Tarinaa & kuvia '93 E 300 TDT 4Matic ylimääräistä ääntä ja haaleutta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic -vetari

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Timo L. kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:No nyt se on irti. Eivät olleet tiukassa laipan pultitkaan. Katsoin että kumin sisin kaulus vaikeuttaa hieman torxin avausta hylsyllä, ei pääse helposti suoraan painamaan. Laitan kiinni noilla uppokannoilla kun on pitkä XZN käytössä. Tuo on siis joskus ollut jo auki kun paikallaan oli uuden mallin pultit. Se olikin katkennut pyörän päästä kumin alta. Siellä oli 2-3 mm syvä "syöpymärengas", itse katkeamispinta oli kierteinen.
Saa sen hylsyn suoraan kun nostaa vähän toisella tunkilla tukivartta ylös...ja sillä ~5cm jatkovarrella pääse kumin "ulkopuolelle" sen räikän.

.
Niin mutta kun kumi ottaa kiinni jo hylsyyn. Se on melko paksu voimahylsy.
Aha, mulla on ihan tavan normi hylsy...pikkusen sitä kumia piti painaa lyttyyn tosin.
Ne torxit ei taida hirveessä momentissa olla mutta ainakin omassa oli liimat kierteissä...

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic -vetari

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

A vot, nyt se on paikallaan.Navan pään boorit vähän ahisti mutta nätillä naputtelulla meni paikalleen. Eikun ajoa vaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic -vetari

Viesti Kirjoittaja veskola »

Äläkä nyt sitten enää polttele sitä kumia jarrua vasten siellä kylillä niin kyllä se kestää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic -vetari

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

veskola kirjoitti:Äläkä nyt sitten enää polttele sitä kumia jarrua vasten siellä kylillä niin kyllä se kestää.
Ai millä asvaltilla? Mikä asvaltti? :D
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic -vetari

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vetarirempasta itse tehtynä säästyneet rahat jaoin sitten Saksaan ja Britteihin. Ensi viikolla pitäisi sitten tuleman mukavat paksetit sieltäpäin 8) .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic -vetari

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...no sillä asfaltilla minkä kumminkin olet ulkorakennuksen ja ladon väliin teetänyt (10m) :lol:
...siellä sitten vaimolta salaa käyt polttamassa virne naamalla :lol: :lol: :lol:
Tunnusta vaan timo :twisted:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic -vetari

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Batia ja Ryydiä mukaellen, tuninkiksi meni meillä koko tämä homma. Tilasin alloywheeldirect.netistä uudet 8-reiät farkkuun. Myyntikuvassa oli vakiovanne. Lähetin sähköpostia kysyäkseni pulteista että tuleeko pultin pää vanteen pintaan vai ei. Tarjosivat kahta pulttia, vakiopultti on lyhyt ja jatektulla päällä olevan päässä on kuoppa. Oli mukana myös kuva aiheesta vanteen kanssa. Silloin huomasin, että vannehan on ns. kiillotettu "high sheen with standard silver". Halusin nimenomaan vakiohopeanväriset pyörät.

Pyörät ovat ilmeisesti tämännäköiset, kuva eBaysta käytetyistä:
Kuva

Annas olla, parin tunnin päästä soi puhelin ja Alastair firmasta soittaa että vakiovannetta ei enää saa Mercedekseltä. Heidän toimintatapansa paljastui mielenkiintoiseksi. Heillä ei ole varastoa, vaan tilaavat pyörät Saksasta Daimlerilta suoraan! Kävin vielä epäilemään vakiohopeiden keskikuppien sopivuutta kiillotettuihin vanteisiin. Alastair lupasi lähettää vkl:n aikana kuvia eri kuppivaihtoehdoilla. Päätin nyt ottaa kiillotetut vanteet kuitenkin. Firman palvelualttius oli kivaa.

Pultit pitäisi vielä löytää. Yli 70 mutta alle 80 mm pitäisi olla pituus.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic -vetari

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:B Alastair lupasi lähettää vkl:n aikana kuvia eri kuppivaihtoehdoilla. Päätin nyt ottaa kiillotetut vanteet kuitenkin. Pultit pitäisi vielä löytää. Yli 70 mutta alle 80 mm pitäisi olla pituus.
Joo, ostat minulta huomenna kokokromiset keskilätkät :mrgreen: . Hei yhdessä vaiheessa ebayssa oli noita 80 mm pitkiä pultteja tarjolla, en siis muista oliko liike vai yksityinen, ostin pari sarjaa ja ne meni vähän kuin 90 mm pitkien korvaaviksi. Minulla W124 E420 kuului olla muuten juuri tasan 80 mm pitkät, 90 mm tuli sentin ulos kun jouduin kerran vararengasta alle laittamaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

joo, käytännössä paras vaihtoehto noihin kiiltäviin on se perushopea merkki kromisella tähdellä (tais olla tehtaan ratkaisukin, ei ole tarjolla mitään parempia ? ) . Mulla taitaa olla yks uus 16" diamond cutti 8-reikä, jos haluut voin napata kuvan aiheesta.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Nyt alko kiinnostamaan oikein todella!

Mitä oli hinta, leveys ja ET noissa vanteissa vai voiko ihan valita millä ET:llä ja leveydellä tahtoo?

Jotesakki toi 25:n ET näyttää omaan silmään hyvältä eikä sedanin ajettavuuskaan häiriiny moisesta :)

e: Ja mulla alle 20km ajettu orkkis 8-reikä 4kymmentä ja jotain ET:llä 15"
Viimeksi muokannut Jari Ke, Pe 30.08.2013 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

tuoltahan niitä löytää hintojen kera, muista korimalleista lisää... http://www.alloywheelsdirect.net/merced ... _class_124" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

tuosta. Vähän huono kuva kun on aamukaste kosteus eikä kiiltoa vanteessa, mutta näkee mistä on kyse. Livenä tuo keskikuppi ei häiritse ollenkaan, onhan siinä puolien reiät samalla hopeella kuitenkin. Kromisen kupin kun tuohon laittais niin hyppäisi silmille aikatavalla.

Kuva
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

epk kirjoitti:tuosta. Vähän huono kuva kun on aamukaste kosteus eikä kiiltoa vanteessa, mutta näkee mistä on kyse. Livenä tuo keskikuppi ei häiritse ollenkaan, onhan siinä puolien reiät samalla hopeella kuitenkin. Kromisen kupin kun tuohon laittais niin hyppäisi silmille aikatavalla.

[ http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/DSC00728.JPG?img=img1280 ]
Onko tuossa krominen tähti vai ei? Kiitos kuvasta!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

tuossa on normaali hopeinen.
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Hienoa juttua ! Ja uljas kulkine ! :thumbup:
Hieno väri itselläni sama tuossa E300 D:ssä.
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

IMG_1408.jpg
IMG_1407.jpg
IMG_1406.jpg
Mitä raati sanoo keskikupeista?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja epk »

keskimmäiset tietenkin :) (mitä eroa ensimmäiseen ?)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja karra »

epk kirjoitti:keskimmäiset tietenkin :) (mitä eroa ensimmäiseen ?)
Näyttäisi että keskimmäinen on vaaleampi, ja tietenkin se kannattaa valita :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja cuuno »

Keskimmäinen :clap:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No joo, Alastairin mukaan enemmistö korkeakiiltovanteiden ostajista on hankkinut nuo keskimmäiset kupit, joten miekin kallistun nyt niihin. Tilaus lähtee huomenna tulemaan. Renkaiden DOT min. 23/13, ihan OK.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Nyt se päivä koitti että Timokin tuunaa.. :wtf:

Komeet noi vanteet kyllä on, ja keskimmäiset tottakai.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Olli Lajunen kirjoitti:Nyt se päivä koitti että Timokin tuunaa.. :wtf:
Pakko, kun orkkista ei enää saa :shock:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pyörät tulivat viikolla. Asentaessani niitä huomasin että liimapainot ottavat kiinni edessä raidetangon päähän ja jarrusatulaan. Paino oli n 5 mm korkea + pari milliä tarraa. Sähköposti alloywheelsdirectille ja kertomus että paikallinen liike ottaa 40 € uudelleenpainotuksesta ohuilla 3 mm painoilla. Vastaus tuli pian että he siirtävät kortilleni pyydetyn 50 € :-). Pisteet Alastairille ym. kumppaneille Briteissä suoraselkäisestä toiminnasta.

Renkaat ovat vakiokokoiset Kleber Dynaxer HP3:t. Tuntuvat mukavan pehmeille ja hiljaisille, juuri kuten pitääkin. 8) Renkaiden hinnaksi tuli n. 250 e. Vanteet ovat Ronalin valmistamat, MB-osanumerolla. Jossain kohti olin huomaavinani pieniä roskia lakkakerroksen alla. Pitäisiköhän noita nyt suojata jollain spesiaalivahalla tai pinnoitteella, että pinta kestäisi parempana?
012.JPG
003.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Itse olen laittanut vanteisiin alle puolikiinteää Turtle Original -vahaa ja päälle
sitten aluksi ja jatkossa päälle Turtle Wax Plus PTFE:a (teflonvaha).

Teflonvaha on helppo ja nopea levittää ja se on liukas, lika ei tartu.

http://www.turtlewax.fi/09/autovahat/autovahat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Kardaaniveto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja Kardaaniveto »

Laadukkaan näköiset vanteet, mutta miksi tilasit uudet, eikös autossa ollut jo valmiina orkkis 8-reiät?
C 200 CDI Elegance (W204)

"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kardaaniveto kirjoitti:Laadukkaan näköiset vanteet, mutta miksi tilasit uudet, eikös autossa ollut jo valmiina orkkis 8-reiät?
Autoon ei ollut toisia vanteita. Orkkikset toimivat nyt talvivanteina ja nämä kesällä. Lisäksi uudet vanteet komppaavat aika mukavasti uuden maalipinnan kanssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Timo L. kirjoitti:Pyörät tulivat viikolla. Asentaessani niitä huomasin että liimapainot ottavat kiinni edessä raidetangon päähän ja jarrusatulaan. Paino oli n 5 mm korkea + pari milliä tarraa. Sähköposti alloywheelsdirectille ja kertomus että paikallinen liike ottaa 40 € uudelleenpainotuksesta ohuilla 3 mm painoilla. Vastaus tuli pian että he siirtävät kortilleni pyydetyn 50 € :-). Pisteet Alastairille ym. kumppaneille Briteissä suoraselkäisestä toiminnasta.

Renkaat ovat vakiokokoiset Kleber Dynaxer HP3:t. Tuntuvat mukavan pehmeille ja hiljaisille, juuri kuten pitääkin. 8) Renkaiden hinnaksi tuli n. 250 e. Vanteet ovat Ronalin valmistamat, MB-osanumerolla. Jossain kohti olin huomaavinani pieniä roskia lakkakerroksen alla. Pitäisiköhän noita nyt suojata jollain spesiaalivahalla tai pinnoitteella, että pinta kestäisi parempana?
012.JPG
003.JPG
Ompas korkea ? Olikos tässä uudet vietärit joka nurkassa?? On ryhdikkään oloinen..!
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

ClubKRP kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Pyörät tulivat viikolla. Asentaessani niitä huomasin että liimapainot ottavat kiinni edessä raidetangon päähän ja jarrusatulaan. Paino oli n 5 mm korkea + pari milliä tarraa. Sähköposti alloywheelsdirectille ja kertomus että paikallinen liike ottaa 40 € uudelleenpainotuksesta ohuilla 3 mm painoilla. Vastaus tuli pian että he siirtävät kortilleni pyydetyn 50 € :-). Pisteet Alastairille ym. kumppaneille Briteissä suoraselkäisestä toiminnasta.

Renkaat ovat vakiokokoiset Kleber Dynaxer HP3:t. Tuntuvat mukavan pehmeille ja hiljaisille, juuri kuten pitääkin. 8) Renkaiden hinnaksi tuli n. 250 e. Vanteet ovat Ronalin valmistamat, MB-osanumerolla. Jossain kohti olin huomaavinani pieniä roskia lakkakerroksen alla. Pitäisiköhän noita nyt suojata jollain spesiaalivahalla tai pinnoitteella, että pinta kestäisi parempana?
012.JPG
003.JPG
Ompas korkea ? Olikos tässä uudet vietärit joka nurkassa?? On ryhdikkään oloinen..!
Nelivetoisessa on korotettu maavara vakiona ja farkussa automaattinen tasonsäätö takana.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

JarkkoN kirjoitti:
ClubKRP kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Pyörät tulivat viikolla. Asentaessani niitä huomasin että liimapainot ottavat kiinni edessä raidetangon päähän ja jarrusatulaan. Paino oli n 5 mm korkea + pari milliä tarraa. Sähköposti alloywheelsdirectille ja kertomus että paikallinen liike ottaa 40 € uudelleenpainotuksesta ohuilla 3 mm painoilla. Vastaus tuli pian että he siirtävät kortilleni pyydetyn 50 € :-). Pisteet Alastairille ym. kumppaneille Briteissä suoraselkäisestä toiminnasta.

Renkaat ovat vakiokokoiset Kleber Dynaxer HP3:t. Tuntuvat mukavan pehmeille ja hiljaisille, juuri kuten pitääkin. 8) Renkaiden hinnaksi tuli n. 250 e. Vanteet ovat Ronalin valmistamat, MB-osanumerolla. Jossain kohti olin huomaavinani pieniä roskia lakkakerroksen alla. Pitäisiköhän noita nyt suojata jollain spesiaalivahalla tai pinnoitteella, että pinta kestäisi parempana?
012.JPG
003.JPG
Ompas korkea ? Olikos tässä uudet vietärit joka nurkassa?? On ryhdikkään oloinen..!
Nelivetoisessa on korotettu maavara vakiona ja farkussa automaattinen tasonsäätö takana.
Juu tiedän kyl tuon.. mut on jotenkin tosi korkean oloinen :D ja kylla 4-matikki kuuluu olla ylhäällä et pääsee pahemmastakin paikasta pois :D
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa & kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - tuning

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Värkki on muutaman kerran tehnyt niin, että kohtapuoliin ajoonlähtemisen jälkeen ensi jarrutuksissa jarrupoljin on ollut kova kuin kivi ja pysähtyminen vaivalloista. Mistä hakisin vikaa? Pääsylinteri? Levyt ja palat noin vuoden vanhat ja kunnossa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin