W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
X1000E0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 16.04.2019 07:48
Paikkakunta: Tampere

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja X1000E0 »

Mitä mieltä olette tuosta C180:n ~150 heppaisesta bensamoottorista? Lähinnä mietityttää, että onko se liian laiska ja kiihtyykö siinä auton sijaan kuski enemmänkin kun kaasupolkimeen koskee?
ethy
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 12.05.2020 17:05

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja ethy »

Marraskuussa ostettu saksantuonti S205 c220d 4matic. Mittarissa ostaessa vajaa 140tkm ja nyt vajaa 150 tkm. Start&stop ei toiminut alkuunsa, mutta korjaantui akun vaihdolla. Myöskin ulkopuolella olevat kahvavalot olivat yhtä lukuun ottamatta mykkiä, mutta nekin vaihdettiin myyjän piikkiin. Hintaa taisi tulla n. 400-500€ yhteensä kaikkiin neljään oveen. Ledit itsessään aika halvat, mutta kuulemma työläs vaihtaa, koska joudutaan purkamaan oviverhoilut. Nyt sitten alkanut kuulumaan kumin vikinää käännettäessä ja syyksi paljastuikin väljä alapallonivel vasemmalta edestä. Hinnaksi antoivat osalle (alatukivarsi) reilu 400€ ja työt nelipyöräsuuntauksineen päälle 200€ eli yhteensä reilu 600€. Ilmeisesti ei onnistu pelkkä nivelen vaihto vaan joutuu vaihtamaan koko alatukivarren... Onko näin? Mitä näistä on porukka maksanut? Saapiko tuohon tarvikeosaa vai kannattaako muuta kuin OEM-osaa edes harkita?
S205 C220d 4Matic -15
partajaara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 28.01.2018 10:44

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja partajaara »

ethy kirjoitti:Marraskuussa ostettu saksantuonti S205 c220d 4matic. Mittarissa ostaessa vajaa 140tkm ja nyt vajaa 150 tkm. Start&stop ei toiminut alkuunsa, mutta korjaantui akun vaihdolla. Myöskin ulkopuolella olevat kahvavalot olivat yhtä lukuun ottamatta mykkiä, mutta nekin vaihdettiin myyjän piikkiin. Hintaa taisi tulla n. 400-500€ yhteensä kaikkiin neljään oveen. Ledit itsessään aika halvat, mutta kuulemma työläs vaihtaa, koska joudutaan purkamaan oviverhoilut. Nyt sitten alkanut kuulumaan kumin vikinää käännettäessä ja syyksi paljastuikin väljä alapallonivel vasemmalta edestä. Hinnaksi antoivat osalle (alatukivarsi) reilu 400€ ja työt nelipyöräsuuntauksineen päälle 200€ eli yhteensä reilu 600€. Ilmeisesti ei onnistu pelkkä nivelen vaihto vaan joutuu vaihtamaan koko alatukivarren... Onko näin? Mitä näistä on porukka maksanut? Saapiko tuohon tarvikeosaa vai kannattaako muuta kuin OEM-osaa edes harkita?
Omasta meni vuonna 2019 alatukivarsi A2053306001 vaihtoon samasta syystä hieman alle 100 tkm kohdalla. Silloin GW-kyselyllä tuli tehdas vastaan ja jouduin maksamaan 50%, ilman alennuksia OEM osa näytti olleen 343€ ja työt yms 175€. Alkuperäisen keston perusteella itse ainakin jatkossa voin vakavasti harkita myös muuta kuin OEM.
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Legge »

X1000E0 kirjoitti:Mitä mieltä olette tuosta C180:n ~150 heppaisesta bensamoottorista? Lähinnä mietityttää, että onko se liian laiska ja kiihtyykö siinä auton sijaan kuski enemmänkin kun kaasupolkimeen koskee?
Riippuu varmaan kovasti siitä, mihin olet tottunut. Jos siirtyy 600 Newtonin dieselistä tuohon, niin varmaan tuntuu melko laihalta. Itse olin moottoriin ihan tyytyväinen ainakin 9G-tronicin parina. Eihän tuossa kiihtyvyys paperillakaan ihan surkea ole.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
RLE81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 03.01.2020 17:26

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja RLE81 »

X1000E0 kirjoitti:Mitä mieltä olette tuosta C180:n ~150 heppaisesta bensamoottorista? Lähinnä mietityttää, että onko se liian laiska ja kiihtyykö siinä auton sijaan kuski enemmänkin kun kaasupolkimeen koskee?
Itse oon ollut tosi tyytyväinen koneeseen. Comfort-moodilla mukava ajaa ja tarvittaessa lähtee ketterästi liikkeelle.
Sport+ -moodilla kun painaa jalan pohjaan niin mukavasti nykäsee kun vaihtaa isommalle (pieni pärähdyskin kuuluu (AMG kori, alusta ja putken päät)).
Ei se ihan silti sutimaan lähde, mutta 3:lle kun vaihtaa niin nopeutta jo se 80-90 km/h.
C180 (S205), vm. 2015
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Tmsc200 kirjoitti: Näiden autojen murheenkryyni on alustan osat: iskarit, nivelet. Niihin katsastuksessa pomppaa
vähillä kilsoilla. Tehdas tulee vastaan osien uusinnassa.

Facelift tuli -18, jolloin osia uusittiin ja paranneltiin satojen osien edestä, kuten edellämainitut alustan osat, sisustaa päivitettiin: näyttö, ratti jne. Tuossa hintaluokassa kannattaa jo faceliftia katsella ja Multibeam Led -valot ovat kyllä paljon ajavalle nautinnolliset.
Eikös tuo -18 facelift korvannut 2 litraisen bensakoneen 1,5 litraisella? Näin olin katsovinani, kun hommasin vähän ajetun (17tkm!) 2017 mallin (S205) keväällä. Sen verran on tullut ajeltua noilla eri automerkkien downsizing-koneilla, että ei kiitos, jos 2 litrainen on vielä tarjolla. Taisi tuossa 1,5 litraisessa irrota paras vääntö 3000-4000 kierrosalueella, kun 2 litraisessa se irtoaa jo huomattavasti alemmilla kierroksilla. Pelkkä teho kun ei merkkaa mitään. Vertailupohjaa on 160hv turbokoneista 1,8, 1,6 ja 1,4 litraisina. Ensimmäinen oli täysin ylivoimainen seuraaviin verrattuna, keskimmäisellä alkoi alahuuli jo väpättää ja viimeisellä pääsi lohduton itku. Se vääntö kun irtosi vasta jalka krampissa polkemisen jälkeen. Mutta tuohan se suuntaus on ja jossain vaiheessa siitä 2l bensakoneesta joutuu luopumaan. Seuraavan autonvaihdon yhteydessä se tulee tapahtumaan, jos meinaa uudehkoissa pysyä. Ajattelin mennä ”vielä kerran pojat”-meiningillä tämän auton kanssa.

Saa nähdä, missä vaiheessa noita alustan osia alkaa menemään. Olin varautunut siihen tätä mallia hommatessa. Jos menee, niin sitten vaihdetaan. Hiljalleen se pakottamisen hybridiin menee niin pitkälle, että sellaisen joutunee hankkimaan. Siihen asti ajelen tällä ja katselen, miten tuo asia kehittyy.
C200 (S205) 2017
JJN78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 10.08.2019 12:04

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja JJN78 »

MetalT kirjoitti:
Tmsc200 kirjoitti: Näiden autojen murheenkryyni on alustan osat: iskarit, nivelet. Niihin katsastuksessa pomppaa
vähillä kilsoilla. Tehdas tulee vastaan osien uusinnassa.

Facelift tuli -18, jolloin osia uusittiin ja paranneltiin satojen osien edestä, kuten edellämainitut alustan osat, sisustaa päivitettiin: näyttö, ratti jne. Tuossa hintaluokassa kannattaa jo faceliftia katsella ja Multibeam Led -valot ovat kyllä paljon ajavalle nautinnolliset.
Eikös tuo -18 facelift korvannut 2 litraisen bensakoneen 1,5 litraisella? Näin olin katsovinani, kun hommasin vähän ajetun (17tkm!) 2017 mallin (S205) keväällä. Sen verran on tullut ajeltua noilla eri automerkkien downsizing-koneilla, että ei kiitos, jos 2 litrainen on vielä tarjolla. Taisi tuossa 1,5 litraisessa irrota paras vääntö 3000-4000 kierrosalueella, kun 2 litraisessa se irtoaa jo huomattavasti alemmilla kierroksilla. Pelkkä teho kun ei merkkaa mitään. Vertailupohjaa on 160hv turbokoneista 1,8, 1,6 ja 1,4 litraisina. Ensimmäinen oli täysin ylivoimainen seuraaviin verrattuna, keskimmäisellä alkoi alahuuli jo väpättää ja viimeisellä pääsi lohduton itku. Se vääntö kun irtosi vasta jalka krampissa polkemisen jälkeen. Mutta tuohan se suuntaus on ja jossain vaiheessa siitä 2l bensakoneesta joutuu luopumaan. Seuraavan autonvaihdon yhteydessä se tulee tapahtumaan, jos meinaa uudehkoissa pysyä. Ajattelin mennä ”vielä kerran pojat”-meiningillä tämän auton kanssa.

Saa nähdä, missä vaiheessa noita alustan osia alkaa menemään. Olin varautunut siihen tätä mallia hommatessa. Jos menee, niin sitten vaihdetaan. Hiljalleen se pakottamisen hybridiin menee niin pitkälle, että sellaisen joutunee hankkimaan. Siihen asti ajelen tällä ja katselen, miten tuo asia kehittyy.
No ei tuo edellinenkään C200 mitään räjähtävää kyytiä tarjoile. Ihan peruskiihtyvyys nykyajan autolle sillä ja tällä uudella. 2-litraiselle sedanille lupasivat esim. 4maticina alle kahdeksan sekunnin kiihtyvyyden ja tämä 1,5 pata menee nelivetona saman 8,1. Max vääntö tuolla 2-litraisella on 300nm ja tässä 1,5-litraisessa 280nm plus sähkömoottorin tuoma hetkittäinen lisäteho joka on neljätoista hummaa ja 160nm tuohon päälle. Mulla on siis tämä 1,5 ecoboost 4matic.

Mulla oli aiemmin Audi A4 B9 2.0TFSI jossa max. vääntö 320nm ja tehoa 140kw. Kyllähän se paremmat kiihtyvyydet antoi kun tämä C200 tällä nykymoottorilla mutta uskon että myös paremman kuin tuo kaksilitrainen mersun pata.

Varmasti se 2-litrainen jossa on yli 250 heppaa tai 3-litraset bensat antaa C-sarjassa ihan eri kyydit kuin nuo miedoimmat vehkeet. Sounditkin eri tasoa kuin noissa miedoimmissa.

https://www.whichcar.com.au/news/2018-m ... 200-review" onclick="window.open(this.href);return false;
Eemil_
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 16.06.2020 10:27

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Eemil_ »

Moro,

Muutama kysymys w205 vm 15 navista ym.

1. Autossani on Comand APS NTG5/NTG5.5 mallin navi. Miten saan kartat+kameratolpat päivitettyä naviin? Tällä hetkellä autossa ei ole muistikorttia paikallaan.

2. Internet yhteys? Miten kyseinen ominaisuus toimii tai miten sen saa toimimaan? Kyseessä ilmeisen hidas järjestelmä.

3. Mistä löydän navista osoitteen/määränpään, jonka olen lähettänyt Mercedes Me sovelluksella autoon, vai liittyykö tämä juurikin tuohon netti hommaan?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. :)
MB S205 C250 4-matic
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Eemil_ kirjoitti:Moro,

Muutama kysymys w205 vm 15 navista ym.

1. Autossani on Comand APS NTG5/NTG5.5 mallin navi. Miten saan kartat+kameratolpat päivitettyä naviin? Tällä hetkellä autossa ei ole muistikorttia paikallaan.

2. Internet yhteys? Miten kyseinen ominaisuus toimii tai miten sen saa toimimaan? Kyseessä ilmeisen hidas järjestelmä.

3. Mistä löydän navista osoitteen/määränpään, jonka olen lähettänyt Mercedes Me sovelluksella autoon, vai liittyykö tämä juurikin tuohon netti hommaan?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. :)
1. Joko levyt/muistikortti ja koodi tai ostettuna palveluna Mercedes ME portaalista varmaankin
2. Ostetava palvelu Mercedes ME portaalista
3. Edelleen vaatii ostetun palvelun todennäköisesti

Eli kirjauduppa omaan portaaliin ja sieltä lueskelemaan niin luulis selkenevän
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Eemil_ kirjoitti:Moro,

Muutama kysymys w205 vm 15 navista ym.

1. Autossani on Comand APS NTG5/NTG5.5 mallin navi. Miten saan kartat+kameratolpat päivitettyä naviin? Tällä hetkellä autossa ei ole muistikorttia paikallaan.

2. Internet yhteys? Miten kyseinen ominaisuus toimii tai miten sen saa toimimaan? Kyseessä ilmeisen hidas järjestelmä.

3. Mistä löydän navista osoitteen/määränpään, jonka olen lähettänyt Mercedes Me sovelluksella autoon, vai liittyykö tämä juurikin tuohon netti hommaan?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. :)
1. Onnistuu virallisesti vain jälleenmyyjällä, maksaa n.250e. Jos on muita järkeviä konsteja niin kiinnostaa myös miten. Kameratolpista en tiedä.

2. Netin pysytyy jakamaan esim kännykästä bluetoothin välityksellä, nettiradiot esim toimii, muuta käyttöä en ole keksinyt. Selaimesta ilmoittaa ette ole enää käytössä (4 vuotta vanha auto ja palvelu lopetettu, just)

3. En ole löytänyt mistään, sovelluksesta onnistuu lähetys mutta navista ei löydy

Kaikenkaikkiaan koko Comand online on ollut melko iso pettymys, perusvehkeellä olisi pärjännyt hienosti, niissä voi navinkin päivittää itse muistikortilta.
230 C 1978
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 762
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Marko M kirjoitti:
Eemil_ kirjoitti:Moro,

Muutama kysymys w205 vm 15 navista ym.

1. Autossani on Comand APS NTG5/NTG5.5 mallin navi. Miten saan kartat+kameratolpat päivitettyä naviin? Tällä hetkellä autossa ei ole muistikorttia paikallaan.

2. Internet yhteys? Miten kyseinen ominaisuus toimii tai miten sen saa toimimaan? Kyseessä ilmeisen hidas järjestelmä.

3. Mistä löydän navista osoitteen/määränpään, jonka olen lähettänyt Mercedes Me sovelluksella autoon, vai liittyykö tämä juurikin tuohon netti hommaan?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. :)
1. Onnistuu virallisesti vain jälleenmyyjällä, maksaa n.250e. Jos on muita järkeviä konsteja niin kiinnostaa myös miten. Kameratolpista en tiedä.

2. Netin pysytyy jakamaan esim kännykästä bluetoothin välityksellä, nettiradiot esim toimii, muuta käyttöä en ole keksinyt. Selaimesta ilmoittaa ette ole enää käytössä (4 vuotta vanha auto ja palvelu lopetettu, just)

3. En ole löytänyt mistään, sovelluksesta onnistuu lähetys mutta navista ei löydy

Kaikenkaikkiaan koko Comand online on ollut melko iso pettymys, perusvehkeellä olisi pärjännyt hienosti, niissä voi navinkin päivittää itse muistikortilta.
Tuohon 1. kohtaan voin mainita sen verran, että Veholta sitä itse kysyessäni oli hinta pitkälti yli 300e. Ja kyseessä siis vain karttapäivitykset.

Täälläkin vaikuttava MB-Lab tietääkseni noita myös tekee ja hinta Vehon hintoihin on huomattavasti kohtuullisempi. Sieltä voisi myös saada tietoa noista kameratolpista, ehkä.

Yksi vaihtoehto on myös tilata netistä muistikortti jolla saa itse nuo kartat päivitettyä, niitä saa noin satasella.

2. Netti tuossa toimii tosiaan bluetoothilla esim kännykästä jakamalla. Toiminnaltaa aika turha ja kankea, nettiradiot itselläkin ainoa mihin sitä on käyttänyt joskus harvoin.

3. Tuota ominaisuutta olen kerran käyttänyt, ohjeetki löytyi ihan käyttöohjekirjasta. Sen bluetooth netin vaati ja sitten sieltä selaimen kautta kai jostain piti se sinne lähetetty kohde poimia. Hidas ja turhahko toiminto tämäkin, helpompi vain itse syöttää se osoite suoraan naviin.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
CL203 C200K -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Nippe kirjoitti:Tuohon 1. kohtaan voin mainita sen verran, että Veholta sitä itse kysyessäni oli hinta pitkälti yli 300e. Ja kyseessä siis vain karttapäivitykset.
253e kartat + 100e mahdollisesti tarvittava järjestelmäpäivitys. Alle kk sitten kysytty Veholta. Joka tapauksessa kallis,eikä vielä ollut tämän vuoden päivitustä tarjolla.

Tampereen seudulla tuo 17/18 versio ei vielä tunne Rantatunnelia, tämän takia hybridin moodi jää käyttämättä jossa osaisi jaotella sähkökäytön reitin mukaan. Tiedä sitten toimiiko tuo ominaisuus muutenkaan käytännössä.
230 C 1978
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Itse en ole saanut edes nettiradiota toimimaan kuin erittäin satunnaisesti vuoden 2017 autossa. Viimeksi toimiessaan tyrkytti ainoastaan saksalaisia kanavia. Totaalinen turhake. En oikein ymmärrä, miksi minkäänlaisia nettitoimintoja on edes viritelty, jos ne ovat alkeellisempia kuin 20 vuotta sitten kännyköissä. No, asia hoituu kännykästä kätevästi, joten ei ole oikeastaan mitään tarvetta moisille ”ominaisuuksille”.
C200 (S205) 2017
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Lähetetty osoite löytyi tosiaan nettivalikosta, Mercedes Apps ja sieltä POI download.
230 C 1978
gyros500
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 18.07.2015 23:12

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja gyros500 »

Osaako arvon raati auttaa hälläriasiassa?
2017 valmistunut w205 jossa sireeni alkaa soida kun avaa takapaksin auton ollessa lukitsematta (ilmeisesti noin 10minuuttia idlenä). Sama homma on käynyt myös repsikan ovea avatessa, ja kakaroiden heiluessa auton sisällä.
Vehicle-valikon sisäliikeanturin ja hinaussuojauksen pois kytkentä ei auta.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Tämä saattaisi olla toimiva karttapäivitys hieman kohtuullisempaan hintaan.

https://www.commandonline.co.uk/Europe- ... Media.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit

Ilmeisesti tarvitaan lisäksi tämä autokohtainen pin koodi joten loppusumma ei olekaan enää niin kohtuullinen

https://www.commandonline.co.uk/NTG5-Ma ... ce-Eu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
230 C 1978
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Marko M kirjoitti:Tämä saattaisi olla toimiva karttapäivitys hieman kohtuullisempaan hintaan.

https://www.commandonline.co.uk/Europe- ... Media.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit

Ilmeisesti tarvitaan lisäksi tämä autokohtainen pin koodi joten loppusumma ei olekaan enää niin kohtuullinen

https://www.commandonline.co.uk/NTG5-Ma ... ce-Eu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Medianhan saa itse ladattua, pin-koodin keksiminen hankalampaa. Hakkerit noitakin myy halvemmalla.
tsav
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 14.09.2019 05:22

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tsav »

Minulla on tuo karvalakkimalli audio20 soitin. En ollut tyytyväinen navigaattorin osoitteen syöttöön ja reittiohjeetkin tuli vain englanniksi. Mielestäni osoitteen syöttö on kömpelö tuolla rullalla syöttäessä. Ja äänikomennoilla pitäisi osata lausua osoite englannin murteella. Itse päädyin lopulta ostamaan isomman android näytön. Nyt osoitteen pystyy syöttämään kosketusnäytöltä tai suomenkielisesti äänikomennoilla. Ja navigaattori opastaa perille selkeällä suomenkielellä auton omista kaiuttimista. Samalla Waze ja googlemaps pysyvät aina ajantasalla ilmaiseksi niin karttojen kuin esim kameratolppien osalta. Toki kännykkä pitää jakaa tukiasemaksi, ellei halua ostaa sim-korttia laitteeseen kiinteästi. Eihän tuo halpa ollut, mutta ratkaisi omalta kohdaltani ne muutamat epäkohdat navin käytössä.
2019 Audi e-tron 55 quattro
1953 Jaguar XK120SE FHC (MR)
1958 Hermes 2000 (owned since 1978)
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Marko M »

DBFI kirjoitti:
Marko M kirjoitti:Tämä saattaisi olla toimiva karttapäivitys hieman kohtuullisempaan hintaan.

https://www.commandonline.co.uk/Europe- ... Media.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit

Ilmeisesti tarvitaan lisäksi tämä autokohtainen pin koodi joten loppusumma ei olekaan enää niin kohtuullinen

https://www.commandonline.co.uk/NTG5-Ma ... ce-Eu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Medianhan saa itse ladattua, pin-koodin keksiminen hankalampaa. Hakkerit noitakin myy halvemmalla.
No joo tuolta sitä ei ainakaan kannata ostaa kun kokonaishinta samaa luokkaa kuin Veholla
230 C 1978
Justus79
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 26.06.2020 04:21
Paikkakunta: Pori

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Justus79 »

Uusimman TM:n hybridivertailussa Mersu sai järkyttävän huonon arvosanan melusta ja valitettavasti pakko kompata asiaa samalla rengastuksella olevalla autolla. Jutussa kyllä mainitaan, että olivat testanneet myös toisilla renkailla varustettua autoa ja ero oli merkitsevä.

Eli milläs renkailla porukka ajelee noiden Bridgestone Potenza S001 sijaan ettei hermot mene meluun ja muutenkin ominaisuudet kunnossa?
C350e 2018
Utinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 19.06.2020 07:06

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Utinen »

Tänään oli TM:n nettijutussa vertailussa tuo Bridgestone Mese ja Continental Eco Contact Mese samalla rengastuksella. Ero eri renkailla selvä.
Uti
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jysi »

Justus79 kirjoitti:Eli milläs renkailla porukka ajelee noiden Bridgestone Potenza S001 sijaan ettei hermot mene meluun ja muutenkin ominaisuudet kunnossa?
Joku noista ns. akustiikkarenkaista jossa on vaimennusmatto sisällä, se vaimentaa renkaiden kohinaa eniten häiritsevällä taajuusalueella.
Mulla on Goodyear Eagle Asymmetric 3 SCT (Sound Comfort Technology) W213:n alla ja toimii hyvin. Muita valmistajavaihtoehtoja ainakin Michelin, Continental, Hankook
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Nyt lakkasi toimimasta loputkin internetin rippeet, kun yritin saada internet radiota jälleen toimimaan. Yrittää yhdistää puhelimen hotspotilla ja puhelinkin tunnistaa yrityksen. Homma tyssää ”data connection temporarily not available”-ilmoitukseen. Mikään ei ole muuttunut puhelimessa tai autossa. Lakkasi vain yhtäkkiä yhdistämästä. Mikähän lienee syynä?
C200 (S205) 2017
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Marko M »

MetalT kirjoitti:Nyt lakkasi toimimasta loputkin internetin rippeet, kun yritin saada internet radiota jälleen toimimaan. Yrittää yhdistää puhelimen hotspotilla ja puhelinkin tunnistaa yrityksen. Homma tyssää ”data connection temporarily not available”-ilmoitukseen. Mikään ei ole muuttunut puhelimessa tai autossa. Lakkasi vain yhtäkkiä yhdistämästä. Mikähän lienee syynä?
Oman kokemukseni perusteella saattaa toimia huomenna kun on ollut virrat pois tai sitten olla toimimatta, ei ole kyllä minkäänlaista luottoa tuon vehkeen toimivuuteen :roll:
230 C 1978
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Heh, kuten aiemmin mainittu, eipä internet-ominaisuuksilla ole tehnyt yhtään mitään, mutta nyt ei enää edes yhdistä. Kun tähän laskee mukaan vaihteiston nykäisevän 2-3 vaihdon, ei ole hirveän luottavainen fiilis tällä hetkellä. Täytyy viedä pajalle tutkittavaksi tuo vaihteistohomma. 20 tkm vain ajettu, joista itse 3000 km/2,5 kk. Ei pitäisi vaihteistovikojakaan olla niillä kilometreillä. Virhevastuu pitäisi onneksi myyjäliikkeellä olla. On nykinyt koko ajan, jota luulin ominaisuudeksi. Ei ilmeisesti olekaan.
C200 (S205) 2017
Justus79
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 26.06.2020 04:21
Paikkakunta: Pori

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Justus79 »

MetalT kirjoitti:Heh, kuten aiemmin mainittu, eipä internet-ominaisuuksilla ole tehnyt yhtään mitään, mutta nyt ei enää edes yhdistä. Kun tähän laskee mukaan vaihteiston nykäisevän 2-3 vaihdon, ei ole hirveän luottavainen fiilis tällä hetkellä. Täytyy viedä pajalle tutkittavaksi tuo vaihteistohomma. 20 tkm vain ajettu, joista itse 3000 km/2,5 kk. Ei pitäisi vaihteistovikojakaan olla niillä kilometreillä. Virhevastuu pitäisi onneksi myyjäliikkeellä olla. On nykinyt koko ajan, jota luulin ominaisuudeksi. Ei ilmeisesti olekaan.
Kerropa ihmeessä, jos selviää tuo vaihteistohomma. Itsellä sama ”ominaisuus” ja varsinkin kylmänä se korostuu. Paikallisessa merkkiliikkeessä asiasta aina huomauttanut muiden juttujen yhteydessä mutta eivät ole löytäneet mitään vikaa. Tai no eivät edes huomaa mitään nykäisyä testin yhteydessä...
C350e 2018
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Silloin tällöin nykäisyä ei juuri tunnu lämpimänä ja pintakaasulla, mutta kovemmassa kiihdytyksessä kyllä tuntuu aina. Mitä olen lueskellut, testeri ei taida yleensä löytää mitään. Ajaessa sitä ei voi olla huomaamatta, ellei ole kokovartalopuudutus päällä. Jos sitä pahimmillaan kuvailisi, tuntuu kuin ensin hiukan jarruttaisi ja heti perään vaihde kerralla sisään ilman luistoa. Tunne on, että jäisellä tiellä lähtisi perä irti sellaisessa nykäisyssä, mikä on pahimmillaan ollut. Eli terävä kiskaisu. Eihän tuohon kuole, jos se on oikeasti ominaisuus, mutta vian kanssa en ala elämään.

Sovin paikallisen Mersu-korjaamon kanssa alustavasti vieväni auton sinne, kunhan myyjä vastaa reklamaatioon. Ainakin softapäivitykset katsovat ensimmäisenä. Kerron, kun asia etenee. Minimissään jää jälki, että asiaa on tutkittu, jos loota porsii myöhemmin ja syy on sama, mikä aiheuttaa nykimisen. Maksajan löytäminen helpottuu huomattavasti. Tässä tapauksessahan sen pitäisi olla autoliike ja lopulta Mersu. Näin vähän ajetussa lootassa ei saa olla mitään vikaa. Auto on huollettu vuosittain Veholla säntillisesti.

Tästä on paljon myös ulkomaisilla foorumeilla ja tälläkin. On ilmeisen paljon niitä, jotka nykii ja toiset eivät ollenkaan. Ei se siis normaalia voi olla, että nykii tai kaikki nykisivät.

Selkeä korrelaatio tuossa on lämpötilaan ja kierroksiin, joilla laatikko vaihtaa. Kesälämpötiloissa lämpimällä laatikolla ei normaaliajossa enää hirveästi huomaa tai ei lainkaan C-modella. Reippaammalla kiihdytyksellä huomaa edelleen ainakin jonkinlaista nihkeyttä. Vaihdetaan S tai S+ modeen ja yhtään kovemmin kiihdyttäessä nykäisee tai vähintään vaihtaa selvästi vaivalloisemman oloisesti riippumatta lämpötilasta ja putket pörähtää. S+ modella talla tiskiin ja lähtee munuaiset irti 2-3 vaihdossa, myöskin lämpötilasta riippumatta. Ja aina ainoastaan tuo 1 vaihto, ei mikään muu. Jokuhan tuossa on epäsynkassa, softa vähintään.
C200 (S205) 2017
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Justus79 kirjoitti:
MetalT kirjoitti:Kerropa ihmeessä, jos selviää tuo vaihteistohomma. Itsellä sama ”ominaisuus” ja varsinkin kylmänä se korostuu. Paikallisessa merkkiliikkeessä asiasta aina huomauttanut muiden juttujen yhteydessä mutta eivät ole löytäneet mitään vikaa. Tai no eivät edes huomaa mitään nykäisyä testin yhteydessä...
Noniin, auto kävi aamulla huollossa ja mekaanikot totesivat em. vaivan. Nimenomaiseen vaivaan löytyi Mersun tiedote sekä softapäivitys eli merkkiliikkeen pitäisi olla siitä tietoinen tai ainakin vaivautua tarkistamaan asia sekö, onko softa jo päivitetty. Eli kyseessä ei ole puhdas "ominaisuus", jos sitä varten on tehty erikseen korjaussofta!

Ajoivat softapäivityksen sisään ja suorittivat laatikon adaptoinnin. Äkkipäätä nykäisy pehmeni todella selvästi ja suurin osa vaihdoista meni huomaamatta. Autoa ei tosin ole vielä testattu täysin kylmänä. Pitää ajella jonkin aikaa ja sitten näkee, mikä on lopputulema. Löysin joltain ulkomaiselta Mersu-palstalta keskustelun, jossa joku sanoi saaneensa saman päivityksen ja se oli korjannut nykimisen. Toivotaan, että nyt käy samoin.
C200 (S205) 2017
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Päivitystä nykäisyasiaan. Kylmänä...nykäisee edelleen eli eipä auttanut uusi softa, eikä adaptointi, jonka veikkaan tehdyn ns. paikallaan seisten yli 40C lämpöiseen laatikkoon eli ei ajamalla, eikä kylmälle laatikolle. Kyllähän se lämpimänä ja puolilämpimänä toleransseihin varmasti menee. Pajakäynti paransi siis tilannetta vain puolilämpimänä. Sekin on tietysti eteen päin. Vielä on kokeilematta polkea kickdownilla sport+ päällä, että lentääkö penkiltä, kun 2-3 vaihto tulee.

Koska mitään vikakoodeja ei ole, on loputon suo lähteä arpomaan, mikä asiaan auttaisi vai auttaako mikään. Siinä saa olla lompakko levällään. Ei maksa vaivaa. Näkee sitten 1. öljynvaihdon yhteydessä, tekeekö se mitään. Joku on väittänyt auttaneen, toiset eivät.

Kuten toisessa ketjussa mainitsin esim. jenkkipalstoilta voi lukea, että eipä taida ko. ominaisuus korjaantua oikein millään, jos sellaisen laatikon on riesakseen saanut. Yksittäistapauksia ovat ne, joita uusi softa tai oikeastaan mikään kommervenkki on auttanut. Softapäivityksiä on ilmeisesti julkaistu useampia, mutta tuloksetta. Mersu on siis hukassa asian suhteen. Yleisimmin auto on rampannut huollossa lukuisia kertoja, osia ja öljyjä vaihdeltu jne, mutta lopputulos on aina sama eli ei vaikutusta. Sijaisautot ovat myös nykineet useassa tapauksessa samalla tavalla. Ja näitä näyttää olevan PALJON. Joka palstalla on asiasta juttua, eikä rajoitu tiettyyn vuosimalliin. ”7g jolt” ja ”7g jerk” hauilla löytyy kivasti juttua. Siitä ei puolestaan löydy tietoa, että ko. ominaisuus olisi johtanut ennen aikaiseen laatikkorikkoon, jos jotain positiivista etsii.
C200 (S205) 2017
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

Eemil_ kirjoitti:Moro,

Muutama kysymys w205 vm 15 navista ym.

1. Autossani on Comand APS NTG5/NTG5.5 mallin navi. Miten saan kartat+kameratolpat päivitettyä naviin? Tällä hetkellä autossa ei ole muistikorttia paikallaan.

2. Internet yhteys? Miten kyseinen ominaisuus toimii tai miten sen saa toimimaan? Kyseessä ilmeisen hidas järjestelmä.

3. Mistä löydän navista osoitteen/määränpään, jonka olen lähettänyt Mercedes Me sovelluksella autoon, vai liittyykö tämä juurikin tuohon netti hommaan?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. :)
http://www.speedcamupdates.com/Mercedes ... ne-NTG-5-5" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta kortille kamerat ja kortti kiinni. Oliko 10e. Päivittävän tiheesti tolppien paikkoja. Lataa vaan ne maat mitä tarvit kun dataa on paljon. Toimii mulla ainakin.
Vastaa Viestiin