W222 ässä ja C217 S-Coupé

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Laaksonen kirjoitti:Virallinen kuva faceliftin kojelaudasta:
Toisessa threadissa "kinattiin" onko vakkarin ja vilkkuviiksen järjestys parempi vanhaan malliin vai nykyisellä tyylillä niin nytpä mersulla on todettu että sekaannus ei ole riittävän suuri, pitää siirtää kaikki kontrolli rattiin...
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

DBFI kirjoitti:Toisessa threadissa "kinattiin" onko vakkarin ja vilkkuviiksen järjestys parempi vanhaan malliin vai nykyisellä tyylillä niin nytpä mersulla on todettu että sekaannus ei ole riittävän suuri, pitää siirtää kaikki kontrolli rattiin...
Toisaalta ohjauspyörää ei enää käytetä ajoneuvon ohjaamiseen, jolloin rattia voidaan käyttää muuhunkin: https://www.youtube.com/watch?v=gSpuU3DmMIc" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. joko teille muuten on selvinnyt, kuinka pitkälle tuo autonomous driving on faceliftissä viety?
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Faceliftin virallinen ensivilahdus:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kL75iLBDTbY[/youtube]
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

ja esim. tuolla listaa uusista ominaisuuksista

https://www.motor1.com/news/141528/2018 ... utonomous/" onclick="window.open(this.href);return false;

Active Lane Change Assist
Active Lane Keeping Assist
Active Speed Limit Assist
Traffic Sign Assist
Active Distance Assist Distronic
Active Emergency Stop Assist
Active Brake Assist
Evasive Steering Assist
Active Blind Spot Assist
Active Parking Assist & Remote Parking Assist
Car-to-X Communication
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Facelift julkaistu; OM656:ssa tehoa jopa enemmän kuin OM 629-V8:ssa (340 vs 320 hv) eikä väännössäkään häviä paljoa (700 vs 730 Nm):
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

2018 faceliftin S 63 on Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ long wheelbase

Lyhyt akseliväli jää pois valikoimasta.

Vanhan S 63 4MATIC:in täysin avoin keskitasauspyörästö korvataan tällä: "An electro-mechanically controlled clutch connects the permanently driven rear axle variably to the front axle."
http://mercedes-amg.com/latest.php?lang ... 170418_s63" onclick="window.open(this.href);return false;
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... tYnM!&rs=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:2018 faceliftin S 63 on Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ long wheelbase

Lyhyt akseliväli jää pois valikoimasta.
-Sikäli sääli, ettei enää saa lyhyenä, koska olisi ollut oiva vertailukohta Audi S8+:lle (jota saa ainoastaan lyhyenä). Herää toki kysymys; onko V12-moottori enää mitenkään järjellä perusteltavissa, 4-litraisesta turbo V8:sta saadaan sama teho kuin alkuperäisestä S65:sta :?: :roll:
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Laaksonen kirjoitti:Herää toki kysymys; onko V12-moottori enää mitenkään järjellä perusteltavissa, 4-litraisesta turbo V8:sta saadaan sama teho kuin alkuperäisestä S65:sta :?: :roll:
Jäähän V12 moottorin eduksi vielä tuo:

"the extreme smoothness of the V12"
https://en.wikipedia.org/wiki/V12_engine" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuvaajista voidaan nähdä, että kun V8 moottorin tuottama vääntö kampiakselilla sahaa 0 % ja 200 % väliä, V12 moottorissa vääntö pysyy 60% ja 140 % välillä.
http://www.epi-eng.com/piston_engine_te ... ngines.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla värinättömyydellä perusteltiin aikoinaan myös V16 moottoria: "The few V16s that have been produced were used in high-end luxury and high-performance automobiles due to their smoothness (low vibration)."
https://en.wikipedia.org/wiki/V16_engine" onclick="window.open(this.href);return false;

Ajattelen sen niin, että AMG S 63 4MATIC+ on näistä se urheilullinen ja S 65 on sitä huippuluokan ylellisyyttä.
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mielenkiintoista nähdä, löytääkö uusi R6-diesel itsensä myös seuraavan sukupolven Sprinterin nokalle. :roll:
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Uusi R6-diesel löytänee ainakin toivon mukaan tiensä vm. 2018 eemeleihinkin. Innolla odotetaan, onko päästöt pienentyneet sen verran, että hinta laskee samalle tasolle BMW:n uuden 530d:n kanssa (nyt veroineen 10ke kalliimpi). Innolla odotetaan myös onko yhtä nättikäyntinen, kuin vanha om642. Hienokäyntisiähän ne on muutkin kutosdieselit nykyään, mutta mielestäni om642 on kyllä edelleen käynniltään sivistynein.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

H.E. von Kuusi kirjoitti:Hienokäyntisiähän ne on muutkin kutosdieselit nykyään, mutta mielestäni om642 on kyllä edelleen käynniltään sivistynein.
Tokihan R6:n pitäisi olla käynniltään hienompi kuin V6. Kovin 4-Matic-painoitteiselta näyttää S-sarja tällä hetkellä S65:sta lukuunottamatta, Audi A/S8:n asiakkaita kai kosiskellaan kovasti. Ehkä syksyllä tulee muitakin takavetoja. :roll:
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

H.E. von Kuusi kirjoitti:Uusi R6-diesel löytänee ainakin toivon mukaan tiensä vm. 2018 eemeleihinkin.
Mitä niin uutta ja ihmeellistä tuossa R6-dieselissä, ettei V6 enää kelpaa? Tai mitä V6-dieselissä on niin pahasti vialla, ettei se ole aiemminkaan kelvannut keulille?

nykyinen V6: 190 kW, 620 Nm, 5,5–5,1 l/100 km, 144–133 g/km
uusi R6-dies: 210 kW, 600 Nm, 5.5 l/100 km, 145 g/km

Minä en huomaa mitään kovin dramaattista muutosta. Tehoa on kyllä lisää, mutta ei kovin paljoa.
Wilhelm Maybach
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Wilhelm_Maybach kirjoitti: Mitä niin uutta ja ihmeellistä tuossa R6-dieselissä, ettei V6 enää kelpaa?
Hinta!
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Laaksonen kirjoitti:Kovin 4-Matic-painoitteiselta näyttää S-sarja tällä hetkellä S65:sta lukuunottamatta
Itse muistaisin erotella vanhan 4Maticin ja uuden 4Matic+:an näistä puhuttaessa. 4Matic+ on kuitenkin normaaliajossa 100 % takavetoinen ja neliveto kytkeytyy vasta sitä tarvittaessa.

Näistä uusistahan valtaosa on vanhalla 4Maticilla ja sen ystäville riittää vaihtoehtoja. 4Matic+ on vain siinä yhdessä S sarjan mallissa.
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

W221:n hybridissä nähtyä 4-sylinteristä dieseliä ei ole näköjään katsottu tarpeelliseksi laittaa tähän ässään. Nähtäväväksi jää, onko nykyinen "Sondermodel" viimeinen V12:lla päästörajoitusten alati kiristyessä. Mm. Cadillac ja Lincoln lopettivat V12:n jo 2. maailmansodan jälkeen ja Jaguar jo viime vuosituhannen lopulla. M-B on viime vuosina mennyt monessa asiassa BMW:n viitoittamalla tiellä, jos Bemari siis jättää seuraavasta 7:aan V12:n pois, en pitäisi ihmeenä vaikka tähtimerkkikin. :think:
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti:Uusi R6-diesel löytänee ainakin toivon mukaan tiensä vm. 2018 eemeleihinkin.
Mitä niin uutta ja ihmeellistä tuossa R6-dieselissä, ettei V6 enää kelpaa? Tai mitä V6-dieselissä on niin pahasti vialla, ettei se ole aiemminkaan kelvannut keulille?

nykyinen V6: 190 kW, 620 Nm, 5,5–5,1 l/100 km, 144–133 g/km
uusi R6-dies: 210 kW, 600 Nm, 5.5 l/100 km, 145 g/km

Minä en huomaa mitään kovin dramaattista muutosta. Tehoa on kyllä lisää, mutta ei kovin paljoa.
Olit laittanut tuohon 350d tiedot. 400d oli siis 250 kW, 700 Nm, 5.6 l/100, 147 g/km. Minusta melkein sata heppaa ja Newtonia lisää on aika paljon.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

D-MB kirjoitti:Olit laittanut tuohon 350d tiedot. 400d oli siis 250 kW, 700 Nm, 5.6 l/100, 147 g/km. Minusta melkein sata heppaa ja Newtonia lisää on aika paljon.
Niin vertasin näitä: E 350 d vs S 350 d 4MATIC

Miten sitten pitäisi verrata?
Wilhelm Maybach
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Laaksonen kirjoitti:Nähtäväväksi jää, onko nykyinen "Sondermodel" viimeinen V12:lla päästörajoitusten alati kiristyessä.
Jotenkin ei enää tuo V12 lainkaan kiinnosta sen jälkeen kun netistä löysin vahingossa tämän:

Mercedes-Benz W140 800SEL / 800SEC
8.0 Liter V16 mit 540PS
http://www.germancarforum.com/attachmen ... pg.323081/" onclick="window.open(this.href);return false;

8 tai 9 litrainen V16 kelpaisi, mutta nyt ajattelen lähinnä, että tehot ratkaisee. Sillä ei sitten niin väliä, miten tehot on tuotettu.
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Nähtäväväksi jää, onko nykyinen "Sondermodel" viimeinen V12:lla päästörajoitusten alati kiristyessä.
Jotenkin ei enää tuo V12 lainkaan kiinnosta sen jälkeen kun netistä löysin vahingossa tämän:

Mercedes-Benz W140 800SEL / 800SEC
8.0 Liter V16 mit 540PS
http://www.germancarforum.com/attachmen ... pg.323081/" onclick="window.open(this.href);return false;

8 tai 9 litrainen V16 kelpaisi, mutta nyt ajattelen lähinnä, että tehot ratkaisee. Sillä ei sitten niin väliä, miten tehot on tuotettu.
Mielenkiintoista olisi tietää, tekikö M-B tuosta (edes moottorista) minkäänlaista prototyyppiä kuten baijerilainen kilpailijansa. Jos BMW olisi ottanut 767:n tuotantoon olisi 800:llekin saatettu näyttää Stuttgartin johtokunnassa vihreää valoa. :problem:
Viimeksi muokannut Laaksonen, To 20.04.2017 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:
D-MB kirjoitti:Olit laittanut tuohon 350d tiedot. 400d oli siis 250 kW, 700 Nm, 5.6 l/100, 147 g/km. Minusta melkein sata heppaa ja Newtonia lisää on aika paljon.
Niin vertasin näitä: E 350 d vs S 350 d 4MATIC

Miten sitten pitäisi verrata?
Molemmat kun on aika tarkkaan kolmilitraisia koneita niin käyttäisin D-MB:n ajatusta. Saman koneen eri malliversioista otetaan se suorituskykyisin.

Mersulla kun on jo pitkään ollut tapana sovitella sitä mallimerkintää vastaamaan moottoritehoja eikä moottorin tilavuutta niin saman mallimerkinnän autot yllättäen vaikuttaakin samantehoisilta.

EDIT: tehoja on tullut reilusti lisää mutta paljon on silti jäänyt jonnekin matkan varrelle, aikanaan moottorista odotettiin tehovariantteja 313 ja 395 heppaa. Ehkä sitten tuikutettuina.
Viimeksi muokannut DBFI, To 20.04.2017 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

H.E. von Kuusi kirjoitti:Innolla odotetaan, onko päästöt pienentyneet sen verran, että hinta laskee samalle tasolle BMW:n uuden 530d:n kanssa (nyt veroineen 10ke kalliimpi).
No verrattuna S-sarjassa:
S350d(L) (pre-LCI*): 146–158 g/km | 4Matic(L) 156–168 g/km
LCI: S 350 d 4Matic: 145 g/km | S 400 d 4Matic: 147 g/km
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... i,c2241525" onclick="window.open(this.href);return false;
*LCI = Life Cycle Impulse = facelift
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:
D-MB kirjoitti:Olit laittanut tuohon 350d tiedot. 400d oli siis 250 kW, 700 Nm, 5.6 l/100, 147 g/km. Minusta melkein sata heppaa ja Newtonia lisää on aika paljon.
Niin vertasin näitä: E 350 d vs S 350 d 4MATIC

Miten sitten pitäisi verrata?
No ei ainakaan pitäisi verrata V6 dieselin tehokkaampaa versiota (350d vs 300d) uuden sukupolven miedonnettuun versioon (350d vs 400d) ja valittaa tehonlisäyksen vähyyttä. Kyllähän 350d V6 vs 400d rivi6 on se oikea vertailukohde koska nuo laimennetut versiot ovat vain markkinointiratkaisuja.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

D-MB kirjoitti:Kyllähän 350d V6 vs 400d rivi6 on se oikea vertailukohde
aa no nyt ymmärrän.

190 kW -> 250 kW .. 32 % tehonlisäys
620 Nm -> 700 Nm .. 13 % lisää vääntöä

Totta, merkittävä on muutos edelliseen.
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

OM642:n teho- ja vääntökäyrät:
curves.png
OM656:n vastaavaa diagrammia odotellessa. :roll:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Wilhelm_Maybach kirjoitti: 190 kW -> 250 kW .. 32 % tehonlisäys
620 Nm -> 700 Nm .. 13 % lisää vääntöä

Totta, merkittävä on muutos edelliseen.
Tuon kun yhdistää siihen, että E-sarja on keventynyt huomattavasti ja vanhalla V6:llakin 0-100 ajasta on lähtenyt puolisen sekuntia pois niin tuo 340 hp ja 700 Nm tulee kuljettamaan autoa vähintäänkin riittävästi. Tietty voimaa ei koskaan voi olla liikaa....
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja RH »

DBFI kirjoitti:
Wilhelm_Maybach kirjoitti: Mitä niin uutta ja ihmeellistä tuossa R6-dieselissä, ettei V6 enää kelpaa?
Hinta!
Kyl juu. Oma käsitys on, että kun yhteen R6:een riittää suurin piirtein tasan puolet päästönormien koko ajan kiristyessä yhä kalliimmiksi käyvistä dieselin saastelaitteista vinkkeliin verrattuna, niin sehän se :roll: :eh: .
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Perin mielenkiintoinen kyllä tuo uusi R6-diesel, mutta eikös bensiinimoottoreihin pitänyt tulla ensimmäisenä maailmassa hiukkassuodattimet:
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... d=11108480" onclick="window.open(this.href);return false; :?: :geek:
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja simosami »

RH kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
Wilhelm_Maybach kirjoitti: Mitä niin uutta ja ihmeellistä tuossa R6-dieselissä, ettei V6 enää kelpaa?
Hinta!
Kyl juu. Oma käsitys on, että kun yhteen R6:een riittää suurin piirtein tasan puolet päästönormien koko ajan kiristyessä yhä kalliimmiksi käyvistä dieselin saastelaitteista vinkkeliin verrattuna, niin sehän se :roll: :eh: .
Suuntaus on se, että saasteenpoisto purkit laitetaan nyt ihan moottorin kylkeen. V6 tarvittaisiin 2 kpl. Siksi tulee R6, riittää 1 saastepaketti. Eli raha siinä on takana. Ja varmaan tilaakin säästyy

S sarjan bensa malleissa siirrytään myös pienempiin koneisiin. Uusi 500 tulee R6 koneisena, pikku kasi nimetään uudestaan, siitä tulee 560.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Hage kirjoitti:Onko tämä siis Möhkön facelift malli vai? :wink: Ikkunat on liian pienet, maskikin on jotenkin outo ja valot liian futuristiset. Liian massiivinen jopa S-luokan mittoihin ja näyttää muutenkin vähän tönköltä.
Jää tämä Mersu minulta ostamatta.. :D
Kyllä Facelift W222 on tulollaan,uusi kori tulee ilmeisesti 2019 loppuvuodesta.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

simosami kirjoitti:
Suuntaus on se, että saasteenpoisto purkit laitetaan nyt ihan moottorin kylkeen. V6 tarvittaisiin 2 kpl. Siksi tulee R6, riittää 1 saastepaketti. Eli raha siinä on takana. Ja varmaan tilaakin säästyy
-Onko 350d:n ja 400d:n tehoerolla selityksenä, että 286 hv-versiossa on 1 turbo ja 340 hv-versiossa 2 :?: :wtf:
Vastaa Viestiin