W222 ässä ja C217 S-Coupé
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Juu, ja vähän aiemmin "luvattiin":
August 2017 neuer R6 2,9 Liter OM656 Diesel (313 & 395 PS)
August 2017 neuer R6 2,9 Liter OM656 Diesel (313 & 395 PS)
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Coupen ja Cabrioletin faceliftiin OLED-takavalot:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KXmVI00Nvw4[/youtube]
https://www.motor1.com/news/178081/merc ... aillights/" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KXmVI00Nvw4[/youtube]
https://www.motor1.com/news/178081/merc ... aillights/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Veho Airportissa näytillä S400d 4Matic facelift:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
S-coupe facelift paljastettu:
https://www.motor1.com/photos/554242/20 ... ass-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.motor1.com/photos/554242/20 ... ass-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Facelift nostanut Ässän BMW 7:n kanssa jaetulle 1-sijalle tällä listalla:
http://www.ajovalo.net/uudet_edustusluokka.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Faceliftin 3 eri keulavaihtoehtoa:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
MaybachLaaksonen kirjoitti:Faceliftin 3 eri keulavaihtoehtoa:
AMG
Benz
?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Seinäjoen kertakäyttöautolla tuli tänään käytyä kyyläämässä mersu-osaston kalusto. Ja olihan sielä sokerina pohjalla S63 AMG Facelift sekä S560 Maybach
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Mallimerkintöjen paikat muuttuneet faceliftin myötä?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
S-sarjassa kolme uutta moottoria ja 48 V:n sähköjärjestelmä:
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... a,c2379794" onclick="window.open(this.href);return false;
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... a,c2379794" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
S-sarja ottaa askelia kohti täysautomaattista ajamista, ECO-avustin tukee entistä ekologisempaa ajotapaa:
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... t,c2389380" onclick="window.open(this.href);return false;
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... t,c2389380" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Huvittavia nuo markkinointiviestit kun S-sarjan pitäisi näyttää edelläkävijältä niin kaikki E-sarjassa esitellyt (pre-facelift S-mallista puuttuvat) ominaisuudet tuodaan esille niin kuin ne olisivat uusia.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
KEHITTIKÖ MERCEDES-BENZ MARKKINOIDEN PARHAAT AJOVALOT? NÄIN NE TOIMIVAT:
http://autovouhotus.fi/kehittiko-merced ... -toimivat/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autovouhotus.fi/kehittiko-merced ... -toimivat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Samaa sarjaa, en jaksanut katsoa onko ihan sama systeemi 213:ssa ja muissa hiljattain tulleissa (ainkin tuo 84 LED:in matriisi) mutta tuo kommentti "niin kirkkaat kuin lainsäädäntö sallii" on taas sitä mainosmiesten huijaamista. Jos autossa olisi pesurit niin valot saisi ihan laillisesti olla vielä tehokkaammat mutta sitä nyt ei muistettu mainita.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Tuo ajovalopesureiden poisjättäminen valotehon kustannuksella on kyllä jotenkin säälittävää.
-Mahtaakohan tämä pitää edelleen paikkansa:
-Mahtaakohan tämä pitää edelleen paikkansa:
https://tekniikanmaailma.fi/ajettua-saa ... 3t-vector/" onclick="window.open(this.href);return false;TM kirjoitti:Alkuperäinen vuoden 1997 Saab 9-5 oli kaukovalojensa osalta paras TM:n koskaan mittaama vakioauto.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Mercedes-Benzin uudistunut S-sarjan Coupé sai Suomi-hinnat – kaksi kallistui ja kaksi halpeni:
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... i-halpeni/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-be ... i-halpeni/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
TM kirjoitti:V12-moottoristen S-sarjan mallien tarina taitaa olla päättymässä.
https://tekniikanmaailma.fi/mercedes-am ... oveljella/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Merce ... V-537/1312" onclick="window.open(this.href);return false;
Oisko vähän ylihinnoiteltu vaikka onkin paskalta artistilta iltalehtien mukaan...
Oisko vähän ylihinnoiteltu vaikka onkin paskalta artistilta iltalehtien mukaan...
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Onko Ässissä kovalevyä, minne tallentaa esim. navigaatiokarttoja tai musiikkia Tuo "Chekkosen" entisen kärryn muisti on siinä tapauksessa varmaankin tungettu täyteen hiphoppia.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Testattu: Multibeam LED Ultra Range -ajovalot:
https://www.manclusive.fi/2017/testattu ... -ajovalot/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.manclusive.fi/2017/testattu ... -ajovalot/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Testi? Suoraan esitteestä taisi olla tekstit kotoisin.Laaksonen kirjoitti:Testattu: Multibeam LED Ultra Range -ajovalot:
https://www.manclusive.fi/2017/testattu ... -ajovalot/" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Hesarin testi uudesta s-sarjalaisesta, jossa uusi 350 rivi kutonen. S 350d 4Matic.
”HS Koeajo: Vieläkö dieselillä on tulevaisuutta?”
https://www.hs.fi/autot/art-2000005500164.html" onclick="window.open(this.href);return false;
”HS Koeajo: Vieläkö dieselillä on tulevaisuutta?”
https://www.hs.fi/autot/art-2000005500164.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Tuolle uudelle dieselille luulisi olevan enemmän kysyntää E-sarjassa, S-sarjan ostajalle kun ei polttoaineen hinta ja kulutus välttämättä ole tärkeimpiä ostokriteereitä.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
81 tkm mittarissa ja todeta pitää, että odotin enemmän - etenkin luotettavuudelta.
Alusta lähtien kuskin puolen etuikkuna on suhissut jo 90 km/h vauhdissa. Kostealla kelillä erityisen voimakkaasti. Huoltoneuvoja ei kuullut suhinaa ollenkaan. Kertaalleen ovea säädettiin. Ei ryhdytty tiivisteiden vaihtoon pyytämisestä huolimatta. Suhina hävisi kun pistin jeesusteipillä karmin ja ikkunan välin kiinni ja palasi kun otin teipin pois. Ei näyttänyt hyvältä ulospäin tuo ratkaisu.
2300 km jälkeen alkoi tuntua omituista nykimistä 1400-2000 kierroksilla. Auto pajalla 1-2 viikon jaksoja, massavauhtipyörää piti ohjelmoida mukamas. Ohjelmavika ja saatiin kuntoon viikkojen odotuksen jälkeen. Tuli kokeiltua sijaisautona kolmosbemarit sun muut rihvelöt. Auto olisi ostettu takaisin - tyhmä kun en myynyt.
Talvirenkaat alle ja ihmeellinen resonanssivärinä alkoi tuntua ajaessa säännöllisesti. Maahantuojan edustaja kävi toisen samanlaisen ässän kanssa mittailemassa ja totesi että kyseessä on ominaisuus, ei vika. Nastarenkaat ja ilmajousitus kuulema ovat haastava yhdistelmä. Tietoa tehtaalle asiasta. Sen kanssa oli opittava elämään. Itse epäilin epäkeskoa sähkömoottoria mikä ei asiantuntijan mukaan toleranssien rajoissa olisi ollut mahdollinen vika.
Määräaikaishuollot on tehty ajallaan, ei kovin halpaa lystiä. 25 tkm kohdalla havaittiin etuvaloumpioissa kosteutta. Auto pajalle, sijaisbemari alle, oikea umpio vaihdettiin uuteen, vasemmalle laitettiin "kosteudenpoistosarja". Havaitsen tänä talvena kosteuden palanneen. Takuu on mennyt jo ohi...
Takaikkunaverho (tuo varusteista tärkein päätti kerran irtautua pidikkeistään ja piti vaihtaa. Onneksi meni takuuseen, muuten olisi tullut kalliiksi.
Takalunkku on hangoitellut kolmena talvena (2015, 2016 ja nyt 2017-18). Monesti on jättänyt pakkasessa sulkeutumatta ja on pitäänyt roudata auto lämpimään paikkaan sulamaan. Pari viikkoa sitten teki lopullisen tenän eikä suostunut menemään kiinni edes lämpimässä hallissa. 500 egen lukon vaihto ja työt päälle. Onneksi maahantuojalla riitti vielä goodwilliä kattamaan puolet kustannuksesta. Tässäkin auto oli pajalla 4 pv ja sijaisgolffi 1 litran koneella pöröteltävänä mobilon tarjoamana.
Latausluukusta ei ole varoitusvaloa, joka huomauttaisi auki jäännistä. Noloa ajella "persaukisena". Ja onpa aika jäätymisherkkä vekotin kaiken kaikkiaan, ei aukea tai ei mene kiinni riippuen tilanteesta.
Saas nyt nähdä, mikä seuraavana brakaa. Teslaa olen kysellyt, mutten en osta, mutta tuo Jaggen tulossa oleva iPace näyttäisi sopivalta seuraavalta autolta. Meseistä ehken tulee vähän taukoa tämän kokemuksen perusteella. Onhan tuo pappamaisen mukava ajettava ja taloudellinenkin, mutta vian pesä kaiken kaikkiaan!
Alusta lähtien kuskin puolen etuikkuna on suhissut jo 90 km/h vauhdissa. Kostealla kelillä erityisen voimakkaasti. Huoltoneuvoja ei kuullut suhinaa ollenkaan. Kertaalleen ovea säädettiin. Ei ryhdytty tiivisteiden vaihtoon pyytämisestä huolimatta. Suhina hävisi kun pistin jeesusteipillä karmin ja ikkunan välin kiinni ja palasi kun otin teipin pois. Ei näyttänyt hyvältä ulospäin tuo ratkaisu.
2300 km jälkeen alkoi tuntua omituista nykimistä 1400-2000 kierroksilla. Auto pajalla 1-2 viikon jaksoja, massavauhtipyörää piti ohjelmoida mukamas. Ohjelmavika ja saatiin kuntoon viikkojen odotuksen jälkeen. Tuli kokeiltua sijaisautona kolmosbemarit sun muut rihvelöt. Auto olisi ostettu takaisin - tyhmä kun en myynyt.
Talvirenkaat alle ja ihmeellinen resonanssivärinä alkoi tuntua ajaessa säännöllisesti. Maahantuojan edustaja kävi toisen samanlaisen ässän kanssa mittailemassa ja totesi että kyseessä on ominaisuus, ei vika. Nastarenkaat ja ilmajousitus kuulema ovat haastava yhdistelmä. Tietoa tehtaalle asiasta. Sen kanssa oli opittava elämään. Itse epäilin epäkeskoa sähkömoottoria mikä ei asiantuntijan mukaan toleranssien rajoissa olisi ollut mahdollinen vika.
Määräaikaishuollot on tehty ajallaan, ei kovin halpaa lystiä. 25 tkm kohdalla havaittiin etuvaloumpioissa kosteutta. Auto pajalle, sijaisbemari alle, oikea umpio vaihdettiin uuteen, vasemmalle laitettiin "kosteudenpoistosarja". Havaitsen tänä talvena kosteuden palanneen. Takuu on mennyt jo ohi...
Takaikkunaverho (tuo varusteista tärkein päätti kerran irtautua pidikkeistään ja piti vaihtaa. Onneksi meni takuuseen, muuten olisi tullut kalliiksi.
Takalunkku on hangoitellut kolmena talvena (2015, 2016 ja nyt 2017-18). Monesti on jättänyt pakkasessa sulkeutumatta ja on pitäänyt roudata auto lämpimään paikkaan sulamaan. Pari viikkoa sitten teki lopullisen tenän eikä suostunut menemään kiinni edes lämpimässä hallissa. 500 egen lukon vaihto ja työt päälle. Onneksi maahantuojalla riitti vielä goodwilliä kattamaan puolet kustannuksesta. Tässäkin auto oli pajalla 4 pv ja sijaisgolffi 1 litran koneella pöröteltävänä mobilon tarjoamana.
Latausluukusta ei ole varoitusvaloa, joka huomauttaisi auki jäännistä. Noloa ajella "persaukisena". Ja onpa aika jäätymisherkkä vekotin kaiken kaikkiaan, ei aukea tai ei mene kiinni riippuen tilanteesta.
Saas nyt nähdä, mikä seuraavana brakaa. Teslaa olen kysellyt, mutten en osta, mutta tuo Jaggen tulossa oleva iPace näyttäisi sopivalta seuraavalta autolta. Meseistä ehken tulee vähän taukoa tämän kokemuksen perusteella. Onhan tuo pappamaisen mukava ajettava ja taloudellinenkin, mutta vian pesä kaiken kaikkiaan!
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Facelift Maybach huhtikuusta alkaen:
http://www.autobild.de/bilder/neue-merc ... html#bild2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autobild.de/bilder/neue-merc ... html#bild2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
S 560 e PLUG-IN Hybrid:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... n-hybrids/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... n-hybrids/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
BMW jättämässä V12:n pois seuraavasta 7:sta, joten vaikea uskoa, että Mersukaan enää kauaa valmistaa omaansa:
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... -g70-2022/
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... -g70-2022/
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Jos kukkarossa olisi niin paljon pöllytettävää, että äSsäMersun tapaisen auton hankinta oikeasti olisi mahdollinen ja ajankohtainen, niin itsellä ainakin suurella todennäköisyydellä sitä äSsää mallimerkinnässä edeltäisi kirjaimet eq...Laaksonen kirjoitti: ↑Pe 31.12.2021 09:20 BMW jättämässä V12:n pois seuraavasta 7:sta, joten vaikea uskoa, että Mersukaan enää kauaa valmistaa omaansa:
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... -g70-2022/
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Bemari jätti nyt V12:n uudesta 7:sta pois:
https://tekniikanmaailma.fi/bmwn-7-sarj ... lipiteita/
2000-luvun alussa, kun VW Phaetoniakin sai W12-myllyllä ja jopa Toyota Centurya (vain Japanin markkinoilla) tehtiin V12-moottorilla, alkoi tuo moottorityyppi olla jo melkein sananmukaisesti "tusinatavaraa".
https://tekniikanmaailma.fi/bmwn-7-sarj ... lipiteita/
2000-luvun alussa, kun VW Phaetoniakin sai W12-myllyllä ja jopa Toyota Centurya (vain Japanin markkinoilla) tehtiin V12-moottorilla, alkoi tuo moottorityyppi olla jo melkein sananmukaisesti "tusinatavaraa".
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 11.08.2021 08:16
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Vanhassa Tuulilasin artikkelissa 2014 kommentoitiin W222 S 400 Hybridin (3.5l Bensa) nykimisongelmaa. Onkohan tätä ongelmaa saatu softapäivityksillä poistettua vai jäikö nykiminen näiden mallien ominaisuudeksi? Joku kuului netissä kommentoineen, että sen kanssa oppisi ajamaan?
Lisäksi luin tapauksista joissa käyttäjien todelliset kulutuslukemat olisivat 2-3x suurempia kuin tehtaan ilmoittama 6.3 L/100 km. Mikä lienee totuus?
Lisäksi luin tapauksista joissa käyttäjien todelliset kulutuslukemat olisivat 2-3x suurempia kuin tehtaan ilmoittama 6.3 L/100 km. Mikä lienee totuus?
Hybridi ei tästä poikkea, paitsi… Momentinmuuntimen korvaaminen sähkömoottorilla ei ole aivan täysin onnistunut. Korostetun rauhallisella – ja toisaalta raskaalla – kaasujalalla ajettaessa voimalinja käyttäytyy ilman ongelmia. Normaalisti ajettaessa auto sitä vastoin nykii ärsyttävästi ja välillä todella voimakkaasti. Moista ei pitäisi esiintyä tämän luokan autossa.
Pienempiä nykäyksiä tuntuu kiihdytettäessä, kun polttomoottori käynnistyy ja kytkeytyy voimalinjaan. Suuremmat rytkyt tuntuvat vaihteiston arpoessa sopivaa pykälää. Tämän koko- ja hintaluokan autot ovat periaatteessa hyviä alustoja uuden tekniikan kokeilemiselle, mutta matkustusmukavuudesta ei mielellään paljoa tinkisi.
Viimeksi muokannut Nicole_Turtiainen, To 27.10.2022 09:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.