300 SEL kesäajokki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja jackie »

jackie kirjoitti: Pe 12.08.2022 17:48 Tossa listoja jynssätessä totesin, et hito hyvä jos ovi kestää halutessa auki, joten enne ku alkaa oikeeta kylkee hieromaa, pitää vaihtaa se takaoven rajotin...
Takaoven pahvin ku irrotin, ni tuliki etee ruostehommia... Toi ovipahvin alalaidan ruuvihan on rosteria, ja sille ei oo muoviproppua ovessa, vaan on suoraa mustassa raudassa kiinni, joten miu nähäkseni se selittää ton oven kuppaantumisen. Täytyy nyt laittaa sinne ruuville hyvä mälli Chestertonea, ni josko tuo ei enää nii hanakasti alkais uuestaa kukkimaa.
DSC_0067_800x450.JPG
DSC_0068_800x450.JPG
DSC_0069_800x450.JPG
DSC_0070_800x450.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Oho. Mulla on 9/90 valmistunu ja siinä ei ole tuota ruuvia. Pahvissa on vain syvennys ilman reikää. Koskahan tuo ruuvi on näissä poistunut?
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ei näissä kuulu ruuveja olla. Poropeukalot kun eivät osaa verhoiluja irrottaa oikealla tavalla, niin kiinnikkeet hajoaa, jonka jälkeen niitä ruvetaan tökkimään ruuveilla kiinni.

Se syvennys on vain kohdistusapu.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja karra »

Karel kirjoitti: La 13.08.2022 09:34 Ei näissä kuulu ruuveja olla. Poropeukalot kun eivät osaa verhoiluja irrottaa oikealla tavalla, niin kiinnikkeet hajoaa, jonka jälkeen niitä ruvetaan tökkimään ruuveilla kiinni.
Joo omassa G-Wagenissa oli aika huolella vedetty peltiruuveja ovitaskujen alareunoihin Tilasin orkkis vastamutterit sinne niin pääsee laittaa oikein kiinni ja siistiä ne reiät. No, aikaisemmin ei ollut ohjeita helposti saatavissa niin ässät ja geetkin joutui savolaismekaanikkojen armoille.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja jackie »

Tässäpä vielä kuva tosta liki uutuuttaan pirahtaneesta oven rajottimesta. Nyt siel on tosiaa paikoillaa käytetty orkkisosa :thumbup:
DSC_0123_800x600.JPG
Karel kirjoitti: La 13.08.2022 09:34 Ei näissä kuulu ruuveja olla. Poropeukalot kun eivät osaa verhoiluja irrottaa oikealla tavalla, niin kiinnikkeet hajoaa, jonka jälkeen niitä ruvetaan tökkimään ruuveilla kiinni.

Se syvennys on vain kohdistusapu.
No, selvispähä tääki. Tosta pahvista ei kyl ollu tähä mennessä hajonnu ku yks kiinnikekoukku, sekin etureunasta. Mut tuo ruuvi on kyllä sikäli erinomaisen alkuperäisen olone, eli liekö sama ruuvi millasta löytyy esimerkiks w463:n ovipahvien ylänurkista, ja siinä vielä trumpetin malline aluslevy. Et jos se ois, kuten tapoihin kuuluu, iipee-ruuvilla se pahvi tökätty kiinni, ni totta kai ois pompannu silmille heti et mikäs sätös tää o :mrgreen: Myös vasemmassa takaovessa on toi ruuvi, mut etuoviin ei oo lisäilty.

DSC_0125_800x450.JPG
DSC_0126_800x580.jpg
Eile illalla piti suihkia kilikalilla oven alareuna oikeesee sävyy, mut hitto ku erehyin pitämää silmät auki, ni sieltähä pomppas viel pari ruostekuprua silmille, joten ei muuta ku hiontaa ja happoväriä taas...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut jackie, Ti 16.08.2022 01:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mietinkin että missä olen tuommosen ruuvin nähny ja ihmettelin kun itellä ei ollukaan. No WIS:sissähän se oli:

Kuva
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja Karel »

Tähän on olemassa looginen selitys. Näiden oviverhoilujen irrotus/asennus vaatii osaamista. Kiinnikkeet hajoavat todella helposti. Tämä on tehtaalla tiedostettu, joten korjaamoille on aikoinaan annettu ohjeistukeksi lisätä ko. ruuvi jos ja kun verhoilu irrotetaan. Tällä on haluttu välttyä siltä, että "maailman hienoimmat" autot ovat ennen pitkää kaikki löysästi hölskyvillä oviverhoiluilla liikenteessä.

Ts. ruuvi on lisätty, jos autosta on syystä taikka toisesta jouduttu merkkikorjaamolla ovi joskus purkamaan. Eri asia sitten, ovatko kaikki ko. ohjeistusta tai suositusta noudattaneet. Muistan tämmöisiä ruuveja nähneeni kyllä useammankin kerran. Yhteistä kaikille on ollut se, että ne ovat olleet sellaisia "miljoonalaatikoista" löytyneitä mitä-sattuu-ruuveja. Seassa on toki ollut vakuuttaviakin ruuvailuja.

Samanlainen kummallisuus löytyy muistaakseni WIS-ohjeista koskien ovien ulkopuolen Sacco-paneeleja gen.2-malleissa. Sain kerran eräältä foorumilaiselta kyselyä kiinnikkeistä, hänen kun olivat erinäköiset kuin NOS-varastosta löytyneet alkuperäiset. Tässä oli kyse vastaavasta: tehdas on toimittanut vaihtoehtoisia kiinnikeitä, kun alkuperäinen disaini on ollut liian haastava monelle korjaamolle.

Kävin ihan uteliaisuuttani kurkistamassa kaikki viisi 126:a, mitkä täältä tällä hetkellä löytyy. Vm:t 1985 (gen1.), 1986, 2x1988 sekä 1989. Yhdestäkään ei kyseistä ruuvia löytynyt.

Kuvat ohessa.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja W111 »

Toivottavasti tämä on valmis viikolle 38. Lomaviikko silloin ja aiemmin Jackie nouti minut SEL:llä Holiday Clubin edestä tyylillä Korvenkylän iltarientoihin.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja jackie »

W111 kirjoitti: Ma 15.08.2022 19:51 Toivottavasti tämä on valmis viikolle 38. Lomaviikko silloin ja aiemmin Jackie nouti minut SEL:llä Holiday Clubin edestä tyylillä Korvenkylän iltarientoihin.
Ehkä, jopa miun hommien rönsyilyllä, tää vahauksesta alkanu "parin illan homma" saahaa siihe mennessä finaalii :lol:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja jackie »

jackie kirjoitti: Ma 15.08.2022 21:21
W111 kirjoitti: Ma 15.08.2022 19:51 Toivottavasti tämä on valmis viikolle 38. Lomaviikko silloin ja aiemmin Jackie nouti minut SEL:llä Holiday Clubin edestä tyylillä Korvenkylän iltarientoihin.
Ehkä, jopa miun hommien rönsyilyllä, tää vahauksesta alkanu "parin illan homma" saahaa siihe mennessä finaalii :lol:
Ässän puunaus valmistu, mut näemmä topikkia ei oo tullu päiviteltyy. Parin viikon ajan tuota tuli harva se ilta (ja yö) hierottua. "W111" ei kyl sit tällä kertaa päässy kyydistä nauttimaan, ku iski nii kurjat kelit et Ässä sai olla katon alla.

Parit kuvat vielä. Oven alalaidasta tuli vähintääki siedettävä. Sitä tiivisteen kourua ei tietenkää saanu järin hyvin putsattua, mut laitoin sinne kirkasta kotelosuojaa, niin jospa ruostumine kestäis ees jollain tapaa kurissa. Tiivistehän ei alkuun tahtont asettua laisinkaan, mutta kun sen yläpintaan pisti myöskin rannun kotelosuojaa, niin sehän toimikin erinomaisena "asennussaippuana", joten sit sitä tiivistettä sai liu'uteltua siten ettei oo kireenä tai mutkalla kummastakaan päästä ovea (alempana olevassa kuvassa ei oo vielä nätisti). Ja sehän muute otti ja katkesikin irrallaan ollessaan rajottimen lenkin alapuolelta, mutta liitin päät pikaliimalla. Höyrysulkumuovin liimasin Geen kanssa hyväksi todetulla spray-liimalla.
DSC_0131_800x336.JPG
DSC_0136_800x450.JPG
DSC_0139_800x450.JPG
DSC_0141_800x487.JPG
DSC_0142_361x600.JPG

Ovipahvi on tosiaanki suht hankala laittaa, etenki ku näitä ei oo päässy/joutunt aikasemmi jumppaamaa. Tuossa on hyvä esimerkki, eli kun jo luulin, et nyt se on hyvin, niin eikös mitä, ikkunakehyksen listaa asentaessa huomas et eihä se pahvi paikoillaa oo.
DSC_0145_800x450.JPG
DSC_0147_800x450.JPG
Ohjeethan käskee ruuvaamaa lukkonappulan irti ennen pahvijumppaa, mut tää ei tosiaankaa ollu ensimmäinen Mersu, mistä ne nupit ei inahakaan, vaikka purkais ensin pahvin pois ja sit ottas nupin tyvestä (eli piiloon jäävältä osuudelta) Knipexeillä kiinni. Sai siis nuppi olla paikoillaa. Kovasti helpotti pahvin asennusta, kun sitoi nupin langalla oven avauskahvaan. Aika paljo o ehtint pölyä ja mujua kertyä koloihin, kuten lasinnostimen kytkimestä huomaa. Tällee sitä aikaa saa palamaan, ku koittaa nyhrätä kaik niukaimet puhtaaks mitä millonki joutuu purkamaan - but, if it makes you happy 8)
DSC_0143_800x450.JPG
DSC_0148_756x600.JPG
DSC_0149_587x600.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja jackie »

Myös keulamaski ehostu kiillottamalla kummasti.
DSC_0172_800x450.JPG
DSC_0179_800x450.JPG

Konepellin alla on tietysti kaikenlaisia kauneusvirheitä, kuten repsottamisen takia osittain pois leikattu eriste, mutta sepä on murheista pienin :lol:
DSC_0177_800x450.JPG
DSC_0176_800x450.JPG

Ja sit kaikenlaista pikku huomiota, eli liekö oikee ajovalon lasi joskus vaihettu, vai vasen vaa kilsojen myötä keskiviivan puoleisena ottanu enemmä kuraryöppyjä vastaan? Ja puuttuuhan tuosta vasemmalta näköjään lasin ja maskin välistä tollane tiivistemuovikin. Täytyis oikeestaa alkaa tekee ostoslistaa, et mitä kaikkea sälää pitäiskään muistaa haalia.
DSC_0167_800x450.JPG
DSC_0166_800x450.JPG

Valonpesureiden sulkia en oo tullu ees uusina kysyneeks, sen jälkeen kun w124:n sulkien hinta pomppas (kärjistetysti) 20€ -> 100€, vaan oon tottunt vaihtamaan sulkakumin. Sulkien profiileissahan on eroja, eli vaikka nyt olin varannut käytetyn Boschin tuulilasinpyyhkijän luovuttajaksi, niin sepä ei näihi käynykään, mutta yhessä SWF:ssäpä oli sopiva profiili. Homma menee yksinkertaisuudessaan niin, että leikataan vanha sulkakumi mattopuukolla siten, ettei pyyhkijän runko tai "selkäraudat" väänny kun kumin nyhtää pois. Sit levitetään rungon kynsiä seekeripihdeillä, että uuden kumin saa ujutettua nätisti paikoilleen, ja lopuksi puristetaan taas kynsiin sopiva pänninki.
DSC_0205_800x476.JPG
DSC_0203_785x600.JPG
DSC_0204_401x600.JPG
DSC_0206_800x450.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja jackie »

Peräpäästä irrotin vielä rekisterikilvenkin taustalevyineen. Positiivinen yllätys oli, että taustalevyn ruuvit aukesivat nätisti, sen sijaan että alumiiniset niittimutterit olisivat alkanee pyöriä mukana. Uusin toki ruuvit, ja kasasin hyvien mömmöjen kera, että aukeevat jatkossakin.
DSC_0182_800x450.JPG
DSC_0188_800x450.JPG
DSC_0189_700x600.JPG
Kilventaustan alle pitää huomata laittaa korokepalat, muuten pellin kulmat hankaavat helposti maalipintaa :!:
DSC_0197_800x450.JPG

Ja vielä pomppas silmille yks aivan katastrofaalinen kauneusvirhe, eli tankin luukkuhan ei ollu ensinkään paikoillaan, joten saipahan senkin poteron samalla putsattua ja luukun vahattua sisäpuoleltakin :lol:
DSC_0218_800x450.JPG
DSC_0219_800x450.JPG

Tarkemmin kun maalipintaa kattoo, niin olisi todellakin pitänyt tehä homma perusteellisemmin, eli erityisesti vaakapinnoilla näkyy vahauksen jälkeen edelleen laikkuja ja epäpuhtauksia, mut tää saa nyt tällä erää kelvata, nätti se on silti :angel: Ja jos tankin luukkua paremmin paikoilleen asemoinkin, niin kuskin ovea en alkanu säätämään, vaikka sekin taitaa vähä kolollaan olla takalaidastaan - mut onpaha ennakkoa sen varalle et saranat kuluu :mrgreen:
DSC_0223_800x450.JPG
DSC_0180_800x450.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Kuinkako eli miten putsasit tuon etusäleikön? Ylipäätään noiden kromiosien kiillottaminen on taiteenlaji, jota en ole vielä sisäistänyt. Eli vinkit otetaan vastaan!
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mulla oli kuskin ovi juuri samanlainen kun auton ostin, ovi on joskus vaihdettu. Vaatii aikaa ja tuskanhikeä saada se kohdilleen. Tuntikausien vääntämisen jälkeen sain kaikki istumaan täydellisesti ja lähdin koeajolle, eikös vaan kivenäänet ropissut oven alakulmasta. Ei muuta kuin uusi jumppa päälle. Lopulta sain sen kohtuu hyväksi. Ei se sen näköinen ole kuin vänkärin ovi, mutta metrin päästä ei erota, riittää mulle tässä vaiheessa. Kannattaa siis varautua että homma ei ole naps ja kops valmis kun pultit aukaisee ja ovi eka kerran nitkahtaa. :) Saranat kun ei ole 90-asteen kulmassa koriin nähden, niin pitkittäissiirto vaikuttaa myös poikittaissuuntaan ja päinvastoin. Harvinaisen työläs homma.

Hoksasin että ovi on vaihdettu kun katsoin niitä pokkauksia joilla pintapelti on kiinnitetty ovirunkoon. Niistä puuttuu tiivistysmassa, joka olisi pitänyt laittaa ennen maalausta. Kaikesta päätellen korjaus on tehty siis tehdasuudella ovella, luulen että jo 90-luvulla ja merkkiliikkeessä. Oven "tumpsausääni" on terävämpi kuin muissa ovissa, luulen että johtuu sen tiivistemassan puutteesta. Pitää korjata sitten kun alan oikeasti autoa entisöimään.

Ja niin, ei muuten ole missään autossa noin kettumainen projekti laittaa takaoven pahveja paikoilleen. :x

Ere, mie olen käyttäny Autosolin Kromitahnaa, sellaisessa hammastahnatuubissa. Sillä saa hyvin kiillotettua myös rekisterikilven aluspellinkin ym.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja jackie »

Ere866 kirjoitti: To 20.10.2022 11:47 Kuinkako eli miten putsasit tuon etusäleikön? Ylipäätään noiden kromiosien kiillottaminen on taiteenlaji, jota en ole vielä sisäistänyt. Eli vinkit otetaan vastaan!
jackie kirjoitti: Pe 12.08.2022 17:48Hyllyssä oli tuubi 3M Marine metal Restorer And Polish tahnaa, joten ei muuta ku tuumasta toimeen. Kyllähä noista kummasti paremmat tuli, mutta ku kolmisen tuntia meni takalasin kehystä ja takakontin kahvaa käsin jynssäämällä, kävin seuraavana päivänä hakemassa porakoneesee rättilaikoja :lol:
Itä-suomalaisittain tehää sillä mitä sattu olemaa. Eiku hei, ei tehty puhtaan itä-suomalaisittain, koska sillo oltas tehty sillä mitä sattu kätee tarttumaa :mrgreen: Mut joo, toi oli "ihan hyvää", etenkää ku miul ei oo paremmasta tietoa. Porakoneen rättilaikois oli oikeestaa ainut huono puoli se, et ne ku leviävät ja langansäikeitä alkaa karkailemaa, ni haukkaavat listan ohi kumitiivisteelle. Tästä ei aiheutunu harmia sille kumille, mut laikka menee mustaks ja selvästi vähä niinku tukkeutuu. Ja muoviselle säleikölle ei oo tehty mitään, siinä olevat ohkaset listat on huitasemalla kiillotettu, mut ne o nii huonot ettei juuri toinna vaivaa nähä. Mutta maskin kehyt tosiaan tolla 3M tahnalla rättilaikan kera.


Wikke kirjoitti: To 20.10.2022 13:13 Mulla oli kuskin ovi juuri samanlainen kun auton ostin, ovi on joskus vaihdettu. Vaatii aikaa ja tuskanhikeä saada se kohdilleen. Tuntikausien vääntämisen jälkeen sain kaikki istumaan täydellisesti ja lähdin koeajolle, eikös vaan kivenäänet ropissut oven alakulmasta. Ei muuta kuin uusi jumppa päälle. Lopulta sain sen kohtuu hyväksi. Ei se sen näköinen ole kuin vänkärin ovi, mutta metrin päästä ei erota, riittää mulle tässä vaiheessa. Kannattaa siis varautua että homma ei ole naps ja kops valmis kun pultit aukaisee ja ovi eka kerran nitkahtaa. :) Saranat kun ei ole 90-asteen kulmassa koriin nähden, niin pitkittäissiirto vaikuttaa myös poikittaissuuntaan ja päinvastoin. Harvinaisen työläs homma.
Jotai tällasta mie vähä aattelinki + et mitta alko oikeesti olee täynnä, ku parin illan hommaan meni pari viikkoa, eli välillä piti saaha romuja pihalle hallista.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja Karel »

Hyvältä näyttää. Olen helpottanut takaoviverhoilun asennusta siten, että kietaisen maalarinteippiä sen lukkonupin ympäri naruksi, jonka sitten pujotan verhoilun reiästä asennuksen yhteydessä. Siitä saa helposti kohdistusapua ja kädet vapautuu verhoilun kannattamiseen. Ensin etureunan koukut kohdalleen ja viimeiseksi takapää.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja jackie »

Ässä on ollu syksystä asti pois liikennekäytöstä, mut viikko sitten ku oli lauantaina aurinkoinen keli, vaihoin talvirenkaat alle ja otin liikenteeseen. Eilen sit aloki kuulua kummia, eli kone alko lämpösenä nakuttaa. Ei ollu varsinaisesti ylhäällä, millo öljyt oli viimeeks vaihettu, mutta tästä topikista Juhan merkinnöistä ja sit jostain auton paperien mukana olleesta kuitista pääteltynä tultiin Juhan kanssa siihe tuloksee, et on ne joskus vaihettu :lol: . Kesällä kaajoin viimesen tilkan auton mukana tulleesta öljypöntöstä koneeseen, ja eile kävin hakee pari kannua Superia, joten nyt ne öljyt sietää sit vaihtaa.

Nakutuksen huomattuani ajoinki suht suorilta hallille ja vaihoin sisällä olleesee Geehe nastarenkaat alle. Sillä aikaa Ässä oli jäähtynt, eli sit ku otin sen sisää ei se kone enää nakuttanu, joten eiköhä tuo öljynvaiholla tokene.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 990
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Oliko nostajan nakutus? Mähän vaihdoin nostajat siihen 2016-kesällä, yks niistä uusista oli paska jo uutena, joten jos niiden laatu on nykyään sitä tasoa, niin ei nyt ihan hirveesti yllättäis jos seuraava ois kajahtamassa 6.5v ikäsenä... Mulla öljynvaihtoväli autoissa yleensä 2v / 3-5tkm.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 300 SEL kesäajokki

Viesti Kirjoittaja jackie »

Juha_M117 kirjoitti: Ti 13.12.2022 09:17 Oliko nostajan nakutus? Mähän vaihdoin nostajat siihen 2016-kesällä, yks niistä uusista oli paska jo uutena, joten jos niiden laatu on nykyään sitä tasoa, niin ei nyt ihan hirveesti yllättäis jos seuraava ois kajahtamassa 6.5v ikäsenä... Mulla öljynvaihtoväli autoissa yleensä 2v / 3-5tkm.
Joo, nostaja(t?) siellä nakutti. Autolla on ajettu nyt 405 700 km, ja karvan alle 400 siin oli miulle siirtyes mittarissa, joten ehkä noilla edellisillä oli jo likemmäs kymppi menty. Ja ku noissa kilsoissa on aika monta starttia ja vähemmän matka-ajoa, ni eipä se lie ihme jos öljyis oli tullu tunnit täytee.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin