Kesäreissu kuusenalle..W211 220cdi:n optimointi..

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Kesäreissu kuusenalle..W211 220cdi:n optimointi..

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Eli tulipas tässä menneellä viikolla pyörähdettyä tuolla eteläisessä Suomessa ja samalla käytyä morjenstamassa erästä tunnettua foorumilaista.
Siinä aikamme rupateltuamme ja asiaan kuuluvien ajoneuvo/testeri esittelyjen jälkeen CDI203 meinas ,että otetaanpas tuosta tuo ohjelma koneelle ja kaffeen lomassa vähän tutkaillaan pystyisikö siihen suorittamaan jonkinmoista pientä muutosta ajonautinnon parantamisen toivossa..
No kahvi/teekupposen äärellä allekirjoittaneelle selvitettiin alustavia ohjelmoinnin saloja ,samalla höpistiin asiasta ja asian vierestä..CDI203 vähän kyseli millaisia muutoksia autoon haluaisin..
Lopputuloksena syntyi tikulle autoon siirrettäväksi ohjelma jossa autolle tarjoillaan ainoastaan raikasta ulkoilmaa ilman minkäänmoisia tehopiikkejä,tai savumerkkejä..Eli lyhyesti ohjelma räätälöityi aivan sellaiseksi kuinka sen halusin..

Sitten faktat:
Ajettavuus parani huomattavasti tehoreservi on käytettävissä käytännössä koko kierrosalueen.Ohituskiihtyvyys välillä 60-120 lyheni useita sekuntteja tämälisäntyneen väännön ansiosta.Kulutus matka ajossa tippui melkeen litralla vertailukohtana Rovaniemi-Helsinki (900km)meno-paluu (keskinopeus ajotietokoneen mukaan optimoituna n.5kmh suurempi.)(mennessä 6,5l/100km tullessa 5,7l/100km) todellista!!!

No Sitten perheen parempi puolisko ajeli tuossa kotimatkalla autolla tietämättään ,että autolle tapahtui siellä auringonpaisteessa pieni muotoinen muutos.
.Kommentit :
-Onks tälle tehty jotain?
-Miten niin?
-Tällä on paljo parempi ohittaa..
No se kävi vähä hoidossa....:)
-Mikshän ne ei jo uutena tee niistä näin helppoja ajettavia,nii ja tää on paljo turvallisenpikin kun tällä ei jää jalkoihin...

Eli loppuarviona allekirjottaneen ei enään koskaan tarvi perustella kotona miksi tulevatkin autot käyvät pienessä optimoinnissa kuusen alla..
Suuret kiitokset CDI203:lle 100% onnistunut reissu etelään..
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kesäreissu kuusenalle..W211 220cdi:n optimointi..

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Näin se vaan menee.......ihmeellistä kyllä. Ihmeellistä tässä on se.....että toiset tekee tätä työkseen ja toiset "rakkaudesta" harrastusta kohtaan.......PARASTA se että loppu tulos on sellanen kun olet itse pyytänyt.....ei sellanen mitä on hyllyssä.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1893
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Kesäreissu kuusenalle..W211 220cdi:n optimointi..

Viesti Kirjoittaja tony »

Hieno juttu ! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Kesäreissu kuusenalle..W211 220cdi:n optimointi..

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

:thumbup:
Hieno homma! Kyllä olen minä myös päättänyt että niin kauan ko mulla tulee auto olemaan niin siinä on turbo, ja jotta sen voi lastuttaa :)
Nyt sulla on AINA jatkossa hyvä selitellä paremmalle puoliskolle tuo pieni "valohoito" jolla saa auton turvallisemmakisi, eikä VARMASTI kieltäydy ;)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Pimpelipompeli379
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kesäreissu kuusenalle..W211 220cdi:n optimointi..

Viesti Kirjoittaja Pimpelipompeli379 »

simppa80 kirjoitti: La 30.06.2012 21:30 :thumbup:
Hieno homma! Kyllä olen minä myös päättänyt että niin kauan ko mulla tulee auto olemaan niin siinä on turbo, ja jotta sen voi lastuttaa :)
Nyt sulla on AINA jatkossa hyvä selitellä paremmalle puoliskolle tuo pieni "valohoito" jolla saa auton turvallisemmakisi, eikä VARMASTI kieltäydy ;)
En olisi paremmin keksinyt tarinaa kerrottavaksi vaimolle.. :D :D :D :lol:
Vastaa Viestiin