W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
JohnStockton
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 08.05.2021 08:10

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja JohnStockton »

Ok, eiköpähän tuo arkisempikin lookki piisaa meikäläiselle :)
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja MetalT »

x_ismo kirjoitti: Su 16.05.2021 19:19 Tuskin alkaa koskaan toimimaan. Mulla ei ole toiminut auton netti ( ei sillä mitään muutenkaan tee) ainakaan puoleen vuoteen, ihan kökkö kötöstys.
Heh, sieltä se taas tänään heräsi henkiin. Eilen ei vielä toiminut. On omituinen värkki.
C200 (S205) 2017
Avatar
Hasselhoff
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 18.12.2015 15:03

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Hasselhoff »

Osaako kukaan sanoa tarkoittaako rengaspaineen sensorivika automaattisesti anturin akun loppumista vai jotain muuta? Sensor missing herjaa tuli jossain vaiheessa enemmän ja nyt vähän vähemmän. Mercedes apissa paine on ollut samana jo pidemmän aikaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Hasselhoff kirjoitti: Ke 09.06.2021 09:40 Osaako kukaan sanoa tarkoittaako rengaspaineen sensorivika automaattisesti anturin akun loppumista vai jotain muuta? Sensor missing herjaa tuli jossain vaiheessa enemmän ja nyt vähän vähemmän. Mercedes apissa paine on ollut samana jo pidemmän aikaa.
Mercedes apin päälle ei paljoa kannata laskea mutta kai voit tarkistaa painelukemat myös auton mittarista. Rengaspaineita voi vähän muuttaakin anturin toiminnan toteamiseksi. Ei kai näissä uudemmissa oikein muuta vikaa voi olla kuin anturin paristo jos vain yksi pyörä oikkuilee. Vanhemmissahan oli johtosarja ja antennit jokaiselle renkaalle erikseen.
JohnStockton
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 08.05.2021 08:10

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja JohnStockton »

Onkos W205:n (200d) tankissa kuinka paljon dieseliä, kun ajotietokone ilmoittaa että "reserve fuel level"? Oletan, että tuolloin on joku tietty litramäärä X jäljellä.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

JohnStockton kirjoitti: Pe 11.06.2021 10:39 Onkos W205:n (200d) tankissa kuinka paljon dieseliä, kun ajotietokone ilmoittaa että "reserve fuel level"? Oletan, että tuolloin on joku tietty litramäärä X jäljellä.
Taitaa olla 10l
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
JohnStockton
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 08.05.2021 08:10

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja JohnStockton »

Löysinkin tiedon, että olisi 7 litraa.
Avatar
Hasselhoff
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 18.12.2015 15:03

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Hasselhoff »

DBFI kirjoitti: Ke 09.06.2021 12:05
Hasselhoff kirjoitti: Ke 09.06.2021 09:40 Osaako kukaan sanoa tarkoittaako rengaspaineen sensorivika automaattisesti anturin akun loppumista vai jotain muuta? Sensor missing herjaa tuli jossain vaiheessa enemmän ja nyt vähän vähemmän. Mercedes apissa paine on ollut samana jo pidemmän aikaa.
Mercedes apin päälle ei paljoa kannata laskea mutta kai voit tarkistaa painelukemat myös auton mittarista. Rengaspaineita voi vähän muuttaakin anturin toiminnan toteamiseksi. Ei kai näissä uudemmissa oikein muuta vikaa voi olla kuin anturin paristo jos vain yksi pyörä oikkuilee. Vanhemmissahan oli johtosarja ja antennit jokaiselle renkaalle erikseen.
Pitääkö uusia antureita koodailla jotenkin erikseen, että saa toimimaan? Mulla olisi saatavailla antureita toisesta Mersusta. Tarvikemallit pitää erikseen koodata ilmeisesti automallin mukaan, mutta mitenkäs käytetyn osalta? Toimiiko anturit oikein vaikka vaihelisi renkaiden paikkoja?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Hasselhoff kirjoitti: Ma 14.06.2021 14:22
Pitääkö uusia antureita koodailla jotenkin erikseen, että saa toimimaan? Mulla olisi saatavailla antureita toisesta Mersusta. Tarvikemallit pitää erikseen koodata ilmeisesti automallin mukaan, mutta mitenkäs käytetyn osalta? Toimiiko anturit oikein vaikka vaihelisi renkaiden paikkoja?
Onko nuo toisen mersun anturit täsmälleen samanalaiset? Mersuissa on käytetty ajan mittaan todella monia erilaisia yhteensopimattomia antureita.

Antureiden asennuksesta ja toimenpiteistä renkaiden vaihdon jälkeen on ollut paljon juttua ja ilmeisesti ei tarvitse nykyisissä edes mittaristosta resetoida rengaspaineantureiden valikosta. Itsellä on tapana aina resetoida senkin takia että sen hetken rengaspaineet tulee systeemille oletusarvoiksi. Saattaa kyllä olla että auto tekee tuonkin automaattisesti jos toteaa että vanhoja antureita ei enää kuulu ja löytää uudet. Mitään star-koodauksia ei tarvita. Varmaan tarvikkeissakin koodauksella valitaan mersulle sopiva toimintamoodi ja veikkaisin että sen jälkeen toimivat kuten mersun anturit vaikka itsellä ei tarvikkeista kokemusta ole.
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 471
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

Ei tarvitse koodata mitenkään. Auto muistaa asetetun painearvot. Se ei muutu, kun anturi vaihtuu esim. talvipyörät tms.. Kannattaa kuitenkin ehkä muuttaa mittaristossa , jos on erillilaiset peruspaineet eri rengassarjoissa, niin ei anna turhan helposti hälytystä
M8r8u
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 21.10.2020 21:42

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja M8r8u »

Onkohan varustekoodilla 218 nahkaverhoilu harmaa aitoa vai tekonahkaa?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

M8r8u kirjoitti: Ke 23.06.2021 23:10 Onkohan varustekoodilla 218 nahkaverhoilu harmaa aitoa vai tekonahkaa?
218A aitoa nahkaa (kristallgrau/schwarz).
Avatar
näätä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 20.10.2010 19:32

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja näätä »

Moro, paluu foorumille pitkästä aikaa.
Vajaan vuoden ollut nyt ajossa 250d nelikko farkku vm 2016. Ostaessa kilometrejä 65tkm nyt reipas 100tkm.
35000km aikana tapahtunutta:
-Moottorin vikavalo syttyi kovilla pakkasilla (-30). Ei vaihtanut ykköstä isompaa pykälää. Syyksi paljastui ilmanputsari joka oli jäätynyt pakkaspölystä. Pajalla vaihdettiin uusi suodatin ja imuputki maskin takaa poistettiin, kehotettiin laittamaan takaisin kesällä.

-Kesän ekat helteet sekotti ilmastoinnin. Näytössä luki climate controll off, eikä millään mistää päällä. Sulakkeiden tarkastelut ja kopistelut korjasi tilanteen. Ei ole toistunut.

-Ison B-huollon jälkeen miltei välittömästi alkoi takapää pitämään todella ikävää ääntä, alkuun kuulosti kuin olisi kiviä jarrulevyn ja kilven välissä. Ajoa jatkoin, kunnes ääni oli jo niin voimakas että oli syytä tutkia. Oikean takarenkaan laakerihan se oli joka ääntä piti ja klappiakin oli jo. Auto merkkiliikkeeseen ja laakeri ja pesä vaihtoon.
Huollosta auton saatuani tein heti havainnon, takapään jurnutus ja vollotus oli kadonnut jotka olivat olleet läsnä aina ostopäivästä asti. Reklamoin jo heti kauppojen jälkeen kauppiaalle takapään äänistä ja pyysin tarkistuttamaan takalaakerit. Tarkistus suoritettiin, väittivät laakerien olevan ok ja että vollotus ja jurnutus johtuu rengasmelusta. No nyt sitä ääntä ei enää ole kun laakeri vaihdettiin, alkaa C-mese olla kohta yhtä hiljainen ku itse E :D

Siinäpä minun havainnot kyseisestä mallista, tykänny olen ja luotettavuuttakin tuntus löytyvän. Suuri plussa kulutuksella, matka-ajossa menee helposti alle 5L, parhaimmillaan pitkiä siivuja (800km) on päästy 4,5L tuntumaan.
s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
Sipuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ti 10.11.2020 16:20

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Sipuli »

Olis tuossa uus moottorin ilmansuodatin ja sen vaihto varmasti onnistuu itsekkin, mutta pitikö jotain nollaustoimenpiteitä tehdä sen vaihdon lisäksi? Onnistuuko kotikonstein? -14 220 Bluetec
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sipuli kirjoitti: Ti 27.07.2021 20:59 Olis tuossa uus moottorin ilmansuodatin ja sen vaihto varmasti onnistuu itsekkin, mutta pitikö jotain nollaustoimenpiteitä tehdä sen vaihdon lisäksi? Onnistuuko kotikonstein? -14 220 Bluetec
Testerillä se vaihto pitäisi kuitata mutta eipä ole katastrofi jos vain vaihtaa uuden suodattimen.
Jaate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 26.07.2004 18:57

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jaate »

Toimiiko digihuoltokirjan nettiversio muilla?

Mulla jo kauon kyselly Turvakoodia (SecCodea) ja merkkihuoltokaan ei tienny/löytäny semmosta koodia mulle.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jysi »

Eikös se löydy viimeisestä paperisesta huoltotulosteesta
Jaate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 26.07.2004 18:57

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jaate »

jysi kirjoitti: Ke 28.07.2021 14:14 Eikös se löydy viimeisestä paperisesta huoltotulosteesta
Ei löydy ainakaan siitä minkä merkkiliike tulosti. Alakulmassa jossain pitäisi ilm. olla, mutta kun ei ole.

Joku voisi laittaa kuvaa paperiversiosta missä se koodi näkyy…
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Muistelisin että edellisessä merkkiliikkeen huoltoprintissä ei näkynyt tuota koodia mutta nyt tämän vuoden toukokuisesta lapusta koodi löytyy sieltä alakulmasta. Vaikeampi homma löytää se nettisivu huoltoraportin lukemiseen...
Jaate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 26.07.2004 18:57

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jaate »

DBFI kirjoitti: Ke 28.07.2021 16:46 Muistelisin että edellisessä merkkiliikkeen huoltoprintissä ei näkynyt tuota koodia mutta nyt tämän vuoden toukokuisesta lapusta koodi löytyy sieltä alakulmasta. Vaikeampi homma löytää se nettisivu huoltoraportin lukemiseen...
Pitääpä käydä vinkuu uutta printtiä merkkiliikkeestä
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jysi »

On loppunut taas tila kesken joten en pääse kuvaa lisäämään, mutta siinä se tosiaan oikealla alimmalla rivillä on:
"
Korjaamon allekirjoitus/leima
_______________________________________________________________________________________________



Tulostuspäivä: 28.07.2021__________________________Sivu 1__________________________ SecCode: 123456"
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jysi »

Omissa raporteissa on ainakin vanhemmassa (toukokuulta 2020) ja tämänvuotisessa tuo koodi, eri numero kummassakin. Sitä vanhemmat on nyt hukassa niinkun paperisten kuuluukin olla...
Sipuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ti 10.11.2020 16:20

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Sipuli »

DBFI kirjoitti: Ti 27.07.2021 22:43
Sipuli kirjoitti: Ti 27.07.2021 20:59 Olis tuossa uus moottorin ilmansuodatin ja sen vaihto varmasti onnistuu itsekkin, mutta pitikö jotain nollaustoimenpiteitä tehdä sen vaihdon lisäksi? Onnistuuko kotikonstein? -14 220 Bluetec
Testerillä se vaihto pitäisi kuitata mutta eipä ole katastrofi jos vain vaihtaa uuden suodattimen.
Pitäskö olla star tms. merkkikohtainen testeri vai onnistuuko muillakin? Onnistuiskohan tuo kuitata motomaatissa jos vaihdon jälkeen ajais sinne tuon muutaman kilsan :think:
JohnStockton
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 08.05.2021 08:10

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja JohnStockton »

Nyt on reilut pari kuukautta ajelua takana ja en ole vielä löytänyt kuskin penkistä sellaisia asetuksia, että olisi riittävästi ristiselän/lantion tukea. Aina jää sinne aivan alas selkänojan ja istuimen liitoksen ja selän väliin joku 5 sentin rako, sen verran notkoselkää kai löytyy...

Jos joku käyttää jotain ekstratyynyä tms., niin olisin kiinnostunut suosituksista. Toistaiseksi olen pidemmille väleille laittanut vaan tavallisen pienen sohvatyynyn.
Jaate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 26.07.2004 18:57

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jaate »

kitkarenkaista c350e:hen. Suunnitellut continental vikingcontakt 7. Kokemusta?

Tai mitä talvirenkaita porukalla alla ko. autossa? Äänekkyys, yms kommenttia…
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Jaate kirjoitti: Su 22.08.2021 10:02 kitkarenkaista c350e:hen. Suunnitellut continental vikingcontakt 7. Kokemusta?
Ei ole W205, mutta Contin kitkarengas on ollut kaikki kesärenkaatkin mukaan luettuna hiljaisin ja mukavin rengas, jolla olen ajanut W212:ni.

Ohjausvasteesta pidin myös. Talvirengashan se tietenkin on, eli pehmeä, mutta joka suuntaan looginen niin kauan kun ei ole liukasta. Aivan mainio rengas sulalla ja lumella. Lumellahan tuo ei häviä parhaille nastoille yhtään.

Omaani vaihdoin silti nastat, koska en ole kitkarenkaiden kohderyhmää. Suolatulta rannikolta mökille lumiseen tunturiin ajaessa on aina jossain välissä sulatetusta vedestä kemiallisesti valmistettua jäätä ja ainakin tuo kitkarengas luistaa mustalla jäällä sekä liian helposti että väärin minun makuuni.

Nastojen rapinan myötä poistui hartiaseudun jännitys pitkällä matkalla, kun jäätyvän veden kristallisoituessa kaukovaloissa tiellä kimaltelevat timantit ovat jälleen pelkästään kauniita eikä enää rasittavia varottavia liukumiinoja, joissa turbiiniautomaatin vaihto vakionopeudsäädin päällä potkaisee auton luistoon. Ensimmäisen kerran jälkeen kävin vertailun vuoksi ajamassa saman reitin manuaalivaihteisella S203:lla puolipitoisilla Conti IceContact nastoilla. Nastojen kulumisesta on legendaa netti täynnä, mutta pakastuvassa talvi-illassa 6-milliset Contiaiset pitää pakottaa luistamaan manuaalivaihteisen auton alla kelissä, jossa automaatin pehmeät vaihdot aiheuttavat kitkoilla luistelua vahingossakin..

Itsenikin yllättäen liikkeelle pääsyssä ei ollut ongelmaa edes jäällä. Minun talviajossani tunnustellaan pitoa ilman näkyviä luistoja, mutta luiston rajalla käyden. Siksi tuon rajan pitää olla minulle selkeä ja siitä pitää olla pitkä marginaali leveään luistoon ja tämä näyttää kitkarenkaalle pahalta vaatimukselta kiiltävällä jäällä.

Jos talvessani olisi vähemmän jääkelejä, ajaisin edelleen kitkoilla. Jos ajaisin kitkoilla, en näe syytä, miksi Conti ei kelpaisi uudelleenkin.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Jaate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 26.07.2004 18:57

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jaate »

740 GLE kirjoitti: Ti 24.08.2021 00:54
Jaate kirjoitti: Su 22.08.2021 10:02 kitkarenkaista c350e:hen. Suunnitellut continental vikingcontakt 7. Kokemusta?
Ei ole W205, mutta Contin kitkarengas on ollut kaikki kesärenkaatkin mukaan luettuna hiljaisin ja mukavin rengas, jolla olen ajanut W212:ni.

Ohjausvasteesta pidin myös. Talvirengashan se tietenkin on, eli pehmeä, mutta joka suuntaan looginen niin kauan kun ei ole liukasta. Aivan mainio rengas sulalla ja lumella. Lumellahan tuo ei häviä parhaille nastoille yhtään.

Omaani vaihdoin silti nastat, koska en ole kitkarenkaiden kohderyhmää. Suolatulta rannikolta mökille lumiseen tunturiin ajaessa on aina jossain välissä sulatetusta vedestä kemiallisesti valmistettua jäätä ja ainakin tuo kitkarengas luistaa mustalla jäällä sekä liian helposti että väärin minun makuuni.

Nastojen rapinan myötä poistui hartiaseudun jännitys pitkällä matkalla, kun jäätyvän veden kristallisoituessa kaukovaloissa tiellä kimaltelevat timantit ovat jälleen pelkästään kauniita eikä enää rasittavia varottavia liukumiinoja, joissa turbiiniautomaatin vaihto vakionopeudsäädin päällä potkaisee auton luistoon. Ensimmäisen kerran jälkeen kävin vertailun vuoksi ajamassa saman reitin manuaalivaihteisella S203:lla puolipitoisilla Conti IceContact nastoilla. Nastojen kulumisesta on legendaa netti täynnä, mutta pakastuvassa talvi-illassa 6-milliset Contiaiset pitää pakottaa luistamaan manuaalivaihteisen auton alla kelissä, jossa automaatin pehmeät vaihdot aiheuttavat kitkoilla luistelua vahingossakin..

Itsenikin yllättäen liikkeelle pääsyssä ei ollut ongelmaa edes jäällä. Minun talviajossani tunnustellaan pitoa ilman näkyviä luistoja, mutta luiston rajalla käyden. Siksi tuon rajan pitää olla minulle selkeä ja siitä pitää olla pitkä marginaali leveään luistoon ja tämä näyttää kitkarenkaalle pahalta vaatimukselta kiiltävällä jäällä.

Jos talvessani olisi vähemmän jääkelejä, ajaisin edelleen kitkoilla. Jos ajaisin kitkoilla, en näe syytä, miksi Conti ei kelpaisi uudelleenkin.
Voiko tuosta päätellä, että kitka ei ole pohjoisen rengas, koska täällähän ne tiet on lumessa ja jäässä 6 kk tta vuodessa.
Tuo vesi jäätyy tiehen kerran vuodessa syksyllä, joka sulaa sitten kesällä…
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

-98 vuodesta tullut ajettua kitkoilla (Nokia ja Bridgestone) enkä oikein tunnistanut mitään tuon kirjoituksen ongelmista. Vakkaria käytän kelistä riippumatta, eikä automaatikaan mitään ongelmia aiheuta. Turhaa jännittämistä?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Jaate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 26.07.2004 18:57

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jaate »

tahtoomersun kirjoitti: Ti 24.08.2021 19:02 -98 vuodesta tullut ajettua kitkoilla (Nokia ja Bridgestone) enkä oikein tunnistanut mitään tuon kirjoituksen ongelmista. Vakkaria käytän kelistä riippumatta, eikä automaatikaan mitään ongelmia aiheuta. Turhaa jännittämistä?
Pojoisessa vai etelässä?
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Jaate kirjoitti: Ti 24.08.2021 09:29 Voiko tuosta päätellä, että kitka ei ole pohjoisen rengas, koska täällähän ne tiet on lumessa ja jäässä 6 kk tta vuodessa.
Tuo vesi jäätyy tiehen kerran vuodessa syksyllä, joka sulaa sitten kesällä…
Mielestäni ei, pikemminkin päinvastoin. Pohjoisen lumitalvessahan kitkat toimivat pääsääntöisesti hyvin. En muista yhtään ainoaa hankalaa tilannetta 50 km säteellä kesämökistä joka sijaitsee niin runsaslumisessa paikassa, että liikennemerkitkin asennetaan metrin normaalia pidempään tolppaan että näkyvät maaliskuussakin. Jos asuisin pysyvästi mökilläni, ajaisin todennäköisesti mieluummin kitkarenkailla, jotka toimivat lumessa ainakin yhtä hyvin kuin nastarenkaat.

Kitkarenkaan vaikein tilanne on kiiltävä musta jää, jota minun kotiseudullani valmistetaan kemiallisesti läpi koko pitkän talven koska luonnon jää ei joidenkin mielestä riitä. Jos suolaus lopetettaisiin tai edes vähennettäisiin kohtuuteen, se parantaisi kitkarenkaiden käyttötilannetta.
Viimeksi muokannut 740 GLE, Ti 24.08.2021 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Vastaa Viestiin