli oman auton katsastus ajankohtaiseks ja tuli mieleen että katotaanpa siitäkin se sama palkki, että onko ruostunut. Siellähän oli sama homma, vähän lievempänä tosin. Sama hitsaus operaatio sinnekkin.
Täytyy siis suositella muidenkin väyrysen omistajien tarkistaa kyseinen paikka. Tulee meinaan vähän isompi remontti sitten kun palkki menee puhki. en tiiä onko tämä paikka jo spotattu joidenkin muiden toimesta, mutta ei vara venettä kaada Raportoikaa toki mikäli teiltä löytyy sieltä ruostetta.
Onkos muut foorumilaiset huomanneet omasta väykystään, että olisi ruostunut moottorin tukipalkki? Tarkemmin sanottuna siis syyläriä lähempänä oleva poikkipalkki. Oli nimittäin ukon väyrynen saanut hylsyn katsastuksesta kun oli palkki ollut käytännössä ruosteesta puhki. juuri saatiin hitsaamalla vielä kuntoon ettei mennyt koko palkki vaihtoon.
Siinä sitten tuli oman auton katsastus ajankohtaiseks ja tuli mieleen että katotaanpa siitäkin se sama palkki, että onko ruostunut. Siellähän oli sama homma, vähän lievempänä tosin. Sama hitsaus operaatio sinnekkin.
Täytyy siis suositella muidenkin väyrysen omistajien tarkistaa kyseinen paikka. Tulee meinaan vähän isompi remontti sitten kun palkki menee puhki. en tiiä onko tämä paikka jo spotattu joidenkin muiden toimesta, mutta ei vara venettä kaada Raportoikaa toki mikäli teiltä löytyy sieltä ruostetta.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
No ei omasta silloin kun väykky oli mutta toisten väykyistä olen huomannut joitain kymmeniä (satoja ?) kertoja, viimeksi tänään. Alapellin saa korjausosana, sikäli remontti pysyy kohtuudessa.Onkos muut foorumilaiset huomanneet omasta väykystään, että olisi ruostunut moottorin tukipalkki? Tarkemmin sanottuna siis syyläriä lähempänä oleva poikkipalkki.
Farkun takanurkan lahoutta ihailtiin viimeksi torstaina. Facelift -01 ja edellinen omistaja oli "paikannut" kulman mustalla jätesäkillä.
Eihän kukaan ole törmännyt väykyssä sellaiseen että jousen yläkuppi olisi ruostunut ja jopa irronnut korista ?
oulaistenliikenne.fi
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Kyllä täytyy sanoa että onneksi möin omani pois ajoissa ja vielä kun siitä rahaa sai... Kaksi kertaa vehossa korjailtu ja kolmas kerta oli tulossa, sai lähteä vaihtoon!
Hieno auto ja mukava kuin mikä mutta tuo ruoste! Omallakin oli ajettu vain 160tkm kun möin ja ensimmäinen vehon korjaus oli tehty jo alle 100tkm ajettuna!
Hieno auto ja mukava kuin mikä mutta tuo ruoste! Omallakin oli ajettu vain 160tkm kun möin ja ensimmäinen vehon korjaus oli tehty jo alle 100tkm ajettuna!
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Kaikista vanhoista autoista tulee harrasteautoja, vuosi 1995 oli hieno vuosi.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
Tuntuu menevän myös se etupalkki, hitsattiin uusi pohja ja sisälle koteloa.
Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku
No ei oo kyllä EU:n vika jos ei mersu osannut/halunnut tehdä autoja, jotka eivät mätäne käsiin. Ei varmaan tarvitse mainita mitään saksalaisista kilpakumppaneista, joita ei tartte edes ruostesuojata ja silti pysyy ruoste poissa toista kymmentä vuotta. Jos on kukkaa tullut, niin koritaakuun piikkiin ovat menneet ja vielä sijaisautotkin on saatu laiton ajaksi korvauksetta. Ilman minkäänlaisia omavastuita. Sinkin takia kesiminen on kuitenkin vähän eri juttu kuin ihka oikea mätäneminen.Tästäkin voimme syyttää EU:ta.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Ei se sinkityskään autuaaksi tee. Se on vain muutamien mikronin paksuinen kerros metallin pinnassa ja se kuluu yhtälailla pois kuin joku maalikin, jos siihen kohdistuu mekaaninen rasitus. Kiveniskut tai saumojen välinen hankaus jne. Lisäksi sinkityksellä on omanlaisensa korroosionmuoto, jonka etenemistä suola vielä edesauttaa.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm