VOIMAAA!IsoE kirjoitti:Mitäs tuollaisesta luvataan ohjelmoinnilla?
Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
Jotain 180-190hv väliin ne taitaa antaa, vääntöjä en nyt tähänhätään muista mutta mukavasti se kulku softauksella paranee
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
Morjesta.
Lainaanpa vähän topikkia, jos sattuis oleen tietoa.
Eli laitoin tommosen -06 sen 315 CDI:n matkailuauton enduro harrastuksen takia.
Jo muutaman viikon jälkeen alkoi jäähdytin nesteen valo vilkkua silloin tällöin, no nestettä lisää, eikä ongelmia.
No aikaajoin näämmä päästää nestettä paisuntasäiliön ylivuodosta paineella pois.
Jäähdytinjärjestelmään tehtiin tuo pakukaasu testi ja pakokaasun määrä niin pieni, että korjaamon ukko oli sitä mieltä, että ei oo kansivikaa.
No ongelmat jatkuu harvakseltaan ampuu paineella nestettä pihalle, yleensä silloin kun auto on ajosta sammutetu niin hetkenpäästä siittä ruiskuaa.
järjestelmässä pitkään jonkunmoinen paine ajon jälkeen.
Paikallaan käyttäessä paisuntasäiliön korkki auki > EI kupli.
Sammutuksen jälkeen menee hetki ja säiliöön nousee kuplia..
-Pakukaasutestijäähdytysjärjestelmään tehty > Pakokaasua vähäinen määrä.
-Paisuntasäiliön korkki vaihdettu
-termostaatti vaihdettu, sekä nesteet ajettu alipaineen kanss järjestelmään, joten ilmaakaan ei pitäisi olla.
Mitäs arvon raadi on mieltä, kokeillaanko vielä jotain ennen kannen irti raapaisua?
Lainaanpa vähän topikkia, jos sattuis oleen tietoa.
Eli laitoin tommosen -06 sen 315 CDI:n matkailuauton enduro harrastuksen takia.
Jo muutaman viikon jälkeen alkoi jäähdytin nesteen valo vilkkua silloin tällöin, no nestettä lisää, eikä ongelmia.
No aikaajoin näämmä päästää nestettä paisuntasäiliön ylivuodosta paineella pois.
Jäähdytinjärjestelmään tehtiin tuo pakukaasu testi ja pakokaasun määrä niin pieni, että korjaamon ukko oli sitä mieltä, että ei oo kansivikaa.
No ongelmat jatkuu harvakseltaan ampuu paineella nestettä pihalle, yleensä silloin kun auto on ajosta sammutetu niin hetkenpäästä siittä ruiskuaa.
järjestelmässä pitkään jonkunmoinen paine ajon jälkeen.
Paikallaan käyttäessä paisuntasäiliön korkki auki > EI kupli.
Sammutuksen jälkeen menee hetki ja säiliöön nousee kuplia..
-Pakukaasutestijäähdytysjärjestelmään tehty > Pakokaasua vähäinen määrä.
-Paisuntasäiliön korkki vaihdettu
-termostaatti vaihdettu, sekä nesteet ajettu alipaineen kanss järjestelmään, joten ilmaakaan ei pitäisi olla.
Mitäs arvon raadi on mieltä, kokeillaanko vielä jotain ennen kannen irti raapaisua?
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
Tähän kevyempään kalustoon ei ole tullut näin tehtyä, muttra raskaalla puolella useamminkin jos tilanne on ns."epävarma".
Eli vaihtanut esim. lämppärille menevän letkun kirkkaaseen niin pystyy tarkkailemaan minkä verran kuplaa tekkee, jos ylipäätään tekee.
Eli vaihtanut esim. lämppärille menevän letkun kirkkaaseen niin pystyy tarkkailemaan minkä verran kuplaa tekkee, jos ylipäätään tekee.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
Juu tuolla selviäs tietysti jotain.
Painetta tuo kerää reippaasti ja aina sillontällön ampuu sen ulos.
Onko näissä mahdollista, että paine tulisi egr:ältä järjestelmään?
Kansi raapaistaan irti ilmeisemmin pikapuoliin.
-
Painetta tuo kerää reippaasti ja aina sillontällön ampuu sen ulos.
Onko näissä mahdollista, että paine tulisi egr:ältä järjestelmään?
Kansi raapaistaan irti ilmeisemmin pikapuoliin.
-
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
Minkälainen homma oli dpf tyhjennys? Olen bmw 320d dpf tyhjännyt että sinänsä homma on tuttu mutta paljonko on työtä että pönttö on lattialla?
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
Itsellä on 315cdi automaatti vaihteistolla. 2008 vuosimallia. Puolipitkå ja korkea. Tuossa nyt 1,5 vuotta ja 45 tkm yhteiselo on mennyt aika kivuttomasti. On toki vikojakin ollut. Suurin vika on ollut ohjaustehostimen pumppu. Orkkis pumppu alkoi ääntää ja on vaihdettu Boschin tarvike pumppuja nyt kaksi. Tämä viimeisinkin on alkanut pitää ääntä joten pajalle ollaan menossa. Eberin aivot meni mykäksi mutta ne saatiin korjaamalla henkiin.
Mutta hyvä on auto lähtemään käyntiin. Kun lämmitin oli rikki ja lohkolämmitintä ei ollut niin siitä huolimatta -25 pakkasista lähti ilman nikotteluja. Toki ylläpitolaturi oli käytössä että virtaa riitti. Ruosteelta olen toistaiseksi säästynyt. Takaovien reunoissa meinaa vähän olla alkua. Mutta on vahalla lähteneet. Kulutus on siinä 11-12l sataselle sekaajossa. Hyvä auto kaikenpuolin toistaiseksi ollut. 4-5 hengen bändi kamoineen sekä äänentoistokamojen kanssa mahtuu hyvin kyytiin. Samoin perhe on helppo pakata matkaan.
Mutta hyvä on auto lähtemään käyntiin. Kun lämmitin oli rikki ja lohkolämmitintä ei ollut niin siitä huolimatta -25 pakkasista lähti ilman nikotteluja. Toki ylläpitolaturi oli käytössä että virtaa riitti. Ruosteelta olen toistaiseksi säästynyt. Takaovien reunoissa meinaa vähän olla alkua. Mutta on vahalla lähteneet. Kulutus on siinä 11-12l sataselle sekaajossa. Hyvä auto kaikenpuolin toistaiseksi ollut. 4-5 hengen bändi kamoineen sekä äänentoistokamojen kanssa mahtuu hyvin kyytiin. Samoin perhe on helppo pakata matkaan.
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
186tkm mittarissa ja vähillä remonteilla on *kop kop* menty!
Levyt ja palat laitoin joka kulmaan viime kesänä ja se tehostajan pitkä paineletku alkoi ihtämään, uusi hankittuna (oli aika kallis, noin 250€) ja vaihdan kun piha sulaa...
Kojetaulun sisällä on joku tikan pesä ollut koko tämän 80tkm mitä auto on meillä ollut, joku siellä kolkuttaa välillä tiheällä ja välillä harvemmalla tahdilla mutta lämmön ja puhallus suunnan säädöt pelaa niin siinäpä kolkuttakoon
Samoin sellainen kitinä kuuluu aika-aljoin sisälle joka loppuu heti kun kääntää rattia oikealle tai painaa millin jarrupoljinta, onko tämmöstä ilmennyt muilla?
Meinasin jo viime syksynä hävittää koko auton kun viimeisen vuoden aikana tullut todella vähän ajoa mutta pojat ovat alkaneet tänä talvena ajamaan junior crossia moottorikelkoilla niin taidankin tilata valoraudan, kylkiputket, uuden nahkaisen ratin, lisävaloja yms. pikku piristystä niin ulos kuin sisällekkin
Vähän ajettu siisti ja ruosteeton autohan tuo on joten ajelee mutkaista tietä näkymättömiin...
Levyt ja palat laitoin joka kulmaan viime kesänä ja se tehostajan pitkä paineletku alkoi ihtämään, uusi hankittuna (oli aika kallis, noin 250€) ja vaihdan kun piha sulaa...
Kojetaulun sisällä on joku tikan pesä ollut koko tämän 80tkm mitä auto on meillä ollut, joku siellä kolkuttaa välillä tiheällä ja välillä harvemmalla tahdilla mutta lämmön ja puhallus suunnan säädöt pelaa niin siinäpä kolkuttakoon
Samoin sellainen kitinä kuuluu aika-aljoin sisälle joka loppuu heti kun kääntää rattia oikealle tai painaa millin jarrupoljinta, onko tämmöstä ilmennyt muilla?
Meinasin jo viime syksynä hävittää koko auton kun viimeisen vuoden aikana tullut todella vähän ajoa mutta pojat ovat alkaneet tänä talvena ajamaan junior crossia moottorikelkoilla niin taidankin tilata valoraudan, kylkiputket, uuden nahkaisen ratin, lisävaloja yms. pikku piristystä niin ulos kuin sisällekkin
Vähän ajettu siisti ja ruosteeton autohan tuo on joten ajelee mutkaista tietä näkymättömiin...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
Meillä myös kuuluu tuo tikitys jostain kojelaudan uumenista. Olisko joku vesiventtiili kulunut? Kuuluu silloin kun sisälämmöksi pyytää 19-21. Tikitys loppuu jos kääntää reilusti kuumemmalle tai kylmemmälle.
Dpf ja egr ongelmat hoiti aj tech ja samalla tuli voimaa lisää aikalailla hieno auto kyllä ajaa automaattina ja lastutettuna.
6kk ajan nyt ollut ja ajettu 6tkm. Siinä ajalla hajonnut laturi, alakerran laakerit, vakaajan puslat meni vaihtoon. Laatikkoon öljyputket ja kyb venttiili. Niin ja suuttimet ja määränsäädin meni kans vaihtoon ja nyt kiukuttelee moottorin johtosarja. Autolla menty nyt 294tkm ja koneella mikä hajos niin vähän yli 200tkm. Lisäksi laitoin vähän ulkokuorta eli joka luukku piti puhaltaa ja takaovet hitsata. Muuten ei tarvinnu peltiä uusia. Maalattiin takaovet ja kyljet ikkunalinjaan ja paikoin vain muovilistan alle saakka... Katsotaan nyt moottorin johtosarjan vaihdon jälkeen jos hetki pääsis!
Dpf ja egr ongelmat hoiti aj tech ja samalla tuli voimaa lisää aikalailla hieno auto kyllä ajaa automaattina ja lastutettuna.
6kk ajan nyt ollut ja ajettu 6tkm. Siinä ajalla hajonnut laturi, alakerran laakerit, vakaajan puslat meni vaihtoon. Laatikkoon öljyputket ja kyb venttiili. Niin ja suuttimet ja määränsäädin meni kans vaihtoon ja nyt kiukuttelee moottorin johtosarja. Autolla menty nyt 294tkm ja koneella mikä hajos niin vähän yli 200tkm. Lisäksi laitoin vähän ulkokuorta eli joka luukku piti puhaltaa ja takaovet hitsata. Muuten ei tarvinnu peltiä uusia. Maalattiin takaovet ja kyljet ikkunalinjaan ja paikoin vain muovilistan alle saakka... Katsotaan nyt moottorin johtosarjan vaihdon jälkeen jos hetki pääsis!
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma 19.11.2018 23:17
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
Mistähän vika löytyi? Oma sprinter hukkaa saman tyyppisesti jäähdytysnestettä..
R1200 GSA kirjoitti:Morjesta.
Lainaanpa vähän topikkia, jos sattuis oleen tietoa.
Eli laitoin tommosen -06 sen 315 CDI:n matkailuauton enduro harrastuksen takia.
Jo muutaman viikon jälkeen alkoi jäähdytin nesteen valo vilkkua silloin tällöin, no nestettä lisää, eikä ongelmia.
No aikaajoin näämmä päästää nestettä paisuntasäiliön ylivuodosta paineella pois.
Jäähdytinjärjestelmään tehtiin tuo pakukaasu testi ja pakokaasun määrä niin pieni, että korjaamon ukko oli sitä mieltä, että ei oo kansivikaa.
No ongelmat jatkuu harvakseltaan ampuu paineella nestettä pihalle, yleensä silloin kun auto on ajosta sammutetu niin hetkenpäästä siittä ruiskuaa.
järjestelmässä pitkään jonkunmoinen paine ajon jälkeen.
Paikallaan käyttäessä paisuntasäiliön korkki auki > EI kupli.
Sammutuksen jälkeen menee hetki ja säiliöön nousee kuplia..
-Pakukaasutestijäähdytysjärjestelmään tehty > Pakokaasua vähäinen määrä.
-Paisuntasäiliön korkki vaihdettu
-termostaatti vaihdettu, sekä nesteet ajettu alipaineen kanss järjestelmään, joten ilmaakaan ei pitäisi olla.
Mitäs arvon raadi on mieltä, kokeillaanko vielä jotain ennen kannen irti raapaisua?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma 14.11.2022 11:20
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
Vaihdoin -07 Viton tuohon -06 315cdi Sprintteriin. Enpä ole montaa kauppaa yhtä paljoa katunut.
Pajalla on vietetty aikaa eikä loppua näy. No, onhan mittarissa jo yli 400Kkm.
Ongelma jonka kanssa on nyt painittu eniten on se, että auto paukkuu ihan kuin joku olisi tulossa pohjan läpi pajavasaralla. Aluksi sitä ei kuulunut kuin ihan hiljaa toisinaan. Kun kytkin perään tarilerin ja siihen jokkisauton, oli pauke niin kova että meinasi jäädä reissu tekemättä. Epäilivät korjaamolla jo vaihdetun iskarin yläpääätä. Se korjattiin, mutta ei mennyt montaa päivää kun sama pauke palasi. Olin lähdössä parkkipaikalta kun se jo paukahti. Siis heti kun auto liikkui. Tämän vuoksi tänään nostettiin korjaamolla perä ylös, ja asentaja totesi että oikea vetari on kaput. Hauskuus jatkuu, kuulosti olevan halpaa ku hattara.
Pajalla on vietetty aikaa eikä loppua näy. No, onhan mittarissa jo yli 400Kkm.
Ongelma jonka kanssa on nyt painittu eniten on se, että auto paukkuu ihan kuin joku olisi tulossa pohjan läpi pajavasaralla. Aluksi sitä ei kuulunut kuin ihan hiljaa toisinaan. Kun kytkin perään tarilerin ja siihen jokkisauton, oli pauke niin kova että meinasi jäädä reissu tekemättä. Epäilivät korjaamolla jo vaihdetun iskarin yläpääätä. Se korjattiin, mutta ei mennyt montaa päivää kun sama pauke palasi. Olin lähdössä parkkipaikalta kun se jo paukahti. Siis heti kun auto liikkui. Tämän vuoksi tänään nostettiin korjaamolla perä ylös, ja asentaja totesi että oikea vetari on kaput. Hauskuus jatkuu, kuulosti olevan halpaa ku hattara.