Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Kuvia.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Kuvia.

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Purimme W210:n -01 puskurin pois ja ajattilemme tehdä pienen hitsaus korjauksen rengaskoteloon,mutta jouduimme korjaamaan molemmat koko takakulmat. Osat löytyivät merkkiliikkeestä nopeiten ja maksoivat 169e kappale ja ei se paha homma ole vaihtaa kun ruoste ei ole liian pitkällä. Ruostumisen syy on yksinkertainen kun katsoo ilmantasaus räppänän tiivistystä,tiiviste aukon sisäpuolella eli suolavesi seisoo tiivisteen päällä ja homma valmis. Tappiota ei voi todeta ennen kuin ottaa vararenkaan pois ja katsoo räppänän alle ja toisella puollella purkaa eristeet ja katsoo saman asian tai ottaa puskurin pois. Paras ottaa puskuri pois niin näkee tappiot. 9kpl ruuvia /mutteria yhteensä.
Viimeksi muokannut risto e420, Su 04.12.2011 22:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Noi on muuten hyvä putsata pari kertaa vuodessa, samalla tökkii pohjasta ne nännin näköiset kumiventtiilit auki tulitikulla, niin ei pääse kertymään takakontin pohjallekaan vettä. Ne nännit on sitä mallia, että varmasti menee tukkoon parissa talvessa hiekkasuolapaskasta. Saman projektin yhteydessä oon nuohonnut aina myös konetilan/tuulilasin vedenpoistot etulokarien läheltä, nekin kerää uskomattoman määrän paskaa jo vuodessa (lehdet, havuja yms.).

Harvapa sitä jaksaa noita varmaan tehdä vuosittain... Ostin Kärkkäiseltä tohon sellasen metrisen työkalun, missä on kahvassa painike, siitä kun painaa niin metrin päässä tulee esiin koura jolla voi kiskoa lehtipaskaa yms. pois kaikista koloista. Elikkä vähän ku viemärirassi, mutta vaijerin päässä on esiin tuleva 3-haarainen koura :D
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja RH »

masaf1 kirjoitti:Noi on muuten hyvä putsata pari kertaa vuodessa, samalla tökkii pohjasta ne nännin näköiset kumiventtiilit auki tulitikulla, niin ei pääse kertymään takakontin pohjallekaan vettä. Ne nännit on sitä mallia, että varmasti menee tukkoon parissa talvessa hiekkasuolapaskasta.
Siitä sun entisestä muuten nuo just hiljattain rassasin puhtaaksi, kun oli tullut vettä hutlariin 8) . Nyt pysyy taas kuivana :mrgreen: .
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Helpoin homma olisi putsata läppäsysteemi ja vetää sikafleksillä reunat umpuun, voin olla väärässä mutta paskavesi ei pääsisi väliin. Näin tekaisin omaani.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

RH kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Noi on muuten hyvä putsata pari kertaa vuodessa, samalla tökkii pohjasta ne nännin näköiset kumiventtiilit auki tulitikulla, niin ei pääse kertymään takakontin pohjallekaan vettä. Ne nännit on sitä mallia, että varmasti menee tukkoon parissa talvessa hiekkasuolapaskasta.
Siitä sun entisestä muuten nuo just hiljattain rassasin puhtaaksi, kun oli tullut vettä hutlariin 8) . Nyt pysyy taas kuivana :mrgreen: .
No sillähän on sitten hiekkatietä rällätty! :D Oon tehny aina talvirenkaiden vaihdon yhteydessä eli ennen talvea. Opin tekemään kun yhen kerran alkoi mystisesti siunaantumaan kondenssivettä takakonttiin ja pohjaa tutkittuani tökkäsin tommoseen kumitötsään ja vettä valui vietävästi pois. Se on muuten kumma juttu Väykyssä, että sedanit pukkaa sitä kondenssia sinne konttiin aika hanakasti, kun kontti on niin perhanan (liian) hyvin eristetty omaksi ilmatilaksi muusta sisätilasta erilleen. Eli lämpimästä autosta takaturvavöiden koloista (sieltä mihin takaturvavyöt imeytyy sisään) poistoröörejä pitkin lämmin ilma pusketaan kylmään konttiin -> vettä tiivistyy kun ilma jäähtyy -> vedenpoistot on syytä olla kunnossa, samoin kuin lokarin huopien alla/sisällä olevat "kidukset".
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja RH »

masaf1 kirjoitti: No sillähän on sitten hiekkatietä rällätty!
Ja eipä muuten juur ole 8) Mulla on huonompikin auto sitä varten tai siis parempi...
masaf1 kirjoitti:[ Oon tehny aina talvirenkaiden vaihdon yhteydessä eli ennen talvea.
Niin minäkin nyt. :wink:
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Ihmettelin että automaatti ilmastointi oli jatkuvaan sekaisin ja se asia ratkesi korjauksen jälkeen,ylimääräiset reiät peräkontissa. Ilmastointi pelaa nyt korjauksen jälkeen.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

risto e420 kirjoitti:Ihmettelin että automaatti ilmastointi oli jatkuvaan sekaisin ja se asia ratkesi korjauksen jälkeen,ylimääräiset reiät peräkontissa. Ilmastointi pelaa nyt korjauksen jälkeen.
Pistätkö piikkasen enempi nyt tarinaa että pääsen jyvälle miten takakontti vaikuttaa automaatti-ilmastointiin ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Jos peräkontin paine vaihtelee eli humpaa ilmastoinnin tarkkailu on epävakaa.Nämä räppänät laskevat ylipaineen ulos,mutta jos on ylimääräisiä "isoja" reikiä on asia aivan toinen. En keksi muuta selitystä asialle,mutta nyt toimii.
mebsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 10.01.2011 11:04

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja mebsu »

risto e420 kirjoitti:Purimme W210:n -01 puskurin pois ja ajattilemme tehdä pienen hitsaus korjauksen rengaskoteloon,mutta jouduimme korjaamaan molemmat koko takakulmat. Osat löytyivät merkkiliikkeestä nopeiten ja maksoivat 169e kappale ja ei se paha homma ole vaihtaa kun ruoste ei ole liian pitkällä. Ruostumisen syy on yksinkertainen kun katsoo ilmantasaus räppänän tiivistystä,tiiviste aukon sisäpuolella eli suolavesi seisoo tiivisteen päällä ja homma valmis. Tappiota ei voi todeta ennen kuin ottaa vararenkaan pois ja katsoo räppänän alle ja toisella puollella purkaa eristeet ja katsoo saman asian tai ottaa puskurin pois. Paras ottaa puskuri pois niin näkee tappiot. 9kpl ruuvia /mutteria yhteensä.
Olisiko tästä saatavilla kuvaa tai kaksi niin pääsee jyvälle problematiikasta?
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Kuvia vain puretuista ruosteisista osista ja uusista asennetuista osista. Ei näy todellista syytä mutta pura omastasi puskuri pois niin näet sen selvästi. Helppo irroittaa: yksi ruuvi rengaskotelossa, kaksi vararegaskotelon sivussa (puolellaan) ja kolme isompaa perässä peräkontin puolella.
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Kannattaa tutkia,ei tule tappioita
riston 062.jpg
riston 061.jpg
riston 060.jpg
riston 059.jpg
riston 058.jpg
riston 057.jpg
riston 056.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut risto e420, Su 27.11.2011 10:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mebsu kirjoitti:Olisiko tästä saatavilla kuvaa tai kaksi niin pääsee jyvälle problematiikasta?
Kyl tuo on tyyppivika :)
Kaverin kuvia:
Kuva
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mebsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 10.01.2011 11:04

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja mebsu »

Sergey kirjoitti:
mebsu kirjoitti:Olisiko tästä saatavilla kuvaa tai kaksi niin pääsee jyvälle problematiikasta?
Kyl tuo on tyyppivika :)
Kaverin kuvia:
Kiitos Sergey.
Mikään ei kyllä enää yllätä väykyn ja mb:n alamäkisestä laadusta. Täytyy keväällä ottaa omasta yksilöstä puskuri pois ja tarkistaa tilanne. Perusoptimistisesti ajateltuna väykkyä varten hankittu mig ei varmaankaan mene hukkaan.
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää.

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuo kaverin auto on vielä tosi vähän ajettu ja hemmetin siististi pidetty ja tosissaan 2001. minun väyskässä on sama juttu tuloillaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää. Lisätty kuvia.

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eikö tuolla ole edes massaa? :shock: CLK:ssa oli ainaki tehtaan massaukset puskurin alla eikä pienintäkää merkkiä kupasta...
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää. Lisätty kuvia.

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Ei ole mitään, ei edes kotelo suojaa.
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää. Lisätty kuvia.

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Eikö muka enempää E-mallin omistajia jotka kiinnostuneita asiasta. Vika voi olla myös muissa korimalleissa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää. Ehkä muiLisätty ku

Viesti Kirjoittaja Sergey »

olisiko niin että niitä on korjailtu takuun piikkiin? ruotsissa tuon takia on ainakin korjailtu tuhansia yksilöitä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Voi olla?
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää. Lisätty kuvia.

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

risto e420 kirjoitti:Eikö muka enempää E-mallin omistajia jotka kiinnostuneita asiasta. Vika voi olla myös muissa korimalleissa.
kyllä kiinnostaa, otin kesällä e55.sesta korimuovit irti ja ainut ns.ruostekohta oli kuskinpuolen takasivuhelman ja takasiiven sauma. noin 3cm matkalta korisaumamassa turvonnut. puhdistin koko pituudeltaan pelti puhtaaksi ja happomaali sekä pohjaväri pintaan. sitten uusi "sikasauma". sitten massaväri ja lakka. sit tectyl suojaksi. avot... eipä uutta hävennyt. :D ps: vuosimallia 1998 :thumbup:
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

suosittelen kaikkia w210 koppasii ja muitakin mallin omistajia käyttämään puskurit/helmamuovit irti. ja korisuojaa avokätisesti. loppuu tää väykkyjen ruostealtis parjaaminen. eikä säännöllinen pesukaan haittaa... :angel:
Avatar
Miksu MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Pe 04.03.2011 22:00
Paikkakunta: Jyväskylä, Palokka

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku

Viesti Kirjoittaja Miksu MB »

Pitääpä kyllä tarkistaa kyseinen paikka omasta autostanikin jos vaikka olisi kateus päässyt iskemään sinnekkin :D
Onkos muut foorumilaiset huomanneet omasta väykystään, että olisi ruostunut moottorin tukipalkki? Tarkemmin sanottuna siis syyläriä lähempänä oleva poikkipalkki. Oli nimittäin ukon väyrynen saanut hylsyn katsastuksesta kun oli palkki ollut käytännössä ruosteesta puhki. juuri saatiin hitsaamalla vielä kuntoon ettei mennyt koko palkki vaihtoon.
Siinä sitten tuli oman auton katsastus ajankohtaiseks ja tuli mieleen että katotaanpa siitäkin se sama palkki, että onko ruostunut. Siellähän oli sama homma, vähän lievempänä tosin. Sama hitsaus operaatio sinnekkin.
Täytyy siis suositella muidenkin väyrysen omistajien tarkistaa kyseinen paikka. Tulee meinaan vähän isompi remontti sitten kun palkki menee puhki. en tiiä onko tämä paikka jo spotattu joidenkin muiden toimesta, mutta ei vara venettä kaada :D Raportoikaa toki mikäli teiltä löytyy sieltä ruostetta.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17208
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onkos muut foorumilaiset huomanneet omasta väykystään, että olisi ruostunut moottorin tukipalkki? Tarkemmin sanottuna siis syyläriä lähempänä oleva poikkipalkki.
No ei omasta silloin kun väykky oli mutta toisten väykyistä olen huomannut joitain kymmeniä (satoja ?) kertoja, viimeksi tänään. Alapellin saa korjausosana, sikäli remontti pysyy kohtuudessa.

Farkun takanurkan lahoutta ihailtiin viimeksi torstaina. Facelift -01 ja edellinen omistaja oli "paikannut" kulman mustalla jätesäkillä.

Eihän kukaan ole törmännyt väykyssä sellaiseen että jousen yläkuppi olisi ruostunut ja jopa irronnut korista ? :angel:
oulaistenliikenne.fi
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Kyllä täytyy sanoa että onneksi möin omani pois ajoissa ja vielä kun siitä rahaa sai... Kaksi kertaa vehossa korjailtu ja kolmas kerta oli tulossa, sai lähteä vaihtoon!

Hieno auto ja mukava kuin mikä mutta tuo ruoste! Omallakin oli ajettu vain 160tkm kun möin ja ensimmäinen vehon korjaus oli tehty jo alle 100tkm ajettuna! :shock:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kaikista vanhoista autoista tulee harrasteautoja, vuosi 1995 oli hieno vuosi. :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Tuntuu menevän myös se etupalkki, hitsattiin uusi pohja ja sisälle koteloa.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Tästäkin voimme syyttää EU:ta. :clap:

-99 tuli voimaan direktiivi joka määräsi autotehtaita vähentämään suojauksessa käytettävien kemikaalien määrää. :shh:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Aikapommi W210 ehkä samaW211 takapää? Ehkä muissakin. Ku

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Tästäkin voimme syyttää EU:ta.
No ei oo kyllä EU:n vika jos ei mersu osannut/halunnut tehdä autoja, jotka eivät mätäne käsiin. Ei varmaan tarvitse mainita mitään saksalaisista kilpakumppaneista, joita ei tartte edes ruostesuojata ja silti pysyy ruoste poissa toista kymmentä vuotta. Jos on kukkaa tullut, niin koritaakuun piikkiin ovat menneet ja vielä sijaisautotkin on saatu laiton ajaksi korvauksetta. Ilman minkäänlaisia omavastuita. Sinkin takia kesiminen on kuitenkin vähän eri juttu kuin ihka oikea mätäneminen.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ei se sinkityskään autuaaksi tee. Se on vain muutamien mikronin paksuinen kerros metallin pinnassa ja se kuluu yhtälailla pois kuin joku maalikin, jos siihen kohdistuu mekaaninen rasitus. Kiveniskut tai saumojen välinen hankaus jne. Lisäksi sinkityksellä on omanlaisensa korroosionmuoto, jonka etenemistä suola vielä edesauttaa.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Vastaa Viestiin