Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Ostin itse omani "vanhan taksin" Ruotsista viime keväänä, enkä ole muuta kauheaa eroa huomannut että kaikki kilometrit täsmäävät mitä on ilmoitettu. Voi olla että varustelussa jotain pientä esim: materiaalit. Mikä taksista niin huonon tekee?
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Ei kait siinä väkisin mitään vikaa olekaan. Pidostahan se on täysin kiinni.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Itseasiassa vanha taksimersu on oikein hyvä auto. Taksihuolto-ohjelma on paljon parempi kuin tavallinen. Muutenkin taksi on yleisesti ollut sellaisessa ajossa että aamulla käymään ja illalla sammutus niin pysyy moottorikin hyvänä vaikka kilometrejä olis reilusti takanaristo e420 kirjoitti:Ostin itse omani "vanhan taksin" Ruotsista viime keväänä, enkä ole muuta kauheaa eroa huomannut että kaikki kilometrit täsmäävät mitä on ilmoitettu. Voi olla että varustelussa jotain pientä esim: materiaalit. Mikä taksista niin huonon tekee?
Kaupunkitakseissa sitten on usein sisustassa vähän huomauttamista yms pientä (riippuu tietenkin käyttäjästä, kuskin painosta ja siitä että onko ollut kaupunki- vai maaseututaksina.
Mittarilukema pitää varmasti useammin paikkaansa kuin ns. muissa autoissa
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Moottoristakaan ei tartte kantaa huolta vaikka kilsoja paljon koska talvisin aina lämmityksessä ja tieten vilkkailla alueilla ei taida sammua kuin öljyn vaihtoon.Kylmä käynnistykset ja lyhyet ajothan sen moottorin syö.Ja varsin huollettu merkkiliikkeessä koska leipä kiinni autossa ja takuun on katettava aina ja autothan ostetaan pää sääntöisesti uutena taksiin.Sisustasta vielä että joku kertoi aikoinaan että heillä oli takseille palvelu ja yrjöt kun tuli niin auto halliin ja vaihto penkit paikalleen ja heti takas ajoon eli sisustaa kaiketi vaihdellaan myös.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Joskus voi löytää taksikuskin oikein huolellisesti ja puhtaana pitämän Mersun
http://www.youtube.com/watch?v=AmUO9e2ONVE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=AmUO9e2ONVE" onclick="window.open(this.href);return false;
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
ex 200E (W124)
ex CLK 200 Sport (W208)
ex GLK 280 4matic (X204)
ex C200T 4Matic (S205)
ex 230E (W124)
250SE (W108)
GLC 300e 4Matic (X253)
SLK 230 (R170)
E240 A Avantgarde (w210)
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Samahan noissa pätee ku kaikissa muissakin autoissa eli niitä on hyviä ja huonoja... Tunnollinen suhari tietenki huollattaa auton huoltosopparin mukaisesti tappiin asti ja toiset taas ei tee viimeisen 100tkm aika mitään paitsi ihan välttämättömimmät huollot että autolla pääsee eteenpäin ku "se kuitenki myydään kohta"
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Toki takseille tulee melkoinen määrä tyhjäkäyntiä ja laatikolle vaihtoja reilusti enemmän kun "normaali" autoille. Tiedä sitten onko siitä niinkään haittaa.?
Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe.
George Washington
MB W211, '05 200CDI
George Washington
MB W211, '05 200CDI
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Parempihan on ostaa auto jossa yleensä kilometrit pitää paikkaansa.
Esim kaksi vuotias vanha taksi mersu. Kilometrit pitää paikansa ja huollot on varmasti suoritettu että taksitakuu on pysynyt voimassa tuon ajan. Hinta laatu suhde yleensä kohdallaan ja vielä yksityiskäyttöön kilometrejä silmänkantamattomiin edessä
Esim kaksi vuotias vanha taksi mersu. Kilometrit pitää paikansa ja huollot on varmasti suoritettu että taksitakuu on pysynyt voimassa tuon ajan. Hinta laatu suhde yleensä kohdallaan ja vielä yksityiskäyttöön kilometrejä silmänkantamattomiin edessä
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
No meikäläinen ei pidä "vanhan taksin" statusta negatiivisena asiana. Tiedän pari merkkiuskollista taksaria tässä nurkilla, joista toisella on vain ja ainoastaan lankkuja ajossa, jotka pitävät autonsa todella hyvässä kunnossa. Itseasiassa ostin tuossa pari vuotta sitten häneltä yhden E300TD:n pois. Huoltokuitteja oli kansiollinen ja auto oli tosi hyvä kuntoinen. Vähän vieläkin harmittaa kun sen möin poikkeen . Oikeastaan ainuthan noissa on, että kojetauluun on porailtu mittareita varten ruuveja, mutta eipä muuten ole negatiivista sanottavaa. Työkamppeitahan ne taksareille on ja ne pidetään pääsääntöisesti kunnossa. Toki poikkeuksiakin löytyy Ulukomaan-elävien vanhoista takseista en ota sen enempää kantaa, koska näin Kanarialla miten huonossa kunnossa tekniikaltaan oli hyväkoriset 123 ja 124:t taksit oli. Kauheita sikakiikkuja
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Tämäkään ei ole mikään sääntö kun noita on myös pitkän matkan taksejakin millä ajetaan pitkää pätkää esim. lentokentälle ja kaiken lisäksi taksien huolto-ohjelmaan kuuluu säännöllinen laatikkoöljyjenvaihto toisin kuin normaalien helkilöautojen huoltoihin se kuuluu kerran ja sen jälkeen se on erikseen varattava!haltsu kirjoitti:Toki takseille tulee melkoinen määrä tyhjäkäyntiä ja laatikolle vaihtoja reilusti enemmän kun "normaali" autoille.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Eiköhän kilsat ole se asia, joka useimpia "pelottaa" takseissa, vaikka turha niitä on pelätä...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Juuri näin ja sen lisäksi pohjoisen "kylä"taksit jotka ajaa todella paljon sitä maantieajoa. On koululaiskuskauksia ja terveyskeskus-/sairaalakuljetuksia kaupunkeihin.sonikki kirjoitti:Tämäkään ei ole mikään sääntö kun noita on myös pitkän matkan taksejakin millä ajetaan pitkää pätkää esim. lentokentälle ja kaiken lisäksi taksien huolto-ohjelmaan kuuluu säännöllinen laatikkoöljyjenvaihto toisin kuin normaalien helkilöautojen huoltoihin se kuuluu kerran ja sen jälkeen se on erikseen varattava!haltsu kirjoitti:Toki takseille tulee melkoinen määrä tyhjäkäyntiä ja laatikolle vaihtoja reilusti enemmän kun "normaali" autoille.
Juuri näin ja stereotypia, että kaikki vanhat taksit haisee oksennukselle sisältä. Kyllä ne penkit pesetetään "vahingon" jälkeen asiakkaan piikkiin huolella eikä ihan kaikkein halvimmassa paikassaEiköhän kilsat ole se asia, joka useimpia "pelottaa" takseissa, vaikka turha niitä on pelätä...
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Neljäs auto perättäin vanha taksi.Myös väliomistaja välissä.Ei mitään pommeja ollut.Tekniikat pelannu.Ensimmäinen noista vantaan taksi oli kyllä ollut juuri sillä pidolla,että vaihtoon mennee ja rullatulla mittarilla suoraan yrittäjältä.Oli kyllä myös edullinen.
Nettiautossa 2008 c-malli ja jotain 430tkm ajettu 13500 euroa.Mitähän tuollainen yrittäjältä suoraan ostettuna ?
Lähteekö 11 tonnilla ?
Nettiautossa 2008 c-malli ja jotain 430tkm ajettu 13500 euroa.Mitähän tuollainen yrittäjältä suoraan ostettuna ?
Lähteekö 11 tonnilla ?
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Seitsemästä vanhasta (mersu) taksista kokemusta, hyvin ovat palvelleet kaikki. Tämä nykyinen E ollut saksassa taksina, yksi parhaista omistamistani, varsinkin hinta/ laatusuhde erinomainen.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Ei varsinaista vikaa mutta sitä ei kyllä kannata ostaa samaan hintaan kuin ns yksityiskäytössä ollutta. Suomessahan on diesel-mersut olleet pääsääntöisesti ammattikäytössä ensin .
Siis ajettu 24/7 mukulakivistä katua kaupungissa , milloisenkin kuskin toimesta. Huollot on todellisuussa tehty minimin mukaan. Sillä kysessähän on yritystoiminta jossa tiedetään että auto poistuu omistuksesta
viimeistään 3 vuoden kuluttua . Jos jouduttu jotainkin hankkimaan itse , esim renkaita , niin sitten halvinta mahdollista vai onko infinity-rengasmerkki jonkun mielestä laaturengas ?
Usein puuttuu myös lohkolämmitin . Todennäköisesti takapenkillä on synnytetty , (ehkä jopa laittettu joku alulle .. ) , oksennetty yms . Veho sitten pesee ja meikkaa sekä myy eteenpäin .
Missä myynti-ilmoituksessa muuten lukee suoraan että on auto on ollut taksikäytössä ? Jos ed. käyttö olisi etu niiin ehkä sitä käyttäisiin myyntivalttina ?
Siis ajettu 24/7 mukulakivistä katua kaupungissa , milloisenkin kuskin toimesta. Huollot on todellisuussa tehty minimin mukaan. Sillä kysessähän on yritystoiminta jossa tiedetään että auto poistuu omistuksesta
viimeistään 3 vuoden kuluttua . Jos jouduttu jotainkin hankkimaan itse , esim renkaita , niin sitten halvinta mahdollista vai onko infinity-rengasmerkki jonkun mielestä laaturengas ?
Usein puuttuu myös lohkolämmitin . Todennäköisesti takapenkillä on synnytetty , (ehkä jopa laittettu joku alulle .. ) , oksennetty yms . Veho sitten pesee ja meikkaa sekä myy eteenpäin .
Missä myynti-ilmoituksessa muuten lukee suoraan että on auto on ollut taksikäytössä ? Jos ed. käyttö olisi etu niiin ehkä sitä käyttäisiin myyntivalttina ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
En kyllä ole samaa mieltä. Auton kunto merkitsee, ja taksikuskejakin on aika monenlaista.sportsman kirjoitti:Ei varsinaista vikaa mutta sitä ei kyllä kannata ostaa samaan hintaan kuin ns yksityiskäytössä ollutta. Suomessahan on diesel-mersut olleet pääsääntöisesti ammattikäytössä ensin .
Siis ajettu 24/7 mukulakivistä katua kaupungissa , milloisenkin kuskin toimesta. Huollot on todellisuussa tehty minimin mukaan. Sillä kysessähän on yritystoiminta jossa tiedetään että auto poistuu omistuksesta
viimeistään 3 vuoden kuluttua . Jos jouduttu jotainkin hankkimaan itse , esim renkaita , niin sitten halvinta mahdollista vai onko infinity-rengasmerkki jonkun mielestä laaturengas ?
Usein puuttuu myös lohkolämmitin . Todennäköisesti takapenkillä on synnytetty , (ehkä jopa laittettu joku alulle .. ) , oksennetty yms . Veho sitten pesee ja meikkaa sekä myy eteenpäin .
Missä myynti-ilmoituksessa muuten lukee suoraan että on auto on ollut taksikäytössä ? Jos ed. käyttö olisi etu niiin ehkä sitä käyttäisiin myyntivalttina ?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Kumpainenkin diesel-mersu, jotka minulla olleet, olivat vanhoja vossikoita. Ei ollut mitään ongelmaa, mikä olisi liittynyt jotenkin suureen mittarilukemaan,
Lähinnä duunikaverit vaan ihmetteli kuntoa ja kyytiä verrattuna kilometreihin. Mutta kuten yllämainittiin, autonpitäjiäkin on montaa sorttia..
Lähinnä duunikaverit vaan ihmetteli kuntoa ja kyytiä verrattuna kilometreihin. Mutta kuten yllämainittiin, autonpitäjiäkin on montaa sorttia..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Jolle kirjoitti:En kyllä ole samaa mieltä. Auton kunto merkitsee, ja taksikuskejakin on aika monenlaista.sportsman kirjoitti:Ei varsinaista vikaa mutta sitä ei kyllä kannata ostaa samaan hintaan kuin ns yksityiskäytössä ollutta. Suomessahan on diesel-mersut olleet pääsääntöisesti ammattikäytössä ensin .
Siis ajettu 24/7 mukulakivistä katua kaupungissa , milloisenkin kuskin toimesta. Huollot on todellisuussa tehty minimin mukaan. Sillä kysessähän on yritystoiminta jossa tiedetään että auto poistuu omistuksesta
viimeistään 3 vuoden kuluttua . Jos jouduttu jotainkin hankkimaan itse , esim renkaita , niin sitten halvinta mahdollista vai onko infinity-rengasmerkki jonkun mielestä laaturengas ?
Usein puuttuu myös lohkolämmitin . Todennäköisesti takapenkillä on synnytetty , (ehkä jopa laittettu joku alulle .. ) , oksennetty yms . Veho sitten pesee ja meikkaa sekä myy eteenpäin .
Missä myynti-ilmoituksessa muuten lukee suoraan että on auto on ollut taksikäytössä ? Jos ed. käyttö olisi etu niiin ehkä sitä käyttäisiin myyntivalttina ?
Mistä asiasta et ole samaa mieltä ? Onko jokin asia virhe ? Ajaako aina sama kuljettaja/omistaja ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Varusteissahan se taksikäyttö usein näkyy. Vanhemmat oli tosi karvalakkeja mutta uudemmissa silläkään ei ole niin paljoa merkitystä kun vakiona varustelista on jo melko kattava. Lähinnä uudemmissa harmittaa MB-tex(mb-twin/artico) sisusta joka taksivehkeistä usein löytyy. Ihan hyvin voisi seuraava auto olla taas vaihteeksi vanha taksi, samaan hintaan saa esim. 211:sissa ~5vuotta uudemman auton jos hyväksyy isommat kilometrit ja taksihistorian. Eri asia sitten kuinka moni sellainen vanhempi vähemmän ajettu ei sitten todellisuudessa sitä olekaan...vaan vanhoja takseja nekin. Muutamia melko selkeitä mittarinpyöritysautoja nettiautossa aina näkyy. Antenninpaikat ja datakortti paljastaa että on todennäköisesti vanha taksi.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
sportsman kirjoitti:Ei varsinaista vikaa mutta sitä ei kyllä kannata ostaa samaan hintaan kuin ns yksityiskäytössä ollutta. Suomessahan on diesel-mersut olleet pääsääntöisesti ammattikäytössä ensin .
Siis ajettu 24/7 mukulakivistä katua kaupungissa , milloisenkin kuskin toimesta. Huollot on todellisuussa tehty minimin mukaan. Sillä kysessähän on yritystoiminta jossa tiedetään että auto poistuu omistuksesta
viimeistään 3 vuoden kuluttua . Jos jouduttu jotainkin hankkimaan itse , esim renkaita , niin sitten halvinta mahdollista vai onko infinity-rengasmerkki jonkun mielestä laaturengas ?
Usein puuttuu myös lohkolämmitin . Todennäköisesti takapenkillä on synnytetty , (ehkä jopa laittettu joku alulle .. ) , oksennetty yms . Veho sitten pesee ja meikkaa sekä myy eteenpäin .
Missä myynti-ilmoituksessa muuten lukee suoraan että on auto on ollut taksikäytössä ? Jos ed. käyttö olisi etu niiin ehkä sitä käyttäisiin myyntivalttina ?
"Kasvukeskuksien" taksit aikalailla taitaa olla tätä, mutta täällä pohojosen pikkukaupungeissa ja kylissä ei hirviästi ole niitä mukulakivikatuja
Välimatkat täällä saatika ihan pohjoisessa on vähän eri luokkaa kuin aivan etelässä ja suurten kaupunkien lähellä, joten ne työkalut on pidettävä kunnossa ja lähin veho voi olla satojen kilometrien päässä.
Se vanhan taksin status on iskostautunut juurikin näillä mainitsemillasi verukkeilla enemmistön päähän. Kannattaa kattoa mistä ja keneltä sen vanhan taksin ostaa ja kuten täällä omien vanhojen vossikoiden käytön ja historian tiesin ostohetkellä jo aika hyvin
Noista mahdollisista eritteistä takapenkillä. Kyllä sitä lapsen tekoa on voitu harjoitella siinä "ei taksarilta" ostetussa autossa. Onhan farkkumersussa hyvin tilaa varsinkin jos kääntää takaselekänojat
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Samaa mieltä. On aivan eri asia onko kilsat maantieajosta vai mukulakivipyörityksestä keskustassa. Pohjoisessa ostamisessa on myös se etu ettei merkkiliikkeitäkään ole ihan joka kulmalla, joten edellinen omistajakin on usein tiedossa (ja millaisella pidolla ollut) olipa sitten taksi tai yksityinen.BTriker kirjoitti:"Kasvukeskuksien" taksit aikalailla taitaa olla tätä, mutta täällä pohojosen pikkukaupungeissa ja kylissä ei hirviästi ole niitä mukulakivikatuja Välimatkat täällä saatika ihan pohjoisessa on vähän eri luokkaa kuin aivan etelässä ja suurten kaupunkien lähellä, joten ne työkalut on pidettävä kunnossa ja lähin veho voi olla satojen kilometrien päässä. Se vanhan taksin status on iskostautunut juurikin näillä mainitsemillasi verukkeilla enemmistön päähän. Kannattaa kattoa mistä ja keneltä sen vanhan taksin ostaa ja kuten täällä omien vanhojen vossikoiden käytön ja historian tiesin ostohetkellä jo aika hyvin
Viimeksi muokannut Scandiv, Ke 06.03.2013 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Autoja ostetaan aika usein tunteella eikä järjellä. Sen takiahan noi automyyjätkin aina heittää legendaa että tämä on ollu lääkärillä ja tämä mersu lakimiehellä. Entinen Vantaalainen lentokenttätaksi ei sitten herätä yhtä mukavia mielikuvia, vaikka auto olisi parempi ja pari tonttua halvempi.
c203 180K -05
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Samanlaisa ajoa se on kuin muutkin, ei sen enempiä vaihtoja kuin muille. Samanlaista se on paikasta A paikkaan B. Ei taksikuski vaihda sen enempää vaihteita kuin muutkaan.haltsu kirjoitti:Toki takseille tulee melkoinen määrä tyhjäkäyntiä ja laatikolle vaihtoja reilusti enemmän kun "normaali" autoille. Tiedä sitten onko siitä niinkään haittaa.?
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Niin sitä tässä kritisoin että tuli justiinsa ostettua 10 vuotta taksikäytössä ollut sprintteri jossa on muuten joka huolto tehty veholla ja näkyi vielä olevan tehty kaikki mahdolliset lisätyötkin. Lisäksi renkaat olivat uudet continentalit. Niin ja lisäksi autoa on ajanut ainoastaan yksi kuski (auton omistaja). Lohkolömppäriä ei tosiaankaan ollut mutta toimiva webasto kylläkin ja mukan ohjelappu tulevalle omistajalle jossa mm. käsketään tankkaamaan ainoastaan talvilaatu polttoainetta koska webasto toimii sillä paremminsportsman kirjoitti:Jolle kirjoitti:En kyllä ole samaa mieltä. Auton kunto merkitsee, ja taksikuskejakin on aika monenlaista.sportsman kirjoitti:Ei varsinaista vikaa mutta sitä ei kyllä kannata ostaa samaan hintaan kuin ns yksityiskäytössä ollutta. Suomessahan on diesel-mersut olleet pääsääntöisesti ammattikäytössä ensin .
Siis ajettu 24/7 mukulakivistä katua kaupungissa , milloisenkin kuskin toimesta. Huollot on todellisuussa tehty minimin mukaan. Sillä kysessähän on yritystoiminta jossa tiedetään että auto poistuu omistuksesta
viimeistään 3 vuoden kuluttua . Jos jouduttu jotainkin hankkimaan itse , esim renkaita , niin sitten halvinta mahdollista vai onko infinity-rengasmerkki jonkun mielestä laaturengas ?
Usein puuttuu myös lohkolämmitin . Todennäköisesti takapenkillä on synnytetty , (ehkä jopa laittettu joku alulle .. ) , oksennetty yms . Veho sitten pesee ja meikkaa sekä myy eteenpäin .
Missä myynti-ilmoituksessa muuten lukee suoraan että on auto on ollut taksikäytössä ? Jos ed. käyttö olisi etu niiin ehkä sitä käyttäisiin myyntivalttina ?
Mistä asiasta et ole samaa mieltä ? Onko jokin asia virhe ? Ajaako aina sama kuljettaja/omistaja ?
Niin ja auto on ollut koulubussina ja siellä sisällä tuoksuu paljon raikkaammalta kun tuossa omassa c-sarjalaisessa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Mulla oli ensimmäinen taksi käytössä ollut Mondeo -99, auto oli silloin 2 vuotta vanha. Sen jälkeen kaikki mersut on tainut olla vanhoja takseja.
Ei mitään moitittavaa. Niin ne on pelanneet kuin niiden pitääkin.
Ei mitään moitittavaa. Niin ne on pelanneet kuin niiden pitääkin.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Mulla on kanssa toi w211 on vanha mersu. Oli 3v ja 300tkm ajettu suomessa. Kaikki huollot Veholla n.15tkm välein + taksin isot huollot. Kaikki jarrupalat + levyt oli uuden karheat. Ilmeisesti kaikki tukivarret ym "kuluvat osat oli vaihdettu jo moneen kertaan". Tekniikka on toiminu eikä oo mun aikana tarvinnu tehdä juuri mitään. Ainoa mitä voi sanoa miinukseksi on pienet kolhut ja naarmut ulkopelleissä sekä toiselta puolelta kulunu takaa hiukan verhoilu. Varmasti taksikuski pesettää ja siivoo auton useamminkin kuin normaali-ihmiset ja huollattaa kaiken kuntoon viimisen päälle. Mersuissa ei niitä kilometrejä kuulu muutenkaan pelätä niin taksi-mersu on oiva valinta.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
täällä maalla missä asun on iäkkäämpi taksikuski, joka pitää autoa kuin kukkaa kämmenellä. Varmsati saa paremman auton kuin joltain hipa huugolta, joka vain ajaa ja ajaa, välillä mennään pikapesuun.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Pakkohan se on tunnustaa että on tuossa nykyisessä vanhassa taksissa puute kun ei siinä ole sitä lohkolämmitintä. Tosin on tehdasasenteinen Webasto viikkokellolla, se vähän lohduttaa... Noista aikaisemmista ent. takseista osa oli tosiaan pieneltä paikkakunnalta ja ainakin täälläpäin niistä pidettiin todella hyvää huolta ja eipä niillä juuri muut kuin omistajat ajelleet. Tämän nykyisen kuljettajista tai käytetyistä rengasmerkeistä ei ole tietoa. Eipä se kyllä kauheasti kiinnostakaan...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Parempihan niitä takseja on pitää kunnossa ja siistinä turvallisuuden ja asiakastyytyväisyyden vuoksi.Jos 2-3 kuskia taksilla niin eiköhän noottia tule jos seuraavaa vuoroa aloittava joutuu ensimmäiseksi siivoamaan.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Mitä vikaa autossa jos on vanha taksi?
Eipä ole ollut ongelmia vanhojen taksien kanssa.
Tuskinpa se taksiyrittäjä joutuu omasta pussistaan niitä huoltoja maksamaan, niin luulisi heidän pitävän hyvää huolta työkalustaan ja "työhuoneestaan".
Tuskinpa se taksiyrittäjä joutuu omasta pussistaan niitä huoltoja maksamaan, niin luulisi heidän pitävän hyvää huolta työkalustaan ja "työhuoneestaan".
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)