W124 taksimallin ero tavalliseen?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Hei,

Hankin juuri W124n, aloittanut -86 taksina. Kysymys kuuluu mitä tässä mallissa on eroa ns tavalliseen eli ei-taksiin? Silmiin pisti ainakin takana tuhkakupit ikkunan alla, "taksi" nappula keskikonsolissa, tuhkakuppi vaihdekepin takana... Mutta onko tekniikassakin eroa?

Kori on sedan.

T. Markus
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm

ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tervehdys pitkästä aikaa. Tekniikassa ei juuri ole eroa jäykempien jousien ja korkeamman maavaran lisäksi. En muista, saiko W124:ään tietyllä lisävarustekoodilla tehonalennuksen, ainakin W202/210:aan sai. Muuta SA 450 liittyvää: johdotukset taksikyltille ja -mittarille, vahvistetut etuistuimet, suora takaselkänoja (ei kyynärnojaa), kannellinen oven säilytyslokero tai varustettu kaiuttimella jne.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jomppe87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ma 19.10.2009 21:39
Paikkakunta: eepohojanmaa lapua

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja jomppe87 »

Timo L. kirjoitti:Tervehdys pitkästä aikaa. Tekniikassa ei juuri ole eroa jäykempien jousien ja korkeamman maavaran lisäksi. En muista, saiko W124:ään tietyllä lisävarustekoodilla tehonalennuksen, ainakin W202/210:aan sai. Muuta SA 450 liittyvää: johdotukset taksikyltille ja -mittarille, vahvistetut etuistuimet, suora takaselkänoja (ei kyynärnojaa), kannellinen oven säilytyslokero tai varustettu kaiuttimella jne.
200dee tehonalennuksella :shock: kiirusta ei ainakaan saanu olla kyytiläisellä :lol:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Koodi oli 922 ja se päti moottoriin OM604 --> 75 hv.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Onko maavarassa paljonkin eroa taksin hyväksi?

Luulin että kaikki 200d olisivat 4vxl vaihteistolla, tässä onkin viisi :)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja minä en ole ikina ajanut edes 4 vaihteisella w123:lla :) aina ollu 200D 5v lootalla. en ees tienny että näitäki on saanu 4v lootalla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja mol »

markus_200E kirjoitti: tuhkakuppi vaihdekepin takana...

T. Markus
Ainakin niissä taksimalleissa millä itse joskus ajelin oli rattivaihteet. Keskikonsolin paikalla oli semmoinen tyyny (tilapäisistuin) joten ne olivat 6-paikkaisia.
C220d T 4-Matic
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja Verkke »

markus_200E kirjoitti:Onko maavarassa paljonkin eroa taksin hyväksi?
Minun W124:ssa on myös tuo "korkeampi maavara", vaikka ei ole taksina ollutkaan. Sen sijaan Vehon esittelyautona 8 kk.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Verkke kirjoitti:
markus_200E kirjoitti:Onko maavarassa paljonkin eroa taksin hyväksi?
Minun W124:ssa on myös tuo "korkeampi maavara", vaikka ei ole taksina ollutkaan. Sen sijaan Vehon esittelyautona 8 kk.
Se olikin suomiautoissa vakiona ainakin 1. ja 2. sarjassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
pirhonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 14.09.2004 02:56
Paikkakunta: lahti

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja pirhonen »

Minulla on 200d 91 siinä on myös taukolämmitin ja on 4-vaihteinen.
wallu
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:Tervehdys pitkästä aikaa. Tekniikassa ei juuri ole eroa jäykempien jousien ja korkeamman maavaran lisäksi. En muista, saiko W124:ään tietyllä lisävarustekoodilla tehonalennuksen, ainakin W202/210:aan sai. Muuta SA 450 liittyvää: johdotukset taksikyltille ja -mittarille, vahvistetut etuistuimet, suora takaselkänoja (ei kyynärnojaa), kannellinen oven säilytyslokero tai varustettu kaiuttimella jne.
Muistanko väärin, mutta eikö W124:aan saanut myös kojetaulun päälle vielä sen taksamittarin "luukun".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Joissakin oli. Taksimiehet taisi vierastaa sitä ajatellen jälleenmyyntiä.
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Tietääkö kukaan muuten miten tuo tehonalennus on toteutettu? Onhan tuohon jo tottunut ja emäntähän tuolla lähinnä ajelee mutta kiinnostaisi kuitenkin...
(siis tuo w 210, vanha saksantaksi)
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
th56307
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 17.05.2006 15:05
Paikkakunta: USA

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja th56307 »

S 420 L kirjoitti:Tietääkö kukaan muuten miten tuo tehonalennus on toteutettu? Onhan tuohon jo tottunut ja emäntähän tuolla lähinnä ajelee mutta kiinnostaisi kuitenkin...
(siis tuo w 210, vanha saksantaksi)
Ja kertokaa vielä suurin ihmetys: miksi ihmeessä tehoa on alennettu??? Ei tuo kone "ylitehoisenakaan" kuuhun vie...
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja mol »

Tuosta tehonalennuksesta 202 ja 210:iin en ole ikinä kuullutkaan ja jos kirjoittaja olisi joku muu kuin Timo L. niin en uskoisi.
C220d T 4-Matic
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Niin... Tehonhan näkee rekisteriotteesta että sikäli aika helppo tarkistaa paljonko sitä on uutena ollut. Tuossa meidän w 210 muistaakseni 55 kw.
Mielenkiintoista olisi tietää millä tuo on tehty, kukaan ei ole tiennyt/ halunnut kertoa. Se ettei veholla tiedetty ei ole yllätys. Joku arveli syyksi jotain saksalaista verojuttua, ei mitään oikeaa tietoa minulla ole siitäkään.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

Etujarrulevyt jäähdytetyt ja perä jämympi... Muistaakseni. :think:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

S 420 L kirjoitti:Niin... Tehonhan näkee rekisteriotteesta että sikäli aika helppo tarkistaa paljonko sitä on uutena ollut. Tuossa meidän w 210 muistaakseni 55 kw.
Mielenkiintoista olisi tietää millä tuo on tehty, kukaan ei ole tiennyt/ halunnut kertoa. Se ettei veholla tiedetty ei ole yllätys. Joku arveli syyksi jotain saksalaista verojuttua, ei mitään oikeaa tietoa minulla ole siitäkään.
Jossain saks. palstalla spekuloitiin että ne olisivat vientimalleja Portugaliin tai Välimeren maihin kuten muutkin pikkukoneversiot. Voitko S420L katsoa W210:n tilausnumeron, mihin maahan se on tilattu uutena?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Tuon meidän vanhan taksin valmistenumero on WDB2100041A934007. Aikanaan noita tietoja on katseltu, luulen että on ollut saksassa taksina, värikin viittaa siihen...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja dealer »

JarsaR kirjoitti:Etujarrulevyt jäähdytetyt ja perä jämympi... Muistaakseni. :think:
Ei ole eroja jarruissa.

Joissain malleissa ainakin kardaanin "rätit" on sitä isompaa kokoa taksiversiossa. Samaten edessä ja takana on sama rättinivel toisin kuin vakiona.
Taksivarustuksesta on vanhemmiten pelkästään haittaa esim. juuri kardaanin osia hankittaessa.
Joissain 124:ssä oli kattokonsoli jossa käännettävä lukuvalo. Maanmainio MB-Tex verhoilu on yleensä sen merkki että auto on aloittanut taipaleensa taksina mutta ei varsinaisesti kuulu taksivarustukseen.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3077
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja jysi »

Ihan tavallinen saksalaisen taksin varustus - kantakortin lisävarustekoodeista löytyy "450 Taxi International" lisäksi tehonalennus "922". Alla kuva vanhasta taksivarustehinnastosta, siinä on alimpana tuo tehonalennus:

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

dealer kirjoitti:
JarsaR kirjoitti:Etujarrulevyt jäähdytetyt ja perä jämympi... Muistaakseni. :think:
Ei ole eroja jarruissa.

Joissain malleissa ainakin kardaanin "rätit" on sitä isompaa kokoa taksiversiossa. Samaten edessä ja takana on sama rättinivel toisin kuin vakiona.
Taksivarustuksesta on vanhemmiten pelkästään haittaa esim. juuri kardaanin osia hankittaessa.
Joissain 124:ssä oli kattokonsoli jossa käännettävä lukuvalo. Maanmainio MB-Tex verhoilu on yleensä sen merkki että auto on aloittanut taipaleensa taksina mutta ei varsinaisesti kuulu taksivarustukseen.
Meinasinkin kirjoittaa loppuun, että Dealeri saa korjata, jos muistin väärin. :)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 taksimallin ero tavalliseen?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jysi kirjoitti:Ihan tavallinen saksalaisen taksin varustus - kantakortin lisävarustekoodeista löytyy "450 Taxi International" lisäksi tehonalennus "922". Alla kuva vanhasta taksivarustehinnastosta, siinä on alimpana tuo tehonalennus:

[ [url=http://img211.imageshack.us/img211/9039/taxix.jpg] ][/url]

Uploaded with ImageShack.us
Hyvä tietää että tuota on saanut myöhemminkin. Kyllä S 420 L:n auto on Saksasta lähtöisin, muutenkin näytti olevan taksivarustetta jos jonkinlaista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin