E- mersua ostamassa
E- mersua ostamassa
Moi. Eli olen ostamassa näillä näkymin E-mersua. Eli tätä väyrysestä seuraavaa korimallia.. Jonkinverran olen kuullut että niitä alkupään ykslöitä ei kannattaisi ostella (vm.03-04) eli olen katsellut tuosta vm05 ylös päin. Sedani on tälläkertaa hakusessa ja dieselinä. Mitä näissä nyt kannattaa tarkastella ja ottaa huomioon? Auto pitäisi autokaupasta ostaa koska pitää saada vanha pois. Mitään paljonkaan yli 16t autoa en ole ostamassa joten kilometri lukemat ovat 250-400 tuhannen paikkeilla. Kellään kokemuksia näitä yli 400tuhatta ajetuista? Kiitos jos joku viitsii kertoa =)
ex.w210 E290 TD -96
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
Re: E- mersua ostamassa
2004 Mercedes-Benz 2.0 – 2.1 yhteensä 7 kpl. Kilometrit 377 000 – 635 000
2004 Mercedes-Benz 2.2 – 2.3 yhteensä 9 kpl. Kilometrit 351 000 – 504 000
2004 Mercedes-Benz 2.4 – 2.6 yhteensä 0 kpl. Kilometrit
2004 Mercedes-Benz 2.7 – 2.7 yhteensä 1 kpl. Kilometrit 430 000
2004 Mercedes-Benz 3.2 – 3.2 yhteensä 4 kpl. Kilometrit 350 000 – 430 000
2005 Mercedes-Benz 2.0 – 2.1 yhteensä 7 kpl. Kilometrit 350 000 – 517 000
2005 Mercedes-Benz 2.2 – 2.3 yhteensä 9 kpl. Kilometrit 353 000 – 526 000
2005 Mercedes-Benz 2.4 – 2.6 yhteensä 0 kpl. Kilometrit
2005 Mercedes-Benz 2.7 – 2.7 yhteensä 1 kpl. Kilometrit 444 000
2005 Mercedes-Benz 2.8 – 2.8 ((3.2) yhteensä 1 kpl. Kilometrit 361 000
2005 Mercedes-Benz 3.2 – 3.2 yhteensä 1 kpl. Kilometrit 396 000
1988 Mercedes-Benz 2.0 – 2.2 yhteensä 10 kpl. Kilometrit 360 000 – 1 700 000
1988 Mercedes-Benz 3.0 – 3.0 yhteensä 6 kpl. Kilometrit 385 000 – 707 000
Tein haut Nettiauton myynti-ilmoituksiin seuraavasti, ihan äkkiajatuksen pohjalta: MB, E mallit, sekä vertailun vuoksi vuoden 1988 MB.
Itselläni oli W124 300D, ajettu 512 000 km ja auto on edelleen ajossa. Vaihdoin sen nykyiseen 2004 S211 270 CDI ,( http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5206503" onclick="window.open(this.href);return false; ). Kestäviä ovat, E:llä on paremmat ajo-ominaisuudet, mikä on ihan luonnollista, onhan välissä sukupolvi.
Edellä olevat kilometrit viittaavat vahvoihin ja kestäviin autoihin. En tiedä kun yleensä puhutaan juuri näiden vuosimallien osalta ”tietyistä vioista”, ja heikosta laadusta. Ajetuista kilometreistä ei ainakaan autojen ongelmat näy mitenkään. Pitää tietenkin muistaa että näiden autojen lisäksi on vielä autoja, jotka ovat liikenteessä, vaikkakin isoilla kilometreillä.
Voin omasta puolesta kyllä suositella edellä mainittujen vm. E mersuja. Uskon että uudemmat MB ovat vähintäänkin yhtä kestäviä. Selkeä heikko lenkki MB:ssä oli korimalli W210 ruosteongelmien vuoksi. Koneet niissäkin kestivät kyllä.
2004 Mercedes-Benz 2.2 – 2.3 yhteensä 9 kpl. Kilometrit 351 000 – 504 000
2004 Mercedes-Benz 2.4 – 2.6 yhteensä 0 kpl. Kilometrit
2004 Mercedes-Benz 2.7 – 2.7 yhteensä 1 kpl. Kilometrit 430 000
2004 Mercedes-Benz 3.2 – 3.2 yhteensä 4 kpl. Kilometrit 350 000 – 430 000
2005 Mercedes-Benz 2.0 – 2.1 yhteensä 7 kpl. Kilometrit 350 000 – 517 000
2005 Mercedes-Benz 2.2 – 2.3 yhteensä 9 kpl. Kilometrit 353 000 – 526 000
2005 Mercedes-Benz 2.4 – 2.6 yhteensä 0 kpl. Kilometrit
2005 Mercedes-Benz 2.7 – 2.7 yhteensä 1 kpl. Kilometrit 444 000
2005 Mercedes-Benz 2.8 – 2.8 ((3.2) yhteensä 1 kpl. Kilometrit 361 000
2005 Mercedes-Benz 3.2 – 3.2 yhteensä 1 kpl. Kilometrit 396 000
1988 Mercedes-Benz 2.0 – 2.2 yhteensä 10 kpl. Kilometrit 360 000 – 1 700 000
1988 Mercedes-Benz 3.0 – 3.0 yhteensä 6 kpl. Kilometrit 385 000 – 707 000
Tein haut Nettiauton myynti-ilmoituksiin seuraavasti, ihan äkkiajatuksen pohjalta: MB, E mallit, sekä vertailun vuoksi vuoden 1988 MB.
Itselläni oli W124 300D, ajettu 512 000 km ja auto on edelleen ajossa. Vaihdoin sen nykyiseen 2004 S211 270 CDI ,( http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5206503" onclick="window.open(this.href);return false; ). Kestäviä ovat, E:llä on paremmat ajo-ominaisuudet, mikä on ihan luonnollista, onhan välissä sukupolvi.
Edellä olevat kilometrit viittaavat vahvoihin ja kestäviin autoihin. En tiedä kun yleensä puhutaan juuri näiden vuosimallien osalta ”tietyistä vioista”, ja heikosta laadusta. Ajetuista kilometreistä ei ainakaan autojen ongelmat näy mitenkään. Pitää tietenkin muistaa että näiden autojen lisäksi on vielä autoja, jotka ovat liikenteessä, vaikkakin isoilla kilometreillä.
Voin omasta puolesta kyllä suositella edellä mainittujen vm. E mersuja. Uskon että uudemmat MB ovat vähintäänkin yhtä kestäviä. Selkeä heikko lenkki MB:ssä oli korimalli W210 ruosteongelmien vuoksi. Koneet niissäkin kestivät kyllä.
Re: E- mersua ostamassa
Terve!
Käytäpä tuota oikeasta yläkulmasta löytyvää hakutoimintoa, niin saat kovasti apua auton ostoon. Esimerkiksi hakutermillä w211+tyyppiv* tuo paljon asiaa. Jos haet automaattivaihteista, niin hae w211+glykoli -hakutermillä. Jos lompakko kestää, niin voisin suositella facelift-mallia (tuli kesällä 2006 tuotantoon). Tässä on tehty muutamia parannuksia, mm. luovuttu sähköavusteisista SBC-jarruista.
Käytäpä tuota oikeasta yläkulmasta löytyvää hakutoimintoa, niin saat kovasti apua auton ostoon. Esimerkiksi hakutermillä w211+tyyppiv* tuo paljon asiaa. Jos haet automaattivaihteista, niin hae w211+glykoli -hakutermillä. Jos lompakko kestää, niin voisin suositella facelift-mallia (tuli kesällä 2006 tuotantoon). Tässä on tehty muutamia parannuksia, mm. luovuttu sähköavusteisista SBC-jarruista.
Re: E- mersua ostamassa
Jos noita mainitsemasi hakukriteereitä käytää, niin ei tule kuin negatiivista palautetta roppakaupalla, ja mieli että autossa ei muuta olekkaaan kuin vikoja. Myönnetään, että juuri nuo + Airmatic ovat ko mallin kompastuskiviä vikaherkkyyden takia, mutta Glykoliongelman saa poistettua syylarin vaihdolla, n 500€ ja SBC- jarrut menevät takuunpiiriin yleensä, jos huoltokirjassa löytyy merkintä että jarrunesteet vaihdettu 2V välein (allekirjoittaneelta ainakin meni -03 195tkm) Airmatic osat saa myös n 500€/kulma + työt. Etsi myös 211 hakusanoilla, löytyy roppakaupalla myös positiivistä, ja ajamallahan saat "perskohtasen" tuntuman, kanattaa ajella useempia kuin yhtä.isalmela kirjoitti:Terve!
Käytäpä tuota oikeasta yläkulmasta löytyvää hakutoimintoa, niin saat kovasti apua auton ostoon. Esimerkiksi hakutermillä w211+tyyppiv* tuo paljon asiaa. Jos haet automaattivaihteista, niin hae w211+glykoli -hakutermillä. Jos lompakko kestää, niin voisin suositella facelift-mallia (tuli kesällä 2006 tuotantoon). Tässä on tehty muutamia parannuksia, mm. luovuttu sähköavusteisista SBC-jarruista.
ps, noilla kilsoilla joilla kysymyksesi esität, niin on jo valtaosasta ko osat jo vaihdettu.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: E- mersua ostamassa
Sepä onkin juuri tällaisen foorumin haittapuoli autoa etsiessä. Tänne kun ei juuri kukaan tule kirjoittamaan tyyliin: "Olipa yhtä juhulaa taas kun ajelin töistä kotiin. Stereot pauhas, loska lensi ja mersu se vaan porskutti mukisematta eteenpäin"
Mutta tosiaan SBC jarrut voi huonolla tuurilla käydä lompakon päälle, eli jos on vähänkään varaa, niin nk v-keulainen suoraan (2006 tai uudempi)
Mutta tosiaan SBC jarrut voi huonolla tuurilla käydä lompakon päälle, eli jos on vähänkään varaa, niin nk v-keulainen suoraan (2006 tai uudempi)
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: E- mersua ostamassa
Kuuleman mukaan niistä ei mee kuin hiilet ja niiden vaihto onnistuu pätevältä.jarskak kirjoitti:
Mutta tosiaan SBC jarrut voi huonolla tuurilla käydä lompakon päälle, (2006 tai uudempi)
Mitä tulee alun kysymykseen, niin itse sanoisi että älä helvetissä osta. Sen verran on vituttanut olla mersun omistaja viimeikoina.
Re: E- mersua ostamassa
Minusta w211 kanssa on hyvä vältellä SBC jarruja ja airmatic alustaa tai ainakin varmistaa että ne on jo korjattu. Ne kun puuttuu tai on korjattu, niin on kyllä herran kukkarossa (korjauskustannukset on monia tuhansia euroja ko. osille)! ittellähä ei tollasta ole varaa ylläpitää vaikka olis ehjäkin, kun olen tällänen tavallinen duunari, mutta monella olen ajanut tuhansia kilometrejä, ja kyllä se o kerrassaan mainio auto. ja kaunis katsella!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: E- mersua ostamassa
Olen aina ihmetellyt kun väki puhuu SBC jarrujen ongelmista. Itselläni on ollut autoja, ja yhdessäkään autossa ei ole ollut niin hyviä jarruja kuin nykyisessä, jossa on SBC jarrut. Pari vuotta sitten Veho vaihtoi sen uuteen 0 euron kustannuksilla, koska takapyörä lämpei ja syytä ei löytynyt. Lopulta selvisi että kyse jarrusatulasta joka laahasi hiukan. Se vaihdettiin ja kaikki ollut ok.
Mielestäni auton yksittäisten vikojen etsiminen tekee paranoidiksi. Pelkää kaikkia autoja ja huijatuksi tulemista. Tuo glykoliongelma oli aito ja syykin selvisi, Valeon syyläri ei ollut Behrin vastaavanlainen. Tuo ongelma kai oli 2002 E malleissa ja alkuvuoden 2003.
Mielestäni auton yksittäisten vikojen etsiminen tekee paranoidiksi. Pelkää kaikkia autoja ja huijatuksi tulemista. Tuo glykoliongelma oli aito ja syykin selvisi, Valeon syyläri ei ollut Behrin vastaavanlainen. Tuo ongelma kai oli 2002 E malleissa ja alkuvuoden 2003.
Re: E- mersua ostamassa
no tuotanoin SBC ja airmatic vikojen takia esim. ruotsissa on ollut takaisinvetokampanja aikoinaan ko. automallille. se kertonee kuinka laajasta vikaryppäästä on kyse. Suomessahan vikoja ei ole löytynyt, ainakaan vehon mielestä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: E- mersua ostamassa
Koskiko tuo sbc takaisinkutsu muutakuin maadoitusjohdon vaihtoa?
Re: E- mersua ostamassa
tarkemmin en tiedä mitä se sisälsi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: E- mersua ostamassa
SBC-jarruthan ovat tosi hyvät!
Re: E- mersua ostamassa
Niin, kaikkihan sanoo että parhaat jarrut ikinä missään, mutta siitä ei olla valmiita maksamaan sitä tonnin-kahden 'huoltomaksua'.tn62634 kirjoitti:SBC-jarruthan ovat tosi hyvät!
Samoin puhutaan airmatikista että uksomattoman hyvä alusta - ja kas kumma kyllä se autoihin kelpaa vaikka sitäkin saa varautua muutamalla violetilla setelillä joskus ehostamaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: E- mersua ostamassa
Jos haluat hienoa kyytiä ja ominaisuuksia, 211 on oikea valinta.
Se on kuitenkin kallis auto uutena ja käytettynä.
Jos haluat säästää, ota muodistettu malli (6/2006-) ilman sähköjarruja, jossa on
nelisylinterinen moottori ja mahdollisimman vähän hajoavia varusteita. Sedan on parempi
kuin farmari, koska farkussa on takana ilmajousitus, joka on kallis korjata.
Jos haluat nauttia, ota "täysin" varusteltu nelivetoinen V6 CDI farkku ennen muodistusta.
Siinä on sitten paljon hajoavia osia, joita on kallis korjata, mutta on myös rahalle katetta.
Ilmajousitus on mainio ja paljon muitakin hyviä varusteita on ollut tarjolla.
Jos haet Saksasta halvimman vaihtoehdon, jossa on valmiiksi vikoja ja korjautat sitä Veholla,
niin saattaa olla suolaiset kulut.
Turbon ahtopaineen säädin voi hajota jo 100.000 km paikkeilla, korjaus Veholla voi maksaa 3 tonnia.
Airmatikin korjaus voi maksaa 4 tonnia.
Nelivetoisen jakolaatikko voi pitää lievää ääntä kylmänä käännöksissä, jos öljyjä ei ole
vaihdettu ja on ajettu eri kokoisilla renkailla. Jos öljynvaihto ei korjaa ääntelyä, pelkkä jakolaatikko
maksaa 5 tonnia ja työ päälle.
Korjaukset eivät tietenkään maksa joka paikassa yhtä paljon eikä autoa välttämättä tarvitse
koko ajan korjata. Lisäksi jotain voi tehdä itsekin, foorumin tuella.
Vuosimallin 2006 ja 2007 eroista, vuosimalli vaihtuu 6/2006:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... +muutokset" onclick="window.open(this.href);return false;
Se on kuitenkin kallis auto uutena ja käytettynä.
Jos haluat säästää, ota muodistettu malli (6/2006-) ilman sähköjarruja, jossa on
nelisylinterinen moottori ja mahdollisimman vähän hajoavia varusteita. Sedan on parempi
kuin farmari, koska farkussa on takana ilmajousitus, joka on kallis korjata.
Jos haluat nauttia, ota "täysin" varusteltu nelivetoinen V6 CDI farkku ennen muodistusta.
Siinä on sitten paljon hajoavia osia, joita on kallis korjata, mutta on myös rahalle katetta.
Ilmajousitus on mainio ja paljon muitakin hyviä varusteita on ollut tarjolla.
Jos haet Saksasta halvimman vaihtoehdon, jossa on valmiiksi vikoja ja korjautat sitä Veholla,
niin saattaa olla suolaiset kulut.
Turbon ahtopaineen säädin voi hajota jo 100.000 km paikkeilla, korjaus Veholla voi maksaa 3 tonnia.
Airmatikin korjaus voi maksaa 4 tonnia.
Nelivetoisen jakolaatikko voi pitää lievää ääntä kylmänä käännöksissä, jos öljyjä ei ole
vaihdettu ja on ajettu eri kokoisilla renkailla. Jos öljynvaihto ei korjaa ääntelyä, pelkkä jakolaatikko
maksaa 5 tonnia ja työ päälle.
Korjaukset eivät tietenkään maksa joka paikassa yhtä paljon eikä autoa välttämättä tarvitse
koko ajan korjata. Lisäksi jotain voi tehdä itsekin, foorumin tuella.
Vuosimallin 2006 ja 2007 eroista, vuosimalli vaihtuu 6/2006:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... +muutokset" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E- mersua ostamassa
Kiitoksia hyvistä neuvoista ja vinkeistä. Näillä mennään jo pitkälle. Laittakaa toki lisää jos vielä tulee mieleen =))
ex.w210 E290 TD -96
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
Re: E- mersua ostamassa
en kyllä näkis että on kallis korjata, varsinkaan jos heti ekaan paikkaan sitä vie huoltoon (veho tms.) Ja alkupään autot, mitä niissä nyt niin ihmeellistä on ? ostaa semmoisen missä ne "kalliit" kohteet on jo korjattu
uudet oem pussit farkkuun taakse, 350e kpl. SBC:tä saa 250-500e käytettyä.
Vanha autohan tämäkin jo on, varaosia on ruttokaupalla purkuna ja uusi ei mahdottomia maksa jos nyt vähän viitsii tutkailla mistä ne ostaa.
uudet oem pussit farkkuun taakse, 350e kpl. SBC:tä saa 250-500e käytettyä.
Vanha autohan tämäkin jo on, varaosia on ruttokaupalla purkuna ja uusi ei mahdottomia maksa jos nyt vähän viitsii tutkailla mistä ne ostaa.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: E- mersua ostamassa
270 cdi vm 04 vikalistaa kolmelta vuodelta ja karvan alle 100 000 ajetulta kilometriltä. Autolla ajettu 312 000, suomiauto täydellisellä huoltokirjalla. Minä kolmas omistaja.
Etupään niveliä ja puslia vaihtoon joka vuosi.
Kesärenkaat kestää 20 tkm
Etummainen katalysaattori oksensi romut sisältään ja tukki pakoputken niin ettei kaasut kulkeneet läpi juuri ollenkaan
Kuskin penkin sähkösäädön johdot rispaantuvat
Kuskin oven lukko lakkaa pakkasilla toimimasta. Oven lukitus ei siis aukea
Vesiventtiili hajosi - ei lämmintä kabiiniin
Takavalojen piirilevyssä ongelmia --> koko takalamppu vaihtoon
Takapään ilmapussit tyhjenevät pakkasella -- > vaihtoon
Muuta:
Tehdasasenteinen webasto? -- > Kierrä kaukaa
ATM lasinpyyhin on ihan paska keksintö
Mahtava auto ajaa, mutta ei todellakaan mikään halpa ylläpidettävä.
Etupään niveliä ja puslia vaihtoon joka vuosi.
Kesärenkaat kestää 20 tkm
Etummainen katalysaattori oksensi romut sisältään ja tukki pakoputken niin ettei kaasut kulkeneet läpi juuri ollenkaan
Kuskin penkin sähkösäädön johdot rispaantuvat
Kuskin oven lukko lakkaa pakkasilla toimimasta. Oven lukitus ei siis aukea
Vesiventtiili hajosi - ei lämmintä kabiiniin
Takavalojen piirilevyssä ongelmia --> koko takalamppu vaihtoon
Takapään ilmapussit tyhjenevät pakkasella -- > vaihtoon
Muuta:
Tehdasasenteinen webasto? -- > Kierrä kaukaa
ATM lasinpyyhin on ihan paska keksintö
Mahtava auto ajaa, mutta ei todellakaan mikään halpa ylläpidettävä.
Re: E- mersua ostamassa
Mistä kohtaa ne kuskin penkin johdot rispaantuivat?putukiffeli kirjoitti:270 cdi vm 04 vikalistaa kolmelta vuodelta ja karvan alle 100 000 ajetulta kilometriltä. Autolla ajettu 312 000, suomiauto täydellisellä huoltokirjalla. Minä kolmas omistaja.
Etupään niveliä ja puslia vaihtoon joka vuosi.
Kesärenkaat kestää 20 tkm
Etummainen katalysaattori oksensi romut sisältään ja tukki pakoputken niin ettei kaasut kulkeneet läpi juuri ollenkaan
Kuskin penkin sähkösäädön johdot rispaantuvat
Kuskin oven lukko lakkaa pakkasilla toimimasta. Oven lukitus ei siis aukea
Vesiventtiili hajosi - ei lämmintä kabiiniin
Takavalojen piirilevyssä ongelmia --> koko takalamppu vaihtoon
Takapään ilmapussit tyhjenevät pakkasella -- > vaihtoon
Muuta:
Tehdasasenteinen webasto? -- > Kierrä kaukaa
ATM lasinpyyhin on ihan paska keksintö
Mahtava auto ajaa, mutta ei todellakaan mikään halpa ylläpidettävä.
Vesiventtiiili on suorastaan tyyppivika, joka voi hajottaa SAM:n. Muitakin tyypillisiä vikoja on,
kuten farkun tavaratilan verhon takkuilu tai V6:n läppämoottorivika.
Oma webasto toimii hyvin toistaiseksi.
Ylläpidon kustannuksiin vaikuttaa paljon, missä vikoja korjataan ja miten.
Lisäksi näillä autoilla voi olla satoja tuhansia kilometrejä takana, joten jotain saakin mennä rikki.
Ei huonolla autolla tuommoisiä määriä ajettaisi joka yksilöllä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: E- mersua ostamassa
Ilmeisesti selkänojan saranoinnin seutuvilta.JarkkoN kirjoitti: Mistä kohtaa ne kuskin penkin johdot rispaantuivat?
Ylläpidon kustannuksiin vaikuttaa paljon, missä vikoja korjataan ja miten.
Kun ei ole itsellä tallia, on lähes pakko teettää korjaukset. Rollella olen huoltanut ja sen huoltohinnat on about kolmanneksen vehosta.
Re: E- mersua ostamassa
Allekirjoituksen S211, ollut nyt kohta kaksi ja puoli vuotta, kilometrejä 155tkm->222tkm (noin).putukiffeli kirjoitti:270 cdi vm 04 vikalistaa kolmelta vuodelta ja karvan alle 100 000 ajetulta kilometriltä. Autolla ajettu 312 000, suomiauto täydellisellä huoltokirjalla. Minä kolmas omistaja.
Etupään niveliä ja puslia vaihtoon joka vuosi.
Kesärenkaat kestää 20 tkm
Etummainen katalysaattori oksensi romut sisältään ja tukki pakoputken niin ettei kaasut kulkeneet läpi juuri ollenkaan
Kuskin penkin sähkösäädön johdot rispaantuvat
Kuskin oven lukko lakkaa pakkasilla toimimasta. Oven lukitus ei siis aukea
Vesiventtiili hajosi - ei lämmintä kabiiniin
Takavalojen piirilevyssä ongelmia --> koko takalamppu vaihtoon
Takapään ilmapussit tyhjenevät pakkasella -- > vaihtoon
Muuta:
Tehdasasenteinen webasto? -- > Kierrä kaukaa
ATM lasinpyyhin on ihan paska keksintö
Mahtava auto ajaa, mutta ei todellakaan mikään halpa ylläpidettävä.
Korjaukset (listasta jätetty pois normaalihuollot, parkkipaikkalommojen korjaukset, tuulilasin vaihto kiveniskemän takia sekä ruostesuojaus):
- 155tkm kiinniruostuneiden rekisterikilven ruuvien avaaminen + naftavuodon korjaus (naftaletkussa oli suodattimen puoleisessa päässä n. 5mm halkeama, korjattiin lyhentämällä letkua sen verran)
- 163 tkm jarrupalojen ja kuluneisuuden tunnistimien vaihto
- 168 tkm airmaticin johtosarjan korjaus (johtosarja on alunperin liian lyhyt ja nirhautuu aikaa myöten poikki, Veholta saa valmiin korjaussarjan)
- 179 tkm "uusi" takaoven tuhkakuppi (purkuautosta, vanha ei enää pysynyt kiinni)
- 186 tkm etujarrulevyjen ja jakolaatikon öljyn vaihto
- 188 tkm paine-erotunnistimen "putsaus" (ei auttanut, ks. seuraava kohta)
- 189 tkm paine-erotunnistimen vaihto
- 194 tkm imusarjan läppämoottorin vaihto, toisen lampunpesimen korjaus, suuttimien ohivuodon mittaus
- 195 tkm hehkureleen vaihto
- 197 tkm yhden hehkun vaihto
- 204 tkm PTS-anturin vaihto
- 207 tkm suuttimien paluuputkien o-renkaiden vaihto
- 213 tkm PTS-anturin vaihto
- 218 tkm jakolaatikon öljyn ja airmaticin suodattimen vaihto
Listasta taitaa puuttua yksi rekisterikilven polttimon vaihto.
Kustannukset yhteensä (osat + työt) n. 1900EUR. Omaa työtä ainoastaan noiden parkkitutka-antureiden ja tuhkakupin vaihto, muuten työt teetetty muualla (ei tosin Veholla). Osat pääosin KL:stä, osin Veholta (ja tuhkakuppi Petehriltä)
Renkaita ostettu kolme sarjaa, ekat kesärenkaat (Pirelli) kestivät 22512km (pinta vaihdettaessa +/-4mm), toiset (Nokia) ovat nyt kestäneet 16988km ja pintaa on jäljellä 5+ mm; talvirenkailla (Continental) on ajettu n. 26tkm ja ovat melko lailla "uutta vastaavat".
Sadetunnistin on tosiaan huonompi kuin esim. Volvossa, muttei kuitenkaan ihan p...ka. Tehdasasenteinen Webasto on hyvä, vaikkei sitä hirveästi tule käytettyä (auto on talvella normaalisti yöt omassa lämpimässä tallissa ja päivät työpaikan lämpimässä tallissa).
Ensimmäistäkään alustan osaa ei ole vielä minun aikanani vaihdettu (jos jarrupaloja ja -levyjä ei lasketa alustaan). Viime kesän katsastuksessa katsuri sanoi että käsijarru pitää vähän huonosti (ei kirjannut huomautusta, ainoastaan mainitsi), mutta itse en ole katsonut aiheelliseksi tehdä sille vielä mitään. Muuten ei kahdessa katsastuksessa ole tullut huomautuksia.
Varusteita on vähän h....tisti ja kaikki toimivat (tavaratilan verhosta en tiedä, koska otin sen pois kun sain auton, ja sen jälkeen se on ollut autotallin nurkassa)
e: lasinpesimen -> lampunpesimen
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: E- mersua ostamassa
Se on erinomainen niin kauan kuin se toimii. Sitten kun sieltä hajoaa ohjainkortti, olet lirissä.tj86430 kirjoitti: Tehdasasenteinen Webasto on hyvä, vaikkei sitä hirveästi tule käytettyä
Jätin omasta listastani pois varmaankin kymmenkunta yksittäistä vikaa joita en jaksanut raportoida. Mainittakoon nyt ne mitä muistan.
Tavaratilan verhon sähkönosto ei toimi
Takapenkin turvavyön lukko hajosi, kun se ei taittunut kaadettavan penkin alta pois. Samalla tuli penkin verhoiluun reikä.
Radion automaattinen valoisuuden säätö toimiii miten sattuu. Radion kanava lakkaa yht'äkkiä kuulumasta ja palautuu kun valitsee saman kanavan uudelleen
SBC Hold toimii kun huvittaa
Seisontajarrun palautus talvipakkasilla takkuaa satunnaisesti
Lisäilen kun muistan lisää..
Re: E- mersua ostamassa
Mä en muista lisää, kaikki on ylhäällä ja tuossa on kaikki (tähän mennessä, uusia toki tulee kun on tullakseen).putukiffeli kirjoitti:
Lisäilen kun muistan lisää..
e: sen verran voisin lisätä, kun on tullut noita kulujakin seurattua:
- kaikki käyttökulut (sis. siis myös ajomäärästä riippumattomat kulut, mutta ei arvonalennusta): 30,4 sent/km
- muuttuvat kulut (em. kuluista poistettu vakuutukset, verot jne): 22,2 sent/km
- polttoainekulut: 12,7 sent/km (todellisuudessa hieman vähemmän, koska suuri osa tankkauksia ABC:llä, josta tulee jälkikäteen yleensä 5% alennus)
Re: E- mersua ostamassa
Itse huollatan autoa Vehossa. Etupäähän ei ole kolmeen vuoteen vaihdettu mitään, sitä ennen vaihdatutin raidetangon päitä. Veho laittoi kestävämpiä, oli kuulemma tehtaalta kaikessa hiljaisuudessa tullut käsky vaihtaa takuuseen, kun auto tuodaan huoltoon. Epäilen että pikkufirma olisi vaatinut maksua. Kesärenkaina käytän 65 profiilisia, on pehmeämpi ajaa ja montut ja hidasteet eivät tunnu missään. Ehkä sen takia se säästää myös ohjauksen niveliä. Katalysaattori on alkupräinen ja mitään moitteita ei ole antanut. Sähköpuolella etuistuimen alla olevia piuhoja rasitin, kun kuljetin muutaman listan. Se oli oma moka. Lämppäri toimii ja valot ja muu sähköpuoli toimii kuin uudessa autossa.putukiffeli kirjoitti:270 cdi vm 04 vikalistaa kolmelta vuodelta ja karvan alle 100 000 ajetulta kilometriltä. Autolla ajettu 312 000, suomiauto täydellisellä huoltokirjalla. Minä kolmas omistaja.
Etupään niveliä ja puslia vaihtoon joka vuosi.
Kesärenkaat kestää 20 tkm
Etummainen katalysaattori oksensi romut sisältään ja tukki pakoputken niin ettei kaasut kulkeneet läpi juuri ollenkaan
Kuskin penkin sähkösäädön johdot rispaantuvat
Kuskin oven lukko lakkaa pakkasilla toimimasta. Oven lukitus ei siis aukea
Vesiventtiili hajosi - ei lämmintä kabiiniin
Takavalojen piirilevyssä ongelmia --> koko takalamppu vaihtoon
Takapään ilmapussit tyhjenevät pakkasella -- > vaihtoon
Muuta:
Tehdasasenteinen webasto? -- > Kierrä kaukaa
ATM lasinpyyhin on ihan paska keksintö
Mahtava auto ajaa, mutta ei todellakaan mikään halpa ylläpidettävä.
Minulla auto on toiminut todella moitteettomasti ja olen ollut tyytyväinen. Nyt vain on pakko vaihtaa farkkuun, kun koira tuli hankittua. Kierrän hieman kaukaa noita tuontiautoja, tutuille on käynyt monasti niin huonosti ja autoissa on joidenkin kuukausien aikana alkanut tulla "pieniä" vikoja, joita sitten pajat ovat korjailleet. Laskut ovat olleet yli tonnin verran. Tein tuossa joku aika sitten näiden E-farkkumersujen vuosilukutarkastuksia, ja sieltä löytyy ausein sellaisia, että auto on vuotta nuorempi kuin oikeastaan on. Vehollakin oli näin ja he lupasivat antaa alennuksen autosta. Reilun alennuksen vielä lupasivatkin. Sitten nämä tuontiyritykset, siellä kyllä hyväauskoisia kiiltävillä pinnoilla viedään. Eivät kaikki, mutta liian moni.
Sanotaan Vehosta mitä tahansa, aina ongelmatilanteissa he ovat tulleet vastaan.
Ehkä autoni on hyvässä kunnossa, koska se on aina lämpimässä hyvin ilmastoidussa autotallissa, ovet ja takaluukku auki.
Autoni on muuten tämä http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5206503" onclick="window.open(this.href);return false;
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: E- mersua ostamassa
tj86430 kirjoitti:mutta ei arvonalennusta
Maksoin omastani kolme vuotta sitten kilsojen ollessa 221 000km, noin 23 000€. Kolme vuotta ja 100 000 km myöhemmin Veho tarjosi vaihdossa uuteen DS5:seen 9000-11000 € näkemättä.
Kehotin heitä pitämään tunkkinsa..
Re: E- mersua ostamassa
Jonnin verran kanssa kokemusta W211 mersusta. Ostin auton 1/2008, jolla oli ajettu 159tkm. Malli on e320cdi -05 R6. Kilsoja on nyt mittarissa 313tkm.
Auto on mielestäni hyvä ja erittäin mukava ajettava, parametriohjaus, airmatic ja vääntävän moottorin ansiosta. 195tkm kohdalla asennettiin karalan softa 240hv/580nm.
Autoon on vaihdettu kaikki jarrut 185tkm kohdalla. Etujarrut taas 290tkm kohdalla sekä etupyörän laakerit. Laakeri hajosi vuotavan stefan takia.
Takaluukun jarruvalo paloi jossain 250tkm tienoilla sekä airmaticin kompura/rele vaihdettiin silloin. Takapään ilmapussit alkoi vuotaa viime kesänä abaut 285tkm kohdalla ja ne hitsattiin kuntoon. Hitsaus maksoi ehkä 300€.
Taka-SAM hajosi pari vuotta sitten, jolloin autossa ei toiminut ovien kaukosäädin, vilkut, PA-mittari.. Uusi osa tais olla 400€.
Etupään niveliä joutuu vaihtamaan oikeesti joka vuosi, joten ne ovat selkeesti heikko lenkki näissä.
Auto on huollettu säännölisesti merkkiliikkeessä (ei veho) ja täytyy vielä sanoa että voin suositella 211 E-mersua ihan pre-faceliftinäkin.
Auto on mielestäni hyvä ja erittäin mukava ajettava, parametriohjaus, airmatic ja vääntävän moottorin ansiosta. 195tkm kohdalla asennettiin karalan softa 240hv/580nm.
Autoon on vaihdettu kaikki jarrut 185tkm kohdalla. Etujarrut taas 290tkm kohdalla sekä etupyörän laakerit. Laakeri hajosi vuotavan stefan takia.
Takaluukun jarruvalo paloi jossain 250tkm tienoilla sekä airmaticin kompura/rele vaihdettiin silloin. Takapään ilmapussit alkoi vuotaa viime kesänä abaut 285tkm kohdalla ja ne hitsattiin kuntoon. Hitsaus maksoi ehkä 300€.
Taka-SAM hajosi pari vuotta sitten, jolloin autossa ei toiminut ovien kaukosäädin, vilkut, PA-mittari.. Uusi osa tais olla 400€.
Etupään niveliä joutuu vaihtamaan oikeesti joka vuosi, joten ne ovat selkeesti heikko lenkki näissä.
Auto on huollettu säännölisesti merkkiliikkeessä (ei veho) ja täytyy vielä sanoa että voin suositella 211 E-mersua ihan pre-faceliftinäkin.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: E- mersua ostamassa
Voisko se olla sitten niin, että täysvetoinen on tässä suhteessa parempi kuin vajaavetoinen, kun minulla ei ole tuollaista harmia ollut, mutta useammalla muulla tuntuu olevan?arto79 kirjoitti:
Etupään niveliä joutuu vaihtamaan oikeesti joka vuosi, joten ne ovat selkeesti heikko lenkki näissä.
Re: E- mersua ostamassa
Tästä piti kysymäni lisätietoja (varmaan haullakin löytäisi), minkälaiseen liriin joudun?putukiffeli kirjoitti:
Se on erinomainen niin kauan kuin se toimii. Sitten kun sieltä hajoaa ohjainkortti, olet lirissä.
Re: E- mersua ostamassa
Ohjainkortin voi vaihtaa tai korjata. Ei kai tuo mikään paha nakki ole.putukiffeli kirjoitti:Se on erinomainen niin kauan kuin se toimii. Sitten kun sieltä hajoaa ohjainkortti, olet lirissä.tj86430 kirjoitti: Tehdasasenteinen Webasto on hyvä, vaikkei sitä hirveästi tule käytettyä
Esim. Sercap:
http://www.sercap.fi/hinnasto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Webasto Z-kortti 120€
Webasto C-kortti (kunnostettu) 150€
(Webasto ohjainkorttien korjaukset 90,00-150,00€)
Uusi alkuperäinen maksanee noin 300 euroa, uusi tarvikeohjainkortti on ollut Sercapilla 239 euroa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... to#p861800" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: E- mersua ostamassa
Sercapi ei osannut korjata mersun tehdasasenteista webastoa ja sen korttia kuukausi sitten. Jälkiasennuswebastoihin saa kyllä varaosia mutta tehdasasenteisen kanssa on eri juttu, se kun kommunikoi mersun oman väylän kanssa.JarkkoN kirjoitti:Ohjainkortin voi vaihtaa tai korjata. Ei kai tuo mikään paha nakki ole.putukiffeli kirjoitti:Se on erinomainen niin kauan kuin se toimii. Sitten kun sieltä hajoaa ohjainkortti, olet lirissä.tj86430 kirjoitti: Tehdasasenteinen Webasto on hyvä, vaikkei sitä hirveästi tule käytettyä
Esim. Sercap:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... to#p861800" onclick="window.open(this.href);return false;
Myös tuollaisen uuden ostaminen on mysteeri. Sercapi eikä Seppälän Voitto osannut kertoa mistä uuden saa. Ehkä hyvällä tuurillla Ebaysta, mutta Veho ei noita ainakaan toimita. Itse löysin säkällä Voitolta käytetyn kortin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=111166" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut putukiffeli, Pe 01.02.2013 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: E- mersua ostamassa
Jos löydät jostain uuden kortin niin liri on about 300 euroa. Ongelma on vaan niiden löytäminen.tj86430 kirjoitti:Tästä piti kysymäni lisätietoja (varmaan haullakin löytäisi), minkälaiseen liriin joudun?putukiffeli kirjoitti:
Se on erinomainen niin kauan kuin se toimii. Sitten kun sieltä hajoaa ohjainkortti, olet lirissä.
Sercapilla oli noita toimimattomia kortteja kuukausi siten kymmenkunta hyllyssä joita eivät osanneet korjata. Tosin nyt pari viikkoa siten oilivat ilmeiseti vahingossa keksineeet mikä niissä on vikana. Tämä tieto suoraan sylttytehtaan tutkijavastaavilta.