TM:n farmarivertailu
TM:n farmarivertailu
Silmäilin tuossa uutta tekniikan maailmaa missä oli vertailua premium pikkufarmareista. Onko joku hiljainen sopimus jossain laadittu että mersu ei saa voittaa bemaria tm:n vertailussa Mersulta oli vertailussa neliveto malli ja bemarilta takavetoinen. jutussa oli mainittu että takavetoiselle mersulle luvataan puoli litraa pienempi kulutus kuin nelivetoiselle. tätä ei oltu kuitenkaan huomioitu loppuarvostelussa jossa autot tulivat tasatulokseen. takavetoisella mersulla olisi käsittääkseni tuossa testissä, missä ei auton talviominaisuuksille laitettu painoarvoa, voittanut bemarin selkeästi 0,1 pisteellä.
Nyx W221, 320 cdi -07
Ex W124, 250D -88
Ex S210, 220 cdi -02
Ex W124, 200D -95
Ex S203, 320 cdi sport edition -05
Ex W124, 250D -88
Ex S210, 220 cdi -02
Ex W124, 200D -95
Ex S203, 320 cdi sport edition -05
Re: TM:n farmarivertailu
Tuota silmäilin minäkin, mutten noihin pisteytystuloksiin kiinnittänyt huomiota. 250CDI:n suorituskykyä oikeutetusti kehuivat ja valoja myös ainakin. Yhden viiksen järjestelmäkin sai "eräänlaisen synninpäästön".
Re: TM:n farmarivertailu
Milloin Sitikka on noussut kilpailemaan noiden oikeiden premium-merkkien kanssa? Muutenkin mallinimi vaikuttaa joltain xenon-polttimityypiltäTM kirjoitti:VERTAILUSSA PREMIUM-FARMARIAUTOT: Vimeisin 3-sarjan BMW esiteltiin viime vuonna, ja farmarimalli tuli myyntiin nyt syksyllä. Taso tässä luokassa on erittäin korkea, joten keräsimme vertailuun BMW:n pahimmat kilpailijat Audi A4:n, Citroën DS5:n, Mercedes-Benz C:n ja Volvo V60:n.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: TM:n farmarivertailu
Nelivetoa tai etenemiskykyä heikolla pidolla ei arvosteltu. Lisäksi mittauksissa "todettiin jälleen, ettei nelivetoisuudesta
automaattisesti ole hyötyä pitävällä alustalla paikaltaan lähdettäessä". Testit tehtiin kuivalla ja valoisalla syyskelillä.
Mainiota! Mutta miksei samaa logiikka voi ulottaa muihinkin ominaisuuksiin. Esim seuraavasti:
"Valoja tai näkyvyyttä pimeässä tai sateessa ei arvosteltu. Mittauksisssa todettiin jälleen, ettei
ajovaloista automaattisesti ole hyötyä kirkkaassa päivänvalossa paikaltaan lähdettäessä".
"Lämmityslaitetta tai auton lämpimyyttä kylmässä ei arvosteltu. Mittauksissa todettiin jälleen, ettei
lämmityslaitteesta automaattisesti ole hyötyä lämpimässä kelissä paikaltaan lähdettäessä".
"Ohjaustehostinta tai ohjauksen keveyttä ei arvosteltu. Mittauksissa todettiin jälleen, ettei
ohjaustehostimesta automaattisesti ole hyötyä paikaltaan suoraan liikkeelle lähdettäessä".
"Tankin kokoa tai auton polttoaineen kulutusta ei arvosteltu. Mittauksissa todettiin jälleen, ettei
alhaisesta kulutuksesta automaattisesti ole hyötyä tankki täynnä paikaltaan liikkeelle lähdettäessä".
"Auton kattoa tai auton vedenpitävyyttä ei arvosteltu. Mittauksissa todettiin jälleen, ettei
katosta automaattisesti ole hyötyä kuivalla ja lämpimällä kelillä paikaltaan liikkelle lähdettäessä."
automaattisesti ole hyötyä pitävällä alustalla paikaltaan lähdettäessä". Testit tehtiin kuivalla ja valoisalla syyskelillä.
Mainiota! Mutta miksei samaa logiikka voi ulottaa muihinkin ominaisuuksiin. Esim seuraavasti:
"Valoja tai näkyvyyttä pimeässä tai sateessa ei arvosteltu. Mittauksisssa todettiin jälleen, ettei
ajovaloista automaattisesti ole hyötyä kirkkaassa päivänvalossa paikaltaan lähdettäessä".
"Lämmityslaitetta tai auton lämpimyyttä kylmässä ei arvosteltu. Mittauksissa todettiin jälleen, ettei
lämmityslaitteesta automaattisesti ole hyötyä lämpimässä kelissä paikaltaan lähdettäessä".
"Ohjaustehostinta tai ohjauksen keveyttä ei arvosteltu. Mittauksissa todettiin jälleen, ettei
ohjaustehostimesta automaattisesti ole hyötyä paikaltaan suoraan liikkeelle lähdettäessä".
"Tankin kokoa tai auton polttoaineen kulutusta ei arvosteltu. Mittauksissa todettiin jälleen, ettei
alhaisesta kulutuksesta automaattisesti ole hyötyä tankki täynnä paikaltaan liikkeelle lähdettäessä".
"Auton kattoa tai auton vedenpitävyyttä ei arvosteltu. Mittauksissa todettiin jälleen, ettei
katosta automaattisesti ole hyötyä kuivalla ja lämpimällä kelillä paikaltaan liikkelle lähdettäessä."
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: TM:n farmarivertailu
Mittauksissa todettiin jälleen että suurimpien paikkakuntien joukkoliikenne toimii niin hyvin ettei autosta ole automaattisesti hyötyä. säästimme vaivaa ja laitoimme saksalaiset aakkosjärjestykseen.
Nyx W221, 320 cdi -07
Ex W124, 250D -88
Ex S210, 220 cdi -02
Ex W124, 200D -95
Ex S203, 320 cdi sport edition -05
Ex W124, 250D -88
Ex S210, 220 cdi -02
Ex W124, 200D -95
Ex S203, 320 cdi sport edition -05
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3144
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: TM:n farmarivertailu
JarkkoN kirjoitti:
"Valoja tai näkyvyyttä pimeässä tai sateessa ei arvosteltu. Mittauksisssa todettiin jälleen, ettei
ajovaloista automaattisesti ole hyötyä kirkkaassa päivänvalossa paikaltaan lähdettäessä".
"Lämmityslaitetta tai auton lämpimyyttä kylmässä ei arvosteltu. Mittauksissa todettiin jälleen, ettei
lämmityslaitteesta automaattisesti ole hyötyä lämpimässä kelissä paikaltaan lähdettäessä".
"Ohjaustehostinta tai ohjauksen keveyttä ei arvosteltu. Mittauksissa todettiin jälleen, ettei
ohjaustehostimesta automaattisesti ole hyötyä paikaltaan suoraan liikkeelle lähdettäessä".
"Tankin kokoa tai auton polttoaineen kulutusta ei arvosteltu. Mittauksissa todettiin jälleen, ettei
alhaisesta kulutuksesta automaattisesti ole hyötyä tankki täynnä paikaltaan liikkeelle lähdettäessä".
"Auton kattoa tai auton vedenpitävyyttä ei arvosteltu. Mittauksissa todettiin jälleen, ettei
katosta automaattisesti ole hyötyä kuivalla ja lämpimällä kelillä paikaltaan liikkelle lähdettäessä."
Mirko kirjoitti:Mittauksissa todettiin jälleen että suurimpien paikkakuntien joukkoliikenne toimii niin hyvin ettei autosta ole automaattisesti hyötyä. säästimme vaivaa ja laitoimme saksalaiset aakkosjärjestykseen.
Kiitos näistä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: TM:n farmarivertailu
Taitaa taas mersumiehiä ahistaa ?
En ole lukenut koko lehteä mutta jotenkin oletan että jälleen kerran maahantuoja on koittanut voittaa testin toimittamalla testiin parhaiten varustellun mallin vedoten ettei nyt vaan ole perus takavetoa saatavilla...
Kyllä siellä bemarillakin on nelivetoja, ei vaan ilmeisesti ollut testi nelikoolle ?
Ahistaaahistaa.
.
Kohta muuten sataa paskaa....
En ole lukenut koko lehteä mutta jotenkin oletan että jälleen kerran maahantuoja on koittanut voittaa testin toimittamalla testiin parhaiten varustellun mallin vedoten ettei nyt vaan ole perus takavetoa saatavilla...
Kyllä siellä bemarillakin on nelivetoja, ei vaan ilmeisesti ollut testi nelikoolle ?
Ahistaaahistaa.
.
Kohta muuten sataa paskaa....
Opel, "weird lieben autos"....
Re: TM:n farmarivertailu
Heh, luulen myös näin käyvän! Kuka Mersumiehistä aloittaa...LopenUupunut kirjoitti:
Kohta muuten sataa paskaa....
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: TM:n farmarivertailu
Eihän tuollaisilla vertailuilla ole mitään merkitystä. Pitkässä juoksussa yksi jatkaa matkaansa, kun muut ovat olleet jo kauan Kuusakoskella.
Re: TM:n farmarivertailu
Muut ovat tulleet järkiinsä ja vaihtaneet ajoissatn62634 kirjoitti:Eihän tuollaisilla vertailuilla ole mitään merkitystä. Pitkässä juoksussa yksi jatkaa matkaansa, kun muut ovat olleet jo kauan Kuusakoskella.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: TM:n farmarivertailu
Saako udella mikä testin järjestys muuten oli...
Audi
Bmw
Mb
?
.
Audi
Bmw
Mb
?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: TM:n farmarivertailu
En ole lukenut mutta kuulemma Audi, BMW/mersu, Volvo, Sitikka. Noista Saksalaisista luulisin että valinnan voi tehdä oman makunsa mukaan, tuskin niissä isoja eroja on.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: TM:n farmarivertailu
AM kirjoitti:En ole lukenut mutta kuulemma Audi, BMW/mersu, Volvo, Sitikka. Noista Saksalaisista luulisin että valinnan voi tehdä oman makunsa mukaan, tuskin niissä isoja eroja on.
Aakkosjärjestys
Mistäs tämä vertailu löytyisi intervebin syvyyksistä, oliko C vai E kokoluokka kyseessä ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: TM:n farmarivertailu
C-kokoluokka. Tekniikan Maailman nettisivuilta voi lukea näköisartikkeleita, yleensä muutaman euron hintaan. Ja siis Audi voitti 0,1:llä pisteellä bemarin ja mersun.LopenUupunut kirjoitti:AM kirjoitti:En ole lukenut mutta kuulemma Audi, BMW/mersu, Volvo, Sitikka. Noista Saksalaisista luulisin että valinnan voi tehdä oman makunsa mukaan, tuskin niissä isoja eroja on.
Aakkosjärjestys
Mistäs tämä vertailu löytyisi intervebin syvyyksistä, oliko C vai E kokoluokka kyseessä ?
.
E: typo
Viimeksi muokannut ssuvik, To 03.01.2013 23:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
E350CDI&A180CDI
Re: TM:n farmarivertailu
Silmäilin artikkelin nopeasti läpi, taattua TM-laatua.
Siitä voi olla iloa jos on hankkimassa jotain noista autoista ja haluaa katsoa mitä TM:n toimitus on niistä mieltä. Autojen keskinäinen vertailu lisää jutun viihdearvoa, mutta varoisin vetämästä siitä mitään sen kummempia johtopäätöksiä. Niin moni vertailussa oleva piirre on kaikesta huolimatta subjektiivisen arvion tulos, vaikka toimitus pyrkiikin tarmokkaasti perustelemaan eroja mittauksilla.
Testivoittajan omistamisesta voi kieltämättä olla hyötyä, kun autoa joskus myy eteenpäin.
TM:n innokkaimmat lukijat muuten tunnistaa helposti tuolla liikenteessä: ne ajaa kaikki Skodalla...
Siitä voi olla iloa jos on hankkimassa jotain noista autoista ja haluaa katsoa mitä TM:n toimitus on niistä mieltä. Autojen keskinäinen vertailu lisää jutun viihdearvoa, mutta varoisin vetämästä siitä mitään sen kummempia johtopäätöksiä. Niin moni vertailussa oleva piirre on kaikesta huolimatta subjektiivisen arvion tulos, vaikka toimitus pyrkiikin tarmokkaasti perustelemaan eroja mittauksilla.
Testivoittajan omistamisesta voi kieltämättä olla hyötyä, kun autoa joskus myy eteenpäin.
TM:n innokkaimmat lukijat muuten tunnistaa helposti tuolla liikenteessä: ne ajaa kaikki Skodalla...
e-class
Re: TM:n farmarivertailu
Näin on...
Mielestäni Top Gearin testit ovat avoimessa järjettömyydessään sekä informatiivisempia, että viihteellisempiä
Mielestäni Top Gearin testit ovat avoimessa järjettömyydessään sekä informatiivisempia, että viihteellisempiä
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: TM:n farmarivertailu
Aha, no pitääpä pitkästä aikaa huvikseen ostaa lehtenä....tällä ipadilla pitäisi ensin avata joku tili jotta saa jonkun ohjelman ladattua teknaria varten jne. Vähän on vaikeeta meikäläiselle ja varsinkin tällä innolla....ssuvik kirjoitti:C-kokoluokka. Tekniikan Maailman nettisivuilta voi lukea näköisartikkeleita, yleensä muutaman euron hintaan. Ja siis Audi voitti 0,1:llä pisteellä bemarin ja mersun.LopenUupunut kirjoitti:AM kirjoitti:En ole lukenut mutta kuulemma Audi, BMW/mersu, Volvo, Sitikka. Noista Saksalaisista luulisin että valinnan voi tehdä oman makunsa mukaan, tuskin niissä isoja eroja on.
Aakkosjärjestys
Mistäs tämä vertailu löytyisi intervebin syvyyksistä, oliko C vai E kokoluokka kyseessä ?
.
E: typo
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: TM:n farmarivertailu
Jännät aakkosetLopenUupunut kirjoitti:Aakkosjärjestys
Re: TM:n farmarivertailu
No jos siinä olisi ollut hinnaltaan oikea auto verrokkina, niin eikös se olisi ollut 220 CDI takavetona, jolloin olisi tullut 0,1 pistettä lisää pienemmästä kulutuksesta, mutta lähtenyt 0,1 pistettä huonommasta suorituskyvystä..?Mirko kirjoitti:takavetoisella mersulla olisi käsittääkseni tuossa testissä, missä ei auton talviominaisuuksille laitettu painoarvoa, voittanut bemarin selkeästi 0,1 pisteellä.
Re: TM:n farmarivertailu
Hiusten halkomista kai mutta eikös tuon 250 cdi:n saa myös takavetoisena. 220 cdi:n kulutuksesta ei nykyisellään ole tietoa mutta jospa kulutus olisi tipahtanut sitten 0,2 pisteen arvoisesti.Marko_K kirjoitti:No jos siinä olisi ollut hinnaltaan oikea auto verrokkina, niin eikös se olisi ollut 220 CDI takavetona, jolloin olisi tullut 0,1 pistettä lisää pienemmästä kulutuksesta, mutta lähtenyt 0,1 pistettä huonommasta suorituskyvystä..?Mirko kirjoitti:takavetoisella mersulla olisi käsittääkseni tuossa testissä, missä ei auton talviominaisuuksille laitettu painoarvoa, voittanut bemarin selkeästi 0,1 pisteellä.
TM:n vertailut ja testit ovat jokatapauksessa mielenkiintoisia vain siitä syystä että autoista saa jotain tietoa. Toimittajien tekemät arviot joissa ei missään oteta huomioon tuotteiden kestävyyttä ovat kuluttajan kannalta vähintäänkin arveluttavia. Viime keväänä sorruin itse siihen että tein ostopäätöksen rengastestin perusteella ja tietysti siitä syystä että paikallinen rengasfirma tarjosi sarjan 100 € halvemmalla kuin kilpailevat tuotteet. Ajattelin että ei kai testivoittaja renkaat voi ihan paskat olla. Kyllä voivat. Ajoin takarenkaat loppuun puolte lyhyemmässä ajassa kuin edellisen kesärengassarjani. Sittemmin juttelin kaverini kanssa joka oli ostanu mondeoonsa samanlaisen sarjan ja eturenkaista kankaat paistoi saman kesän aikana. Renkaat olivat siis Hankookin ventus prime 2:set. Tulevaisuudessa tulee varmaan kiinnitettyä huomiota enemmän renkaiden kovuusarvoihin kuin testituloksiin
Nyx W221, 320 cdi -07
Ex W124, 250D -88
Ex S210, 220 cdi -02
Ex W124, 200D -95
Ex S203, 320 cdi sport edition -05
Ex W124, 250D -88
Ex S210, 220 cdi -02
Ex W124, 200D -95
Ex S203, 320 cdi sport edition -05
Re: TM:n farmarivertailu
Tekniikan Maailman testeissä annetaan jokaiselle arvosteltavalle kohdalle oma painoarvo, joka vaihtelee sen mukaan, mikä on toimittajien mielestä tärkeää ja mikä ei (kai sillä yritetään peilata uutta autoa ostavan tärkeimpiä vaatimuksia esim. pieni kulutus on tärkeämpi kuin paikaltaan lähteminen kuivalla avaltilla ). Niitä painoarvoja muuttamalla itselle sopiviksi, ja pisteet uudelleen laskemalla voi muokata testin lopputulosta.Mirko kirjoitti: TM:n vertailut ja testit ovat jokatapauksessa mielenkiintoisia vain siitä syystä että autoista saa jotain tietoa. Toimittajien tekemät arviot joissa ei missään oteta huomioon tuotteiden kestävyyttä ovat kuluttajan kannalta vähintäänkin arveluttavia. Viime keväänä sorruin itse siihen että tein ostopäätöksen rengastestin perusteella ja tietysti siitä syystä että paikallinen rengasfirma tarjosi sarjan 100 € halvemmalla kuin kilpailevat tuotteet. Ajattelin että ei kai testivoittaja renkaat voi ihan paskat olla. Kyllä voivat. Ajoin takarenkaat loppuun puolte lyhyemmässä ajassa kuin edellisen kesärengassarjani. Sittemmin juttelin kaverini kanssa joka oli ostanu mondeoonsa samanlaisen sarjan ja eturenkaista kankaat paistoi saman kesän aikana. Renkaat olivat siis Hankookin ventus prime 2:set. Tulevaisuudessa tulee varmaan kiinnitettyä huomiota enemmän renkaiden kovuusarvoihin kuin testituloksiin
E350CDI&A180CDI
Re: TM:n farmarivertailu
90-luvun alussa Mersun edustaja harmitteli, että autolehdissä vertaillaan vain uusia autoja.Mirko kirjoitti: Toimittajien tekemät arviot joissa ei missään oteta huomioon tuotteiden kestävyyttä ovat kuluttajan kannalta vähintäänkin arveluttavia.
Jos vertailtavilla autoilla olisi ajettu edes 100.000 km, alkaisi eroja näkyä ja viimeistään
200.000 km erottaisi jyvät akanoista.
Samoihin aikoihin Mersun politiikka oli, että auton sai varustella mieleisekseen ja turhasta
ei tarvinnut maksaa. Siksi vakiovarusteinen auto oli karu ja Suomessa autoveron takia
lisävarusteiden hinnat nousivat tasolle, jota tehdas ei ollut tarkoittanut.
Kolmanneksi Mersu myi silloin kallista laatutuotetta, eli paperilla samanlainen auto oli
selvästi kalliimpi kuin kilpailijat, joihin sitä verrattiin.
Lopputuloksena suomalaisissa autovertailuissa oli kalleimpana autona mukana Mersun
hinnat alkaen -mallli, jossa oli pakolliset Suomi-varusteet ja pienin moottori. Sitten
testaajat kiittelivät kassakaappimaista tukevuutta ja täsmällistä ovien sulkeutumisääntä.
Moitelistalla oli kaikki muu: kehno varustelu, laiska moottori ja kallis hinta.
Amerikkalaisten tultua mukaan kuvaan Mersusta tehtiin tavallinen auto, jota
yritetään myydä menneiden aikojen mielikuvilla. Entisestä loistosta on vain
pieniä jälkiä siellä täällä.
Vanhat Mersut ovat kulkeneet satoja tuhansia kilometrejä ja palvelevat Etelä-Euroopassa
yhä taksina miljoona tai pari mittarissa. Entiset testivoittajat on paalattu aikoja sitten,
kun mittarissa oli parisataatuhatta. 90-luvun alussa Veho myi 200.000 km ajettuja
Mersuja uuden auton vaihtoehtona niin, ettei niitä uudesta erottanut kuin asiantuntija.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: TM:n farmarivertailu
Olihan se mersu tuohon aikaan kalliimpi, vehon kate oli yhden kirjoituksen muistaakseni 40-60% kun muilla merkeillä 15-25%.....tämä vehon ottama katehan paljastui vasta autoverotuksen avauduttua ja intervebin tultua kuvioihin.JarkkoN kirjoitti:90-luvun alussa Mersun edustaja harmitteli, että autolehdissä vertaillaan vain uusia autoja.Mirko kirjoitti: Toimittajien tekemät arviot joissa ei missään oteta huomioon tuotteiden kestävyyttä ovat kuluttajan kannalta vähintäänkin arveluttavia.
Jos vertailtavilla autoilla olisi ajettu edes 100.000 km, alkaisi eroja näkyä ja viimeistään
200.000 km erottaisi jyvät akanoista.
Samoihin aikoihin Mersun politiikka oli, että auton sai varustella mieleisekseen ja turhasta
ei tarvinnut maksaa. Siksi vakiovarusteinen auto oli karu ja Suomessa autoveron takia
lisävarusteiden hinnat nousivat tasolle, jota tehdas ei ollut tarkoittanut.
Kolmanneksi Mersu myi silloin kallista laatutuotetta, eli paperilla samanlainen auto oli
selvästi kalliimpi kuin kilpailijat, joihin sitä verrattiin.
Lopputuloksena suomalaisissa autovertailuissa oli kalleimpana autona mukana Mersun
hinnat alkaen -mallli, jossa oli pakolliset Suomi-varusteet ja pienin moottori. Sitten
testaajat kiittelivät kassakaappimaista tukevuutta ja täsmällistä ovien sulkeutumisääntä.
Moitelistalla oli kaikki muu: kehno varustelu, laiska moottori ja kallis hinta.
Amerikkalaisten tultua mukaan kuvaan Mersusta tehtiin tavallinen auto, jota
yritetään myydä menneiden aikojen mielikuvilla. Entisestä loistosta on vain
pieniä jälkiä siellä täällä.
Vanhat Mersut ovat kulkeneet satoja tuhansia kilometrejä ja palvelevat Etelä-Euroopassa
yhä taksina miljoona tai pari mittarissa. Entiset testivoittajat on paalattu aikoja sitten,
kun mittarissa oli parisataatuhatta. 90-luvun alussa Veho myi 200.000 km ajettuja
Mersuja uuden auton vaihtoehtona niin, ettei niitä uudesta erottanut kuin asiantuntija.
Menneet kultaiset ajat lienee hieman yliarvostettuja kun aikanaan mersuun tahi koeajoon ei ollut varaa eikä pääsyä tavallisella myymälänlattian kuluttajalla...2000 luvulla mersu onkin jo tavisauto eikä nauti kummoista erikoisasemaa markkinoilla kilpailijoiden ammuttua kovilla....ja korealaiset vasta latailee.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: TM:n farmarivertailu
tähtisumu kirjoitti:TM:n innokkaimmat lukijat muuten tunnistaa helposti tuolla liikenteessä: ne ajaa kaikki Skodalla...
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: TM:n farmarivertailu
Tuleehan tuota TM tavaitua,
Mulla vaan ei oo sitä Pirkka volkaria vielä
T jamppa
Mulla vaan ei oo sitä Pirkka volkaria vielä
T jamppa
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: TM:n farmarivertailu
Pirkka volkkari skoda vai audi? Minullakin on vetreässä veteraanissa mittarissa +370000 km:ä ikää 8 v ja timmissä kunnossa, millä noista "premium" merkeistä saadaan vastaavia ajosuorituksia. Eniten TM lehdestä kaipaa Kosti Tolosen mielipidekirjoituksia 1980 luvun alusta siitä miten Ladan osto edistää ystävyyttä ja on isänmaallinen teko.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: TM:n farmarivertailu
Kyllä on katkeraa tilitystä Mersumiehiltä, kun ei johtotähti testiä voittanut!!
Itse olen LopenUupuneen kanssa samoilla linjoilla eli ei se Mersu enää mikään ylivertainen auto ole. Samaa paskaa Kiina kuraa kuin kaikki muutkin uudet autot. Ja mitä TM-testeihin tulee niin osa on testaajien subjektiivisia kokemuksia ja osa mittalaitteiden näyttämiä "oikeita" lukemia (kuten kiihtyvyys, jarrutus, melu, kulutus). Eikä näilläkään osa-alueilla Mersu mikään yivertainen tässä TM-testissä ollut (huonot jarrut, meluisa?,) ja lisäksi mersu oli lähtöhinnaltaan 10k€ Audia, Bemaria ja Volvoa kallimpi.
Kyllä totuus on se, että nykyinen C-sarja ei voita A4:sta tai 3-sarjaa juuri millään osa-alueella edes tosi elämässä.
T: A4 omistava ja 3-sarjaan vaihtava (eli oma kohtaista vertailua olen tehnyt runsaasti)
PS. Ei herneitä
Itse olen LopenUupuneen kanssa samoilla linjoilla eli ei se Mersu enää mikään ylivertainen auto ole. Samaa paskaa Kiina kuraa kuin kaikki muutkin uudet autot. Ja mitä TM-testeihin tulee niin osa on testaajien subjektiivisia kokemuksia ja osa mittalaitteiden näyttämiä "oikeita" lukemia (kuten kiihtyvyys, jarrutus, melu, kulutus). Eikä näilläkään osa-alueilla Mersu mikään yivertainen tässä TM-testissä ollut (huonot jarrut, meluisa?,) ja lisäksi mersu oli lähtöhinnaltaan 10k€ Audia, Bemaria ja Volvoa kallimpi.
Kyllä totuus on se, että nykyinen C-sarja ei voita A4:sta tai 3-sarjaa juuri millään osa-alueella edes tosi elämässä.
T: A4 omistava ja 3-sarjaan vaihtava (eli oma kohtaista vertailua olen tehnyt runsaasti)
PS. Ei herneitä
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3144
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: TM:n farmarivertailu
Totta. Parikymmentä vuotta sitten oli eri tilanne.Jukikyy kirjoitti:ei se Mersu enää mikään ylivertainen auto ole. Samaa paskaa Kiina kuraa kuin kaikki muutkin uudet autot.
Voittaapas, C:ssä on kardaani. Noh, niin on tietysti Quattrossakin, mutta niistähän nyt ei puhuta, eihän...?Jukikyy kirjoitti:Kyllä totuus on se, että nykyinen C-sarja ei voita A4:sta tai 3-sarjaa juuri millään osa-alueella edes tosi elämässä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: TM:n farmarivertailu
Aika vahva johtopäätös mielestäni varsin leppoisasta, jopa huvittuneesta keskustelusta. Täällä taitaa olla sen verran vahvalla itsetunnolla (tai mielipiteillä) varustettua porukkaa ettei TM:n toimituksen mieltymykset siihen suuremmin vaikuta.Jukikyy kirjoitti:Kyllä on katkeraa tilitystä Mersumiehiltä, kun ei johtotähti testiä voittanut!!
Sen testi osoittaa, että autot ovat tarpeeksi tasaväkisiä, jotta valinnan voi tehdä huoletta tunteella. Kyse on pitkälti merkki-imagosta - mikä merkki vetoaa juuri sinuun, mihin porukkaan haluat leimautua?
e-class
Re: TM:n farmarivertailu
Tärkein jää huomioimatta Turvallisuus:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288492414868.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin porrasperiä mutta keulat samat ku farkuissa (vai?)
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288492414868.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin porrasperiä mutta keulat samat ku farkuissa (vai?)
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80