Raskas kalusto
Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Raskas kalusto
Viesti Kirjoittaja Laaksonen »
Jos tällä foorumilla on ketään "isommista ajokeista" kiinnostuneita, niin tässä olisi uutinen koskien Mersun uusia kuorma-autoja:
Ensi vuonna tulossa myyntiin uusi maastokuorma-auto Arocs, jonka myötä Mercedes esittelee 15,6-litraisen "isolohko-6":n:
http://www.boy.fi/atk/index.php/compone ... des-arocs-" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensi vuonna tulossa myyntiin uusi maastokuorma-auto Arocs, jonka myötä Mercedes esittelee 15,6-litraisen "isolohko-6":n:
http://www.boy.fi/atk/index.php/compone ... des-arocs-" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Raskas kalusto
On on. Töissäkin ajellaan Mercedeksellä, Actrossilla.
Tuosta Arocsista olikin jotain linkkiä naapuriforumilla. Hyvähän oiskin jos saatais tänne myös.
Tuosta Arocsista olikin jotain linkkiä naapuriforumilla. Hyvähän oiskin jos saatais tänne myös.

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 233
- Liittynyt: Ti 29.11.2011 22:25
- Paikkakunta: Hki
Re: Raskas kalusto
Viesti Kirjoittaja ripuliranne »
Kyllä, aina on kiinnostanut. Hienon näköisiä nuo uudetkin ovat, tekniikka nykyisin huimaa jopa henkilöautoihin verrattuna. Eu säännösten osalta mennään vain lisälaitteiden osalta huonoon suuntaan, esim. "hiabit"... Uusia ei uskalla ostaa kun pitää olla ne turvalaitteet jotka valvoo tukijalkoja ja painoja, sisäiset osat hajoaa ja laite on kerrasta halvaantunut.
Re: Raskas kalusto
Viesti Kirjoittaja Laaksonen »
Tässä virallinen tiedote suomeksi:
http://mb.cision.com/Main/118/9341802/71441.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mb.cision.com/Main/118/9341802/71441.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Raskas kalusto
Onkos mersussa vielä mersun moottori vai vaihtuiko se tänä vuonna toisen merkin moottoreihin?
jonkun kanssa tässä taannoin rupattelin tai sitten se oli siu joka taas vaihtaa motin valmistajaa.
Mersu muuten tai isot valmistaja eivät yleensä käytä kuin omia moottoreitaan mutta se kertoo myös suunnittelun kapasiteetista ja tehtaiden ja menekin suuruudesta.
häpeähän se olisi jos mersussa olisi man -moottori mutta taas cat taas kelpaa kaikille.renaultkin on antanut monelle merkille moottorin kuorma-autoista formuloihin
jonkun kanssa tässä taannoin rupattelin tai sitten se oli siu joka taas vaihtaa motin valmistajaa.
Mersu muuten tai isot valmistaja eivät yleensä käytä kuin omia moottoreitaan mutta se kertoo myös suunnittelun kapasiteetista ja tehtaiden ja menekin suuruudesta.
häpeähän se olisi jos mersussa olisi man -moottori mutta taas cat taas kelpaa kaikille.renaultkin on antanut monelle merkille moottorin kuorma-autoista formuloihin

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Raskas kalusto
Mersu omilla koneillaan, Sisu vaihtoi hiljattain mersun koneisiin, ja taitaa hytitkin tulla mersulta.atlas kirjoitti:Onkos mersussa vielä mersun moottori vai vaihtuiko se tänä vuonna toisen merkin moottoreihin?
jonkun kanssa tässä taannoin rupattelin tai sitten se oli siu joka taas vaihtaa motin valmistajaa.
Mersu muuten tai isot valmistaja eivät yleensä käytä kuin omia moottoreitaan mutta se kertoo myös suunnittelun kapasiteetista ja tehtaiden ja menekin suuruudesta.
häpeähän se olisi jos mersussa olisi man -moottori mutta taas cat taas kelpaa kaikille.renaultkin on antanut monelle merkille moottorin kuorma-autoista formuloihin
E55AMG&A140
Re: Raskas kalusto
Viesti Kirjoittaja Laaksonen »
Noita OM47x-sarjan koneita on alkuperänsä mukaan myös Detroit (ent. Detroit Diesel)-merkkisinä sekä MTU:na (ent. Maybach Motorenbau), mutta nuo ovat nykyisin Mersun tytäryhtiöitä, eli "oman talon" koneilla edelleen mennään.atlas kirjoitti:Onkos mersussa vielä mersun moottori vai vaihtuiko se tänä vuonna toisen merkin moottoreihin?
jonkun kanssa tässä taannoin rupattelin tai sitten se oli siu joka taas vaihtaa motin valmistajaa.
Mersu muuten tai isot valmistaja eivät yleensä käytä kuin omia moottoreitaan mutta se kertoo myös suunnittelun kapasiteetista ja tehtaiden ja menekin suuruudesta.
häpeähän se olisi jos mersussa olisi man -moottori mutta taas cat taas kelpaa kaikille.renaultkin on antanut monelle merkille moottorin kuorma-autoista formuloihin

http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... 9Cbersicht" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Raskas kalusto
Viesti Kirjoittaja Laaksonen »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GqqYfA2OYgQ[/youtube]
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Raskas kalusto
Kyllä rask.kaluston parissa puuhataan,oikeastaan joka päivä ja harvemmin, todella harvoin ja väkisellä vain h-a:jen & pakujen parissa.
Lienen allerginen autoremonteille =D
Mersun motit on osoittautuneet varsin toimintavarmiksi, jos otetaan verrokiksi vaikka Sisu-Diesel, tuo moottori joka aikanaan oli kestävän koneen maineessa. Oli tosin Valmet merkillä tuolloin. Sittemmin lisättiin venttilejä, pumppu sähköohjattuun, ym. Murheet lisääntyi moninkertaisesti, venttilejä saa tämän tästä kaivaa syl.putkesta kun koittavat yhdyntään männän kera. Usemmiten ventt.kiila(t) pettäneet,
Samoin kävi Volvolle kun Deutz heitti lusikkaa soppaan. Pata on muovilätkää lukuunottamatta Deutz, varsinkin fuusion alkupään motit.
Tarralla ei Deutzista Pentaa tehdä
Sitten tuli VituNakut eli V-ACT, ensin ei jäähdytys toiminut kunnolla 6-pytyssä, eli näissä tapauksissa
siis ykkönen koska jakopää on pakko näköjään ollut tunkea vauhtipyörän taakse,prkl.
Tuo ykkösen jäähdytys siis puutteellinen, syl. putkeissa rajuja korkeusheittoja ym.mukavaa. Se on aina väh. kahden putken ylösveto,jotta koneistamo jolla laitteet pääsee paikalla työstämään lohkoa kauluksen kohtaa. Ovat aika harvassa.
Lienen allerginen autoremonteille =D
Mersun motit on osoittautuneet varsin toimintavarmiksi, jos otetaan verrokiksi vaikka Sisu-Diesel, tuo moottori joka aikanaan oli kestävän koneen maineessa. Oli tosin Valmet merkillä tuolloin. Sittemmin lisättiin venttilejä, pumppu sähköohjattuun, ym. Murheet lisääntyi moninkertaisesti, venttilejä saa tämän tästä kaivaa syl.putkesta kun koittavat yhdyntään männän kera. Usemmiten ventt.kiila(t) pettäneet,
Samoin kävi Volvolle kun Deutz heitti lusikkaa soppaan. Pata on muovilätkää lukuunottamatta Deutz, varsinkin fuusion alkupään motit.
Tarralla ei Deutzista Pentaa tehdä

Sitten tuli VituNakut eli V-ACT, ensin ei jäähdytys toiminut kunnolla 6-pytyssä, eli näissä tapauksissa
siis ykkönen koska jakopää on pakko näköjään ollut tunkea vauhtipyörän taakse,prkl.
Tuo ykkösen jäähdytys siis puutteellinen, syl. putkeissa rajuja korkeusheittoja ym.mukavaa. Se on aina väh. kahden putken ylösveto,jotta koneistamo jolla laitteet pääsee paikalla työstämään lohkoa kauluksen kohtaa. Ovat aika harvassa.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Raskas kalusto
Viesti Kirjoittaja Laaksonen »
Täytyikin ottaa lisäselkoa tuosta systeemistä:Tukala kirjoitti: Sitten tuli VituNakut eli V-ACT, ensin ei jäähdytys toiminut kunnolla 6-pytyssä, eli näissä tapauksissa
siis ykkönen koska jakopää on pakko näköjään ollut tunkea vauhtipyörän taakse,prkl.
Tuo ykkösen jäähdytys siis puutteellinen, syl. putkeissa rajuja korkeusheittoja ym.mukavaa. Se on aina väh. kahden putken ylösveto,jotta koneistamo jolla laitteet pääsee paikalla työstämään lohkoa kauluksen kohtaa. Ovat aika harvassa.
Volvo Advanced Combustion Technology,V-ACT
http://www.volvoce.com/constructionequi ... ction.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
kyseessä kai siis pakokaasujen takaisinkierrätys; yleisesti tunnettu lyhenteellä EGR:
http://www.volvoce.com/SiteCollectionDo ... 007-03.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Raskas kalusto
Viesti Kirjoittaja Laaksonen »
Actros uudistuu hieman Edition 2:n myötä:

https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... edition-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... edition-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Raskas kalusto
Viesti Kirjoittaja Laaksonen »
Maailman parhaan kuorma-auton digimittaristot tehtiin suomalaisella osaamisella:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 8bd462b8a5
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 8bd462b8a5
Vastaa Viestiin
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Muuta Mersuasiaa”
Hyppää
- Mersuforum.net
- ↳ Yhteistyökumppanit
- ↳ Kirjoittajien ohjeet
- ↳ Mersuforumin ylläpito tiedottaa
- MB-Keskustelut
- ↳ Suomen Mercedes-Benz -Klubi
- ↳ Tekniikka
- ↳ Muuta Mersuasiaa
- ↳ Tuning
- ↳ Turbot
- ↳ Projektit
- ↳ Äänentoisto
- ↳ Oldtimers
- ↳ MB-linkit
- ↳ Hyvät huollot
- ↳ Koeajot
- ↳ Raskas kalusto
- ↳ Shoppailu
- Kauppatori
- ↳ Yhteistyökumppaneiden ilmoitukset
- ↳ Myydään Mersuja
- ↳ Myydään osia
- ↳ Ostetaan Mersuja
- ↳ Ostetaan osia
- ↳ Renkaat ja Vanteet
- ↳ Race- ja viritysosat
- ↳ Oldtimers-kauppatori
- ↳ Lahjoitetaan
- Muut forumit
- ↳ English forum