MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja venit »

Iltalehti uutisoi tänään:
Auto Bild Suomen tuoreen numeron ruostetutkimus summaa peräti 110 suomalaisen käyttöauton surkean ruostesuojaustilanteen.
Kaikkein ongelmallisimpien käyttöautomallien lista on tässä:

1. Chevrolet Trans Sport
2. Hyundai Accent
3. Hyundai Santa Fe
4. Ford Focus
5. Ford Mondeo
6. Mazda 6
7. Mercedes-Benz E
8. Nissan Almera
9. Nissan Maxima
10. Suzuki Grand Vitara

(Vuosimallit 1997-2007)

Jotenkin tuo "E" näyttää olevan eri joukossa, mutta ilmeisesti tuossa näkyy erään E sarjan ruosteherkkyys, joka oli kova kolaus MB:lle. W210 korimalleissa, joita itsekin näin tosi paljon, oli yllättävän paljon ruostetta. Ilmeisesti tuo malli vieläkin rokottaa MB:n mainetta. Itselläni on S211 270 CDI A -04, jossa ei ole ruostettaa yhtään. Ei tosin kilometrejäkään ole kuin 240kkm (http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5206503" onclick="window.open(this.href);return false;).

Mielestäni ruoste top ten -listassa on aina jenkkiautoja ja tuo iänikuinen Ford. Ruostesuojaus varmaan auttaa, kuinka moni teistä on suojauttanut autonsa. Itse en ole, koska auto on aina ok-talon tallissa, joka on hyvin tuuletettu.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja Hage »

Tuohan on jo melkein siedettävissä lukemissa, mä luulin että sen sijalla 2. Fordin jälkeen tietysti :mrgreen:
Eikös ainakin vanhat Vitot oo samanlaisia ruostekasoja kuin esim w210?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
aomh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 15.09.2003 15:43
Paikkakunta: Rajamäki

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja aomh »

Iltasanomassa tuo sama lista mutta mainittu että ovat siis aakkosjärjestyksessä eli kaikki yhtä paskoja.
(Vuosimallit 1997-2007, herkimmin ruostuvat, aakkosjärjestys)

No pääsipä mersu ainakin yhden testin voittajien joukkoon :)
- w203 C55T -06
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6268
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja MiHe »

aomh kirjoitti:
No pääsipä mersu ainakin yhden testin voittajien joukkoon :)
Tällä mersu pärjäs!
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/c ... z2IMgGSrvO" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tämmöisiä typeriä Iltalehtiä ei minusta kannattaisi ollenkaan lukea, joiden
"uutiset" ovat toisten lehtien oikeita uutisia. Joskus nämä "uutiset" ovat
puoli vuotta vanhoja eikä "uutisoiva" lehti tee muuta kuin korkeintaan vääristää
alkuperäistä uutista. Jos tämmöinen roskalehti sitten jotain omaa esittää, niin
ne jutut ovat ihan mielipiteen tasoista törkyä, kuten Tony Halmeen mustamaalaaminen
suruaikana.

Kannattaa mieluummin tukea ja lukea suoraan niitä lehtiä, jotka uutiset tekevät.

Minulla on Autobild 1/2013 ja mainittu juttu on sen sivulla 40. Uudessa jutussa on
lähteenä maahantuojat, katsastusasemat, Ruotsin Korroosioinstituutti ja Vi Bilägare
-lehti, jolla on parhaat tiedot autojen kunnosta tehtaan jäljiltä.

Välttävien autojen listalla ovat mm. Mersun C (2001-), E (2002) ja Vaneo (2003).
Huonoimpien listalla 1998-2007 on E, jonka vuosimalli 1996-2001 (W210) todetaan
erikseen hyvin heikoksi. Samalla varjo lankeaa W211:n päälle, joka ei kuitenkaan ole
kovin huono verrattuna W210:an.

Jutussa Mersun maahantuoja vetoaa 30 vuoden puhkiruostumattomuusturvaan,
määräaikaishuollossa tehtäviin "maksuttomiin" tarkastuksiin ja vuodesta 2001 tehtaalla
tehtyyn ruostesuojaukseen. Mielenkiintoista, että maahantuoja käyttää nimitystä
"puhkiruostumattomuusturva" eikä "puhkiruostumattomuustakuu", sillä takuu
on määritelty laissa ja turva on jotain muuta.

Lyhennelmä jutusta tulee epäilemättä pian nettiin, kuten viimevuotinen vastaava juttu:

Autobild Suomi 17.8.2011
Katso tästä, onko oma autosi ruostepommi!

http://www.autobild.fi/artikkeli/9842/k ... ostepommi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Autobild on suositeltava, koska se julkaisee silloin tällöin mielenkiintoisia uutisia,
esim. akkulaturivertailu, josta selviää, miksi kannattaa ostaa mieluummin CTEK kuin Einhell:

http://www.autobild.de/artikel/autobatt ... 87036.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Ruostuuhan se väykky ei siinä mitään, eikä ketään yllätä. Mutta mitä virkaa on tälläsellä tilastolla? MB E:llä on ajettu monenkertaisia määriä focukseen, almeraan jne nähden. Eli tossa listassa kaikilla muilla ajetaan vähän väykkyihin nähden. Joku vuosituhannen vaihteen almera on ihan pehmonen jo reilut satasen ajettuna. :lol: Ja samaikäisellä väykyllä on vedetty puolimiljo :shock: onaa ja valitetaan että pelti on kärsinyt....
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Samaisessa Autobildin numerossa 1/2013 on ote Saksan katsastustilastosta (TÜV-raportti).

Tutut nimet (Toyota, Mazda) ovat useimmin kärjessä, mutta myös VAG-tuotteita
on ykkössijoilla. Eri ikäryhmistä on listattu 10 huonointa ja parasta. Mersun on mukana seuraavasti:

4-5-vuotiaissa 6. sija: C-luokka
6-7-vuotiaat 105. sija: M-luokka (3. huonoin)
8-9-vuotiaat: 80. sija: M-luokka
10-11-vuotiaat: 3. sija: SLK-luokka, 60. sija: M-luokka

Eli USA:ssa tehty M-luokka on peräpäässä, C ja SLK kärjessä.

Dacia Logan on peränpitäjä, vaikka jokin autolehti taisi sitä aiemmin laadukkaaksi kehua.

S-luokan Mersu on kuta kuinkin monimutkaisin auto, siinä on softaakin noin 100 miljoonaa
koodiriviä. Pelkässä Comandissa on 20 miljoonaa koodiriviä ja autossa on suorittimia lähes
yhtä paljon kuin Airbus A380:ssa (ilman viihde-elektroniikkaa).

Ei ole ihme, jos isossa Mersussa on vikoja. Ihme on, jos Daciassa on enemmän vikoja.

http://spectrum.ieee.org/green-tech/adv ... -on-code/0" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja AM »

JarkkoN kirjoitti:Tämmöisiä typeriä Iltalehtiä ei minusta kannattaisi ollenkaan lukea
No ei varmastikaan. Mutta aivan kauhea on tuo Autobildkin. Tai ainakin autobild suomi, se jonkun aikaa minulle tulikin. Miksiköhän mainitsemassasi laturitestissä Einhelliltä ei ole otettu vertailukelpoisempaa automaattilaturia?

Mutta itse ruostumistesti on varmasti oikeassa, olisihan tuon tosin osannut kertoa ilman tutkimistakin :D
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

venit kirjoitti: Ruostesuojaus varmaan auttaa, kuinka moni teistä on suojauttanut autonsa. Itse en ole, koska auto on aina ok-talon tallissa, joka on hyvin tuuletettu.
Minulla oli aikoinaan sellainen ylellisyys kuin ilmastoitu autotalli kerrostalossa. Lisäksi laitoin ajastimella kaksi vanhaa hooveria puhaltamaan pariksi tunniksi illalla ilmaa auton alle :idea: . Kahdessa vuodessa rupesi 5v vanha 123-mese ruostumaan vyötärölinjasta puhki :!:
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

AM kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Tämmöisiä typeriä Iltalehtiä ei minusta kannattaisi ollenkaan lukea
No ei varmastikaan. Mutta aivan kauhea on tuo Autobildkin. Tai ainakin autobild suomi, se jonkun aikaa minulle tulikin. Miksiköhän mainitsemassasi laturitestissä Einhelliltä ei ole otettu vertailukelpoisempaa automaattilaturia?

Mutta itse ruostumistesti on varmasti oikeassa, olisihan tuon tosin osannut kertoa ilman tutkimistakin :D
Autobild Suomi on halvalla tehty käännös, mutta paranee koko ajan. On se ainakin halpa.
Laturitestissä Einhell oli kallein ja tasan 90 euron hintarajalla, jota kalliimpia ei huolittu mukaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja M.K »

venit kirjoitti:Iltalehti uutisoi tänään:
Auto Bild Suomen tuoreen numeron ruostetutkimus summaa peräti 110 suomalaisen käyttöauton surkean ruostesuojaustilanteen.
Kaikkein ongelmallisimpien käyttöautomallien lista on tässä:

1. Chevrolet Trans Sport
2. Hyundai Accent
3. Hyundai Santa Fe
4. Ford Focus
5. Ford Mondeo
6. Mazda 6
7. Mercedes-Benz E
8. Nissan Almera
9. Nissan Maxima
10. Suzuki Grand Vitara

(Vuosimallit 1997-2007)

Jotenkin tuo "E" näyttää olevan eri joukossa, mutta ilmeisesti tuossa näkyy erään E sarjan ruosteherkkyys, joka oli kova kolaus MB:lle. W210 korimalleissa, joita itsekin näin tosi paljon, oli yllättävän paljon ruostetta. Ilmeisesti tuo malli vieläkin rokottaa MB:n mainetta. Itselläni on S211 270 CDI A -04, jossa ei ole ruostettaa yhtään. Ei tosin kilometrejäkään ole kuin 240kkm (http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5206503" onclick="window.open(this.href);return false;).

Mielestäni ruoste top ten -listassa on aina jenkkiautoja ja tuo iänikuinen Ford. Ruostesuojaus varmaan auttaa, kuinka moni teistä on suojauttanut autonsa. Itse en ole, koska auto on aina ok-talon tallissa, joka on hyvin tuuletettu.
Mielestäni tässä on kaksi melko yleistä harhaluuloa.
Merkkihuolto tai edes huolto-ohjelman säntillinen noudattaminen ei ole tae etteikö auto ruostuisi ja säilytys tallissa ei myöskään estä ruostumista.
Nykyajan, monipaikoin, muovikuoriteituissa ja "huovilla" topatuissa autoissa on lukuisia sellaisia paikkoja joihin kertyy hiekkaa, pölyä, oksia, puiden lehtiä ja yms. joita ei siivota koskaan pois ja jotka "varaavat" itseensä kosteutta niin pysyvästi ettei edes vuoden pituinen oleilu kuivassa tallissa tee rakenteista kuivia. Eli jos auton alustaa ei ole ikinä purettu ja pesty niin on turha puhua ruosteettomuudesta.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
pekkaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ma 21.03.2011 16:16

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja pekkaja »

Mielestäni ruoste top ten -listassa on aina jenkkiautoja ja tuo iänikuinen Ford. Ruostesuojaus varmaan auttaa, kuinka moni teistä on suojauttanut autonsa. Itse en ole, koska auto on aina ok-talon tallissa, joka on hyvin tuuletettu.[/quote]
Hyvin tuuletettu talli ei ole mikään este ruostumiselle .
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Kannattaa suojata jos vaan mahdollista,auton käyttöikä kasvaa varmasti samalla. Suojasin omani. Katsotuolta:"Pieni maalaus projekti"(210 facelift)Valmis ja ajussa.
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja venit »

pekkaja kirjoitti:Mielestäni ruoste top ten -listassa on aina jenkkiautoja ja tuo iänikuinen Ford. Ruostesuojaus varmaan auttaa, kuinka moni teistä on suojauttanut autonsa. Itse en ole, koska auto on aina ok-talon tallissa, joka on hyvin tuuletettu.
Hyvin tuuletettu talli ei ole mikään este ruostumiselle .[/quote]
Itse asiassa tuuletettu talli ei sellaisenaan estä ruostumasta, mutta jos tallissa on lämmitys ja tuuletus, niin tämä kombinaatio poistaa ruostumisen edellytykset. Pelkkä tuuletus puhaltaa ilmaa eikä sillä ole juurikaan merkitystä. Vaan tuuletuksen pitää johtaa ilmaa suoraan ulos. Mutta esim. lattialämmitys, kuten minulla on, sekä hormi-imuri poistavat tilasta kosteutta, jolloin ruostumista ei tapahdu. Tärkeintä on että kosteus ei jää auton pintoihin muhimaan. Tällaisia arkoja kohtia ovat ovien alaosat, kotelot yms.

Kaikkein tärkein on tässä se, että autoa on pesty eli auto ei ole likainen. Auton maalipinnassa oleva lika avaa tien ruostumiselle. Lika ajettaessa kerää kosteutta, talvella kosteudessa on suolaa ja tällainen kohta kuivuu myös hitaammin, jolloin muhina pellin pinnalla on liki jatkuvaa.
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Jotain erikoista siinä listassa on, E39 korinen viissatku BMW oli laitettu huonosti suojatuksi :shock: Kyllähän noitten korit kestää ...
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

jpeltoma kirjoitti:Jotain erikoista siinä listassa on, E39 korinen viissatku BMW oli laitettu huonosti suojatuksi :shock: Kyllähän noitten korit kestää ...
Minulla oli E39 ja se ainakin oli täysin ruosteeton.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Mullakin oli -01 e39 ja se ruostui takaluukun alareunasta, konepellin saumoista sekä tankin luukun sisäpuolelta. Ulkopuolelta näkyvä ruoste oli ainoastaan takaluukussa. Kilsoja alle 200tkm Suomipeli.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja dealer »

Väykythän ruostuivat muutamassa vuodessa, ovia ja luukkuja meni vaihtoon jne. Ei niillä puolta miljoonaa ajettu kun ongelmia alkoi olla.
oulaistenliikenne.fi
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja nautseri »

s1jviita kirjoitti:Mullakin oli -01 e39 ja se ruostui takaluukun alareunasta, konepellin saumoista sekä tankin luukun sisäpuolelta. Ulkopuolelta näkyvä ruoste oli ainoastaan takaluukussa. Kilsoja alle 200tkm Suomipeli.
Juuri nämä paikat ja lisäksi etu/ylä ja takalasin alareuna/farkku,pitäisi vahata,lisäksi pitää puhtaana.
Juui nuo vekit ja saumat jää huonolla pesulla ja vahauksella ilman mitään suojaa ja alkaa ensimmäisenä ruostumaan.
Varsinkin vanhoista autoista näkee kuka on hoitanut autoaan,ei valu ruostevanat kylkilistojen alta. :geek:

Jos et ole käyttänyt sisälokasuojia/etu koskaan irti niin siellä taka alareunassa voi olla kilo tolkulla kosteaa kuraa ja varmasti sieltä ruoste raiskaa.

Ainakin omassa autossani oli yllätys miten paljon rapaa siellä oli.
Painepesurilla pesu ja kuumailmapuhaltajalla ja paineilmalla ja teräsharjalla sain liat pois ja kotelo/ruostesuojaus päälle niin uskoisin nyt kestävän auton elinkaaren loppuun asti.
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja ruf »

Siskollani on minun entinen -96 e39. Se on ruosteeton edelleen, ei näkyvää päällä, ja pohjastakin terve. Ajettu alle 230tkm. Aikoinaan kun katselin isoa sedania, juuri tuon ruosteen takia en eemeliä ostanut, vaan e39.
M-B E200cdi -07
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Luin tossa pari päivää sitten Suomi24:sta, siellä luki "ruosteen kemiallinen merkki = MB" Buahaha :D
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Mersun maahantuojan kouluttajan kommentti ruostuville mersuille: siis mersuthan ei ruostu (hymyä perään )
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja AM »

JarkkoN kirjoitti: Laturitestissä Einhell oli kallein ja tasan 90 euron hintarajalla, jota kalliimpia ei huolittu mukaan.
Mutta ominaisuuksiltaan aika erilainen kuin muut. Lähes puolet halvemmalla olisi saanut älylaturin. En väitä että olisi testissä pärjännyt mutta olisi ollut sopivampi vertailuun.
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ei ne E39:t ihan ruosteettomia ole... Mutta yleensä ruostuminen johtuu siitä, että joku paikka on pettänyt, ja vettä päässyt väärään paikkaan. Muutenhan on todellakin erittäin hyvin ruostetta "sietävä" auto.

Sattuiko kukaan lukemaan Iltalehdestä vai mistä, sitä artikkeliä, missä puhuttiin, millä autolla joudut todennäköisimmin kolariin? Taidettiin mainita jotain autojen "vaarallisuudesta" siis.
Toyotat, Volkkarit jne oli kärjessä.

Mokomassa vertailussa oli vaan yks aika paha vika. Sitä ei oltu suhteutettu autojen määrään. Vaan ihan vaan lukuja, kuinka monta kertaa esim Corolla, Avensis, Golf, oli ollut kolarissa. Vääristää hienosti tilastoja, kun noita kikkareita tässä maassa liikkuu viittävaille pirun paljon. Prkl.. :evil:
Kaikki vähän harvinaiset autot oli sitten turvallisia. :clap:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hage kirjoitti:Eikös ainakin vanhat Vitot oo samanlaisia ruostekasoja kuin esim w210?
Ei, kyllä se w210 on vielä pahempi, siinä ruostuu jopa elintärkeät kohdat. Vitot ruostuvat vain kosmeettisesti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Joo meille tuli väykky 4 vuotta siiten,vanha 300d 124 meni tutulle.
Nyt jos laitetaan rinnakkain ,124 on samassa kuosissa ,kun aiemmin.
väykky ei.
Kumpikin saksasta tulleita , ja alle 300 tuh ajettuja
Saman ikäistä audia ,kun tyrkkää rinnalle,niin huomaa,missä se sinkitys on onnistunu

T jamppa
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: MB E ruosteongelmineen kärki kymmenen joukkoon

Viesti Kirjoittaja thenq »

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... m-auto-etp" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin