Upouusi W204 automaattipesuun?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Derrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 29.08.2012 15:55

Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja Derrick »

Niin että kaipa tuon uskaltaa nykyaikaiseen automaattipesuun viedä? Paikka jota nyt lähinnä ajattelin, on Helsingissä Eläintarhan Nesteen "pesukatu" - onnistuu harjallinen ja harjaton pesu. Auton käsikirjan mukaan automaattivaihteen pitää pesuun mennessä olla N-asennossa - olipas näköjään aiheellista lukea tuota yli 400-sivuista opusta hieman tarkemmin.
Mainittakoon, että kyseessä on siis elämäni ensimmäinen automaattivaihteinen kulkupeli, joten vähän ovat hakusessa nämä jotkut jutut - vaihteen N-asennosta kun auton myyjäkin totesi, että "ei sitä oikeestaan missään koskaan tarvita".
Berliininmunkki
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Derrick kirjoitti:Auton käsikirjan mukaan automaattivaihteen pitää pesuun mennessä olla N-asennossa
Kyseessä lienee tuollainen pesukatu, jossa auto liikkuu koneen vetämänä läpi eri pesuvaiheiden? Aika loogista että vaihteen pitää olla vapaalla, niin kai manuaalissakin?

"Tavallisessa" pesuautomaatissa, eli siis sellaisessa jossa auto seisoo paikoillaan koko pesun ajan, ei liene mitään syytä vapaalla pitämiseen.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Derrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 29.08.2012 15:55

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja Derrick »

tj86430 kirjoitti:
Derrick kirjoitti:Auton käsikirjan mukaan automaattivaihteen pitää pesuun mennessä olla N-asennossa
Kyseessä lienee tuollainen pesukatu, jossa auto liikkuu koneen vetämänä läpi eri pesuvaiheiden? Aika loogista että vaihteen pitää olla vapaalla, niin kai manuaalissakin?
Juu, auto liikkuu pesukadulla koneen vetämänä. Ja loogista todellakin, että sen vaihteen pitää olla silloin vapaalla, siis N-asennossa. Ilmeisesti kytkin myös ajatteluelimeni vapaalle kun autoa esitellyt myyjä väitti että sitä N-asentoa ei missään tarvita. :P
Berliininmunkki
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Itse en kyllä ikinä käyttäis yli 10 k€ autoa automaattipesussa tai missään pesukaduilla tms. Naarmut ja huono pesutulos on aivan taattua. Pakko myöntää, että Micraa on käytetty 2 kertaa pesussa kun vaimo saa puoleen hintaan Shelliltä pesut, mutta siihen se on jääny.

Pelkällä Bilt Hamberin Autofoamilla vaahdottamalla lähtee paska paremmin kuin keskiverrossa harjallisessa naarmutuspesussa. Sen jälkeen hiekattoman auton pesu (liikennepaskan yms. aiheuttama) eli kalvo pois ja taas on putipuhdas. Pahaa tekee katsoa auringossa monia uusiakin autoja, kun on ihan *itusti naarmua ja hologrammia yms. kun on pitänyt hiekkaharjalla harjata. Monessa autoliikkeessä 2 km ajettu hallissa oleva esittelyautokin on jo ihan naarmulla, kun on käytetty pesukoneessa, jossa harjat ei kovin usein oo kovin puhtaat läheltä katottuna.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

masaf1 kirjoitti:Itse en kyllä ikinä käyttäis yli 10 k€ autoa automaattipesussa tai missään pesukaduilla tms. Naarmut ja huono pesutulos on aivan taattua. Pakko myöntää, että Micraa on käytetty 2 kertaa pesussa kun vaimo saa puoleen hintaan Shelliltä pesut, mutta siihen se on jääny.

Pelkällä Bilt Hamberin Autofoamilla vaahdottamalla lähtee paska paremmin kuin keskiverrossa harjallisessa naarmutuspesussa. Sen jälkeen hiekattoman auton pesu (liikennepaskan yms. aiheuttama) eli kalvo pois ja taas on putipuhdas. Pahaa tekee katsoa auringossa monia uusiakin autoja, kun on ihan *itusti naarmua ja hologrammia yms. kun on pitänyt hiekkaharjalla harjata. Monessa autoliikkeessä 2 km ajettu hallissa oleva esittelyautokin on jo ihan naarmulla, kun on käytetty pesukoneessa, jossa harjat ei kovin usein oo kovin puhtaat läheltä katottuna.

Noita pesuja on huonoja ja vähän parempia...kelvollisia.
Aivan sama mitä hiekkaa sinne vaginaan menee mutta myllytyksellä saa kaikki kyllä ennen myyntiä kuntoon.
Itse en jaksa edes mökin pihassa pestä autoa vaan ajelen ihan komeesti pesukatujen läpi, aivan tarpeeksi puhtaita tämmöiselle puolisokeelle ja naarmuista viis, en ole vielä huomannut.
Ei jaksa uhrata montaa tuntia palvoakseen jotain ketun maalipintaa ja kolmessa minuutissa se on yhtä paskainen kuin ennenkin....kunhan nyt pahimmat kurat helmoista on pois eikä itse tartte kyykkiä ryppyreikä tiukalla auton ympäri hieromassa jollain parfyymilla, vai mikä toi partavaahto olikaan?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Derrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 29.08.2012 15:55

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja Derrick »

LopenUupunut kirjoitti:


Itse en jaksa edes mökin pihassa pestä autoa vaan ajelen ihan komeesti pesukatujen läpi,
Meikäläisellä taas se mökin piha on nimenomaan se ainoa paikka, jossa tulee auto pestyä ihan itse omin pikku kätösin - muuten ajelen minäkin "komeesti pesukatujen läpi".
Taidan sitten myös olla puolisokea, kun en ole pahempia naarmuja pesujen jälkeen huomannut - vai vaikuttaakohan auton väri tuohon lopputulokseen? Nimittäin olen ajellut viimeiset 12 vuotta punaisilla autoilla, eikä niiden maalipinnat ole mielestäni mitenkään erityisesti piloille menneet automaattipesujen takia. Tämän uudenkin väri on punainen (se Mersun värinimitys taisi olla Fiery Red).
Niin ja pesukadullahan saa valittua myös alustan pesun - se on mielestäni hyvä juttu se.
Berliininmunkki
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Joo kyllähän nuo pesukioskit on parhaimmillaankin pahin raiskaus mitä maalipinnalle voi tehdä. Talvisin en veisi autoa pesulaan vaikka siitä maksettaisiin, noissa kun kiertää ne samat suolavedet millä ne muutkin autot on pesty ja varsinki painepesussa nämä liemet päätyy joka rakoseen ja koloon! Kiitos EU:lle tästäkin maailman pelastavasta ideasta.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Mä lopetin pesuautomaattien käyttämisen silloin kun huomasin ettei auto ole puhdas niiden jäljiltä. Varsinkin harjattomat pesut on täysin turhia! Nyt on sitten soppari emännän pikkuveljen kanssa että kympillä auto kiiltää, ja on käsin pesty.
E350CDI&A180CDI
Avatar
Derrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 29.08.2012 15:55

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja Derrick »

ssuvik kirjoitti: Nyt on sitten soppari emännän pikkuveljen kanssa että kympillä auto kiiltää, ja on käsin pesty.
Sisältyykö soppariin alustan pesu?
Berliininmunkki
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Sitten vielä jos viette C mersun harjapesuun niin pitää peilit kääntää sisään . Näin oli ohjekirjassa ohje .
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Derrick kirjoitti: Sisältyykö soppariin alustan pesu?
Kyllä varmaan jos niin sovittais, muutamasta lisäeurosta tosin
:think:
E350CDI&A180CDI
Avatar
Derrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 29.08.2012 15:55

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja Derrick »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Sitten vielä jos viette C mersun harjapesuun niin pitää peilit kääntää sisään . Näin oli ohjekirjassa ohje .
Mikähän tuossa jutussa on ns. taustalla? Ei tuo C-sarjan sedan ainakaan niin leveä ole, että sen takia pitäisi nuo peilit kääntää noin - on tullut mentyä monet kerrat ns. pesukatujen läpi esim. Mersun Vitolla "peilit polleesti pulleina" - ja onhan Vito kuitenkin leveämpi kuin C-sarjalainen.
Berliininmunkki
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Derrick kirjoitti:
Petri.Kemppainen kirjoitti:Sitten vielä jos viette C mersun harjapesuun niin pitää peilit kääntää sisään . Näin oli ohjekirjassa ohje .
Mikähän tuossa jutussa on ns. taustalla? Ei tuo C-sarjan sedan ainakaan niin leveä ole, että sen takia pitäisi nuo peilit kääntää noin - on tullut mentyä monet kerrat ns. pesukatujen läpi esim. Mersun Vitolla "peilit polleesti pulleina" - ja onhan Vito kuitenkin leveämpi kuin C-sarjalainen.
Eihän siinä ole muuta kuin että harjat kiertää peilien kohdalla aika kaukaa ja voi jäädä pystypaskarantu peilin alle.
Toinen on harjan pyörimissuunta paluumatkalla takaa eteen...voi repästä sen peilin nurinniskoin.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

LopenUupunut kirjoitti:Toinen on harjan pyörimissuunta paluumatkalla takaa eteen...voi repästä sen peilin nurinniskoin.

.
Ei repäse. Peilit voi huoletta jättää kääntämättä.
E350CDI&A180CDI
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Siis vaahdotushan on just nimenomaan todella nopee tapa pestä auto, siinä vois LopenUupunutkin päästä helpolla :)

Tsekatkaa http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?t=446" onclick="window.open(this.href);return false;

Ite oon käytellyt nyt Bilt Hamberin Auto Foamia enkä kyllä vaihda pois... On niin halpaa ja helppoa. Painepesurin töpseli kii, vaahdot auton päälle, antaa vaikuttaa 5 minsaa, huuhtelu painepesurilla. Jopa renkaat lähtee (siis kumin huokosissa oleva pöly yms.) joka kerta tosi puhtaaksi ilman mitään hankailuja. Pesukoneessa oisit vielä jonossa... Ja takuulla puhdistuu paremmin jo näin. Sen jälkeen oon pessyt pikasesti Zainon Show Car Washilla, tietysti käyttäen aitoa lampaanhanurista tehtyä kinnasta, sen jälkeen kuivaus Cleanyourcarin kuivausliinalla, joka vaan levitetään pellille ja imee pisarat itseensä eli ei hangata -> eipä tule naarmuja jos olisi jäänyt joku hiukkanen johonkin koloon piiloon. Näin ei ole tullut pesunaarmuja ja maalipinnat säilyy tosi hyvinä, vaahto muuten menee lian piilopaikkoihinkin aika hyvin.

Tietysti kyllähän valta osa autoilijoista on ihan sokeita ja ei kiinnosta muutenkaan nämä puhtausasiat :) Itse nään kyllä 50 metrin päästä kaikki hologrammit, naarmut yms. jäljet ja ne häiritsee mua suunnattomasti.

Toinen tarina on tietysti detailerin käyttö -> heti kun tulee joku linnunpaska, niin detailerilla veks ennen kuin vaurioittaa vahapintaa... On nämä pyhiä lehmiä :D
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja D-MB »

sonikki kirjoitti:Joo kyllähän nuo pesukioskit on parhaimmillaankin pahin raiskaus mitä maalipinnalle voi tehdä. Talvisin en veisi autoa pesulaan vaikka siitä maksettaisiin, noissa kun kiertää ne samat suolavedet millä ne muutkin autot on pesty ja varsinki painepesussa nämä liemet päätyy joka rakoseen ja koloon! Kiitos EU:lle tästäkin maailman pelastavasta ideasta.
No ainakin lähi-Aralilla ensiksi laite kastelee auton, sitten jäppinen ruiskuttaa liuotinta pahimpiin paikkoihin, sitten hieman odotellaan, tämän jälkeen toinen kaveri painepesee hiekat ja liat pois ja tämän jäkeen mennään tekstiiliharjapesuun. Lopputulos on ainakin itselleni erinomainen eikä naarmuista ole ollut tietoakaan.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

masaf1 kirjoitti:Siis vaahdotushan on just nimenomaan todella nopee tapa pestä auto, siinä vois LopenUupunutkin päästä helpolla :)

Tsekatkaa http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?t=446" onclick="window.open(this.href);return false;

Ite oon käytellyt nyt Bilt Hamberin Auto Foamia enkä kyllä vaihda pois... On niin halpaa ja helppoa. Painepesurin töpseli kii, vaahdot auton päälle, antaa vaikuttaa 5 minsaa, huuhtelu painepesurilla. Jopa renkaat lähtee (siis kumin huokosissa oleva pöly yms.) joka kerta tosi puhtaaksi ilman mitään hankailuja. Pesukoneessa oisit vielä jonossa... Ja takuulla puhdistuu paremmin jo näin. Sen jälkeen oon pessyt pikasesti Zainon Show Car Washilla, tietysti käyttäen aitoa lampaanhanurista tehtyä kinnasta, sen jälkeen kuivaus Cleanyourcarin kuivausliinalla, joka vaan levitetään pellille ja imee pisarat itseensä eli ei hangata -> eipä tule naarmuja jos olisi jäänyt joku hiukkanen johonkin koloon piiloon. Näin ei ole tullut pesunaarmuja ja maalipinnat säilyy tosi hyvinä, vaahto muuten menee lian piilopaikkoihinkin aika hyvin.

Tietysti kyllähän valta osa autoilijoista on ihan sokeita ja ei kiinnosta muutenkaan nämä puhtausasiat :) Itse nään kyllä 50 metrin päästä kaikki hologrammit, naarmut yms. jäljet ja ne häiritsee mua suunnattomasti.

Toinen tarina on tietysti detailerin käyttö -> heti kun tulee joku linnunpaska, niin detailerilla veks ennen kuin vaurioittaa vahapintaa... On nämä pyhiä lehmiä :D

Kauheesti karatesanoja noissa nimissä pesuaineilla :D ....lukiessa heiluttelin käsiä katan merkeissä.
Itse tosiaan käytän D-MB tuossa kertomia pesupaikkoja, esim. Matinkylän isoomenan vieressä olevaa.
Aina on tullut puhdas, eikä naarmuja ole toistaiseksi ilmaantunut.
Mitä tuohon nopeuteen tulee...njaa.
Näyttelyissähän nämä mun rottelot ei kiertele.....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Derrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 29.08.2012 15:55

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja Derrick »

masaf1 kirjoitti:
Toinen tarina on tietysti detailerin käyttö -> heti kun tulee joku linnunpaska, niin detailerilla veks ennen kuin vaurioittaa vahapintaa
Itse olen ainakin huomannut sen, että oma sylki on tehokas "detailer" linnunpaskan poistamiseen auton pinnasta. En sitten tiedä, että eritänkö minä joitakin outoja entsyymejä, mutta tosiaankin "kuolaamalla" ole tähän asti saanut nuo mainitut liat pois - kunhan antaa sen syljen ensin vaikuttaa joitakin minuutteja. Sitten vaan pyyhkäistään jätös pois esim. pehmeällä liinalla ja suoritetaan huuhtelu vedellä. Onhan se tietysti epäesteettisen näköistä, kun räkii auton päälle - mutta homma toimii. Kunhan pitää huolen, että räkii vain sen oman autonsa päälle.

Hyönteisten jättämät jäljet eivät sitten kuolaamalla lähdekään ja niiden poistamisvinkeistä saisi varmaan aikaiseksi ihan oman viestiketjun.
Berliininmunkki
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Derrick kirjoitti:Niin että kaipa tuon uskaltaa nykyaikaiseen automaattipesuun viedä? Paikka jota nyt lähinnä ajattelin, on Helsingissä Eläintarhan Nesteen "pesukatu" - onnistuu harjallinen ja harjaton pesu. Auton käsikirjan mukaan automaattivaihteen pitää pesuun mennessä olla N-asennossa - olipas näköjään aiheellista lukea tuota yli 400-sivuista opusta hieman tarkemmin.
Mainittakoon, että kyseessä on siis elämäni ensimmäinen automaattivaihteinen kulkupeli, joten vähän ovat hakusessa nämä jotkut jutut - vaihteen N-asennosta kun auton myyjäkin totesi, että "ei sitä oikeestaan missään koskaan tarvita".
Älä vie uutta autoa harjapesuun. Maali voi olla yhä pehmeää ja naarmuuntua.

Itse en veisi edes käytettyä autoa harjapesuun, se naarmuuntuu pitkän päälle.
Harjat ovat likaisia ja jättävät pintaan pikeä tai jotain vastaavaa ainetta.

Harjaton pesu ei pese, joten sinnekään ei kannata viedä.

Liuotinpesussa lähtee vaha ja sitten tarttuu lika kiinni ja auto ruostuu.
Ilman liuotinta ei lähde lika.

Käsinpesu ja vahaus olisi minulle mieleen. Mieluiten kestovahaus ja niiden välillä pesuja ilman liuotinta.
Teettäen tai tee itse -hallissa itse tehden.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

JarkkoN kirjoitti: Älä vie uutta autoa harjapesuun. Maali voi olla yhä pehmeää ja naarmuuntua.

Itse en veisi edes käytettyä autoa harjapesuun, se naarmuuntuu pitkän päälle.
Ja asiahan on niin, että ei sitä naarmuuntumista välttämättä yhden pesun jälkeen huomaa, mutta kun käyttää 10 kertaa tai vaikka parin vuoden ajan niin sitten voikin ihmetellä että voi jösses kun on pahassa kunnossa. Ei ne omistajat välttämättä edes huomaa, kun pikku hiljaa himmenee lakkapinta ja tulee ihan täyteen naarmua. Mitä nyt noita autoja oon myllytelly, niin monesti on omistaja sanonu että "siitähän tuli ihan eri värinen" kun kaikki pesunaarmut yms. paskat on tipotiessään ja maalipinta on just sellanen kuin tehtaan jäljiltä, ellei jopa parempi (koska kyllähän ne naarmutetaan jo heti laivareissun jälkeen Suomessa autokauppojen pesureissa, ja kilpailu on kovaa niin ei tehtaallakaan keritä myllyttää huolella jos nyt ei ole kyse jostain >100 k€ autosta).

Varsinkin jos on yhtään tummempi auto, erityisesti musta, niin en veis harjapesuun vaikka siitä sais rahaa joka kerta.

Tosta lakan pehmeydestä todettakoon myös se, että joissakin merkeissä/malleissa se lakka on ikuisesti tosi pehmeää, toisissa sitten niin kovaa että lohkeilee paloina kiveniskemien ympärillä. Jonkun Subaru Imprezan kun viet perus huoltoaseman harjapesuun talvella, niin saat samantien ajaa sieltä myllytykseen jos haluat että auto ei näytä aivan karsealta.

Asiasta toiseen - entäs jos pesulaitteisto menee epäkuntoon ja ei tulekaan esim. vettä pesun aikana? Kaikkihan on varmaan nähneet sen BMW:n (on se monilla foorumeilla ollut), joka meni täysin pilalle kyseisenlaisessa tapauksessa. Tammermatic ei myöntänyt mitään ja omaan piikkiin sai Bemun omistaja käydä maalarilla.

Kolmas asia, harvaa autonpesijää kiinnostaa asiakkaan auto oikeesti paskan vertaa. Kun ei ole oma, niin ei ole väliä vaikka vähän ois sienessä hiekkaa. Ei kympin tuntipalkalla huvita paljon peseskellä kerran puolessa vuodessa pestäviä autoja, joista ei ole edes mahdollista saada paskoja pois käytettävissä olevan ajan puitteissa.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Derrick kirjoitti:Niin että kaipa tuon uskaltaa nykyaikaiseen automaattipesuun viedä? Paikka jota nyt lähinnä ajattelin, on Helsingissä Eläintarhan Nesteen "pesukatu" - onnistuu harjallinen ja harjaton pesu. Auton käsikirjan mukaan automaattivaihteen pitää pesuun mennessä olla N-asennossa - olipas näköjään aiheellista lukea tuota yli 400-sivuista opusta hieman tarkemmin.
Mainittakoon, että kyseessä on siis elämäni ensimmäinen automaattivaihteinen kulkupeli, joten vähän ovat hakusessa nämä jotkut jutut - vaihteen N-asennosta kun auton myyjäkin totesi, että "ei sitä oikeestaan missään koskaan tarvita".
Hyvä maalaus varmaan uskaltaa pestä,pesin aikoinaan 124 12vuotta kerta viikkoon,nyt W211 pesty 6 vuotta,ja maalipinta aivan virheetön.nyt harjakoneessa hankautuu W212 vielä musta naarmuja ainoastaa ovenkahvan alla sormuksista,ja nekin lähtee vahalla.Pesukoneetkin kehittyneet.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Nach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 26.04.2009 01:32
Paikkakunta: Helsinki / Rovaniemi

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja Nach »

jussilampi kirjoitti:
Hyvä maalaus varmaan uskaltaa pestä,pesin aikoinaan 124 12vuotta kerta viikkoon,nyt W211 pesty 6 vuotta,ja maalipinta aivan virheetön.nyt harjakoneessa hankautuu W212 vielä musta naarmuja ainoastaa ovenkahvan alla sormuksista,ja nekin lähtee vahalla.Pesukoneetkin kehittyneet.
W212 ja muidenkin maalipinta alkaa näyttämään 100% varmasti tältä useamman harjapesun jälkeen, kun katsotaan oikealla valolla. Vaikka pesukone harjoineen olisi kuinka kehittynyt. Naarmutkaan eivät lähde fillereitä sisältävällä vahalla, ne vain peittyvät hetkeksi.



Kuva
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Vaikka sitä autoa sen 3-5 omakäyttövuotta hieroisi kamelin esinahalla kuin alladin lamppua edelleen vaihtoon mennessä hinnanmäärityseen vaikuttaa valmistusvuosi ja ajokilometrit......automyyjällä ainoa lamppu on työpöydällä. Suuri ihme jos edes vaihdokkiasi käy pihalla katsomassa.

.
Opel, "weird lieben autos"....
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Nach kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Hyvä maalaus varmaan uskaltaa pestä,pesin aikoinaan 124 12vuotta kerta viikkoon,nyt W211 pesty 6 vuotta,ja maalipinta aivan virheetön.nyt harjakoneessa hankautuu W212 vielä musta naarmuja ainoastaa ovenkahvan alla sormuksista,ja nekin lähtee vahalla.Pesukoneetkin kehittyneet.
W212 ja muidenkin maalipinta alkaa näyttämään 100% varmasti tältä useamman harjapesun jälkeen, kun katsotaan oikealla valolla. Vaikka pesukone harjoineen olisi kuinka kehittynyt. Naarmutkaan eivät lähde fillereitä sisältävällä vahalla, ne vain peittyvät hetkeksi.



Kuva
Höpö höpö,taksit pestään monta kertaa viikossa ja maalipinta aivan ok,kuka nuita nykyään niin rakastaa että viitsisi käsin pestä ja kuivata, sama sekin aika tehdä töitä ja uusia auto tarpeen vaatiessa.Mulla ei yhtään ole mennyt vaihtoon konepesun takia,yleensä autokuumeen takia!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja Petterii »

LopenUupunut kirjoitti:Vaikka sitä autoa sen 3-5 omakäyttövuotta hieroisi kamelin esinahalla kuin alladin lamppua edelleen vaihtoon mennessä hinnanmäärityseen vaikuttaa valmistusvuosi ja ajokilometrit......automyyjällä ainoa lamppu on työpöydällä. Suuri ihme jos edes vaihdokkiasi käy pihalla katsomassa.

.
Tuskin kukaan miettii autoa puunatessaan että 3 vuoden päästä tällä tehdään rahaa ku laitetaan myyntiin? :roll: Eiköhän sitä hyväkuntoista autoa oo vain kivempi kattella siinä pihas?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Petterii kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Vaikka sitä autoa sen 3-5 omakäyttövuotta hieroisi kamelin esinahalla kuin alladin lamppua edelleen vaihtoon mennessä hinnanmäärityseen vaikuttaa valmistusvuosi ja ajokilometrit......automyyjällä ainoa lamppu on työpöydällä. Suuri ihme jos edes vaihdokkiasi käy pihalla katsomassa.

.
Tuskin kukaan miettii autoa puunatessaan että 3 vuoden päästä tällä tehdään rahaa ku laitetaan myyntiin? :roll: Eiköhän sitä hyväkuntoista autoa oo vain kivempi kattella siinä pihas?
Hyväkuntoisia noi on ja talliin en näe kuin ovia raottamalla, autot kun seisoo kerroksen alapuolella ovien takana. Suoraansanottuna eiköhän tämä pesuhomma ole joillekin vain fanaattinen elämäntyyli, aivan kuten harjapesu joillekin.
Joku taisikin jo pyhänpeltikasan mainita.....ymmärrän kyllä että jotain museoautoa jolla ajettu sadassa vuodessa 7tkm ei viedä pesuriin mutta uusi auto on muuhun tarkoitukseen kuin tallikoristeeksi.
Muistelenkohan oikein että itselle noita konepesuja tulisi 10kpl max vuoteen ja yhden tai kaksi on myllytetty kaverin toimesta. Tänävuonna taidan olla pessyt autoa kaksi kertaa....ajoin tontin alaparkista väyrysen tallin eteen mökillä ja ruiskin pahimmat painepesurilla joka oli viritelty kuorma-auton alustan pesua varten....käyttis on pesty kerran koneessa. Aika sontaiset kelit ollut läpi vuoden joten mitä noita pesemään....märkinä pysyneet muutenkin.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Derrick
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 29.08.2012 15:55

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja Derrick »

Tästähän kehittyikin varsin mainio viestiketju - siitä kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille Mersuveljille (ja tyttärille?)

Enpä ole vielä tätä uutta autoa automaattipesuun vienyt - ajattelin odotella vielä muutamia viikkoja. Tosin muuan häirikkövarpunen on ruvennut paskomaan auton takakontin kannen päälle työpaikan parkkiruudussa, joten olen joutunut tekemään täsmäpuhdistuksia tuon linnun jätösten takia.

Niin ja minä en ainakaan tämän 2012-vuosimallin W204:n käyttöohjekirjasta löydä minkäänlaista mainintaa siitä, että sivupeilit pitäisi kääntää auton kylkiä päin aina ennen automaattipesuun vientiä.
Berliininmunkki
Stinger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 27.09.2011 18:04

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja Stinger »

Pesemisasiassa on monta puolta. Harrasteautoaan puunaa ja hieroo ihan miellelään eikä sitä moni aja konepesuun vaikka asetta pidettäisiin ohimolla. Siinä vaiheessa kun auton sisällä istuu työajoa ajaen enemmän kuin pyörii auton ulkopuolella, niin asia muuttuu enempi jokapäiväiseksi ja se konepesukin tuntuu ihan ok:lta. Itse joudun työkilometrien takia vaihtamaan autoa 2-3 vuoden välein, eikä tuossa ehdi eikä osaa autoonsa ihastua. Toisekseen on muitakin harrastuksia kuin auton peseminen. Arvostusasioita.
S204 320cdi 4matic
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Nach kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Hyvä maalaus varmaan uskaltaa pestä,pesin aikoinaan 124 12vuotta kerta viikkoon,nyt W211 pesty 6 vuotta,ja maalipinta aivan virheetön.nyt harjakoneessa hankautuu W212 vielä musta naarmuja ainoastaa ovenkahvan alla sormuksista,ja nekin lähtee vahalla.Pesukoneetkin kehittyneet.
W212 ja muidenkin maalipinta alkaa näyttämään 100% varmasti tältä useamman harjapesun jälkeen, kun katsotaan oikealla valolla. Vaikka pesukone harjoineen olisi kuinka kehittynyt. Naarmutkaan eivät lähde fillereitä sisältävällä vahalla, ne vain peittyvät hetkeksi.



Kuva
Ihmetyttää kyllä tuo kuva,kun pyörivää jälkeä maalipinnassa,konepesussa harjat pyörii auton suuntaisesti,eli eivät voi tehdä tuollaista pyörivää jälkeä! Ettei vaan pojat tuunannu porakoneella ja pyörivällä laikalla kyseistä autoa!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Upouusi W204 automaattipesuun?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tuolta näyttää muuten aivan uuden auton maalipinta kun samalla tavalla lampulla katsoo.....että silleen.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Vastaa Viestiin