Tarinaa & kuvia '93 E 300 TDT 4Matic ylimääräistä ääntä ja haaleutta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Takavedon ratti onnistui vaihtaa tilalle kun kontaktilevy vaihdettiin. Nyt ajettu pari sataa km eikä vielä ole tullut häiriötä. Ratti on nätti ja hyväntuntuinen verrattuna entiseen "norsunnahkaan".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Tape »

Komea auto jo valmiiksi ja komeammaksi tulee ku huolella tehdään! :thumbup:

Minkälaisia kulutuslukemia tämmöisellä saa?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tape kirjoitti:Komea auto jo valmiiksi ja komeammaksi tulee ku huolella tehdään! :thumbup:

Minkälaisia kulutuslukemia tämmöisellä saa?
Omassa samanlaisessa matikissa kulutus pyöri 9-10 tienoilla. Mercefreakenin antamista lukemista
pystyy hiukan nipistämään, kun pumppu on säädöissään ja renkaat ovat sopivat. Vuosimallin
2007 matikki kuluttaa saman verran, kulkupuoli on parempi.

Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 0,75 liter
-ved 120 km/t 0,97 liter
-ved bykjøring 1,02 liter
http://www.mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

9,2-9,5 per 100 km olen saanut kahdessa mittauksessa. Vielä ei voi sanoa pidemmän aikavälin kulutusta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Tape »

Mitenkä projekti jatkuu maalauksen jälkeen?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tape kirjoitti:Mitenkä projekti jatkuu maalauksen jälkeen?
Ajamalla. Ja tietenkin pienellä sipistelyllä:

-tyhjäkäynnin huojunnan korjaus
-vakionopeussäätimen ja pumpun yhteiselon korjaus säädetyssä pumpussa
-webaston korjaus
-lohkolämmittimen asennus
-mahd. kokolattiamaton uusinta etupenkeistä taaksepäin ja tavaratilan verhousten uusinta
-
-
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja johani »

Ïrrotettiinko kromilistoja muovihelmasta maalauksessa ?? jos niin miten irtoavat niin että saa ehjänä vielä takasikkin, nimim: maalaus ajankohtainen.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

johani kirjoitti:Ïrrotettiinko kromilistoja muovihelmasta maalauksessa ?? jos niin miten irtoavat niin että saa ehjänä vielä takasikkin, nimim: maalaus ajankohtainen.
Tottakai irroitettiin. Jos en nyt ihan väärin muista, muovihelma nurinpäin pöydälle ja kromilistan kiinnikettä kääntämällä 90 astetta jompaankumpaan suuntaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1609
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kun katselee tällaista projektia kokonaisuutena, siis auton ostosta alkaen laajoihin ruostevauriokorjauksiin ja maalaukseen, niin tulee mieleen, että onko 211-korinen 280/320 cdi 4-matic n. 5 vuoden ikäisenä ja 300-400 tkm. ajettuna niin paljon huonompi auto, että sitä ei kannata ostaa 5000-8000 euron hintaerolla vanhaan 124:seeen verraten?
Siis erohan kapenee tietysti nopeasti autojen välillä, kun 211-4maticin hinta tulee reilusti alas muutamassa vuodessa, mutta kuitenkin. Tässä arviointini pohjana on oletus, että topickin auto olisi tullut maksamaan kaikkineen remppoineen sen yli 10 000 euroa ja suoralla kaupalla saisi 211 4-maticin faceliftattuna alle 20 000 euron.
Eihän näitä voi ihan suoraan verrata, mutta tämä on tällainen ajatusleikki, joka voi olla pielessäkin, jos hinta-arvioni ovat pahasti pielessä. Ja siis kunnioitan suuresti TimoL:n tapaa pitää autoja ja laittaa niitä kuntoon. JarkkoN on toinen loistava auton kunnossapitäjä, jolta voisi ostaa auton koska tahansa ja luottaa, että se on kunnossa. TimoL:n ja JarkkoN:n ero on siinä, että JarkkoN ostaa valmiiksi huippuyksilön, jota ei tarvitse pahemmin nyppiä. TimoL ostaa tietysti vanhempia autoja, joita ei olekaan helppo löytää uudenveroisina, joten hän laittaa jo hieman ajassa kärsineet autot kuntoon ja sellaiseksi kuin ne ovat olleet tehtaalta tullessa. Hienoa toimintaa! Autoa pidetään niin, että sitä on tarkoitus pitää pitkään.
Tämäkin jäänyt mietityttämään....en tiedä, miksi JarkkoN:n vanha 300TDT 4-matic ja TimoL eivät koskaan kohdanneet.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja karra »

kardaani kirjoitti:Kun katselee tällaista projektia kokonaisuutena, siis auton ostosta alkaen laajoihin ruostevauriokorjauksiin ja maalaukseen, niin tulee mieleen, että onko 211-korinen 280/320 cdi 4-matic n. 5 vuoden ikäisenä ja 300-400 tkm. ajettuna niin paljon huonompi auto, että sitä ei kannata ostaa 5000-8000 euron hintaerolla vanhaan 124:seeen verraten?eet.
Miehen tuntien uskon että vastaus on: ei huonompi mutta ei sopivampi :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mukavaa pohdiskelua kardaanilta. W211 ei sävähdytä minua kovin paljoa. Lisäksi kerta-investointi autoon olisi ollut (ainakin tuolloin) liian suuri.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

kardaani kirjoitti:Kun katselee tällaista projektia kokonaisuutena, siis auton ostosta alkaen laajoihin ruostevauriokorjauksiin ja maalaukseen, niin tulee mieleen, että onko 211-korinen 280/320 cdi 4-matic n. 5 vuoden ikäisenä ja 300-400 tkm. ajettuna niin paljon huonompi auto, että sitä ei kannata ostaa 5000-8000 euron hintaerolla vanhaan 124:seeen verraten?
Siis erohan kapenee tietysti nopeasti autojen välillä, kun 211-4maticin hinta tulee reilusti alas muutamassa vuodessa, mutta kuitenkin. Tässä arviointini pohjana on oletus, että topickin auto olisi tullut maksamaan kaikkineen remppoineen sen yli 10 000 euroa ja suoralla kaupalla saisi 211 4-maticin faceliftattuna alle 20 000 euron.
Eihän näitä voi ihan suoraan verrata, mutta tämä on tällainen ajatusleikki, joka voi olla pielessäkin, jos hinta-arvioni ovat pahasti pielessä. Ja siis kunnioitan suuresti TimoL:n tapaa pitää autoja ja laittaa niitä kuntoon. JarkkoN on toinen loistava auton kunnossapitäjä, jolta voisi ostaa auton koska tahansa ja luottaa, että se on kunnossa. TimoL:n ja JarkkoN:n ero on siinä, että JarkkoN ostaa valmiiksi huippuyksilön, jota ei tarvitse pahemmin nyppiä. TimoL ostaa tietysti vanhempia autoja, joita ei olekaan helppo löytää uudenveroisina, joten hän laittaa jo hieman ajassa kärsineet autot kuntoon ja sellaiseksi kuin ne ovat olleet tehtaalta tullessa. Hienoa toimintaa! Autoa pidetään niin, että sitä on tarkoitus pitää pitkään.
Tämäkin jäänyt mietityttämään....en tiedä, miksi JarkkoN:n vanha 300TDT 4-matic ja TimoL eivät koskaan kohdanneet.
Ostin vuosi sitten nykyisen S211:n ja siihen meni noin 37 tonnia. Alle 20 tonnilla matikkia ei taida vielä
saada 2007-mallisena, tai siinä on jotain muutakin vikaa kuin kilometrit. Valinnanvaraa on kuitenkin
runsaasti, joten voi ostaa hyvän kalliilla tai huonon halvalla tai jotain siitä välistä.

Tuommoista S124-matikkia ei ole juurikaan tarjolla, saati vähän ajettuna. Jos sellaisen haluaa, on tyydyttävä
kompromisseihin. Itse maksoin autosta 7 vuotta sitten jotain 14-15 tonnia (en muista enää) ja kymppitonni
meni erilaisiin paranteluihin. Ei se ostaessa ollut mikään huippuyksilö, mutta halusin nuo värit ja varusteet ja
valinnanvara oli vähäinen jo silloin. Ei siitä uuden veroista tullut eikä sekään enää ruosteeton ollut, kun tarkkaan
katsottiin. Kyllä Timo L. sen olisi huolinut, mutta sähläsin ja väliin pääsi toinen ostaja.

S211:n arvo on nyt laskussa ja S124:n nousussa. Harrastukselle ei yleensä lasketa hintaa, mutta harrastematikki
on samalla erinomainen käyttöauto ja hyvästä autosta saa varmasti myydessäkin jotain takaisin. Siis jos joskus
haluaisi myydä, sillä tuommoisella ajaa loputtomiin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Tuo "Borniitti"-värisävy on kyllä upea,toinen mielestäni E-mallin facelift 124-sarjalaisissa esiintynyt hieno väriyhdistelmä on joku RUSKEAN metallisävy.90-luvulla "Kettu"-sarjan Leo Kress ajeli sellaisella upean ruskealla sedanilla,ennen kuin siirtyi ekaan Väyryseen...mulla on toi Kettu-jakso DVD:nä,ja on Ketun Mersuista niitä kauneimpia. :thumbup:
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Kaasupedaalin liikevaran sain omasta kohdilleen kun käytin pyöreää viila. Dremelikin varmaan toimisi. Mulla on kans vakkari ja sama oli ongelmakin jos nyt oikein tulkitsin kirjoituksen. Kertoisikos tuo kuva siitä mitä tein vivustolle?

Tiesitkin varmaan mutta kannattaa olla varovainen ettei katkaise tätä mikä on alemmassa kuvassa. Mä katkaisin ja sit korjasin. Pistin happosesta :) Näkyy miten tein sen. Uusikin varaosa on hansklokerossa ja maksaa vehontiskillä 5€.

Edittiä: Lisätän/täydennetään vielä että pumpun toisellapuolen on se "tanko" jonka pituutta saa muutetuksi. Eli irroittaa tangon toisen pään siitä pallosta ja pyörittää tankoa pidemmäksi ton viilausoperaation jälkeen. Tälleen kaasuvipuun saa lisää toimintapituutta. Kaasuvivusto kanattaa rasvata operaation jälkeen. On tällä operaatiolla sellainen miinuskin että pedaalin alkupäänlike muuttuu hiukan "töksähtäväksi" alkuperäiseen verrattuna mutta ainakin oma koipi tottui siihen nopsaan. Töksähtävään toimintaan vaikuttaa se mihin muotoon viilaa tuon alueen missä rulla on (kts. nuolen kärki). Kaarevampi muoto omassa varmaan parantaisi tilannetta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kiitos Jari kuvista ja vinkistä. En ehkä ihan tuota tarkoittanut. Tulleen vinkin perusteella pumpun "omituisuus" taisi löytyä. Pumpun päällä sijaitsevan kellon ruuvi oli melko maltillisessa asennossa. Pari kierrosta avasin ja jo kävi Mersu liikkumaan vaivattomammin. Ei juuri savutakaan vielä.

Vaihdoin myös uuden kulj. oven tiivisteen. Ei suhise enää. Kiitos jackielle osasta. Lisäpitkissä olen kokeillut erilaisia polttimoita. Hyvin näkyy 8) . Automaatti-ilmastoinnin symbolivaloiksi asensin 1,2W tuikut 0,4W sijaan, aivan kuten paikalla olikin.

Autossa on se ajonesto/varashälytinlaite, ja "tyhjä" katkaisija katkaisijarivissä. Pitäisikö siinä vilkkua valo tms. kun ovet on kaukolukittu?

Lasinpyyhin ei ole temppuillut enää pitkään aikaan. Käytön puute taisi olla syynä automaattipyyhintään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - maala

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Värkki kävi alkuviikosta fiksarilla. Sisäkatto oli tosi likainen, samoin peräkontin lattiassa oli paksua tahmeaa likaa. Pääasiassa oli tietenkin katon hionta. Se onnistui äkkiseltään katsottuna hyvin vaikka katossa onkin kuormalistat. Uuden maalipinnan sävytys on onnistunut erinomaisesti, ei juuri huomaa että kattoa ei ole maalattu. Pintaan laitettiin myös Lacroe-kestovahan tapainen. Nyt se auto vasta näyttää vastamaalatulle :-). Ei minulla ole koskaan ollut näin hyvällä pinnalla varustettua autoa. Toivottavasti vaha toimii ja puhtaanapito on helpompaa.
Yllätyin myös miten puhtaaksi aluvanteet lähtivät. Kahdessa vanteessa oli todella pinttynyttä jarrupölyä ym. Nyt jäljellä on vain pieniä pikitäpliä. Näinkö tässä joutuu jättämään uusien vanteiden hankinnan tuonnemmaksi, kohta varmaan velatkin muuttuu saataviksi... No originaalit hopeiset keskikupit kyllä hankin. Odotan vielä sitä oikein aurinkoista keliä jolloin kulööri pääsee oikeuksiinsa. Näinä harmaina päivinä tuo ei näytä kovin kummoiselle.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - fiksa

Viesti Kirjoittaja thenq »

Tämä on kyllä jotain niin hunajaista :D
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1609
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - fiksa

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kuuluisiko takaluukussa olla 4-matic -merkintä jossain kohdin? Olen jossain bensa 4-maticissa muistaakseni nähnyt sellaisen.

Oikean kyljen muovihelmojen linjaus ei näytä suoralta.

Pilkunviilaustahan tämä on, koska kyseessä saattaa olla yksi Suomen hienoimmista 4-maticeista ainakin kopaltaan.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - fiksa

Viesti Kirjoittaja karra »

kardaani kirjoitti:Kuuluisiko takaluukussa olla 4-matic -merkintä jossain kohdin? Olen jossain bensa 4-maticissa muistaakseni nähnyt sellaisen.
Timo kertoi viime lauantaina että bensmallissa merkki on, dieselissä ei. Kysyin sitä itekkin kun livenä auton näin :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - fiksa

Viesti Kirjoittaja RH »

Harkittu kokonaisuus kilpiä myöten :thumbup: .
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - fiksa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

kardaani kirjoitti:Kuuluisiko takaluukussa olla 4-matic -merkintä jossain kohdin? Olen jossain bensa 4-maticissa muistaakseni nähnyt sellaisen.

Oikean kyljen muovihelmojen linjaus ei näytä suoralta.

Pilkunviilaustahan tämä on, koska kyseessä saattaa olla yksi Suomen hienoimmista 4-maticeista ainakin kopaltaan.
Juuri noin, turbodieseleissä jostain syystä turbon maininta meni 4Maticin edelle :-).

Totta että linjaus ei ole aivan suora, eritoten tuossa kuvassa se korostuu. Peltien pokkaukset ja oven rako kuitenkin on kohdallaan. Ei huvittanut käydä reikiä muokkaamaan... Onhan noissa muoveissa muutenkin iän tuomaa aaltoilua - tai ainakin luulen että se on iän tuomaa. Kai ne uutena ovat olleet sellaiset pikkuisen pulleat ja suorat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - fiksa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vaihdoin tänään peilinsäätimen toiseen. Entisen nuppi oli liimattu ja kaikki asennot eivät toimineet. Testasin varashälyttimen ja comfort-toiminnon, molemmat toimivat.

Oikean lampunpesimen jako on sekaisin. Lepoasento on pääasiassa pyyhin pystyssä. Pitänee vaihtaa kai uusi moottori.

Onko orkkiswebastolle oma polttoainepumppu ja missä se sijaitsee? Edelleen polttimen puhallin ja kiertovesipumppu lähtee päälle mutta ei syty. Puhallin pyörii jonkun aikaa, sammuu ja kiertovesipumppu jää vaan päälle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - fiksa

Viesti Kirjoittaja Tape »

Nyt mennään niin täydellisellä mutulla, mutta tarkista webaston polttoainelinjan liitin.

Kuuluisa (ainakin joissain malleissa) huonoudestaan ja siitä, että horii ilmaa mukaansa eikä webasto saa tällöin riittävästi polttoainetta.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - fiksa

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Timo L. kirjoitti:...
Oikean lampunpesimen jako on sekaisin. Lepoasento on pääasiassa pyyhin pystyssä. Pitänee vaihtaa kai uusi moottori.
...
Tuotaniinniin, jos harrastuneisuutta riittää, niin ei tarvitse vaihtaa uutta, jos se vain muuten toimii niin kuin pitääkin. Pitää kyllä irrottaa ja avata se moottoriboksi, mutta sieltä sen saa kuntoon. Tarkemmin en osaa neuvoa, kun siitä on jo pitkälti yli 5 vuotta, kun viimeksi olen tuon homman tehnyt, niin ei oikein tarkasti muista.

Niin se kuitenkin on, että siellä on sisällä hammaspyörämekanismi, jossa ainakin yhdessä pyörässä muistaakseni on kyljessä jonkun sortin tappi, joka ohjaa sen pyyhkimen lopulta pois päältä tuuppaamalla kuparisia kosketuspintoja erilleen toisistaan. Tai jotenkin niin se oli. Joka tapauksessa, se on ihan varma tieto, että kun tietty hammaspyörä on väärässä kiertokulmassa, niin lepoasento menee väärään paikkaan. Sen pystynee kyllä rakennetta tutkailemalla päättelemäänkin, missä kohtaa sen kuuluu olla, mutta itse taisin ensimmäisellä kerralla ihan vain testailla yrityksen ja erehdyksen kautta, että mihin se kuuluu, jotta toimisi kuten pitää. Ekalla kerralla kun en tuota tiennyt niitä avatessani, niin todellakin kasaamisen jälkeen pysähtyivät aivan mihin sattuu, tosin samalla tavalla joka kerta...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - ajoa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kiitos Nozki vinkistä, pitää kokeilla. Muuten ei ole tehty muuta kuin ajettu ja pesty ja ajettu. Väriinkin alkaa tottumaan, paitsi inhoaminani harmaina sadepäivinä se näyttää tosi rumalta ja harmaalta vaikka olisi puhdaskin, mutta kirkkailla keleillä sitten palkitaan; on se aika nätti :-).

Kuva
Kuva

Tämä kuva on otettu 2 vkoa ennen ylempiä. Kelit muuttuu :-).

Kuva
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - ajoa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Värkki oli talvella mukana kerhon Tähdelliset-lehden parivertailussa, jonka teemana oli 25 vuotta markkinoilla ollut henkilöautojen 4Matic-systeemi. Vastaparina oli uusi E 250 CDI T 4Matic. Muutama kuva aiheesta. Kuvat Juha K.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - ajoa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Timo L. kirjoitti:Värkki oli talvella mukana kerhon Tähdelliset-lehden parivertailussa, jonka teemana oli 25 vuotta markkinoilla ollut henkilöautojen 4Matic-systeemi. Vastaparina oli uusi E 250 CDI T 4Matic.
Mitäs vertailussa ilmeni?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3144
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - ajoa

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No tietenkin lankku hakkas tuon tietokoneen ihan 5-0... Tarviiko tuota nyt edes kysyä...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - ajoa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Pakardinen kirjoitti:No tietenkin lankku hakkas tuon tietokoneen ihan 5-0... Tarviiko tuota nyt edes kysyä...?
Tottakai tarvii, lankulla en oo ikinä ajanu, ja toi oma "tietokone"kin (ei varmaan ihan samanlainen kuin 212:ssa, mutta luultavasti melko) toimii ihan kiitettävästi.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3144
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Tarinaa ja kuvia 1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic - ajoa

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

tj86430 kirjoitti:oma "tietokone"kin (ei varmaan ihan samanlainen kuin 212:ssa, mutta luultavasti melko) toimii ihan kiitettävästi.
Epäilemättä näin. En minäkään ole koskaan nelivetolankulla ajanut (puhumattakaan noista "uusista" Mersuista), mutta etenemiskykyä kun vaaditaan, niin luistonestoista ja ajovakaudenhallinnoista ei ole kuin haittaa. Olen sen huomannut ihan omakohtaisesti, työpaikan autoista.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin