Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Joo ja se moottorin teho rekisteriotteen mukaan on kokonaista 55 kw. No, emännän työmatka-autonahan tuo on niin ei haittaa.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Asiasta oikeastaan mitään ymmärtämättä, niin Venäjäläisestä lähteestä löytyy tieto, että tuossa vanhassa taksissani on: Rear axle housing with differential, for taxi. Code 450/937. Ratio 1:3,67. Ja kyseessä on 202d 5v automaatti farkku. Onko perä tiheämpi vai vahvistettu? Ken tietää saa kertoa, kiitos jo etukäteen. oma kuvitelmani oli, että välitys on tiheämpi, kuin normi autossa.
124 E 3200 Cabriolet, 204 200cdi farmari
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Tieto siitä että perä on erilainen tuli mulle siinä yhteydessä kun se laakeroitiin, piti vähän ääntä. Tuo "vahvistettu" ei välttämättä pidä paikkaansa koska tieto tuli varaosia hommatessa veholta, ei siis mistään luotettavasta lähteestä...
Jokatapauksessa ainakin laakerit on erilaiset kuin normaalisti tuollaisessa, välityksestä ei tietoa.
Jokatapauksessa ainakin laakerit on erilaiset kuin normaalisti tuollaisessa, välityksestä ei tietoa.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Isäukolla rapiat 470tkm. rullattu vanha taksi, mallia W211 200 CDI. Oikein hyvä ja jämäkkä on ajoltaan ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. Rattia ja vaihdekepin pussia lukuunottamatta ei ole edes pahempaa kulumaa missään havaittavissa. Penkitkin ehjät ja suht ryhdikkäät. Ainakin ko. yksilöä on siis pidetty ja huollettu hyvin.
V6 CDI
- T_Ruokojärvi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Su 16.08.2009 11:15
- Paikkakunta: Kolari, Lappi
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Tässä vois tieten Taksiautoilijan renkinä sanoa muutaman sanan aiheesta
Kyllähän net taksit on pakko pitää kunnossa. Se on ensinnäki huonoa mainetta jos auto ei ole kunnossa. Toiseksi siittä on leipä kiinni pöydässä. Mielummin päivä huollossa kuin viikko remontissa. Huomattavat erot siinä suhteessa mitä menee kustannuksiin.
Itsehän ajelen täällä Lapin perukoilla pirssiä niin uskaltaisin sanoa että keskimäärin kun tulee lähtö niin se ei ole niin sanotusti sitä lyhyen "matkan" ajoa. Vaan mennään kerralla se 5-20km ihan kevyesti. Kyllä mie ainaki uskaltaisin antaa net pisteet vanhalle taksille. Myynti puheessa jos lukee että "Katsastettu, siisti, huollettu, ensimmäiseltä omistajalta oleva Lapin taksi" niin en hylkäis missään tapauksessa autoa.
Kyllähän net taksit on pakko pitää kunnossa. Se on ensinnäki huonoa mainetta jos auto ei ole kunnossa. Toiseksi siittä on leipä kiinni pöydässä. Mielummin päivä huollossa kuin viikko remontissa. Huomattavat erot siinä suhteessa mitä menee kustannuksiin.
Itsehän ajelen täällä Lapin perukoilla pirssiä niin uskaltaisin sanoa että keskimäärin kun tulee lähtö niin se ei ole niin sanotusti sitä lyhyen "matkan" ajoa. Vaan mennään kerralla se 5-20km ihan kevyesti. Kyllä mie ainaki uskaltaisin antaa net pisteet vanhalle taksille. Myynti puheessa jos lukee että "Katsastettu, siisti, huollettu, ensimmäiseltä omistajalta oleva Lapin taksi" niin en hylkäis missään tapauksessa autoa.
Nyt ajossa. E220CDI vm. -00
Sanovat että hulluja on montaa sorttia. Tiiä häntä? Mutta kyllä mie viellä sen yhden 190D :n laitan!
190D vm. -91 Ex
mitä mie teholla kun on aikaa :D
R.I.P 190D vm. -89
Tekevälle niitä vahinkoja sattuu. Joka asiassa ;) mutta jos ei tuherra niin ei pamaha.
Sanovat että hulluja on montaa sorttia. Tiiä häntä? Mutta kyllä mie viellä sen yhden 190D :n laitan!
190D vm. -91 Ex
mitä mie teholla kun on aikaa :D
R.I.P 190D vm. -89
Tekevälle niitä vahinkoja sattuu. Joka asiassa ;) mutta jos ei tuherra niin ei pamaha.
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Asiasta mitään sen enempää ymmärtämättä kommentoin silti asiaa:
Olin eilen pikkukaupungin taksin kyydissä ja huomasin, että auto oli w211 220cdi vuosimalli "ennen faceliftiä" eli ratti vanhanmallinen jne. No pakkohan oli kurkata paljonko autolla oli mittarissa ja kysellä kokemuksia. Mittarilukema 607000km, alkuperäinen laatikko ja muutoinkin oli kuulemma toiminut hyvin (kuskin kommentti: "ei mitään ongelmia"). Matkustajan kantilta auto tuntui jämäkältä, ei nitissyt ollenkaan, laatikko vaihtoi hyvin eli jos en olisi nähnyt kilometrilukemaa niin ei olisi uskonut auton olevan paljonajettu taksi. Ratti (mallia ovistopparikumi) oli kulunut, mutta penkkien kuntoa en nähnyt koska niiden päällä oli suojat.
Tuli sellainen tunne, että vois ajaa omalla autollanikin pitkään, jos kerran Mursut noin hyvin kestää. Omassa on sama 150hv kone ja laatikko eli eilinen kokemus toi lisää luottamusta autoon.
Olin eilen pikkukaupungin taksin kyydissä ja huomasin, että auto oli w211 220cdi vuosimalli "ennen faceliftiä" eli ratti vanhanmallinen jne. No pakkohan oli kurkata paljonko autolla oli mittarissa ja kysellä kokemuksia. Mittarilukema 607000km, alkuperäinen laatikko ja muutoinkin oli kuulemma toiminut hyvin (kuskin kommentti: "ei mitään ongelmia"). Matkustajan kantilta auto tuntui jämäkältä, ei nitissyt ollenkaan, laatikko vaihtoi hyvin eli jos en olisi nähnyt kilometrilukemaa niin ei olisi uskonut auton olevan paljonajettu taksi. Ratti (mallia ovistopparikumi) oli kulunut, mutta penkkien kuntoa en nähnyt koska niiden päällä oli suojat.
Tuli sellainen tunne, että vois ajaa omalla autollanikin pitkään, jos kerran Mursut noin hyvin kestää. Omassa on sama 150hv kone ja laatikko eli eilinen kokemus toi lisää luottamusta autoon.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Tänään taas samaisen taksin kyydissä ja nyt mittarissa 692000km, edelleen auto on pelannut hyvin ja laatikko vaihtoi hienosti. Kuulemma etujouset oli vaihdettu äskettäin. Selvisi, että auto on vuosimallia 2006 (mutta ennen facelifitä). On kuulemma tulossa myyntiin ja sanoi pyyntihinnan olevan varmaan 2-4 tonnia (hommaavat tilalle samanikäisen, mutta vähemmän ajetun). Eipä noista paljoa voi pyytää, mutta silti tuntui halvalta. Eli jos joku on kiinnostunut, niin voin laitta yv:llä paikkakunnan ja taksiyrittäjän nimen, jos alatte hieromaan kauppojaBercedes Menz kirjoitti:Asiasta mitään sen enempää ymmärtämättä kommentoin silti asiaa:
Olin eilen pikkukaupungin taksin kyydissä ja huomasin, että auto oli w211 220cdi vuosimalli "ennen faceliftiä" eli ratti vanhanmallinen jne. No pakkohan oli kurkata paljonko autolla oli mittarissa ja kysellä kokemuksia. Mittarilukema 607000km, alkuperäinen laatikko ja muutoinkin oli kuulemma toiminut hyvin (kuskin kommentti: "ei mitään ongelmia"). Matkustajan kantilta auto tuntui jämäkältä, ei nitissyt ollenkaan, laatikko vaihtoi hyvin eli jos en olisi nähnyt kilometrilukemaa niin ei olisi uskonut auton olevan paljonajettu taksi. Ratti (mallia ovistopparikumi) oli kulunut, mutta penkkien kuntoa en nähnyt koska niiden päällä oli suojat.
Tuli sellainen tunne, että vois ajaa omalla autollanikin pitkään, jos kerran Mursut noin hyvin kestää. Omassa on sama 150hv kone ja laatikko eli eilinen kokemus toi lisää luottamusta autoon.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
laitatko yv:llä tietoa? kiitos.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
risto e420 kirjoitti:Ostin itse omani "vanhan taksin" Ruotsista viime keväänä, enkä ole muuta kauheaa eroa huomannut että kaikki kilometrit täsmäävät mitä on ilmoitettu. Voi olla että varustelussa jotain pientä esim: materiaalit. Mikä taksista niin huonon tekee?
Auto pitää tsekkaa samanlailla ku mikä tahansa kottero.Isäntä ajaa yleensä iisisti autoa kunnioittaen,mutta rengit hakkaa ja polkee ku vierasta sikaa.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Joskus nuorempana ihmettelin miksi taksarit lähti valoista aina potka ojossa. Lähtevät edelleenkin, mutta nykyään en enää sitä ihmettele.jenkula kirjoitti:
Auto pitää tsekkaa samanlailla ku mikä tahansa kottero.Isäntä ajaa yleensä iisisti autoa kunnioittaen,mutta rengit hakkaa ja polkee ku vierasta sikaa.
e-class
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Kyselläämpä tästä lisää. Katselin tuota omaa w202 200cdi:tä epc:stä ja huomasin että siinähän on myös otettu tuo Code 450/937, "vahvistettu" perä, onko se nyt siis vahvistettu vai vaan tiheämpi? Taksina tuo ei ole koskaan ollut ja alunperin maahantuotu suomeen. EPC näyttää välitykseksi 3.07, tuo täytyy vielä tarkistaa kunhan tallille taas kerkeää.Timoh kirjoitti:Asiasta oikeastaan mitään ymmärtämättä, niin Venäjäläisestä lähteestä löytyy tieto, että tuossa vanhassa taksissani on: Rear axle housing with differential, for taxi. Code 450/937. Ratio 1:3,67. Ja kyseessä on 202d 5v automaatti farkku. Onko perä tiheämpi vai vahvistettu? Ken tietää saa kertoa, kiitos jo etukäteen. oma kuvitelmani oli, että välitys on tiheämpi, kuin normi autossa.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)